Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFIN Media-osio

XShava

KonsoliFIN Alumni
KonsoliFIN Media -osio

KonsoliFIN laajentaa sisältöään Konsolipeli videoilla uuden Media osion myötä. Näin myös viralliset videot tulevat vaivattomasti tarjolle KonsoliFINin käyttäjille. Virallisten videoiden lisäksi uuteen osioon voivat myös käyttäjät laittaa esilleen omia peli videoitaan. Jäsenet pääsevät myös kommentoimaan videoita suomenkielellä tutulla porukalla.

Videoiden katseluun ei tarvita rekisteröitymistä/kirjaantumista, mutta niiden lisääminen vaatii tämän. Mikäli on KonsoliFINin foorumin jäsen, kirjaantuminen onnistuu samalla tunnuksella ja salasanalla. Uutta rekisteröitymistä ei tarvita. Uusien osiosta kiinnostuneiden käyttäjien pitää rekisteröityä KonsoliFINin Foorumille, päästäkseen hyödyntämään media osiota.

Vieraana Media osiossa:
  • Vieraat voivat katsella videoita vapaasti.
  • K18 -videot eivät näy
  • Vieraat eivät voi lisätä videoita media osioon
  • Vieraat eivät voi kommentoida videoita.

Kirjaantuneena Media osiossa:
  • Kirjaantuneet jäsenet voivat lisätä omia Peli videoitaan "Jäsenten Videot" -alueelle. Joko "Itse tallennettu" hakemistoon, jos on videon itse kuvannut. Tai "Muiden tallentamat" jos video ei ole oma taidonnäyte.
  • Jäsenet voivat siirtää oman videonsa "Upload" toiminnolla, jollain alkuperäinen video siirtyy KonsoliFINin Media serverille ja siellä se muuttuu FVL -muotoon ennen esille tuloa.
  • Jäsenet voivat siirtää videoita myös YouTubesta käyttäen myös Upload -toimintoa.
  • K18 videot näkyvät, mikäli on yli 18 -vuotias ja on tämän jälkeen omista asetuksistaan sallinut K18 -videot. (Muistakaa päivittää IKÄ tietoihin!!!)
  • Jäsenet voivat kommentoida videoita.
  • Jäsenet voivat antaa videoille 1-5 tähteä.
  • Jäsenet eivät voi lisätä videoita "Viralliset videot" -osioon, vain ylläpidolla on tähän oikeudet. (Mikäli virallisten videoiden lisäily kiinnostaa, ottakaa yhteyttä ylläpitoon)
  • Jäsenten videoiden koko on rajoitettu toistaiseksi 100MB. (Mikäli sinusta tuntuu, että kokorajoitus on liian pieni. Otathan ylläpitoon yhteyttä ja kerrot miksi tarvitset rajoituksen nostamista omalla kohdallasi)
  • Hyvän maun rikkovien videoiden siirtämisestä jäsen voi menettää tunnuksensa. Tällöin tunnukset menetetään koko KonsoliFINistä, eikä pelkästään media osiosta.
  • Media osio ottaa vastaan seuraavia tiedostoja: gif jpg bmp png swf wmv mpg avi flv mpeg rm 3gp mp4 asf mp3 wav midi mid mov. (Mikäli joku tiedosto pääte puuttuu, otathan yhteyttä ylläpitoon)
  • Välillä videoissa on eroavaisuuksia tai muuten ongelmia ja tällöin saattaa esiintyä erilaisia ongelmia. Kuten äänet jää kyydistä tai video ei toimi.
  • Mikäli ongelmia esiintyy, kannattaa muuttaa video kotikoneella valmiiksi FVL -muotoon. Käyttäen vaikka tätä ohjelmaa SUPER Converter
  • Super -ohjelmakaan ei kaikkia käännä, tällöin voi käyttää vaikka tätä ohjelmaa Free Video Converter V1.5
  • Suositeltava videon koko 640 x 360 ja Bitrate 2000 paikkeilla.

KonsoliFINIn Media osioon pääsee tutustumaan etusivun tai foorumin linkeistä (Kummatkin tulevat myöhemmin). Tai nyt heti suoraan alla olevasta linkistä:

KonsoliFIN - Media - Yleinen

KonsoliFINin ylläpito toivottaa mukavia hetkiä Media osiossa. Kysymykset ja palautteet voi kirjata tähän ketjuun.

