Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Vastaus: Konsolirallipelit

Tämä on varmaan otettu suoraan FIA:n sääntökirjasta, koska nykyään ei saa kuskeja informoida muitten ajoista. Peliin olis tietysti voinut tuoda vaihtoehdon että haluaako nähdä vai ei.

Voi se niinkin olla. Eniten tuossa ongelmana onkin lopputulokset jotka menee jollain logiikalla oman ajon perusteella. Eli voi itse ajaa esim jonkun 10sek haarukan sisälle useita aikoja kun uudestaan vetelee ja aina voittaa jollain marginaalisella erolla. Eli ei sillä sun ajolla ole niin kauheasti merkitystä.
 
Sellaisen huomasin, että kun ajaa paremmin, niin tiimin moraali on parempi ja tiimin moraali vaikuttaa siihen, että miten paljon ehtivät korjaamaan huollossa. Ja näyttäisi olevan bad ja excellentin välillä todella iso ero. Kivoja juttuja tuotu kyl tähän.

Edit: tän videon lopussa näkee tota vauriomallinnusta paremmin. WRC4:ssa ois matka jatkunu täysin normaalisti..nyt jäätiin tohon:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsolirallipelit

Joo mielipiteitä monenlaisia. WRC:hen ei toki voi ajettavuutta verrata, Dirt Rally yrittää olla simu mutta WRC on ihan aito arcade, ja hyvä sellainen. Monenlaisia mielipiteitä olen lukenut, mutta taidat olla ensimmäinen jonka mielestä auton tuntuma tiehen ja kontrolli on ylivertaisen hyvää, itselleni se ei ole lähelläkään RBR tasoa. Ennen ensimmäistä päivitystä oli ajettavuus sillä tasolla että sillä pystyi ajamaan ja silloin tuli jonkun verran ajettuakkin, mutta ei se ollut missään kohin niin nautittavaa kuin esim. RBR. Dirtissä on tällä hetkellä paljon ongelmia rattien kanssa ylipäätäänsä, harvalla toimii joka asia kuten pitää, esim. Itse joudun ennen jokaista ajokertaa asentaa ajurit uusiksi jotta toimii.

Millä tavalla Dirttiä voi modata? Erikoiskokeita ei voi tehdä itse, autoja ei voi tehdä, suomenkielisiä nuotteja ei voi tehdä.. Ja Codemastersin kehittämisestä voi olla montaa mieltä, itselleni on jäänyt se kuva että tosissaan ei olla simua tekemässä vaan rahastus edellä mennään, mikä on toki ihan ymmärrettävää kun voittoa tavoitteleva yritys on. Tosin itse uskon että kunnon simullekkin olisi kysyntää. Yks kaikkien aikojen peleistä voi toki tulla, kun hyviä rallipelejä ei ole tehty aikaisemmin kuin yksi, jos ei lasketa hyviä arcade pelejä.
Mutta jokainen saa olla omaa mieltään, niin sen pitää mennäkkin :)

Tarkoitin Dirtin modaamisella juuri tuota FFB:n asetusten modaamista, joka onnistuu lataamalla esim. Racingdepartmentin sivuilta erilaisia FFB-asetuksia ja fysiikkamodeja. Peli on tietysti vielä Early Access, joten täyttä modaamista on lähes mahdoton tehdä. Itselläni on ratti toiminut loistavasti, ei mitään ongelmia sen kanssa. Omasta mielestäni kehitys on mennyt juuri parempaan suuntaan: ennen ajettavuus oli epärealistisempaa, eli vaikkapa takavetoauton luistoa ja vastaheittoa ei pystynyt tekemään lähes ollenkaan. Nykyään tämä on mahdollista (yksi esimerkki).

