Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsolirallipelit

Taitaa Ranskan rallin kakkospätkä olla jotenkin rikki kun maalissa näyttää että olisin jäänyt minuutin kärjestä... En oo todellakaan noin hidas, aattelin et nyt tuli pohjat. xD

Tai sit kävi niinku mulla, et painelin ok ajan pitkin metsiä ni kävi noin. Ku ajelin saman EK suht samalla ajalla "nätisti" ni olinki kärjessä.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Tuli tuossa nyt pikaisesti testattua lisää rattia. Harmi ku saan vasta 30min kerrallaan istua ni joutuu aika lyhyissä pätkissä testailee. Noh, kyl tää sairastelu tästä. Hyvä ku pääs kipuamaan pois kuppipenkkistä ku veti selän niin jumiin. :D

Mut itse asiaan. Tosiaan tein lisätutkimuksia ja kun ratin säätää manuaalisesti 270 asteeseen (tän joutuu siis joka pelikerralla tekee) ja laittoi ratin herkkyyden minimiin. Sit forcet laittoi niin alas ettei niitä käytännössä enää ole, hiukan tuntuu mut ei juurikaan. Eli jos niitä pistää enemmän niin ne on niin vääränlaiset ettei niillä voi ajaa.

Nyt ajaminen oli jo oikeastaan ihan hauskaa ja tuli fiilistä enemmän kuin pädillä. Ei se missään nimessä hyvä ollut ja tiukat mutkat oli todella hankalia, mutta kyllä tolla jo ajelee korjausta odotellessa ennemmin kuin pädillä.
Tässä video jonka alussa näkyy asetukset:
http://youtu.be/sWgEdyqvwS0

Sit huomiona "pari" asiaa:
1: ratilla jotenkin auton massa katoaa täysin. Se on ihan kokoajan sivuluisussa suorallakin, kun taas pädillä on "raskaampaa" ja WRC autokin menee en ennemmin Ogier tyyppisesti suorilla linjoilla, eikä sitä oikein edes saa sivuluisuun. Eli miten toi edes voi olla noin päinvastainen. Ihan kuin fysiikka muuttuisi kokonaan. Olihan tuo sladissa meno kyllä ihan fiilistä tuovaa kyllä ratilla.
2: tuntuma on paljon parempi ohjaamosta kuin konepelliltä, mutta...
3: ...ohjaamossa ratti kääntyy noin 45astetta ja on todella kamalan näköistä ja nykivää, ei sitä pysty katsomaan. No onneksi saa säädettyä kameran etäisyyttä siihen kojelaudalle ja tuntuma säilyy hyvänä, mutta.....
4: ...joku idiootti on päättänyt, ettei ohjaamoon saa hudissa näkyviin ollenkaan kierroslukumittaria/vaihteita. Ne näkee mittarista, paitsi kun kamera on vedetty niin eteen ettei näekään. Tällähän ei olisi niin väliä, mutta....
5: ...pelin äänet on niin surkeat, ettei kuulolla tiedä yhtään vaihtotarvetta ja välitykset on aina niin pienet, että jyrkimmät risteyksetkin menee kolmosella ni siinä on muutaman mutkan jälkeen jo pihalla et mikä vaihde on silmässä ja on ihan sekaisin. Eli pakko ajaa konepelliltä...
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Mä oon viimesen pari päivää kattonu Youtubesta sekä tuosta WRC että SL Evosta videoita nii pakko sanoa että ainakin nuotitus (vai mikä se on kun kartturi huutaa pää punasena?) :D on ollut WRC puolella huomattavasti parempaa.
Plus ne kaikki erikois merkit mitä tulee kun tie esimerkiks kapenee yhtäkkiä. :)

Mulla on ollu pari Milestonen peliä. Molemmat tosin kaks pyöräsiin liittyviä. Mutta kummastakin on jotenkin paistanut se että "mennää sieltä missä aita on matalin" että riittää peli toimii edes suunnilleen niikun kuuluis. Mitään poikkeuksellista sieltä on turha odottaa.... Pahasti näyttää tällä hetkellä siltä että tästäkin tulee semmoinen.

Jää vaan aina tuosta nuotituksesta piiloon se mitä se pieni numero 1-5 sen mutkan vieressä tarkoittaa?
WRC näyttää ainakin videoissa siltä että EK:t olis huomattavasti leveämpiä. Eli voit yrittää ajaa jonkun mutkan sivuluisussa ihan hyvin. Yleensä siinä käy kyllä huonosti :D
http://www.youtube.com/watch?v=bBYfh1tfmsQ - SL Evo
http://www.youtube.com/watch?v=p8LqSteHAso - WRC 5

Noista videoista näkee hyvin sen eron. Ralli peleistä yleisesti voin sanoa että DIRT oli edellinen jota oon todella pelannu eli taukoakin on. :)
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Loebissa saa valittua "normi" näyttötavan nuoteille myös. Eilen myös julkistettiin, että kartturi on mennyt kokonaan uusiksi ja henkilö vaihtunut. Eli se puoli rakennetaan kokonaan uusiksi palautteen vuoksi.

