Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kotiteatteri PS2:n ympärille (mitkä kajarit hankkisin?)

Re: Re: Re: Re: Raha pula!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Ei meilla vaan. Taalla voi pitaa aivan hyvin Slayerin t-paitaa jos niikseen haluaa. Ompa joidenkin nakynyt tekevan niin.

Niin... Katsot Inertia se riippuu aika paljon siitä duunista mitä tekee. Itse joudun esiintymään paljon, joten toi Slayerin t-paita voisi herättää hilpeyttä ja heikentää uskottavuutta. Ja musiikkimakunikaan ei antaisi periksi käyttää Slayerin t-paitaa.

Onpa ihan kiitettävän hyvin lähtenyt tämä alkuperäinen keskustelu noista kotiteatterivehkeistä rönsyilemään. Niinhän siinä aina käy kun jutut itse aiheesta alkaa loppumaan...
 
Käväsin tuossa pari päivää sitten hakemassa postista uuden subbarin. Paketin avattuani huomasin toisen elementin olevan irrallaan, ruuvit olivat ikään kuin repeytyneet irti.

Subbari on Audio pro:n B2.27, mallissa on myös etulevyssä pieni valo jonka pitäisi ilmaista, että sw:n sisäinen vahvistin on päällä, mutta kun ei.

Kysyisin ,että milloin kyseisen valon yleensäkkin pitäisi palaa. Vehje soi kylläkin ihan hyvin, kotelo on ulkoisesti moitteettomassa kunnossa, mutta tuo elementin irti repeytyminen huolestuttaa.

Elikkä onko ehdotuksia, pistänkö vaihtoon vain ihan varmuuden vuoksi ?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hannu
Elikkä onko ehdotuksia, pistänkö vaihtoon vain ihan varmuuden vuoksi ?
No totta hemmetissä vaihtoon vaan. Jos kerran isolla rahalla priimaa ostaa, pitää myös priimaa saada. Aina se kyllä tuntuu ikävälle, kun joutuu hetkeksi luopumaan juuri saamastaan uudesta lelusta ;).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saato
Nyt tulee lupaamani kommentit rakentamastani kotiteatterisysteemistä.

Viikonlopun aikana siis virittelin kaiuttimet paikoilleen ja letkut kiinni vahvariin ja eikun menoksi. Eli järjestelmähan on seuraavanlainen:
Vahvistin: Yamaha RX-V420
Etukajarit: Wharfedale Diamond 7.2
Keskikajari: Wharfedale Diamond 8C
Takakajarit: Wharfedale Diamond 8.1
Subbari: Audio Pro Sub+

Ensivaikutelmani systemistä on hyvä. Subbari on aivan riittävä kerrostalon olohuoneeseen (>20 neliötä). Joutuu säätämään pienemmälle, jotta naapurisopu säilyy. Kaiuttimista kuuluu yllättävän hyvin. Tosin meikäläisen vaatimukset eivät olekkaan sieltä ääripäästä. X-box / DVD -kokemukset saan tyypättyä vasta 14.3, joten niistä ei pysty vielä sanomaan. Canal plussalta tuli katsottua muutama leffa ja melkoisen mukavasti efektit tuntuivat. Pelkästään Avarassa luonnossa kun meren tyrskyt pauhasivat kallioon, niin vaikutelma oli upea.

Eli itse olen tyytyväinen ko. pakettiin. Ottaen huomioon, että kokonaisbudjetti pysyi alle 1100 euron. Ainoa miinus on, että taas tuli yksi kaukosäädin pöydälle lisää...

Tulee kommenttia hieman jälkijunassa:

Olet jo varmaan testannutkin, mutta kokeilepa käyttää systeemiä ilman keskikaiutinta. Mulla oln ainakin paljon paremman kuulosta, kun pääkaiuttimet on hieman eri leveliä kuin keskari, jonka sointi on aivan erilainen. Kun katselee leffoja yksikseen tai kaksikseen niin, että ei ole pahasti sivussa kaiuttimien keskilinjalta, niin keskikaiutinta ei tarvitse. Jos porukkaa on enemmän, voi kk:n käyttöä perustella.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover


Tulee kommenttia hieman jälkijunassa:

Olet jo varmaan testannutkin, mutta kokeilepa käyttää systeemiä ilman keskikaiutinta. Mulla oln ainakin paljon paremman kuulosta, kun pääkaiuttimet on hieman eri leveliä kuin keskari, jonka sointi on aivan erilainen. Kun katselee leffoja yksikseen tai kaksikseen niin, että ei ole pahasti sivussa kaiuttimien keskilinjalta, niin keskikaiutinta ei tarvitse. Jos porukkaa on enemmän, voi kk:n käyttöä perustella.

