Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Sanotaan nyt vielä kertaalleen. Tuo nykyinen uutisointityyli ei vain toimi. Perusteluja löytyy ketjusta useampaan otteseen. Tässä nyt tosiaan uhrataan käytettävyys täysin ulkonäön edessä. Ei kai siinä auta kuin jättää tosiaan tuo etusivu omaan arvoonsa ja lueskella uutiset täältä foorumin puolelta.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Miten tää sivusto voi olla noin paskalla palvelimella kuin se nykyään on?Taas äsken sai tapella tänne pääsystä.....Uskomattoman usein sama tilanne.

Perciistä.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Taas äsken sai tapella tänne pääsystä.....Uskomattoman usein sama tilanne.
Sama huomio havaittu täältäkin käsin.
En ole varma onko itse konsolifinin serverissä vikaa, vaan epäilen, että kyseinen ilmiö johtunee mainostajien skripteistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Haluaisitko täsmentää, mitä siis oikein tapahtuu? Entä menetkö saitin etusivulle (www.konsolifin.net) vai esim. suoraan foorumille (www.konsolifin.net/bbs)? Palvelin on nimittäin sama, joka se on ollut jo ... aika pitkään.

Itse olen ainakin huomannut tuota jumittamista, kun olen ihan etusivulle yrittänyt päästä, kestänyt joskus todella kauan (20-40 sekuntia), vaikka ennen päivitystä hommat luisti ihan muutamissa sekunneissa. Käytän Firefoxia, 3.0.4 versio kyseessä.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Joo sama homma. Päivällä etenkin sai taistella, että pääsee sivustolle. Latasi jokaista sivua yli minuutin ainakin, niin etusivuja, kun fooruminsivuja.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Itse olen ainakin huomannut tuota jumittamista, kun olen ihan etusivulle yrittänyt päästä, kestänyt joskus todella kauan (20-40 sekuntia), vaikka ennen päivitystä hommat luisti ihan muutamissa sekunneissa. Käytän Firefoxia, 3.0.4 versio kyseessä.

KFINin ulkopuoliset osat ovat aika ajoin aiheuttaneet viivettä sivulatauksissa, etenkin ad.adtoma.com ja statistik-gallup.net ovat monesti ne jotka hidastavat sivun latausta.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

KFINin ulkopuoliset osat ovat aika ajoin aiheuttaneet viivettä sivulatauksissa, etenkin ad.adtoma.com ja statistik-gallup.net ovat monesti ne jotka hidastavat sivun latausta.

Joo, voi olla, en tosiaan ymmärrä mitään näistä asioista. Sen verran kuitenkin, että päivityksen jälkeen on hidastunut tämän sivun lataaminen, eikä tuollaista 20-40 sekuntin latailua kuitenkaan pitäisi 8mb netillä olla.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

KFINin ulkopuoliset osat ovat aika ajoin aiheuttaneet viivettä sivulatauksissa, etenkin ad.adtoma.com ja statistik-gallup.net ovat monesti ne jotka hidastavat sivun latausta.

Jos näin on ja sama homma jatkuu niin ei muuta kuin hiuksista "sinne".
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Haluaisitko täsmentää, mitä siis oikein tapahtuu? Entä menetkö saitin etusivulle (www.konsolifin.net) vai esim. suoraan foorumille (www.konsolifin.net/bbs)? Palvelin on nimittäin sama, joka se on ollut jo ... aika pitkään.

Kun ei tapahdu mitään:D

BBS:ään menen aina suoraan...."sivusto ei vastaa" tms ilmottaa niin sillo lentää aina läppäri. Ja tuota on usein.Mielestäni kokeilin joskus mennä vian aikaan sinne pääsivulle niin samaa scheissee ilmotti.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Nykyään jo melkein joka toisella kerralla kun selailee tätä foorumia, niin joutuu odottelemaan muutamia minuutteja, kun vastaan tulee tuota "sivusto ei vastaa" ilmoitusta. Sivuston toiminta oli ennen tätä päivitystä lähes 100% ja nykyään tuntuu olevan todella epävakaista, joten käytettävyys kyllä on ainakin näiltä osin kärsinyt.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

"Asia tiedossa ja sille ollaan tekemässä jotain" vai "ei jaksa vastata, ei kiinnosta"?
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

"Asia tiedossa ja sille ollaan tekemässä jotain" vai "ei jaksa vastata, ei kiinnosta"?
Asia on mystinen, koska ainakaan mie en ole törmännyt ilmiöön ollenkaan, en kotona enkä töissä. Periaatteessa en voi puhua koodaajiemme puolesta yhtään mitään, mutta oletan heidän kuitenkin olevan tietoisia asiasta.

