Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsolirallipelit

Taitaa olla isoin näkemäni Day One -päivitys. Kokoa tiedostolla on peräti 6,120 Gt. Tämä siis PS4-versiossa.

Oli kyllä pakko hankkia tämä peli. Todella hyvä asia, että Sebastian Loeb on toiminut konsulttina pelin kehityksessä ja samalla Milestone on saanut fysiikat paremmiksi. Lisäksi todella hieno liike Milestonelta lähettää porukkaa eri puolille maailmaa keräämään GPS-dataa, videota, kuvia yms. erikoiskokeiden ajopaikoista. Mielenkiinnolla odottelen Ouninpohjan erikoiskoetta ja Omenanraadon kommenttien perusteella meno tulee olemaan haastavaa.

Rattien toimivuuslista:

Thrustmaster:

• TH8RS (PC, H Gearshift)
  • T500 RS (PC and PS4™, Clutch, Gearshift H, 900°)
  • TH8A Add-On Shifter (PC, Xbox One® and PS4™, H Gearshift)
  • T3PA Add-On (PC, Xbox One® and PS4™, Clutch)
  • T300RS (PC and PS4™, Clutch, H Gearshift, 900°)
  • T150 Force Feedback (PC andPS4™, Clutch, H Gearshift, 900°)
  • T300 Ferrari GTE Wheel (PC and PS4™, Clutch, H Gearshift, 900°)
  • T100 Force Feedback Racing Wheel (PC)
  • T80 (PS4™)
  • TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition (PC and Xbox One®, Clutch, H Gearshift, 900°)
  • Ferrari 458 Spider Racing Wheel (Xbox One®)

Logitech

• G25 (PC)
  • G27 (PC)
  • Logitech Driving Force GT (PC)
  • Logitech G29 (PC and PS4™)
  • Logitech G920 (PC and Xbox One®)
  • T3PA Add-On (PC, Xbox One® and PS4™)
  • Logitech Shifter (PC, Xbox One® and PS4™)

Fanatec:
  • Porsche 911 Turbo S (PC and PS4™)
  • Porsche 911 GT2 Wheel EU (PC and PS4™)
  • Porsche 911 GT3 RS V2 (PC and PS4™)
  • Porsche 911 GT3 RS (PC)
  • Forza Motorsport (Elite) CSR Wheel (PC and PS4™)
  • Porsche Carrera 911 (PC)
  • ClubSport Wheel Base V1 + All different rims (no HUB XONE) (PC and PS4™)
  • ClubSport Wheel Base V2 + All different rims (no HUB XONE) (PC and PS4™)
  • ClubSport Wheel Base V1 + Universal HUB for XONE or CLS P1 PC, Xbox One® and PS4™)
  • ClubSport Wheel Base V2 + Universal HUB for XON or CLS P1 PC, Xbox One® and PS4™)
  • CSR (Elite) Pedals EU (PC and PS4™)
  • ClubSport Pedals V1 EU (PC, Xbox One® and PS4™)
  • ClubSport Pedals V2 EU (PC, Xbox One® and PS4™)
  • ClubSport Pedals V3 EU (PC, Xbox One® and PS4™)
  • Fanatec CSR Shifter Set EU (PC, Xbox One® and PS4™)
  • ClubSport Shifter (PC and PS4™)
  • ClubSport Shifter SQ V1 EU (PC, Xbox One® and PS4™)
  • ClubSport Shifter SQ V1.5 EU (PC, Xbox One® and PS4™)

EDIT:

PlayStation 4 -version päivityksen sisältö:
20160129154035.jpg

Viimeksi muokannut moderaattori:

Miks tossa Loebissä on suomen rallissa jotain saakelin heinää vaiks kuinka paljon tien vieressä...? Ojia ei näy missään? No onneks enää pari KK niin pääsee pelaa DiRTtiä.

t: Ouninpohjalla useasti ollut

Onneks ei oo, ei pysyis noin kapeilla pätkillä tiellä. Ois silkkaa kettuilua pelaajalla tähän vetää ojat vielä.