Codemastersista voi todellakin olla montaa mieltä, mutta mielestäni tämän pelin kanssa ei mennä rahastus edellä. Kaikki DLC on ilmaista ja tulee olemaan, tietysti hinta nousee pelin ostolle kun kaikkea tulee lisää. Kun on kuitenkin hinnan maksanut, kaikki on sen jälkeen siis ilmaista. Täysi simu tämähän ei siis ole, mutta asiakkaiden kannalta tällainen lähestymistapahan on kaikista paras. Täyttä simua ei osaisi ajaa kukaan muu kuin peliä järjettömän kauan tahkonnut, jolloin asiakaskunta jää pieneksi. Mielestäni tässäkin siis hyvä kompromissi tehty. Jos et ole kokeillut pitkään aikaan, kokeile ihmeessä. Itselleni tämä on vain loistava :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsolirallipelit

Moi.Onko mulla mennyt jotain ohi vai eikö vaan toimi ?? eli TS 300rs ratilla ei saa ajon uusintoja toimiin eikä leaderboards valikossa voi selata ratoja..
Näihin toimintoihin olevat napit ei siis toimi näissä tiloissa mut ajon aikana niissä olevat toiminnot pelittää..
Muuten ratti toimii tosi hyvin ja forcet on jopa liian kovat jos täysillä meinaa pitää..
 
Tän verran pakko kommentoida:
"Parantuneen moraalin siivittämänä mekaanikkojen korjaustaidot nousevat paperilla kohisten, mutta huoltopisteellä eroa on vaikea huomata."

Ajoin eilen urassa ekan kauden. Yhtä lukuunottamatta kaikissa keskeytys. Tiimin moraali oli huonoin mahdollinen. Huollossa eivät saaneet korjattua käytännössä mitään, saati et ois renkaita/jarruja voitu korjata kuin yhden pykälän. Ajoinkin usean EK:n täysin hajalla autolla jopa kokonaan ilman jarruja.

Kun aloitin samassa tiimissä uuden kauden ja otin montesta heti kolmossijan, oli tiimin moraali paras mahdollinen. Eroa on kuin yöllä ja päivällä, nimittäin nyt erittäinkin rikkinäisen auton saa täysin ehjäksi huollossa ja esim jarrut/renkaat korjataan täydellä kolmella palkilla ja aikaa jää vielä ylikin.

Mulla tiiminä on se joka ei niin auton kunnosta välitä, joten onkohan noilla sittenkin merkitystä. Jos haluavat ehjänä auton maaliin niin moraalista huolimatta autoa ei saada kuntoon, kun tiimillä ei ole esim resursseja korjata tms idealla. Koska mulla ainakin auto saa tiimin puolesta hajota, kunhan vauhtia on ja moraalilla on ihan mielettömän iso vaikutus.

Edit: nuotituksesta ois voinut kans puhua. On kyllä konsolirsallien kärkeä. WRC 4:ssa oli vain mutkat 1-5 ja se oli siinä. Tässä on plussat, miinukset, kapenee jne lisätermit ja jopa risteykselle on useampia nuotteja. Ekaa kertaa konsolilla kun itse jopa ajan nuoteista ja kuuntelen mutkien erot.

Edit: ja säätilat/vuorokaudenajasta. Eri kausilla ne on erilaiset. Eli sama kisa eri kausilla ei ole samanlainen. Ekalla kaudella Suomessa sato vettä koko kisan, eikä yhtään yökisaa ja nyt toisella kaudella ei sada vettä, mutta on yötäkin mukana jne.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Täytyy kyl sanoa, et Suomi on toteutettu aika kehnosti tässä. Ojia ei oo teiden reunissa ja puut on jossain 50m päässä tiestä. Nopeutta ja hyppyjä kuitenkin sentään löytyy, et kyllä tota Suomea ihan ajaa kuiteski.. Oma lemppari taitaa olla Wales tällä hetkellä, todella hieno ralli.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Wales on todella hyvä, tykkään itsekin kovasti. Mut suomi tosiaan on kehnoimmasta päästä ja siltin 100 kertaa parempi kuin milestonen versioissa. :D
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Wales on kieltämättä hienoin kokemus ja erottuu selkeästi muusta porukasta niin maisemiltaan kuin muilla pikkujutuilla (vesiesteitä yms.) Mitä kartturin erinomaisuuteen tulee, niin en pitänyt kaverin ohjeistuksia poikkeuksellisen onnistuneina - samaa tasoa kuin mihin genressä on totuttu rallien kultakaudella. Lähinnä Milestonen WRC:t ovat laskeneet tason niin alas, että toki nuotit siihen verrattuna ovat loistavia. Silti apukuskin "AUTS!" -huudahdukset tyystin väärissä kohdin pistivät lähinnä naurattamaan. :D
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Onkos joku pelannut PS4:lla ja t300RS:llä? Kävin tuossa äsken testaamassa ja en ole hetkeen mitään noin kamalaa kokenut ajopelien suhteen.

