Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kolumni: "Helpon" konsolipelaamisen tuska

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kolumni: "Helpon" konsolipelaamisen tuska

Mutta.. Eiköhän päivitysten päätarkoitus ole palvella asiakasta. Tuskin ne päivityksiä omaksi ilokseen tekee.

Parasta asiakaspalvelua olisi jos mitään ei tarvisi päivittää. Mutta unohdetaanpa sitten naiivius ja palataan tosielämään. Kun valittaa, joku muu voi huomata vaikka saman asian ja valittaa myös. Kun tarpeeksi moni valittaa, asialle voi tapahtua jotain. Jos käy siis oikein hyvä tuuri. Ja sen jälkeen saadaan taas entistä parempaa palvelua, ehkä. Jos ei valita, ei varmasti saa mitään muuta kuin sitä, mitä kouraan tungetaan. On kyllä totta, että parempi päivitys kuin ei mitään. Esim XO:lla NNN luvattiin päivittää, mutta peli möi niin paskasti, että mitään päivitystä ei koskaan rahoitettu. Muitakin esimerkkejä tässä sukupolvessa on.

Kojo: teen itse samalla tavalla, mutta prologuessa jostain syystä ei tullut ilmoitusta. Tämä johtui siis vissiin siitä kun se serveri oli alhaalla silloin. Illalla sitten kun alkoi pelaamaan, piti alkaa tehdä asennuksia.

Joka tapauksessa, eikös unchartedikin asentele jotain kovolle, ja se tekee sen taustalla..? Näin se asennus pitäisikin tehdä, että pelin voi aloittaa mahdollisimman nopeasti. Tai joku peli oli kuitenkin jossa tehtiin noin. Huomaamatta ja kätevästi.

Nyt kun tässä on vertailtu pelien päivityksiä PS3:lla ja Xbox 360:lla, niin NBA 2k8 on PS3-pelaajien kannalta melko ikävä tapaus: kyseinen peli on Xboxille tainut saada parikin päivitystä ja Amerikassa myös PS3-versio on ajantasalla, mutta PAL-versiota eivät PS3:lla suostu vaan päivittämään. Itse taisin jaksaa sitä päivitystä odotella tammikuun loppuun asti, sen jälkeen olen hyväksynyt että PS3:lla sitten pelataan sitä bugisempaa versiota.

Jep, pannuunhan tuo ottaa päivitellä noita pelejä, varsinkin kun se vie niin tolkuttomasti aikaa verrattaen XO:n vastaaviin päivityksiin. Eikä vain aukene, että miksi se vie Kolkilla koneella niin paljon kauemmin kuin Loodalla? (Hehheh, TT-2k:ta odotellessa)
Pitäisikö minun kommentoida asiaa jotenkin? PS3-pelipäivityksistä puhuttaessa ongelmia on ollut vain GT5P:n kanssa. Kyllä sekin sieltä sitten n. tusinan Download Errorin ja useamman tunnin yrittelyn jälkeen tuli. Mutta se on valitetettavaa, että pelien PS3-versioiden päivityksiä pitää odotella pidempään kuin X360:llä. Syy tuohon on kuitenkin hyvin selvillä, eikä sille voi mitään - ellei Sony siirry vetämään yhtä, maailmanlaajuista köyttä.

Pitäisikö minun kommentoida asiaa jotenkin? PS3-pelipäivityksistä puhuttaessa ongelmia on ollut vain GT5P:n kanssa. Kyllä sekin sieltä sitten n. tusinan Download Errorin ja useamman tunnin yrittelyn jälkeen tuli. Mutta se on valitetettavaa, että pelien PS3-versioiden päivityksiä pitää odotella pidempään kuin X360:llä. Syy tuohon on kuitenkin hyvin selvillä, eikä sille voi mitään - ellei Sony siirry vetämään yhtä, maailmanlaajuista köyttä.

Juuei, kaverit tuossa yllä selittivät jo, miksi ne kestävät niin kauan.

Kun nyt on tuo G25 ja PAL-versio tuosta Prolosta tulossa, niin olisi mukava tietää, onko tarpeen päivittää tuokin kun on jo ne Aasia päivitykset ladannut? Ilmeisesti on.. :(

Kun nyt on tuo G25 ja PAL-versio tuosta Prolosta tulossa, niin olisi mukava tietää, onko tarpeen päivittää tuokin kun on jo ne Aasia päivitykset ladannut? Ilmeisesti on.. :(
On, koska ne ovat kuitenkin eri alueiden peliä, ja päivityksetkin menevät aluekohtaisesti.

