Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Vastaus: Konsolirallipelit

WRC 5:sesta oma arvostelu:

+Kaikki aidot kuskit mukana
+Aika hyvä grafiikka
+Radat erilaisempia ja haastavimpia kuin 4:sessa
+Uramuoto
+Autoissa eroja

-Ei mediaa ollenkaan
-Paikoitellen aiheuttaa vitutusta
-Uramuoto voisi olla syvempikin
-Lisenssien takia kuskit ei vaihda talleja
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Playstation Storessa lukee, että WRC 6 sisältää 11 erikoiskoetta 1:1 mittakaavassa.

Veikkaanpa, että siellä on jotain lyhimpiä 5-10km pätkiä otettu ja pistetty niitä sit pikku pätkiin kuten dirtissä.

Mut jos ralleja on 14, miten voi olla 11 EK:ta?

Noh, plus jäsenet saa 58euroon joten tilasin.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Kahen vaiheilla hommatako tai ei. Onlinekisat kiinnostais,eikä randomikuskeista olis haittaa. Ehkä vielä jätän hankkimatta ja ajelen kax pyöräsillä perjantaina.:)
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Varmaan suurin kysymys WRC6:een liittyen on, että saavatko ruudunpäivitystä paremmaksi. Muutenhan tuo oli ihan pätevää kruisailua, mutta ainakin Onella nykiminen ja pätkiminen tappoi lopulta innostuksen. Ja ketjun perusteella myös Pleikkarilla samaa vaivaa, joskin pienemmässä mittakaavassa.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

VVV:n ennakossa joskus taannoin ainakin oli juttua, että ruudunpäivitys olisi paljon parempi.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Itse ainakin odotan innolla WRC 6:ta. Videoiden perusteella näyttää ihan hyvältä, vaikka realistisuudesta onkin turha puhua. Toivottavasti tämä peli nostaisi WRC pelisarjan taas sille tasolle mitä se oli Evolution Studiosin aikana. Erikoiskokeiden määrä on ainakin hyvä. 14 rallia, 4-5 ek:ta per ralli. Okei ei ne pätkät ole pituudeltaan mitään ihmeellisiä, mutta onhan tuossa nyt enemmän pelattavaa kuin dirtissä jossa saa sahata samaa tietä jatkuvasti edes takaisin... Harjun pätkästä iso peukku tekijöille :) näyttäisi vieläpä hyvinkin tarkasti mallinnetulta.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Älkää jooko ostako WRC6:sta:

- Ruudunpäivitys on aivan hirveä. Ohjaanonäkymästä tökkii jokin muukin, joten jouduin ajamaan puskurista jota eniten vihaan (konepelti oli todella korkealla mun ajopenkkiin nähden), mutta fps tippui joka mutkassa sellaiseksi, että vaikeutti pelaamista.
- Forcet on yhtä kamalat kuin viimevuonna. Eli vähän kuin joka tilanteessa nurinkuriset. Keskellä aivan löysää, ja kun perä lähtee alta, Forcet vääntää väärään suuntaan. Jotenkin tuntuma on vähän kuin ne ps2 aikakauden ratit, joissa ei ollut forceja, vaan joku kuminauhapalautus. Tässä vain kuminauha on väärinpäin ja tuntuu paljo kauheanmalta.
- kartturi on jotain aivan hirveää. Ihan kuin se olisi yksi sana kerrallaan huutanut niitä nuotteja nauhalle. Kaikenlisäksi ne tulee sekuntikaupalla myöhässä.

En nyt ihan hetkeen muista noin kamalaa peliä pelanneeni..

Positiivista:
- Harjua oli ihan kiva ajaa, kun tunnisti pätkän, muuten onkin aika huonoja kalliorännejä.
- manuaali startit mukana
- lisenssi
- ajomalli itsessään tuntuisi kuuri loistavalta letkeään ajeluun, jos Forcet ei pilaisi sitä.