Ja WRC väylät on nimenomaan leveämpiä ja meille ralli-ihmisille se on vain huono juttu, joskin WRC:ssä on oikeasti suhteellisen kapea väylä missä voi ajaa, nimittäin heti isomman ajolinjan vieres on kohta jossa "tahmaa" ja vauhti hidastuu. Ovat vähän keinotekoisesti kaventaneet monessa paikassa väylää.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Loebissa saa valittua "normi" näyttötavan nuoteille myös. Eilen myös julkistettiin, että kartturi on mennyt kokonaan uusiksi ja henkilö vaihtunut. Eli se puoli rakennetaan kokonaan uusiksi palautteen vuoksi.

Ja WRC väylät on nimenomaan leveämpiä ja meille ralli-ihmisille se on vain huono juttu, joskin WRC:ssä on oikeasti suhteellisen kapea väylä missä voi ajaa, nimittäin heti isomman ajolinjan vieres on kohta jossa "tahmaa" ja vauhti hidastuu. Ovat vähän keinotekoisesti kaventaneet monessa paikassa väylää.

WRC näyttää vaan tällä hetkellä kauttaaltaan paremmalta. Omaan silmääni. Minä kun en ole niin laji friikki. :D Toki tiedän että Toinen näistä tulee joskus ensi vuoden puolella mutta kuitenkin
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Tuli tuossa nyt pikaisesti testattua lisää rattia. Harmi ku saan vasta 30min kerrallaan istua ni joutuu aika lyhyissä pätkissä testailee. Noh, kyl tää sairastelu tästä. Hyvä ku pääs kipuamaan pois kuppipenkkistä ku veti selän niin jumiin. :D

Mut itse asiaan. Tosiaan tein lisätutkimuksia ja kun ratin säätää manuaalisesti 270 asteeseen (tän joutuu siis joka pelikerralla tekee) ja laittoi ratin herkkyyden minimiin. Sit forcet laittoi niin alas ettei niitä käytännössä enää ole, hiukan tuntuu mut ei juurikaan. Eli jos niitä pistää enemmän niin ne on niin vääränlaiset ettei niillä voi ajaa.

Nyt ajaminen oli jo oikeastaan ihan hauskaa ja tuli fiilistä enemmän kuin pädillä. Ei se missään nimessä hyvä ollut ja tiukat mutkat oli todella hankalia, mutta kyllä tolla jo ajelee korjausta odotellessa ennemmin kuin pädillä.
Tässä video jonka alussa näkyy asetukset:
http://youtu.be/sWgEdyqvwS0

Sit huomiona "pari" asiaa:
1: ratilla jotenkin auton massa katoaa täysin. Se on ihan kokoajan sivuluisussa suorallakin, kun taas pädillä on "raskaampaa" ja WRC autokin menee en ennemmin Ogier tyyppisesti suorilla linjoilla, eikä sitä oikein edes saa sivuluisuun. Eli miten toi edes voi olla noin päinvastainen. Ihan kuin fysiikka muuttuisi kokonaan. Olihan tuo sladissa meno kyllä ihan fiilistä tuovaa kyllä ratilla.
2: tuntuma on paljon parempi ohjaamosta kuin konepelliltä, mutta...
3: ...ohjaamossa ratti kääntyy noin 45astetta ja on todella kamalan näköistä ja nykivää, ei sitä pysty katsomaan. No onneksi saa säädettyä kameran etäisyyttä siihen kojelaudalle ja tuntuma säilyy hyvänä, mutta.....
4: ...joku idiootti on päättänyt, ettei ohjaamoon saa hudissa näkyviin ollenkaan kierroslukumittaria/vaihteita. Ne näkee mittarista, paitsi kun kamera on vedetty niin eteen ettei näekään. Tällähän ei olisi niin väliä, mutta....
5: ...pelin äänet on niin surkeat, ettei kuulolla tiedä yhtään vaihtotarvetta ja välitykset on aina niin pienet, että jyrkimmät risteyksetkin menee kolmosella ni siinä on muutaman mutkan jälkeen jo pihalla et mikä vaihde on silmässä ja on ihan sekaisin. Eli pakko ajaa konepelliltä...