(Tjahas, tuli 5 000 viestiä täyteen...)
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Asia on mystinen, koska ainakaan mie en ole törmännyt ilmiöön ollenkaan, en kotona enkä töissä.

Juu, mutta kun monet muut ovat (kuten saattaa huomata, kun lukee tätä palauteketjua), eikä tätä ennen päivitystä ole muistaakseni koskaan tapahtunut ja nykyään se on lähes päivittäistä. Mystistä se ainakin tosiaan minulle on, näköjään myös sinullekkin, joten jos joku asiasta jotain tietävä voisi hieman valaista.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Juu, mutta kun monet muut ovat (kuten saattaa huomata, kun lukee tätä palauteketjua), eikä tätä ennen päivitystä ole muistaakseni koskaan tapahtunut ja nykyään se on lähes päivittäistä. Mystistä se ainakin tosiaan minulle on, näköjään myös sinullekkin, joten jos joku asiasta jotain tietävä voisi hieman valaista.
Onko teillä esim. jotain Adblockereita käytössä, jotka estäisivät pääsyn noille mainos- yms. tilastopalvelimille? (Myönnän, etten ymmärrä tuosta weppitekniikkapuolesta juuri mitään, mutta en nyt muutakaan syytä keksi.)
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Onko teillä esim. jotain Adblockereita käytössä, jotka estäisivät pääsyn noille mainos- yms. tilastopalvelimille? (Myönnän, etten ymmärrä tuosta weppitekniikkapuolesta juuri mitään, mutta en nyt muutakaan syytä keksi.)

No tuota...mikä? :p

Eli siis ymmärrys hyvin matalalla tämän asian kanssa, mutta sanotaanko näin, että en ole koskaan ennen tuota päivitystä törmännyt tuohon "sivusto ei vastaa" ilmoitukseen, enkä mielestäni ole tehnyt mitään uudistuksia mihinkään suojatoimiini. Ja vaikuttaa adblocker (joku mainossuodatin?) foorumin toimintaan? Sillä foorumi nimenomaan tuota "sivuosto ei vastaa" ongelmaa syöttää.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Eli siis ymmärrys hyvin matalalla tämän asian kanssa, mutta sanotaanko näin, että en ole koskaan ennen tuota päivitystä törmännyt tuohon "sivusto ei vastaa" ilmoitukseen, enkä mielestäni ole tehnyt mitään uudistuksia mihinkään suojatoimiini. Ja vaikuttaa adblocker (joku mainossuodatin?) foorumin toimintaan? Sillä foorumi nimenomaan tuota "sivuosto ei vastaa" ongelmaa syöttää.
Ongelma on pelkästään foorumilla? Nyt menee entistä kiharaisemmaksi, koska tänne tultaessa noita mainoksia yms. ei käsittääkseni edes ladata, joten esim. AdBlockinkaan ei pitäisi asiaan vaikuttaa. Sitä paitsi sivustouudistuksen yhteydessä mielestäni päivitettiin vain tuo weppisivustopuoli, foorumiin ei taidettu koskea ollenkaan. Mutta en mie tuosta tarkasti oikeasti tiedä, oon vaan töissä täällä...

Olen nyt joka tapauksessa ihan varmuuden vuoksi yrittänyt herätellä koodivelhojamme. Toivottavasti miekkoset tulevat itse selittämään tilanteen.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Ei siis, ei pelkästään foorumilla. Kun kerran tulee tuo ilmoitus "sivusto ei vastaa", niin sen jälkeen sivusto tosiaan ei vastaa, ei foorumi eikä pääsivu. Foorumilla tämä ilmiö kuitenkin yleensä tulee, eli esimerkiksi näin on käynyt: ensin pääsivu->keskustelualue->uusimmat viestit->"sivusto ei vastaa". Ja tämän jälkeen ei muutamaan minuuttiin pääsivu ole toiminut, eikä foorumi.
 
Vastaus: KonsoliFIN 2008 -palauteketju

Hyvin lähteny uus Kfin käyntiin, eipä oo ongelmia enää tullut vastaan. No, muutaman kerran ei ole uutinen latautunut vaikka uutisen aihe on valkoisella taustalla eli valittuna. Tähän nyt auttaa, kun klikkaa jotain toista uutista ja sitten taas sitä samaa.
 
Ylös Bottom