Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Uuden jaon puolella.

Osa aihealueista kaipaa hiomista (mm. Retro-skene --> Retro), mutta noin kokonaisuutena ihan hyvät aluejaot. K18 alue tosiaankin on ihan turha. Jos K18 pitää mainita jossain niin vaikka viestiketjun otsikossa voi olla K18. Yksi ongelmapalstakin riittää enemmän kuin hyvin :)

Eri leirien välistä sotaa tuo uudistus tuntuisi helpottavan aika paljon. Luokkasodan aika alkaa olla jo ohi KonsoliFinissäkin...

Ehdottomasti uusi aluejako.

Olen pelaaja ja luonnollisesti kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa, mutta en kuitenkaan haluaisi seikkailla kymmenien eri alueiden välillä, saadakseni haluamani tiedot.

Väittäisin että nykyinen jako jopa hieman kasvattaa konsolisotia ja fanipoikamaisuuksia.

Oma KonsoliFin -käyttö varmasti tuplaantuisi jos tälläinen uudistus saataisiin läpi.

Ja kun minä laitoin tuon viestin alunperin väärään threadiin, johtuen tavasta jolla katson uusimmat/kiinnostavimmat threadit, niin laitanpa nyt tähän sen saman tekstin:

Palautetta kaivataan, sillä rakkaat kollegani ovat vahvasti tälläisen suunnitelman kannalla.

Imo huono idea. Ensinnäkin, rautapuolella mentäisiin aivan sekaisin, kun uudet tulokkaat ei lue sääntöjä ja sit kysellään et mikä on kun ei mikki toimi, ja sit kysellään et mikä konsoli jne. Ja sitten ketjut tuppautuisivat aivan liian vierekkäin, ja saisi kahlata sitten kilpailevan konsolin threadien keskellä. Nykyinen systeemi on minusta ihan toimiva ratkaisu.

Kerkesin jo äänestää, että pidettäisiin nykyinen systeemi, mutta nyt kun vähän enemmän olen asiaa ajatellut, niin kannatan kuitenkin uutta jakoa. Eli kaikki PlaystationFINit, XboxFinit ja muut vaan saman KonsoliFIN nimen alle.

Nykyinen jako toimii hyvin, vaikkakin multi platform-pelien jakautuminen useisiin ketjuihin vaikeuttaa niistä keskustelemista. Eikö niille vain voisi tehdä omaa aluetta tänne yhteisiin?

Edit. tuosta näyttikin olevan jo juttua, kuitenkin laitekohtaisesti osiin pilkottua foorumia on mielestäni helpompi seurata kuin aiheisiin jaettua... Alueen vaihtaminen käy helpommin kuin isojen alueiden selailu.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itsekin olen sillä kannalla että multiplattareille tarvittaisiin oma alue. Muutenhan tämä nykyinen jako toimii hyvin.

Monien viimeaikaisten pelien kohdalla olen ollut kiinnostunut ihmisten kokemuksista ja kommenteista, odotuksista ja ennakoista. (Kuluneeksi) esimerkiksi GTA IV:sta puhutaan nykyisin Xbox- ja PS-alueilla, ja itse seurailen molempia ketjuja sen kummemmin edes kiinnittämättä huomiota siihen, minkäväriset reunukset sivulla on. Kaikki eivät todennäköisesti näin tee, joten osalta ihmisistä jää osa keskustelusta näkemättä. Tämän seurauksena jatkokeskusteluakaan ei synny samalla tavalla, kuin jos kaikki uisivat samassa altaassa. (Jossa tietysti joku kävisi aina välillä pissimässä.)
Isommassa altaassa pieni pissi katoaa veden joukkoon, mutta kun altaita on monta pienempää niin sama määrä pissiä voi tehdä veden jo kelvottomaksi. Naapurialtaista kuitenkin käy joku aina virtsailemassa siellä reunalla.

Interkonsoli alueet varmasti alkushokin jälkeen puhdistavat tämänkin foorumin ilmapiiriä. Tällä hetkellä jäärät puskee näkökenttää kaventavat laput silmillä vain oman konsolinsta parissa, huomioimatta yhtään naapureiden tapahtumia. Silti samat heput koittaa päteä konsolisodassa niin kuin tietäisivät sen naapurilaitteen olevan pelkkää ulostetta. Pelejä pelataan, ei konsoleita.

Uusista alueista se K18 alue on mielestäni melko turha, kyllä ne alaikäiset sinnekin löytää. Hypetyksen ja pelikeskusteluiden jakaminen eri alueille on myös hitusen outo ajatus, koska raja tuolla välillä on kuitenkin hiuksenhieno. Ja pelkkä uusi alue multiplattereille omasta mielestäni sotkisi koko soppaa vain entisestään. Raju konsolijako muilla alueilla antaisi varmasti trolleille enemmän kipinää.

Eli uusi, ehdottomasti.

Eikö olisi mahdollista luoda oma Multiplatform-palsta? Sitten kun julkaistaan joku uusi NHL tai Burnout tai Call of Duty, niin moderoijat voivat yhdistää ko. pelien threadit Multiplatform-palstalle mutta jättää jokaisen konsolin omalle palstalle linkin tähän keskusteluun.

Tuota lukuunottamatta olen ehdottomasti nykyisen jaon kannalla. En halua joutua metsästämään PS3-pelien threadeja yhdestä foorumista X360 ja Wii ja DS-threadien seasta.