Jo 30min testillä voin sanoa surkeaksi peliksi, joka ei ole edes 20e arvoinen..
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Hyvälle kuullostaa WRC siis. Ois saattanu ekassa alessa lähtee ostoon mutta kerta ratti on kuin viime vuonna (Demoa) pelasin niin ei sitten. Siinä en kyllä ruudunpäivityksessä huomannu mitään mutta nyt Dirtin jälkeen varmaan huomaisin hyvän ja huonon eron.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Hyvälle kuullostaa WRC siis. Ois saattanu ekassa alessa lähtee ostoon mutta kerta ratti on kuin viime vuonna (Demoa) pelasin niin ei sitten. Siinä en kyllä ruudunpäivityksessä huomannu mitään mutta nyt Dirtin jälkeen varmaan huomaisin hyvän ja huonon eron.

Viimevuonna ruudunpäivityksen huomasi, mutta sitä pelasi silti, sillä se tuli keskellä mutkaa välillä pienenä droppina. Nyt se oikeasti haittaa ajamista ja esim Harjun EK:lla se on niin kamala, että osuu kaiteisiin/puihin sen vuoksi et fps on kautta linjan jo huono ja sit se alkaa vielä pätkimään lisäksi.

edit: Koska mun on pakko pelata tätä puskurista, ei siinä ole kauheasti mieltä pistää videota youtubeen, joten otin kaapista kivikautisen videokameran ja otin videota ajopenkistä samalla. Jatkossa kuvaan vastaavat kännykällä, koska laatu on hirveä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsolirallipelit

Ois ylimääräsenä koodi PS4:lle jolla saa WRC6:een Toyota Yaris testiauton. Yv:llä voi kysellä.

Edit. koodi meni
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsolirallipelit

Kertokaas vähän WRC 6:sesta..

Millaiset väliaikatiedot EK:eilää?

Ketä suomalaisii mukana?

Miten media??

Autojen erot???
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Ei oo ehtinyt, eikä oikein kiinnostanut pelata noin paljoa, että osaisi vastata.

Mut ei ole mitään väliaikoja, koska oikeastikaan rallissa niitä ei nykyisin saa kertoa. Näkyy vain etenemispalkki, johon tulee aina vihreä kun sektori ajettu.
Suomalaisista mukana latvala ja varmaan wrc2:sta joku. Normi lisenssi siis WRC, WRC2 ja junior WRC.

Toyota ainakin ihan surkea, sitikassa ja volkkarissa ei nopealla ajolla eroja ollut, varmaan niitä oikeasti on.

Mediasta en tiedä, uraa en jaksanut aloittaa, kun peli on tälläisenään ajokelvoton..
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Aika samat tulosliuskat näissä ralleissa,mut niinhän se on oikeastikin..

Latvalan nyt luulis olevan kova Jyväskylässä ainakin!!

Autoissa sais olla ehkä vähän jyrkempiä eroja.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Aloitin äsken uran ja ihan perus kauraa viimevuodelta. Otetaan yksi kolmesta tarjouksesta vastaan ja hypätään junior WRC:n puikkoihin. Eli siinä ei ole mitään syvällistä mukana, mutta ajaa asiansa hyvin, kuten tälläisissä yleensäkin.

Ensimmäinen huomio kiinnittyi pelin vaikeustasoon. Otin varmuudeksi mediumin, kun tarjolla on nykymittapuun mukaan vähäisesti easy, medium ja hard.
Jo ensimmäisellä Portugalin erikoiskokeella noin 45sek johto.
Puolaan ralliin vaihdoin hardille ja se antoi vastusta. Tulokset oli +-5sek, paitsi sateella jäin 40sek, mutta siitä lisää myöhemmin.

Aikaisemmin kerroin, että Forcet on surkeat, mutta ajomalli olisi sen alla ihan kiva. No joo, en oikein enää tiedä..
Etuvetoisella tullaan jyrkkäänkin mutkaan, käännetään ja perä lähtee alta heti. Esim hairpinit voi vetää siten, että jarruttaa noin 40km/h ja kääntää rattia. Auto vetää överi sivuluisun ja matka jatkuu.
Lisäksi jos menet nopeassa mutkassa kääntämään rattia puolisen senttiä liikaa, lähtee auto aivan naurettavaan sivuluisuun ja jos korjaat sitä edes hiukan niin ollaan sellaisessa edestakas heittelyssä et oksat pois. Tähän vielä käsittämättömät forcet, jotta ei toivoakaan saada autoa haltuun.
Etuvetoisia ei saan myöskään puskemaan, vaan aina mennään perä edellä.