OT: En ole täällä uudessa asunnossa vielä edes pistänyt Pleikkaria nettiin... ;)

Sitähän tässä on kaivattu että asentelemaan ois päästy. Itsellä on Ninja Gaiden Sigman demoa ladatessa tullut virhe mutta se johtui nettikaapelin irtoamisesta:rolleyes: Itse juuri pidän kun tulee päivityksiä ja uusia ominaisuuksia, BUGIEN korjaamisesta puhumattakaan, mulle on sillai sama kauanko joutuu oottaa jos päivityksestä on iso apu.

Sitähän tässä on kaivattu että asentelemaan ois päästy. Itsellä on Ninja Gaiden Sigman demoa ladatessa tullut virhe mutta se johtui nettikaapelin irtoamisesta:rolleyes: Itse juuri pidän kun tulee päivityksiä ja uusia ominaisuuksia, BUGIEN korjaamisesta puhumattakaan, mulle on sillai sama kauanko joutuu oottaa jos päivityksestä on iso apu.

Minä en sitten tiedä mikä minulla tuossa Ninja Gaidenin demossa oli, mutta ei suostunut millään asentumaan. Ja se oli tietenkin ensimmäinen demo, jonka latasin. Hyvän startin sai PS3-pelaaminen ;)

Tosta GT5P päivityksestä sanon että kannattaa sillä japani-accountilla ladata se päivitys. Itsellä meni vain 2 min.

Jonkin verran on tultu kiroiltua tuon Wiin netin kanssa. Ei oikein tunnu ikinä toimivan oikein. Nyt kun uudella wlanilla sain toimii täydellisesti alkoi taas ongelmia tulemaan. Saisin ne helposti korjattua, mutta en pääse tietokoneella hallitsemaan niitä asetuksia. Vista ei suostu menemään NAT yhteyksellä nettiin, mutta sehän ei ole wiin vika :rolleyes: XO:lla taas ei oikein ole muuta kun jotain hajoamis ongelmia ollut ja niitäkin vain pari kertaa. Kummilla taas PS3:sen kanssa on juuri noitten päivitysten takia kiroiltu.

Ikävän hitaisiin päivityksiin olen törmännyt PS3:lla ja Wiillä. Boksilla sujuu selvästi sutjakammin. Pääasiassa ei ole rassannut, mutta jonkun kerran on mietityttänyt homman järkevyys, kun nettikauppaan päästäkseen firmikseen pitää hakea iso päivitys, vaikka päivitys ei tee kaupalle mitään.

Ei hitto.

Just, kerrankin aikaa pelata. Laitan PS3:n päälle, tavoitteena pelata Gran Turismoa.. no niin, järjestelmä pitää päivittää 2.3 versioon... No, laitan päivityksen tulemaan..

Pistän XO:n päälle ja loggaannun liveen, ei muuta kun "update available" sielläkin ja odottelemaan..

No, kun PS3-päivitys on taustalla lopulta ladattu ja asennettu, niin GT sisään ja eiköhän oo sielläkin UPDATE Gran Turismolle!!

Hermot meinas mennä.. :D

Jahas, näköjään super stardust hd:kin vaatii päivityksen. 150 megaa (8 megasella liittymällä) ja tulee hitaasti kuin modeemilla. Ei jeesus. Nyt alkaa oikeasti kiehumaan. Edit: tuo on siis pelin päivitys, ei käyttöjärjestelmän. Mutta ihmettelen, miksi koko peli pitää ladata eikä vain päivitystä. Todella hidasta näin.

Sonylla on tuo softapuoli aika lapsenkengissä: pelejä pitää asentaa, firmwareja tulee vähän väliä

Mitäköhän huonoa näissä on? Pelejä asennetaan että ne toimii niin nopeasti kun on vaan mahdollista ja firmwaret parantaa konsolin käytettävyyttä sekä tekee siitä monipuolisempaa. Tottakaihan kaikesta saa väännettyä negatiivista, mutta nuo on mielestäni tähän mennessä olleet vain positiivisia asioita. Ja että menee kauan firmwaren laittelussa? Ei ainakaan minulla ole mennyt kauaa.