Oletusasetuksilla millinkin kun liikutti ni ratti oli poikittain. Laitoin herkkyyden nollille. Siltin force tuntuu todella raskaalta keskikohdalla, eli auto ei pysy suorassa, kun force pistää vastaan. Hiukankin kun kääntää, niin ratti on aivan kevyt ja siltikin vaikka kääntää, niin auto on käytännössä heti poikittain.
Oli ekaa kertaa pakko manuaalisesti säätää ratin kääntösädettä, mutta ei se ongelmia juurikaan poistanut.

Siihen päälle tärinät. Arvasin heti jo Driveclubin perusteella et tärinät pois kokonaan ja heti..mut ei, tärisee ja rämisee 0-asetuksella ku DFGT konsanaan.

Lopulta tiputin force levelinkin 1/4 asetukselle. Sit ei ratissa ollutkaan enää mitään tuntoa ja silti auto ei kulkenu juuri suoraan ja kun käänsi, oli se suoraan poikittain.

Jarrua kun painoi, tuntui ettei mitään tapahdu vrt. Pädillä kun kuulee lukkojarrutuksen.

Oli pakko koittaa pcarsissa ja hyvin ratti toimii.

Eli millä ihmeen asetuksilla tuota pystyy pelaamaan, tuo on oikeasti ihan hirveintä ajoa mitä olen koskaan pelannut ratilla ja olen sentään messuilla joutunut pelaamaan esim F1:stä jossa ei ratissa ollu virrat päällä, eli tyhjänä pyörittelin ja tuntuma oli ajettavampi..

Pädillä ollu kaks päivää tässä todella hauskaa ja nyt ratilla tuollainen kammotus. Uskon et ton jotenkin saa toimimaan, mutta miten? On ne ratilla ainakin Pc:llä kun hyvännäköisesti ajanu.
 
Nappionongelma on bugi. Se selvisi Facebookin puolelta WRC sivuilta.

Eipä siellä ratilla paljon säätöjä ole. Koitin deadzonea 0-1 ja herkkyyttä koitin 0, 50 ja 100 asetuksilla.

Forceissa tosiaan voimaa on ei siinä mitään, ne on vaan aivan kamalat ja aivan vääränlaiset. Toimii todella typerästi. Rattia saa kääntää ehkä 40 astetta niin on maksimi kääntyvyys jo saavutettu ja silloin auto on poikittain tiellä. Kun kääntösädettä ratista muuttaa niin saan maksimikkulman ehkä 60-70 asteeseen. Ja kun suoralla ajaa, force yrittää vääntää keskiasennosta kokoajan johonkin suuntaan ja kun kääntyy forcet katoaa täysin.
Mitä pienemmäksi forcet laittoi, sitä vähemmän tuo forcen surkeus haittasi, mutta kääntösädeongelman takia ei ajaa voinut.

Sit ne tärinät. Laitoin heti ne pois ja siitä huolimatta forcen ollessa suht isolla ratti tärisi kyllä kokoajan, eli ei ne poistuneet. Ja tuollaiset tärinät ei kuulu ollenkaan tälläiseen peliin ja rattiin.

Edit: todella paljon näyttää olevan myös ongelmaa että t300:lla forcet on 0, itsellä taas kaikki muu on pielessä ja forcetkin on mutta ne on aivan oudot
 