Jostain syystä toisinaan johonkin voi vain mennä ja kääntää ja jatkaa matkaa sivuluisussa, mutta seuraava samanlainen mutka voikin päätyä kylki edellä pöpelikköön ilman logiikkaa.

Sitten ne forcet..tosiaan saman tyyppiset kuin viimevuonna, eli surkeat. Etuvetoisella et tiedä pidosta mitään. Sutii renkaat, tai ratti linkussa ja ratissa et tunne yhtään mitään. Ainoat forcet koko pelissä liittyy kääntämiseen ja siinä tulevaan överi sivuluisuun, jolloin ratti yrittää väkisin riuhtaista autoa enemmän sivuluisuun. Noi 50-astetta keskeltä molempiin suuntiin on täysin kuollutta, eikä mitään vastetta.
Mistään nyppylöistä tms ei tule mitään palautetta. Force säädöistä saa päälle tärinät, jolloin ratti tärisee kokoajan pudottaen paikat hampaista. Vähän kuin driveclub.

Entäpä valittamani kartturi? Kuulostaa juu kauhealta, mutta se o pientä. Portugalin ja Puolan ralleissa nuotteja oli väärin ehkä 1-2 EK:ta lukuunottamatta jokaisessa. Nuotti voi olla esim oikea 8 tai 9, eli lähes kaasu pohjassa ajettava mutka. Todellisuudessa mutka on ehkä 2-3 ja sen takana iso rotko johon ralli päättyy. Otin useamman restartin ihan vain siksi, että nuotit oli noin pielessä.

Lisäksi esim kakkosen mutka voi olla profiililtaan ihan mitä vain, siitä ei tiedä ennakkoon mitään.

Tämän vuoksi kokoajan joutuu ajamaan silmämääräisesti ja jos ei näe, katsoo nuoteista edes mihin suuntaan käännytään. Eli aika hirveää.

Sit päästäänkin tuohon sateeseen. En muista nähneeni mitään noin kamalaa. Ensinnäkin se ei oikein edes näyttänyt sateelta, vaan tolkuttomalta sumulta. Vesipisarat tuulilasiin rikkoi tien tekstuurit jotenkin täysin ja näytti kamalalta. Isoin ongelma oli se, että tuon "sumun" vuoksi näki 5-10m eteenpäin. Tuo ei taatusti sumu kuuluisi olla, koska se näytti hyvin oudolta. Kaikki lävähti aivan jäätävällä popupilla naamalle. Mutta sekin oli niin, että jonkinnäköinen ääriviiva tiestä näkyi ehkä 20m päähän, mutta mitään tekstuureita siinä ei ollut. 10-20m välillä popuppina ilmestyi tie ja 0-10m etäisyydellä tuli naamalle talot, puut jne. Ja ne ei tullut mitenkään pikkuhiljaa sulavasti, vaan isoina paloina sieltä täältä. Hard tasolla tosiaan olin toisena rallissa, kunnes tällä sateella jäin 35sek ja vedin niin kovaa, kuin oikeasti pystyi.

Kaikenkaikkiaan peli lähentelee pelikelvotonta, eikä se ole hauskaa edes välillä. Erittäin pakkopullana ajoin nuo kaksi kisaa, joista pari videota:



 
Vastaus: Konsolirallipelit

WRC on ollut jo vuosia foorumin kommenttien mukaan erittäin heikkolaatuista arcadesontaa, jonka ajomalli ei juurikaan oikeaa autolla ajoa muistuta. Lisenssillä ja minimipanostuksella rahat pois. Eniten vaan ihmetyttää, miksi siihen pitää siitä huolimatta julkaisuyönä tunkea se 70 euroa, jotta pääsee edellisvuoden tapaan toteamaan parilla pelikerralla, että paskaa on ja rahat meni hukkaan. Liikaa aikaa ja liikaa rahaa?
 
Ylös Bottom