Todella hyvin toteutettu FFB tässä pelissä. Himoksella tunsi heti, kun asfaltti vaihtui soraksi. Piti tosin omalla kohtaa nostaa tuo FFB arvo 75--> 100. Soralla saa tehdä kyllä työtä, että auto pysyy radalla.

Kyllähän tuonne radoille on hyviä yllätyksiä pistetty. Esimerkiksi Australiassa oli ulkokurvissa kaatunut puu, johon tultiin aika kovaa vauhtia. Tähän mennessä olen todella tyytyväinen tähän rallipeliin. Pelissä nuo erikoiskokeet ovat pääosin n. 10 km mittaisia, mutta mukana on myös lyhyempiä 5 km mittaisia erikoiskokeita.

Miten pystyt pitää ffb 100:ssa?

Itsellä nyt tärinät 100 ja ffb 60 ja senkin vois tiputtaa 55:een.

Miten pystyt pitää ffb 100:ssa?

Itsellä nyt tärinät 100 ja ffb 60 ja senkin vois tiputtaa 55:een.

En koskenut muihin arvoihin. Ainoastaan nostin FFB:n arvoa. En tiedä johtuuko assisteista. Otan ne myöhemmin pois, mutta kyllä tuo ajaminen on hyvin onnistunut.

Onkos levyversion (ps4) enakkotilanneet saneet levyn mukana koodin extra materiaaliin? Omani tilasin verkkokaupasta joulukuulla, mutta en huomannut toimituksessa missään mitään koodia:mad:.

En koskenut muihin arvoihin. Ainoastaan nostin FFB:n arvoa. En tiedä johtuuko assisteista. Otan ne myöhemmin pois, mutta kyllä tuo ajaminen on hyvin onnistunut.

Minä kun pidän tärinät oletuksella, niin mitään tien epätasaisuuksista ei välity rattiin, pakko nostaa se sataan.

Aluks kysymys mitä tuo FFB tarkoittaa? :D
Ja sitten asiaan onhan tää Loebi todella hyvä peli. Varsinkin tuo että kesken EKoon mennään asfaltilta soralle niin eron kyllä huomaa.

Tuo on ihan mielenkiintonen tuo Loebin uraa simuloiva moodi. :) Oon siitä 2 ekaa aluetta ajanu läpi tän päivän aikana :) Uraakin jo aloittelin. Tässäkin joutuu näköjään rahalla mitä saa onneksijoka moodista. Ostamaan nuo autot milä voi ajaa. Kaikki on periaatteessa auki heti mutta se että saa "sallitun" auton vähän kestää joka osioon :D

Itsekin tykästyin noihin mutkassa oleviin nuotteihin siis ne 3D nuotit koska katson helpommin tiehen kun sinne yläreunaan. Monella EKoolla on ollut pari kolme neljä semmosta vähän pahempaa paikkaa. Mitkä on pitäny yrittää useampaan kertaan tai sitten en vaan osaa. :D

Ennen kaikkee tää on julmetun hauskaa ajettavaa :D Autoissa todella on eroja.
Mulla on siis tuo Thrustmasterin T80 ratti joka toimi jo demossa mukavasti.

Onkos levyversion (ps4) enakkotilanneet saneet levyn mukana koodin extra materiaaliin? Omani tilasin verkkokaupasta joulukuulla, mutta en huomannut toimituksessa missään mitään koodia:mad:.

Mulla on tullu verkkokaupasta tilattaessa semmoset koodit sähköpostiin julkaisupäivänä.

Nyt on noin 2,5h ajeltu ja muutamia mietteitä:

+ Ajettavaa on todella paljon. Uramuoto on täysin identtinen esim Ride pelin kanssa (ehkä verrattavissa esim gran turismoon). Lisäksi on Loebin uran kohokohdat vuosi vuodelta. Näiden lisäksi voi quick moden kautta vetää yksittäistä EK:ta, Rallia, Mestaruussarjaa (jonka voi muokata), rallicrossia, rallicrossin mestaruussarjaa, Pikes Peakia ja siihen päälle vielä time trialit ja parit "pelleily" moodit.
+ Ajettavuus on todella hyvä ja ulosajot joutuu täysin itsestä.
+ EK:t on järjestäen hyviä, kapeita ja todella vaikeita
+ Force FeedBack on rallipeliin todella hyvä
+ Autovalikoima on iso ja eri luokkia on paljon
+ Grafiikka on hyvää
+ Ura on tehty siten, että auto ja maa vaihtuu usein -> ei kyllästy
+ 3D nuotit, vihdoin jotain uutta nuottirintamalla.
+ yleinen vaikeus