Lisätään tähän, että se ratin asetus on se kolme vilkuntaa, eli kaks on vissiin se 270 mitä aluks epäilin, mutta paras oli se kolme. Eli onko se sit 360? Pelissä se on sillä asetuksella noin 180astetta.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Lisätään tähän, että se ratin asetus on se kolme vilkuntaa, eli kaks on vissiin se 270 mitä aluks epäilin, mutta paras oli se kolme. Eli onko se sit 360? Pelissä se on sillä asetuksella noin 180astetta.

3 vilkuntaa on 540°

1=270°
2=360°
3=540°
4=900°
5=1080°
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Voip ollakkii, en oo joutunu missää pelissä tohon koskaa, tässä jouduin. Luulin itseasiassa 900 olevan maksimi. Mut tosiaan pelissä on 180 ja ratissa 540. Silti ei oo kovin hyvä.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Onko niissä sarjoissa selviä eroja? Huomaako jostain että nyt ajaa WRC luokassa eikä WRC 2 sarjaa? :)
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Juniorit on etuvetoisia joten siinä on selkeä ero luobnollisesti. WRC2 on taas raskaampi ja hitaampi ku wrc. Et kyl niis eroja on ja mieluiten ajais wrc:llä.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

3 vilkuntaa on 540°

1=270°
2=360°
3=540°
4=900°
5=1080°

Kyllä se kaks vilkuntaa on sittenkin paras, eli 360. Eikä tarvi harkita shakeria ajopenkkiin, kun WRC:ssä värinöiden ollessa nollissa ratti tärisee niin paljon, että kuppipenkki värisee persuksille siihen malliin et paikat irtoo hampaista. Jos joku peli t300:n tulee hajoittamaan ni se on tämä.

Siitäkin huolimatta miten kuraa toi on, niin tuli Walesin ralli ajettua kokonaisuudessaan WRC:llä läpi ja ihan kivaa oli tässä kamalassa rallinäläss. Mielummin kura kuin pädi. Tarpeeks ku ajaa ja unohtaa millainen ohjauksen kuuluu olla ni tohon tottuu ja sen kans elää.

Tuli myös todettua, että tosiaan tuo Ranskan kakkos EK on rikki. Ihan nappi suoritus ja 47sek kärkeen. Jep jep.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

SLRallyEvo näyttää ihan hyvältä, varmaan vähän vielä parempi mitä Milestonen WRC 4. Odotan sellaista haastavaa arcaderallia ja lisäpelattavaa Dirt Rallyn rinnalle.

Se on vain harmi, että peli on konsoleilla 1080p ja 30fps. Itse ottaisin sitten vaikka mielummin matalamman reson ja huonommat grafiikat, jos saisi sen 60fps. Täytyy katsoa, jos se sitten jaksaisi pyöriä omalla pc:llä medium grafiikoilla paremmin kuin konsoleilla. Siihen, kun saa moditkin sitten käyttöön.

WRC5 skippaan täysin.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Kyllä se kaks vilkuntaa on sittenkin paras, eli 360. Eikä tarvi harkita shakeria ajopenkkiin, kun WRC:ssä värinöiden ollessa nollissa ratti tärisee niin paljon, että kuppipenkki värisee persuksille siihen malliin et paikat irtoo hampaista. Jos joku peli t300:n tulee hajoittamaan ni se on tämä.

Siitäkin huolimatta miten kuraa toi on, niin tuli Walesin ralli ajettua kokonaisuudessaan WRC:llä läpi ja ihan kivaa oli tässä kamalassa rallinäläss. Mielummin kura kuin pädi. Tarpeeks ku ajaa ja unohtaa millainen ohjauksen kuuluu olla ni tohon tottuu ja sen kans elää.

Tuli myös todettua, että tosiaan tuo Ranskan kakkos EK on rikki. Ihan nappi suoritus ja 47sek kärkeen. Jep jep.
Ehkä päivityksissä yrittävät korjata rattiongelmat? Ehkä sit vois hankkia wrc5:sen tai oottaa loebin evoa.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Eikö tässä WRC:ssä ole mitään online pelimuotoja kuin 8 pelaajan yksittäinen kisa? Ei lobbyja, eikä mitään täyttä rallia eikä mestaruussarjaa saa tehtyä. Aivan käsittämätön takapakki edellisiin peleihin missä eniten tuli tahkottua tuota onlinea. Vai onko tulossa sitten perästä päivityksellä... en ainakaan löytänyt mitään infoa.
Muutenhan peli on oikein mainio
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Joku oli kyselly päivitystä ps4:lle ni WRC tekijät vastas:
We are already working on a patch for vibrations and wheels compatibility :)

Eli kyl ne forceille jotain aikoo tehdä, eikä vain pistää kuntoon rattitukea. Hyvä niin!
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Onkos se WRC 5 PS4 Versio Suomenkielinen? Kun Neste Oil Ralli on siinä mukana :)
 
Ylös Bottom