Hmmm... Eipä ole tullut kokeiltua. Pitääkin viikonloppuna kokeilla. Meikällä on kylläkin etukajarit aika lähellä keskikajaria (n. 0.5 m.). Sisustussuunnittelija eli emäntäni ei anna siirtää niitä...

EDIT: Edellisellä tarkoitin sitä, että koska etukajarit ovat lähellä keskikajaria voisi keskikajarin kytkemisellä pois olla hyötyä? Will see...or hear
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itselläni on semmonen sopiva TV-taso, jossa 25" TV ja pleikka.
Pleikkaan on kytketty optisella piuhalla Creativen DTT3500 Digital dekooderivahvistin, jossa on kiinni subbari, keski-taka-ja etukaiuttimet. Todella mahtava paketti pieneen huoneeseen. Ja halvalla! Varsinkin kun kaveri roudas xboxinsa ja otti halon beesin niin pääs kunnolla nauttimaan DD 5.1 äänistä!!!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Itselläni on semmonen sopiva TV-taso, jossa 25" TV ja pleikka.
Pleikkaan on kytketty optisella piuhalla Creativen DTT3500 Digital dekooderivahvistin, jossa on kiinni subbari, keski-taka-ja etukaiuttimet. Todella mahtava paketti pieneen huoneeseen. Ja halvalla! Varsinkin kun kaveri roudas xboxinsa ja otti halon beesin niin pääs kunnolla nauttimaan DD 5.1 äänistä!!!

Toi toimii varmasti pienessä huoneessa kohtuu hyvin. Pleikkarin kanssa ongelmana voi pitää DTS -dekooderin puutetta. Ainakin EA on käyttänyt peleissään dts 4.0 -ääntä, jota ei saada tolla paketilla toistettua. Boksi-miehille toi DTS:n puute ei niin vakava tietty ole, koska luultavasti peleissä DD:tä tullaan käyttäämään.
 
Joo, ketuttaa kun pleikalla ei oo melkein missään pelissä DD 5.1 ääniä (lukuunottamatta MGS2 välidemoja, mut neki on vaan demoja :( ). Hemmetin hyvin toimii en voi muuta sanoa, varsinkin DVD-leffoja katsellessa kun saa sen DD:n sieltä ulos.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Mulla on tällanen pelihuone

PS2:n ympäriltä löytyy signaturen konsolit, sonyn 29" TV, Sony hifi-VHS, ja vahvarina Sony str-d565. Takakajarit ei näy kuvissa, sillä ne on sohvan takana piilossa.

No ompas miehellä pelit ja vehkeet. Paljos sä oot oikeen kustantanu noista? Meitsille on irronu just just PS2 ja toi Creativen DTT3500 kajarisetti. Cube ois kyl suunnitelmissa kesämmällä mut miks noin monta konsolia? Eihän niitä kaikkia ehdi edes pelaa! Ja mulla jos ois Halo, ja Cubella Ressa, ja pleikalla FFkybä niin päähän siinä vaan räjähtäs!

BTW: Voisko joku laittaa uuden linkin sille sivulle missä on sen konsolimaanikon kokoelma? Eli se 200" laajakuva TV plus ne kaikki konsolit. Se vanha linkki tuolla "Asiaton keskustelu ja Palaute" -osiolla ei toimi...
 
Cube puuttu vielä kuvasta mutta se tulee kyllä 3.5.
Niin ja se kotiteatterilaitteisto, jolla katselen DVD:t on toisessa huoneessa. Mutta eikös nyt vaan puhuttu pleikkarin ympärillä olevista?


Ps. kyllä niitä ehtii, mutta nintendoja ei ole kyllä tullut vähään aikaan pelattua.
 
Moro

Mielenkiintoista läppää. itsellä iskenyt kauhee kotiteatterikuume ja eile tilasin chorus 662 kajareita 5 kpl paketti 795 euroo hifistudio-17:sta. huomenna pitäisi saada, joten annan tänne analyysin sitten omasta teatteristani ps2:n ympärillä kunhan testit on tehty ja Matrix katottu...