Vastaus: Konsolirallipelit

T300RS ratilla tosiaan ihan hanurista ajella. Ei oo tuntumaa,eikä ajamisesta saa oikein mitään muutakaan irti. Pleikan ohjaimella oli ajotuntuma paljon parempaa ja hauskempaa.
Toivottavasti piakoin päivitys tulis,muuten jää ajot ajamatta.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Pakko ottaa tähän kantaa kun pisti silmään :) Ei Dirt Rallysta kannate mitään oikeaa simua odottaa, enemmänkin Dirt Rally on semmonen puolisimu, jos tämmöistä sanaa voi käyttää. Pitoa on aikalailla kaikissa autoissa aivan liikaa, varsinkin nelivedoissa. FFB on TODELLA huonoa jos verrataan esim. Vanhaan RBR:ään tai vaikkapa Assetto Corsaan. Itse tulee simuja aika paljon ajettua, eikä Dirt Rally ole saanut peliaikaa moneen kuukauteen, modattu RBR vie noin 6-0. Lisäksi kaikki codemastersin sähläykset pelin kehittämisen kanssa ovat saaneet ainakin minut menettämään uskon siihen ihan täysin. Ovat esimerkiksi ffb:tä päivitelleet jo kahdesti ilman isompaa kehitystä.

Tällä hetkellä jos pitäisi valita, valitsisin konsoleille peliksi wrc4:n dirtin sijaan jos se olisi jo julkaistu, ihan jo wrc:n onnistuneen verkkopelin takia. Toki Dirt Rally on edelleen Early Acces vaiheessa että voihan sieltä kunnon verkkopelikin tulla sitten konsoleille viimeistään, mutta itse en ainakaan siihen luota kun on codemastersin tekeleestä kyse. Tällä hetkellä, omasta mielestäni, Dirt Rally ratsastaa vain ja ainoastaan grafiikoilla.

Aika paksua tekstiä, oon kyllä täysin eri mieltä:)

Mitä tuohon pitoon tulee niin kyllä se voi RBR jälkeen tuntua että Dirtyssa on liikaa pitoa, mutta kyllä se on ennemminkin niin päin että RBR on liian vähän pitoa, tuntuu välillä että kuulalaakerien päällä ajelis.
Mitä verkkopeliin tulee niin en kyllä oikein keksi että mitä muita pelimuotoja tähän pitäs tulla:confused:
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Aika paksua tekstiä, oon kyllä täysin eri mieltä:)

Mitä tuohon pitoon tulee niin kyllä se voi RBR jälkeen tuntua että Dirtyssa on liikaa pitoa, mutta kyllä se on ennemminkin niin päin että RBR on liian vähän pitoa, tuntuu välillä että kuulalaakerien päällä ajelis.
Mitä verkkopeliin tulee niin en kyllä oikein keksi että mitä muita pelimuotoja tähän pitäs tulla:confused:
Oletko kokeillut RBR:ässä NGP autoja? Eri mieltä saa olla, mutta jos oikeasti oikeissa WRC vehkeissä on sen verran pitoa mitä Dirtissä esim. 2010 Fordissa [kaippa se oli 2010, en oo ihan varma], täytyy ihmetellä incar pätkiä katsoessa miksi kuskit ajaa niin hiljaa..

En minä ole tähän välttämättä mitään pelimuotoja kaivannut, ehkä jotain sen tyylisiä ralleja jossa startataan 2min välein ja toisen voi saada kiinni jos toinen tekee virheitä + muuta realistisuutta onlineen olisi ihan kiva, mutta lähinnä tarkotin tolla WRC4:n mieluummin valitsemisella sitä, että siinä online oli niin kiva että valitsen mieluummin sen arcade pelaamiseen ja RBR:n sitten simuiluun.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Eniten tuossa ongelmana onkin lopputulokset jotka menee jollain logiikalla oman ajon perusteella. Eli voi itse ajaa esim jonkun 10sek haarukan sisälle useita aikoja kun uudestaan vetelee ja aina voittaa jollain marginaalisella erolla. Eli ei sillä sun ajolla ole niin kauheasti merkitystä.
Voisko tuon ajatella niin et se on 9 kertaa kymmenestä niin että sulle tulee tietyllä ajalla aina se ennalta määrätty sijoitus tällä ja tällä EK:lla?
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Voisko tuon ajatella niin et se on 9 kertaa kymmenestä niin että sulle tulee tietyllä ajalla aina se ennalta määrätty sijoitus tällä ja tällä EK:lla?

Mul on oma tulkinta siihen. Nimittäin yhdellä EK:lla olin 13 sek hitaampi kuin edellisellä kerralla, mutta voitin molemmilla kerroilla noin puolella sekunnilla. Mutta sit yks toinen EK, jonka olin ensin voittanut, niin toisella kerralla jäin ajasta noin 9sekuntia, mutta olinkin tuloslistan viimeinen ja 27sek kärkeä perässä.