- FPS tippuilee, tosin pahiten onneksi esim uusinnoissa. En mä ajaessa huomaa.
- latausajat suht pitkiä.
- Ohjaamossa tulee välillä kädet täysin näkökenttään.
- Kojelautakameraan ei saa HUD:ia.

Kokonaisuudessaan miinukset on aika olemattomia ja yhtä hymyä kokoajan pelatessa.

Voisitko tehdä vertailun WRC 5 ja Sebastian Loeb Rally EVON välillä? Tuli vain mieleen, kun nyt on ensimäistä kertaa konsolille kaksi vaihtoehtoa.

No WRC on selkeästi kevyempi peli, selkeästi huonompi fps. Toisaalta virallinen lisenssi.
En ole pädillä Loebia koittanut, mutta veikkaisin WRC:n olevan paljon helpompi hallita pädillä.

Jos on ratti, niin WRC on ajokelvoton. WRC:ssä on myös AI kuljettajat tehty siten, että voitat joka EK:n 0,2sekunnilla ajat itse hyvin tai huonosti. Loebissa erot riippuu omasta ajosta.

Kaiken kaikkiaan WRC:ssä on paljon potentiaalia ja ne on huonosti käytetty. Arvosana kolmen mestaruuskauden (1 pädillä) jälkeen on ongelmien vuoksi 5/10. Ilman ongelmia esim rattien kanssa arvosana nousisi ehkä vain 6:een.

Loeb on kaikin puolin parempi ja monipuolisempi, että viihdyttävämpi. Ennenkaikkea loebistä saa rallifiilistä ja onnistumisen tunteita. WRC:ssä saa ajaa miten vain ja aina lopussa tulokset on samat. Loebin arvosana yhden illan jälkeen 8,5/10.

En väitä etteikö Dirt Rally tulisi olemaan loistava, mutta kyllä sitä on myös jo Loeb. Mun mielestä ei kannata Dirt Rallyä odotella, vaan jättää WRC hyllyyn, ostaa Loebin ja nauttii rallista Dirt Rallyn tuloon asti ainakin, ehkä paljon paljon pidempäänkin.

Mun mielestä taas ihan turha ostaa tää lööppi kun miettii et siitä maksaa about 60€ ja sitä pelailee sen kaks kuukautta ja sen jälkeen tuskin koskee siihen enää ikinä kun DiRT on julkaistu. DiRT on vaan joka osa-alueella parempi (kunhan vaan tulee konsolille ilman ongelmia).

Älkää nyt vihatko mua. :D Tykkäsin kyllä Loebin rattituntumasta silloin kun demoa pelasin, mut siihen se oikeestaan jäikin.

Mä en kyllä näe miksei tämä voisi siinä rinnalla pysyä. Kyllä esim Pcars on myös formuloissa valovuosia edellä F1 2015:sta ja siltin molempia jaksaa pelata.

Mitä videoita olen katsellut, niin kyllä Loebin EK:t on kapeudellaan sen verran hyviä.

Pistin itse aamulla Loebin digiversion latautuun, toivotaan että on loistava rallipeli vihdoinkin tullut konsoleille. P
Äsken oli viellä asennus kesken, mutta tunnin päästä jo varmaan pääsee ek:lle [emoji41] . Aluksi ajoavut veks ja taaksepäin kelaus myös ja si varmaan pitää Suomen ralli päästä ajamaan. Oluet on jo kylmässä [emoji2] .

Eikös muuten tänä vuonna pitäis tulla kans PCARS 2? Joskus viime vuonna luin tosta ja et siinä olis teemana ralli ja rallicross. Voi olla ihan mielenkiintoinen.

Ylös Bottom