Lue myös seuraava viesti !!!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Video-osio

Foorumin Albumit

Foorumilla oleva Album -toiminto on jatkossa tarkoitettu profiili kuvien säilytyspaikaksi. Sinne voi siis laittaa kuvan, jota käyttää omassa profiilissaan. Tämän johdosta albumien määrä rajoitetaan yhteen, sekä jokaiseen albumiin voi laittaa vain yhden kuvan. Eikä näitä kuvia voi enään kommentoida.

Album toiminto pidetään päällä kuukauden verran, tämän jälkeen rajoitukset astuvat voimaan. Tällöin myös kaikki Albumit joissa on enemmän kuin yksi kuva, tuhotaan. Käykää siis Albuminne läpi ja poistakaa tarpeettomat kuvat.

Kaikki Albumin näkyvät toistaiseksi osoitteessa:
http://www.konsolifin.net/bbs/all_albums.php


Foorumin Videot

Foorumin video osio on suljettu, sinne ei pääse enään lisääään tai kommentoimaan videoita. Video osio tuhotaan kuukauden sisällä.

Kaikki Videotnäkyvät toistaiseksi osoitteessa:
http://www.konsolifin.net/bbs/video.php?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Video-osio

Aika hassua, että juuri nyt otit asian esille, kun juuri Eliminaattorilta kyselin neuvoa, kuinka nuo videot saa upittua foorumille. Laitan kun valmistuu. :)
 
Vastaus: Video-osio

Kommenteiden runsaudesta voisi varmaan päätellä, että suht turha ominaisuus. Onko kehitys ehdotuksia?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Video-osio

Kommenteiden runsaudesta voisi varmaan päätellä, että suht turha ominaisuus. Onko kehitys ehdotuksia?

Pari ongelmaa ainakin ite löytäisin: alueen sijainti voi olla varsinkin vähemmän foorumeita tutkailevalle aika vaikea löytää. Lisäksi monet varmaan luulevat, että sinne saa postata ainoastaan itse tehtyjä videoita. Eli aluetta helpommin löydettäväksi. (en kyllä tiedä onnistuuko mitenkään, ehkä alueen siirtäminen suoraan Playstation, Xbox ja Nintendo- alueiden alapuolelle?) Toisaalta suurin osa käyttäjien itse tekemistä videoista taitavat ainakin PS-puolella tulla peleistä Cod, Socom ja Killzone, joten niiden omiin yhteisöihin voisi kaikkiin videoalueen tehdä. Socomissa taitaakin olla jo.
Ei missään nimessä turha ominaisuus, paremmin esille vain. Itsekin sain tallennusvälineet tällä viikolla, joten multakin jonkinlaisia räpellyksiä tulossa lähiviikkojen aikana. :D
 
Vastaus: Video-osio

Itsekkään en näin nopeasti katsomalla huomannut mistä voin videon laittaa.
Kyllä tämä on hyvä idea, kunhan lisää videoita saadaan. Itse vasta nyt huomasin tämän, joten enemmän mainostusta niin saadaa enemmän materiaalia ja parannus ehdotuksia.
 
Vastaus: Video-osio

Kyllä tämä on hyvä idea, kunhan lisää videoita saadaan. Itse vasta nyt huomasin tämän, joten enemmän mainostusta niin saadaa enemmän materiaalia ja parannus ehdotuksia.
Varovaisesti vihjaan, että muutosta on tulossa. ;)
 
Vastaus: Video-osio

Eli aluetta helpommin löydettäväksi. (en kyllä tiedä onnistuuko mitenkään, ehkä alueen siirtäminen suoraan Playstation, Xbox ja Nintendo- alueiden alapuolelle?)

Tuossa voisi olla ideaa, laittaa suora linkki pääsivulta ja konsolikohtaisilta alasivuilta aiheeseen sopivaan Video-arkistoon. Konsolifin -> kaikki pelivideot, PS2FIN -> pleikkarivideot, XboxFin -> Xbox-videot jne. Tällöin pelivideot olisi osa saitin sisältöä, eikä pelkästään foorumin alta löytyvä pikkukiva. Lisäksi itse arkistossa jaottelu sen mukaan, onko video käyttäjänsä itse tekemä vai jotain muuta.