Aloin siinä miettimään et mitä ihmettä. Tein johtopäätöksen. Pelissä on rallikoulu, jossa tehtävänä on käytännössä aina ajaa ennalta määrättyä linjaa, jarruttaa oikeassa kohdassa, käyttää kässäriä oikeassa kohdassa.

Sit aloin miettimään, että ekat kaks ajoa 13 sek erolla oli suht samanlaisia. Ajoin ajolinjoja pitkin, ei kauheasti kolareita jne.

Sit nämä kaksi joissa eroa oli 9sek ja AI kuskin ajassa 27sek. Ekalla kerralla ajoin ihan "ok" varovaisen suorituksen. Toisella kertaa yritin puskea, meni yliyrittämiseksi ja ajoin kyllä kovempaa, mutta joka mutkassa olin nurmikolla ja sivuluisussa rajusti, enkä missään nimessä ajolinjalla. Kolareita ei siinäkään tullut, mutta ajo muuten ei ollut nättiä.

Eli eli, voisiko olla, että pelissä on määritetty jarrupaikat, ajolinjat jne ja niiden noudattamisen mukaisesti määritellään sijoitus, kunhan aika on tietyssä haarukassa. Sit ku aika huononee niin sijoitus huononee. Tai kun auto hajoaa x määrän, alkaa se näkymään sijoituksessa vaikuttavana osana, vaikka pääsisit tiettyyn aikahaarukkaan. Sama juttu vaikka auto ei hajoisi, mutta törmäilee paljon.

Paljon kertoo sekin, että muutama nappipätkä juniorilla ja 6 kärki on ollut sekunnin sisällä. Sit ku laittaa tuloslistasta "All", niin kuuden kärki on jwrc autoja ja sijalla 7 eka WRC...
 
Vastaus: Konsolirallipelit

http://youtu.be/dg9GBaP-N3A

Tossa näkee hyvin jopa videosta miten kamala t300:lla on ajaa ps4:lla. Asfaltilla on pitoa ja meno on vain tökkivää. Itse koitin suomen pätkällä ja auto oli heti poikittain. Ja tosiaan jos koitti kääntää vielä vähemmän rattia, niin force heitti ratin heti 90 asteeseen, josta alkoikin täysi tunnottomuus, kunnes palautti ratin keskiasentoon, siitä se heittikin toiselle puolen. Ihan kuin pystyttäisi kuulaa vuoren huipulle.

Katselin pc videoita ja niissä ratti ja peli menee suunnilleen 1:1:een, mutta mulla ei sit alkuunkaan. Mitään vinkkejä ei oikein mistään löydy. Sen sijaan löytyy kyllä kommentteja tästä yhdistelmästä:
- loistavat ja kovat forcet
- kamala
- ajokelvoton
- mikään nappi ei toimi paitsi x nappi.
- replayssä ei toimi kaikki napit
- forcet on aivan 0, eli niitä ei ole ollenkaan.

Eli jostain syystä tuntuu olevan täysin erilaisia kommentteja noista ja noita on niin paljon et varmasti jokainen pitää paikkaansa. Joten ois kiva tietää miten saa sen toimimaan oikein, miksi joillain on niinkuin mulla ja miks joillain ei toimi ollenkaan tai miks jollain vain napit tökkii.

Team VVV ajoi jo pari kk sitten beta versioo ps4:lla ja ratilla ja meno näytti oikein hyvältä ja itsekin sanoi et ajaminen on oikein hauskaa, eli ei se pohjimmiltaan voi noin huono olla.

Ps. Pc on tänään saanut päivityksen jossa otettu fps lukitus pois jne korjauksia tehty.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Jää ostamatta tämä peli kun rattiohjaus on mitä on,pädillä en autopelejä pelaa.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Taitaa Ranskan rallin kakkospätkä olla jotenkin rikki kun maalissa näyttää että olisin jäänyt minuutin kärjestä... En oo todellakaan noin hidas, aattelin et nyt tuli pohjat. xD
 
Ylös Bottom