P
Pepto
Guest
DC:lle löytyy normaali modeemi (jonka kyllä saa viritettyä niin, että yhteys toimii tietokoneen kautta) sekä broadband adapteri, jolla voi käyttää laajakaistayhteyksiä.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Mun pointti nyt oli, että "uuden" sukupolven konsoleitahan on 4, eikä 3 niin kuin yleensä luullaan! [/B]
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Vai uuden sukupolven? Mun mielestä tää on samaa sukupolvee ku ensimmäinen pleikkari. Pelit ovat samoja kehittyneellä grafikkalla. Eli konsolit eivät ole kehittyneet hirveämmin sitten PSonen. Odottelen seuraavia konsoleita innolla.
Vai uuden sukupolven? Mun mielestä tää on samaa sukupolvee ku ensimmäinen pleikkari. Pelit ovat samoja kehittyneellä grafikkalla. Eli konsolit eivät ole kehittyneet hirveämmin sitten PSonen. Odottelen seuraavia konsoleita innolla.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kovasti markkinoit omaa käsitystäsi sukupolvista...
Voihan jokainen keksiä omat sääntönsä, mutta de facto käytäntö on erotella konsolisukupolvet nykyiseen tapaan, eli 80-luvun alun romahdusta edeltäneet koneet, 8-bittiset (esim NES, Master System), 16-bittiset (SNES, Megadrive), edellinen sukupolven koneet (PSX, Saturn ja N64) ja nykyiset neljä. (Noita "bittisyyksiä" ei muuten kannata käyttää enää sukupolvien niminä. Jokainen valmistaja tulkitsee bittisyytensä eri asioista ja eihän se todellisuudessa kerro koneesta juuri mitään.)
Jep, mutta loppujen lopuksi tämä on samaa sukupolvea kuin Saturn, PSone, N64. Niinkuin 8-bit ja 16-bit oli samaa. Ja 256-bit on sitten seuraavaa. Voit tosin olla mitä mieltä haluat, mutta konsolit eivät hirveästi ole kehittyneet sitten 32-bit PSonen ja Saturnin.
Jep, mutta loppujen lopuksi tämä on samaa sukupolvea kuin Saturn, PSone, N64. Niinkuin 8-bit ja 16-bit oli samaa. Ja 256-bit on sitten seuraavaa. Voit tosin olla mitä mieltä haluat, mutta konsolit eivät hirveästi ole kehittyneet sitten 32-bit PSonen ja Saturnin.
Miten niin jaottelusi on "loppujen lopuksi"? Kun kerran jaottelu on käytännössä vapaa, voisin minä väittää, että kaikki pelikoneet ennen virtuaalitodellisuuskoneiden tuloa ovat samaa sukupolvea. Eikö kuitenkin ole parempi, että pysytään vallitsevissa määritelmissä. Ja kysehän konesukupolvissa oli tekniikasta, ei peleistä.
Pelien kehitystä on sitäkin kiva jakaa sukupolviin ja segmentteihin, kuten esim karkeasti 2D-pelien aika, 3D-pelien aika ja verkkopelien aika. Kyse on kuitenkin eri asiasta kuin konesukupolvista.
silloin minä olen oikeassa...
Hehee. Tätähän vois jatkaa vaikka ikuisuuden.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
katellaan se sitten seuraavien koneiden tultua. Uusi sukupolvi vaihtuu silloin.
Ääh... ei mene viesti perille. Kyseessä ei ollut "oikeassa olemisesta", vaan vakiintuneiden termien käyttämisestä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Hehee. Tätähän vois jatkaa vaikka ikuisuuden.
Jep. Antaa olla. Tää on toisaalta mielipide kysymys...
Originally posted by Guido
Ei noista sukupolvista voi väitellä...
Eikös tämän mukaan Atari Jaguar ja Nintendo 64 ole sitten samaa sukupolvea?Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guido
Koneitten sukupolvi menee kyllä ihan noitten bittien mukaan. Eli on 8 bit, (Nes, Master System...) on 16 bit, (Mega Drive, Snes) on 32 bit (Playstation, Saturn...) ja niin edelleen. Ei noista sukupolvista voi väitellä...
Jaguarhan oli 32 bittinen kone jota väitettiin 64 bittiseks koska siinä oli 2kpl 32 bittistä prossuja iirc. Tälläsen läpän mä oon joskus kuullu kun on keskusteltu siitä miksei Jaguarin pelit yllä lähellekään n64:n vastaavia.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Eikös tämän mukaan Atari Jaguar ja Nintendo 64 ole sitten samaa sukupolvea?
Bittisyys ei ole ollut enää mikään konesukupolvien mitta 16-bittisten koneiden jälkeen. Jaguar ja N64 ovat samaa sukupolvea kuin PSX ja Saturn, vaikka bittejä "löytyy" tuplasti. Bittisyys on vielä aika tulkinnanvarainen käsite. Jaguarin on tulkittu myös olevan 16- tai 32-bittinen. Toisaalta Xboxin voi sanoa olevan prosessorinsa perusteella 32-bittinen. Bittisyys ei siis enää ole kunnollinen konesukupolvien tai tehon mitta.
Joten unohdetaan ne "bittisyydet"....
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Jaguarhan oli 32 bittinen kone jota väitettiin 64 bittiseks koska siinä oli 2kpl 32 bittistä prossuja iirc. Tälläsen läpän mä oon joskus kuullu kun on keskusteltu siitä miksei Jaguarin pelit yllä lähellekään n64:n vastaavia.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Jep, hyvin hoksattu. Elikkä siis pelkän bittisyyden avulla koneiden luokitteleminen sukupolviin on ihan päin hevonpers... noh, tiedätte kyllä mitä. Bitit voidaan repiä niin monesta paikkaa, että sehän menee niin päin honkia, kun niitä alkaa sen perusteella laittelemaan sukupolviin. Tässä on esim. pari konetta ja niiden 'bitit':
Jaguar - 32bit
Saturn - 32bit
Playstation - 64bit
Nintendo 64 - 64bit
Dreamcast - 64bit
PS2 - 128bit
Gamecube - 128bit