... No nii nyt on sitte teatteri pystyssä ja mikä on arvio

laitteisto: Pioneer vsx 808 RDS
Kajarit Chorus compact 662 5kpl
"DVD soitin" PS2
Matrix takana. kajareissa loistava saundi. ainut miinus on se, että subbaria se vaatii. Ps2 jumitti matrixissa mutta äänien kannalta teatterikokemus oli loistava. Erityisen hyvä oli myös Final fantasy
jossa loistavat äänet visuaalisuuden lisäksi.

... Nyt on testattu pelejäkin NHL 2002 DTS saundeilla mahtava meiniki kuin hallissa olisi!!!

ja SSX tricky oli myös DTS saundit ja loistavan kuulosta menoa. Saisi tulla pakolliseksi kaikkiin peleihin noi DTS tai DD 5.1 äänet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mun pitäs kysyä vähän apua kaiuttimien sijoitteluun. Mä en oo ihan varma, että onko ne nyt ihan "optimaalisilla" paikoilla.

Eli mun huone on suorakulmion muotonen ja pleikka ja tv-taso ja sohva on huoneen toisessa päässä (siellä missä ei ole ovea). Laitoin subbarin huoneen kulmaan tv-tason taakse ja etukajarit on sellasilla standeilla noin 20 cm päässä tv:stä. Takasatelliitit on sijotettu sohvan päihin niin, että on pienillä saranoilla sellasesta panelista kiinni. Eli ne on noin 20-30 cm kuulijan pään yläpuolella molemmin puolin. Mitä mä oon katellu niin takasatelliitien pitäs olla vähän niinku kuulijan takana. Mä en niitä saa kun seinä tulee tielle mutta mihin asentoon niitä kannattais käännellä tai muita sijoitusvinkkejä?

Oon vielä vähän alottelija tällasella hommalla kun on ensimmäiset kunnon surround-kajarit, mitkä oon koskaan omistanut.
 
Kohtuu hintainen Kotiteatteri

Eli olen haalimassa kokoon kotiteatteria, kunnon 16:9 32" Sony ja Xbox dvd-soittimena löytyy, mutta 5.1 äänet uupuvat, eli jospa jollain olisi seuraavasta kokoon panosta jotain kerrottavaa niin tähän alle vaan.

YAMAHA RX-V420----------------383.00 eur
Audio Pro Cinema 1 ja 2-------315.00 eur
Audio Pro B2.27-----------------274.00 eur

YHTEENSÄ:-----------------------972.00 eur


Kaikki Anttilan pakettisarjat voi varmaan jättää hyllylle, vai?

Linkit:
*Rx-v420*
http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gAVR00010RX-V420

*APC 1&2*
http://www.audiopro.com/products/stage_cinema1o2.htm

*AP B2.27*
http://www.audiopro.com/products/sub_b227.htm

Kiitoksia
 
Ihan oikeilla jäljillä olet: tuohon hintaan tuskin paljon parempia satseja on myynnissä. Audio Prot ei nyt musan kuunteluun ole mitkään parhaat, mutta jos haluaa subin + 5 pikkukajaria niin vaihtoehdot on aika vähissä. Kaverilla on 420 isoveli 620 ja vaikuttaa aika pätevältä, enpä tiedä mallien eroa.

Pakettisarjat kannattaa jättää hyllylle, niistä tulee vain paha mieli.

Katsele tältä palstalta noita aiempia ketjuja, niissä on puhuttu aika paljon aiheesta.
 
Kotiteatteri PS2;sen ympärille.

Eli tarkoituksena olisi rakentaa kotiteatteri oman pleikkarin ympärille. Suunnitelmissa on näin aluksi ostaa 2 kappaletta Chorus Compact 662;sta, sekä Yamaha RX-V430 vahvistimeksi

Mitä kaapeleita tarvitsee? Pleikka on RGB;llä kiinni ja telkassa on kaiutinlähdöt.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Kotiteatteri PS2;sen ympärille.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Randall
Eli tarkoituksena olisi rakentaa kotiteatteri oman pleikkarin ympärille. Suunnitelmissa on näin aluksi ostaa 2 kappaletta Chorus Compact 662;sta, sekä sekä Yamahan RX-V430.

Mitä kaapeleita tarvitsee? Pleikka on RGB;llä kiinni ja telkassa on kaiutinlähdöt.

Ei muuta kuin optisen piuhan ps2:sta vahvarille, se on siinä.
 
Ylös Bottom