Nykyinen jako on mielestäni aivan tarpeeksi hyvä, mutta Multiplatform peleille voisi kyllä pyhittää oman osionsa. Esimerkiksi nyt vaikka Oblivion, Assassins creed, etc etc peleistä on Thriidi sekä Boxin että pleken alueilla vaikka kyseessä on lähes sama peli ja erot ovat lähinnä graafisia ja silläkin osa alueella minimaalisia.

Moninpelien kaveriseuran haku ja matsi keskustelut sitten erikseen.

............ Pelejä pelataan, ei konsoleita. ...............
Pelejä pelataan ja konsoleita käytetään. Molemmista näyttää riittävän keskustelua.

ps. vBulletin ei taida taipua sellaiseen ketjuun mikä näkyisi monella alueella samaan aikaan?

Tuli vielä mieleen, että lukemistani keskustelufoorumeista KonsoliFIN on ainoa, jossa ketjut sijaitsevat hakemistojen hakemistoissa. Useampaan kertaan haarautuva rakenne ja armoton klikkailu ei oikein ole nykypäivää, eikä tosiaankaan kätevää sellaiselle, joka seuraa useamman koneen juttuja. Tällä hetkellä uusimmat/päivän viestit on minulle ainoa järkevä tapa käyttää foorumia.

Pelejä pelataan ja konsoleita käytetään. Molemmista näyttää riittävän keskustelua.
Ja tyylikkäästä ohitit ne kohdat joissa oli jotain oikeata asiaakin kuluneen letkautuksen sijaan. Yleispätevä pelialue rikastuttaisi keskustelua sekä niitä laput silmillä vouhottavia jääriä.

Jos joku ei pystyisi yhteisellä pelialueella olemaan trollaamatta, niin hänen mielipiteitään tuskin tarvitaan muutenkaan.

E: ja Hexillä yllä oikein hyvä pointti. Alueita olisi hyvä karsia jokatapauksessa, pysyi konsolijaottelu tai ei.

Tuli vielä mieleen, että lukemistani keskustelufoorumeista KonsoliFIN on ainoa, jossa ketjut sijaitsevat hakemistojen hakemistoissa. Useampaan kertaan haarautuva rakenne ja armoton klikkailu ei oikein ole nykypäivää, eikä tosiaankaan kätevää sellaiselle, joka seuraa useamman koneen juttuja. Tällä hetkellä uusimmat/päivän viestit on minulle ainoa järkevä tapa käyttää foorumia.

Samao.

Itse olen henkilökohtaisesti uuden jaon kannalla mutta pakko katsoa suurempaa kuviota... Sen verran näitä foorumeita katsellut että kummassakin leirissä on näitä yhen laatikon miehiä joko rahanpuutteen takia tai sitten ihan periaatesyistä mutta kun nämä herrat ovat pilanneet jo uutiset trollaamisella niin en kyllä uskalla pidättää hengitystäni rauhallisen foorumikeskustelun saralla.

Ja tämä pätee kyllä molempiin leireihin niin XO että PS3. Itse en ole ainakaan vielä törmännyt yhteenkään "fanipoikaan/tyttöön" joka osaisi keskustella eroavaisuuksista avarakatseisesti... joten en pysty yhtymään aikaisempiin "fanipoikuus kunniaan" lausuntoihin ja odottaa keskustelua mikä mistä ei tulisi WWIII :rolleyes:

Ja tyylikkäästä ohitit ne kohdat joissa oli jotain oikeata asiaakin kuluneen letkautuksen sijaan. Yleispätevä pelialue rikastuttaisi keskustelua sekä niitä laput silmillä vouhottavia jääriä.....
Niin puhuit jotain pissasta, ei oikein mun juttu :p Yleispäteväalue sopisi yleispäteville peleille enemmän kuin hyvin, mutta niitä on kuitenkin aika vähän. Suuri osa ketjuista käsittelee jonkun tietyn konsolin peliä/ominaisuutta/lisälaitetta/ongelmaa/ohjelmaa/ohjainta ja ne löytää kätevästi nykyisellä jaolla.

Varmaan mainittukin jo, mutta otetaanpa esimerkiksi PES2008. Käsittääkseni jokaisen alustan (PS2, WII, X360, PS3) versio eroaa toisistaan melkoisen radikaalisti. Tuntuisi aika sekavalta jauhaa noista kaikista versioista yhdessä ainoassa ketjussa.

En osaa noin muuten sanoa juurikaan mitään tähän. Ilolla otan uudistuksia vastaan, mikäli ne ovat onnistuneita.

Varmaan mainittukin jo, mutta otetaanpa esimerkiksi PES2008. Käsittääkseni jokaisen alustan (PS2, WII, X360, PS3) versio eroaa toisistaan melkoisen radikaalisti. Tuntuisi aika sekavalta jauhaa noista kaikista versioista yhdessä ainoassa ketjussa.
Mutta kumpi on yleisempi keissi: se, että eri alustojen versiot ovat ihan eri peli, vai että niissä on kosmeettisia eroja, mutta ulkonäköä lukuunottamatta olennaisesti sama peli?

Jos eroja on, niin eihän mikään estä heittämästä otsikkoon mainintaa, esim "PES 2008 [WII]".

Ylös Bottom