Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Koulutus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Razoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fetched
Tikan ala-aste, Kuokkalan Ya ja sen jälkeen Norssin lukioon ja siitä yliopistoon/ammattikorkeeseen. Saas nähdä minne lähden lukion jälkeen. Riippuu, missä olen vahva.

Vai että Norssi, siellähän tulikin vietettyä 6 riemukasta vuotta... Todella hyvä koulu, ei siinä mitään.

Nykyään oleilen HKKKssa, aika suklaata on ollut. Kenties markkinointia pääaineeksi, saas nähdä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gangster75
Tekisi mieli tehdä kummelin mallin mukaan ja riimitellä sut maan alle :mad: Niin, milläs luokalla olinkaan? :mad: giB maaan giB think before you say something stupid
ala-astetta ja yläastetta ei ole enää erikseen. on vain peruskoulu.
 
Re: Re: Re: Re: Koulutus

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan wavejp
Oulun yliopisto. Sulla taitaa olla Helsingin yliopisto, vai? Kemianpäivillä veitte meiltä voiton :mad:
Suhteellisen lähelle tärähti, opiskelen TKKssa, eli hiukan enemmän teollisuuteen suuntautuvaa polkua tepastelen. Pyörähdin Kemian päivillä, mutta jätin kilpailujen seuraamisen muille tyytyen ilmaisiin karkkeihin ja kyniin. =)
KoRnille:
Oon lukenu 6ov biokemiaa, enkä henkilökohtaisesti suosittelisi sitä kenellekään. Sehän on kuitenkin TÄYSIN makuasia, ja se voi hyvinkin olla sun juttusi. Kaikkeahan pitää kokeilla paitsi omaa mum...:p
 
Pyörii eri forumeilla filosofoimassa (eli sanomassa faktoja)!
j/k. :D

TTY, Materiaaliteknikka (materiaalikemia, 1v)
... Toisaalta pitäisi varmaan opiskellakin ensimmäistä kertaa elämässään...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fahrenheights
Ihan vain uteliaisuudesta: Mitä tuon alan valmistunut (kandi/maisteri) tekee ihan käytännössä työkseen?

Arvasin että koen joskus uskonnollisen valaistumisen tästä masentavasta sekulaariateismistani; nyt minulla on oma Tsiisus joka seuraa minua kaikkialle ja toimii näköjään sisäisenä äänenäni. :D

Ihan vakavasti ajatellen, kulttuurintutkimus on varsin monimuotoinen ala, jonka painopisteet riippuvat paljolti yliopistosta ja omasta suuntautumisesta. Periaatteessa 95% meistä päätyy (toivottavasti) noin kuuden vuoden opiskelun jälkeen/ohella töihin pr:n mukaan: "Koulutusohjelma antaa valmiuksia toimia asiantuntijana kulttuurin alalla mm. valtion, kuntien ja järjestöjen palveluksessa, vapaassa sivistystyössä, arkistoissa sekä tiedotusvälineissä."

Jatkokoulutuskelpoisuus tuntuu olevan täällä päin keskittynyt tuohon tekstintutkimukseen (pääaine kirjallisuus) ja folkloristiikkaan (perinteentutkimus, henkinen kansanperinne, eli kaikki mitä suustasi päästät ja kielellisesti abstrahoit ympäristöösi näin väljästi määritellen). Lisäksi nykyään voi lukea pääaineena etnomusikologiaa (musiikin merkitys kulttuurissa ja musiikki kulttuurisena ilmiönä), kulttuuriantropologiaa (kulttuureja vertailevaa tutkimusta) ja taiteensosiologiaa (taiteen ilmiöiden tutkimista ja selittämistä sosiaalitieteiden käsitteiden avulla). Lisäksi tutkintoa voi kukittaa esim. taideaineilla, mediakulttuurilla, yhteiskuntatieteillä ja oikeastaan millä huvittaa. Suoraan sanoen välillä on hankalaa edes kertoa kenellekään mitä oikeasti opiskelen ilman tällaista litaniaa, koska kuvaus olisi liian yleistävä tai epätarkka. Ainakaan kulttuurialalla opiskelevista nuo uudet tutkintovaatimusmuutokset tuntuvat aika käsittämättömiltä, milloin päättäjät muka odottavat meidän oikeasti valmistuvan tällaisesta sillisalaatista, on varmaan heille itselleenkin todella hämärää...