Näitä videoita puoltaa moni seikka, kuten rehellinen gameplay-kuva, joka toimii hyvänä tukena peliarvostelun lisänä. Muuten se voi olla myös ajan kuva, jota on mukava tarkastella jälkikäteen nostalgian lumoissa :)
 
Vastaus: KonsoliFIN Media -osio

Päivitin tämän ketjun ensimmäisen ja toisen viestin vaivihkaa. Linkit Foorumin naviin ja itse sivuston yläosaan tulee jossakin vaiheessa. Ulkoasu tullaan päivittämään jossakin vaihessa lennossa uuteen.
 
Vastaus: KonsoliFIN Media -osio

Lyhyen betatestailun perusteella ainakin hyvä uudistus sivuille. Ainanakin omat tulevat pelivideot lisään tuonne. Toivottavasti tästä tulee aktiivisempi kuin vanhasta video-osastosta.
 
Vastaus: KonsoliFIN Media -osio

Mitä nyt itse kokeilin niin youtubesta videoitten lisääminen toimii hyvin. Samoin myös alkuperäisen tiedoston, mutta pari kertaa kävi silleen, että tuli vaan musta ruutu videon tilalle. IE:llä ja operalla toimi, mutta firefox näytti mustaa ruutua. Lähti kuitenkin myöhemmin itsestään toimimaan.

Itsekkin tulen laittamaan youtuben ohella kaikki videoni tuonne.
 
Vastaus: KonsoliFIN Media -osio

Samoin myös alkuperäisen tiedoston, mutta pari kertaa kävi silleen, että tuli vaan musta ruutu videon tilalle. IE:llä ja operalla toimi, mutta firefox näytti mustaa ruutua. Lähti kuitenkin myöhemmin itsestään toimimaan.

Kun siirretään jokin muu formaatti, kuin flv -päätteinen. Niin tämä tiedosto muutetaan servulla flv -tiedostoksi. Tästä muuttamisesta johtuen tuollaista esiintyy, kunnes muutos on kokonaan tehty ja alkuperäinen tiedosto tuhottu.

Tai sitten kuten tietotekniikkaan kuuluu, välillä yksinkertaisesti homma menee solmuun :)
 
Vastaus: KonsoliFIN Media -osio

Heh, vähän piti mennä fiksailemaan :rolleyes:
http://www.konsolifin.net/media/profile/Stamina/


Jees, ihan hyvältä idealta vaikuttaa, toivottavasti tuo on ahkerassa käytössä sakilla. Itse alan uppimaan lähiaikoina omia pelividejä.. :eek:

EDIT: Ohoh, kylläpä heikentää laatua toi .flv.. Ainakin tuossa Soadin laittamassa vidissä..
EDIT2: Aa okei Nisu, pitää testata itsekin tuota.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFIN Media -osio

Testijakson aikana tuli selväksi, ettei konvertointia kannata jättää palvelun kontolle. Itse vedän filut valmiiksi .flv:ksi maksimi kuvanlaadulla ym., tuolla Xshavan mainitsemalla Free Video Converterilla.
 
Vastaus: KonsoliFIN Media -osio

Testijakson aikana tuli selväksi, ettei konvertointia kannata jättää palvelun kontolle. Itse vedän filut valmiiksi .flv:ksi maksimi kuvanlaadulla ym., tuolla Xshavan mainitsemalla Free Video Converterilla.


Superilla saa vielä paremman laatuista, mikäli vaan suostuu homman tekemään.

Toinen tuossa soadin videossa, siirsitkö sen YouTubesta vai uppasit alkuperäsestä?
 
Vastaus: KonsoliFIN Media -osio

Ensimmäinen reaktioni oli: Hui mikä myllerrys täällä on käynyt :eek:

Sitten tajusin että se olikin kokonaan "uusi" osio ja myöhemmin luin XShavan viestin jossa mainitsi lennosta päivittämisestä. :)

Mutta mutta, nyt on tosiaan ainakin mielestäni paljon selkeämpi ja helpommin löydettävissä tuo osio, aiemmin harhailin jossain foorumeiden syövereissä ja törmäsin johonkin video-osioon mutta jotenkin ne muistaakseni olivat siellä sekavasti ja eipä kyllä paljon tehnyt mieli sitä käyttää. Yhden youtube videon sinne kyllä suoralinkittelin mutta siihenpä se jäi.

Mielestäni loistolisä tuo mediaosio ja kuten Nisupullakin taisi mainita, noita pätkiähän voi mahdollisesti käyttää arvosteluiden tukena ja näkeepähän ainakin käytännön pelikuvaa (sellaista tarjoavista videoista tietysti :p)
 
Ylös Bottom