Omenanraato
Well-Known Member
Ajattelin pistää tälläisen ketjun pystyyn. Ajopelejä on suht vähän tarjolla kuitenkin, ja samat "lait" pätee autojen säätöihin oikeasta maailmasta ajopeleihin, joten pistetään kaikki saman ketjun alle.
Eli tässä ketjussa voi laittaa valmiita setuppeja ne jotka osaa autoa säätää, toisaalta mun kaltaiset jotka ei siitä ymmärrä mitään, voi kysellä apua ja viisaammat voi auttaa. Oli peli sitten mikä vain.
Aloitan itse PCarsiin liittyen.
GT3 luokan Ruf ja Barcelona. Etenkin siinä aluksi mutkat 3-4 ja radan viimeinen mutka on ongelmallisia. Periaatteessa auto puskee, mutta se ei suoraan ole se ongelma, vaan kun yritän mutkassa kääntää enemmän, tai painaa hieman lisää kaasua niin etupää alkaa pomppimaan ja sen vuoksi pito katoaa pomppiessa ja puskee suoraan. Selkeästi mutkissa pääsisi kovempaa, mikäli pomppimista ei olisi.
Pomppiminen on erittäin rajua, tuntuu ratissa ja näkee ruudulla erittäin voimakkaana. Auto on toistaiseksi oletussäädöillä, joten mitä lähden tekemään, jotta pomppiminen vähentyisi tai loppuisi? Jäykistänkö jotain?
Toinen kysymys liittyy vaihteiden välityksiin. Mikä Final driven merkitys on (mitä se edes tarkoittaa suomeksi)? Formula Rookiella esimerkiksi huippunopeuden saa samaksi vaikka Final drive olisi ekassa tai toisessa pykälässä ja säätää nelos vaihteen välityksiä. Missä se ero silloin tulee?
Eli tässä ketjussa voi laittaa valmiita setuppeja ne jotka osaa autoa säätää, toisaalta mun kaltaiset jotka ei siitä ymmärrä mitään, voi kysellä apua ja viisaammat voi auttaa. Oli peli sitten mikä vain.
Aloitan itse PCarsiin liittyen.
GT3 luokan Ruf ja Barcelona. Etenkin siinä aluksi mutkat 3-4 ja radan viimeinen mutka on ongelmallisia. Periaatteessa auto puskee, mutta se ei suoraan ole se ongelma, vaan kun yritän mutkassa kääntää enemmän, tai painaa hieman lisää kaasua niin etupää alkaa pomppimaan ja sen vuoksi pito katoaa pomppiessa ja puskee suoraan. Selkeästi mutkissa pääsisi kovempaa, mikäli pomppimista ei olisi.
Pomppiminen on erittäin rajua, tuntuu ratissa ja näkee ruudulla erittäin voimakkaana. Auto on toistaiseksi oletussäädöillä, joten mitä lähden tekemään, jotta pomppiminen vähentyisi tai loppuisi? Jäykistänkö jotain?
Toinen kysymys liittyy vaihteiden välityksiin. Mikä Final driven merkitys on (mitä se edes tarkoittaa suomeksi)? Formula Rookiella esimerkiksi huippunopeuden saa samaksi vaikka Final drive olisi ekassa tai toisessa pykälässä ja säätää nelos vaihteen välityksiä. Missä se ero silloin tulee?