Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Koneesta hävis virrat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Buckley
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Buckley

Member
Oletteko kuulleet moisesta?
Olin eilen Livessä etsimässä Nhl 2k3 peliseuraa kun yhtäkkiä
kuuluu naps ja koneesta sammuu virrat.
Ihmettelin siinä hetken ja kokeilin saada virtoja koneeseen,mitään ei tapahdu.
Ei käynnisty virtanapista eikä kelkka avaudu ejectistä.
Seuraavaksi kävin läpi kaikki virtajohdot,sulakkeet ja kaiken muun mahdollisen.
Mistään ei löytynyt rikkinäisiä piuhoja tai palaneita sulakkeita.
Kokeilin kolmella eri virtajohdollakin,eikä mitn`.
Nyt haluaisinkin kuulla jos muille on käynyt yhtä kylmät.
Mitä voin tehdä?Onko kone täysin paskana?Menetinkö kaikki savet,Live tilin ja musat kovolta?
Annoin nimittäin koneen levätä yön yli mutta sekään ei auttanut.

PS.
Olisiko uunituore subbari n.30cm Boxin vieressä voinut hajoittaa koneen?Magneetti/kovalevy?
Tuli vaan mieleen...(liian myöhään ilmeisesti)

Olet siis avannut boksin ja katsonut että sulake ei ole palanut?

Jos olet niin sittenhän sitä voi huoletta ropeloida kun takuu on jo mennyt. Tai siis lakisääteinen takuuhan koneesta ei mene vaikka sen avaisi, mutta valmistaja/myyjä voi alkaa hankalaksi.

Kuvaamasi vika ei johdu ainakaan siitä että magneettisuus olisi korruptoinut kiintolevyn dataa. Enemmän veikkaisin virtalähdettä.

Olen 99% varma että datat saadaan sieltä osaavissa käsissä talteen.

Jos taas et ole avannut boksia niin voithan soittaa microsoftille ja kysyä mitkä mahdollisuudet on saada oma kone korjattua ilman että datat katoaa. Edit: Soitin MS:lle ja ei ole mitenkään mahdollista hoitaa hommaa niin että datat varmasti säilyvät.

Käsittääkseni MS ei lupaa että koneen datat säilyvät -> käyttäjän täytyy käytännössä itse kopioida datansa rikkinäisestä koneesta -> kone täytyy avata -> MS kieltäytyy huoltamasta konetta.

Ja kysyin kuluttajaneuvonnasta, niin tuo on ihan oikein. Eli jos valmistaja lupaa laitteen korjata, niin se riittää eikä niiden tarvitse huolehtia asiakkaan sinne tallentamien tietojen säilymisestä. Toisaalta jos asiakas haluaa palauttaa tiedot muun palvelun kautta, niin valmistajalla on oikeus tuolla perusteella vapautua takuuvelvoitteesta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Kiitos vinkeistä!
Konetta en siis ole vielä avannut,kämpän
sulakkeita kävin vaan läpi.
Jos kyseessä siis on sulakevika,voiko sen itse vaihtaa?
Onko miten iso homma ja minkä kokoinen sulake sinne menee?
Mikä muuten voi tuon sulakkeen palamisen aiheuttaa?
Hyvä tieto on tietysti ettei se subbari rikonnut konetta...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Buckley
Kiitos vinkeistä!
Jos kyseessä siis on sulakevika,voiko sen itse vaihtaa?

Teoriassa sen voisi itsekin vaihtaa.

Huono puoli luonnollisesti on se, että silloin joutuu avaamaan koneen -> takuu menee -> jos vika onkin jossain muualla, tulee korjaus omasta pussista maksettavaksi.

Lisäksi tuo pahuksen sulake ei ole suunniteltu vaihdettavaksi vaan se on musta muovimötikkä joka on juotettu kiinni virtalähteen piirilevylle! Siitä ei siis edes näe päälläpäin onko se rikki vaan täytyy käyttää yleismittaria.

Onko miten iso homma ja minkä kokoinen sulake sinne menee?
Mikä muuten voi tuon sulakkeen palamisen aiheuttaa?

Boksin avaus (6 Torx20 ruuvia), asemakehikon irrotus (2 Torx10 ruuvia), virtalähdeosan irrotus (2 Torx10 ruuvia), sulakkeen irti juottaminen, uuden sulakkeen juottaminen takaisin, testaaminen, ruuvit käänteisessä järjestyksessä kiinni.

Sulake on T (hidas) 3,15A 250V ainakin tuossa konsolissa mistä katsoin.

Sulakkeen palamisen voi aiheuttaa että joku muu osa on viallinen tai virtapiikki.

Kiitos vinkeistä!
Hyvä tieto on tietysti ettei se subbari rikonnut konetta...
Siis kyllähän se subbari on sen koneen voinut rikkoa. Mutta vika ei ole se, että kiintolevyltä olisi kadonnut tietoa subbarin magneettikentän takia, koska tällöin kone kyllä käynnistyisi mutta näyttäisi virheilmoitusta ruudulla.

Unohdin muuten kysyä yhtä juttua eli mulla
jäi levy koneeseen enkä sitä tietenkään ole saanut pois
kun ei virtojakaan ole eikä tule.
Onko siis mitään kikka kolmosta tai jotain millä saisin
levyn pois?

Unohdin muuten kysyä yhtä juttua eli mulla
jäi levy koneeseen enkä sitä tietenkään ole saanut pois
kun ei virtojakaan ole eikä tule.
Onko siis mitään kikka kolmosta tai jotain millä saisin
levyn pois?

Silloin kun soitin pari päivää sitten Microsoftin tukeen, niin ne sanoivat että ota klemmari, taivuta sitä suoraksi noin 4 cm ja työnnä kelkan vasemmassa laidassa olevasta aukosta sisään. Ei tosin ainakaan omalla kohdallani toimi.

Ylös Bottom