Tästä asiasta olen kyllä kahta mieltä. En itsekkään jaksaisi kamalasti katsella pelien asentelevan 15min heti kun pelin laittaa sisään, ja vielä päivitysten kanssa sählääminenkin tuntuu välillä todella hitaalta. Mutta silti haluan että peleihini julkaistaan päivityksiä, ja kukapa ei kun päivityksistä tulee välillä todella tärkeitä bugi korjauksia (ala Assassins creed ps3) ja välillä jopa mukavasti lisämateriaalia (ala Burnout Paradise)

Jonkin näköinen järkevä systeemi pitäisi olla näissä vehkeissä tulevaisuudessa ainakin jos kerran nykyään ei vielä osata. Miksi vaikka järjestelmä ei voisi olla sellainen, että: Kun minä olen töissä ja kotona kone vaikka foldaa, niin se hakee samalla (ja asentaa) päivitykset kaikkeen mediaan jonka havaitsee mun kovolla. Ja kun tulen kotiin, voin alkaa pelata! :)
Mullakin kuitenkin kiinteä liittymä ja jos antais vaikka koneelle luvan päivittää automaattisesti, niin mikäs siinä... Yhden ainoan kerran olen kieltäytynyt päivityksestä tässä sukupolvessa, se oli XO:n Bioshock jonka päivitys oli aiheuttanut tiettyjä probleemia niin en uskaltanut päivittää ennen läpipeluuta.

Jonkin näköinen järkevä systeemi pitäisi olla näissä vehkeissä tulevaisuudessa ainakin jos kerran nykyään ei vielä osata. Miksi vaikka järjestelmä ei voisi olla sellainen, että: Kun minä olen töissä ja kotona kone vaikka foldaa, niin se hakee samalla (ja asentaa) päivitykset kaikkeen mediaan jonka havaitsee mun kovolla. Ja kun tulen kotiin, voin alkaa pelata! :)
Mullakin kuitenkin kiinteä liittymä ja jos antais vaikka koneelle luvan päivittää automaattisesti, niin mikäs siinä... Yhden ainoan kerran olen kieltäytynyt päivityksestä tässä sukupolvessa, se oli XO:n Bioshock jonka päivitys oli aiheuttanut tiettyjä probleemia niin en uskaltanut päivittää ennen läpipeluuta.

Tämähän oli WiiConnect24:n perusidea. Nykyään homma toimii siten että wii itse saa viestin että päivitys odottaa asentamista ja käyttäjä painaa vain update-nappia.
Alkuperäinen ideahan oli vissiin niin että yön aikana wii olisi päivittynyt itse.

en halua mitään konsolisotaa aloittaa, mutta ainakin oma Xbox 360 on toiminut viimeiset 4kk ihan hyvin ilman mitään päivityksiä,

ei sitä tosin ole verkkoon ikinä kytkettykään:) mutta kaikki pelit mitä oon testannut ovat toimineet hyvin,

En haluaisi lähteä tähän päivitysrumbaan enää, mitä järkeä on konsolissa jota saa päivittää ja conftata, sittehän olis melkein sama pelata pc:llä.

ainoa ongelma boxissa on ollut että pitää muistaa vaihtaa patterit ohjaimeen:)

Ja pelkkä ajatus joidenkin 120mb päivitysten ottamisesta 512 wireless yhteydellä ei oikein innosta jostain syystä,

Miten jos ps3 ei kytke ollenkaan verkkoon ja pelaa vaikka GT 5sta, suostuuko peli edes toimimaan ilman päivityksiä?

Miten jos ps3 ei kytke ollenkaan verkkoon ja pelaa vaikka GT 5sta, suostuuko peli edes toimimaan ilman päivityksiä?

Mistä PS3/GT5 sais tiedon uudesta päivityksestä jos se ei ole kytkettynä verkkoon? Eli tietysti se toimisi.

Mistä PS3/GT5 sais tiedon uudesta päivityksestä jos se ei ole kytkettynä verkkoon? Eli tietysti se toimisi.

Siitä, että peli vaatii uudemman firmiksen... Joka löytyy (TA-DAA!!!) siltä levyltä.

Mistä PS3/GT5 sais tiedon uudesta päivityksestä jos ei ole kytkettynä verkkoon. Eli tietysti se toimisi.

Ehkä kyse on siitä että josko uudet pelit vaativat uusimman firmisversion?
No joka tapauksessa, eikös pleikkarillakin vaaditut firmisupdatet tule myös pelin mukana?

edit: hidas

Ylös Bottom