Ach, mitä oikeasti haluasin tehdä? Varmaan toimia jonkinlaisena vapaana mediatutkija/besserwisserinä "sivistämässä" maailmaa hämmentävillä kirjoittajankyvyilläni ja metapsykologisoivilla mielipiteilläni. Kunhan vain keksin miten sillä tavalla voi tienata rahaa, niin olen läpeensä tyytyväinen... *kehrää* ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fahrenheights
Ihan vain uteliaisuudesta: Mitä tuon alan valmistunut (kandi/maisteri) tekee ihan käytännössä työkseen?

Ja vastaus lyhyesti ja ytimekkäästi, muahahahahaaha...
:D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide

Ihan vakavasti ajatellen, kulttuurintutkimus on varsin monimuotoinen ala, jonka painopisteet riippuvat paljolti yliopistosta ja omasta suuntautumisesta. Periaatteessa 95% meistä päätyy (toivottavasti) noin kuuden vuoden opiskelun jälkeen/ohella töihin pr:n mukaan: "Koulutusohjelma antaa valmiuksia toimia asiantuntijana kulttuurin alalla mm. valtion, kuntien ja järjestöjen palveluksessa, vapaassa sivistystyössä, arkistoissa sekä tiedotusvälineissä."

Jatkokoulutuskelpoisuus tuntuu olevan täällä päin keskittynyt tuohon tekstintutkimukseen (pääaine kirjallisuus) ja folkloristiikkaan (perinteentutkimus, henkinen kansanperinne, eli kaikki mitä suustasi päästät ja kielellisesti abstrahoit ympäristöösi näin väljästi määritellen). Lisäksi nykyään voi lukea pääaineena etnomusikologiaa (musiikin merkitys kulttuurissa ja musiikki kulttuurisena ilmiönä), kulttuuriantropologiaa (kulttuureja vertailevaa tutkimusta) ja taiteensosiologiaa (taiteen ilmiöiden tutkimista ja selittämistä sosiaalitieteiden käsitteiden avulla). Lisäksi tutkintoa voi kukittaa esim. taideaineilla, mediakulttuurilla, yhteiskuntatieteillä ja oikeastaan millä huvittaa. Suoraan sanoen välillä on hankalaa edes kertoa kenellekään mitä oikeasti opiskelen ilman tällaista litaniaa, koska kuvaus olisi liian yleistävä tai epätarkka. Ainakaan kulttuurialalla opiskelevista nuo uudet tutkintovaatimusmuutokset tuntuvat aika käsittämättömiltä, milloin päättäjät muka odottavat meidän oikeasti valmistuvan tällaisesta sillisalaatista, on varmaan heille itselleenkin todella hämärää...

Ach, mitä oikeasti haluasin tehdä? Varmaan toimia jonkinlaisena vapaana mediatutkija/besserwisserinä "sivistämässä" maailmaa hämmentävillä kirjoittajankyvyilläni ja metapsykologisoivilla mielipiteilläni. Kunhan vain keksin miten sillä tavalla voi tienata rahaa, niin olen läpeensä tyytyväinen... *kehrää*

Eikä siinä oikeastaan suurempaa vastausta ollutkaan.
Minä haluaisin "isona" (eli nyt) ruveta työttömäksi alkoholistiksi, ettei tarvistsisi kantaa vastuuta mistään. Voisi vain kirjaimellisesti perseillä, ja yöpaikka löytyisi huoneesta jossa lukee "tummaihoiset pois" (hienommin sanottuna, anteeksi rasistsesta esimerkistä, Suomesta löytyy idiootteja)

Arvatkaa kyseinen paikka?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Arvasin että koen joskus uskonnollisen valaistumisen tästä masentavasta sekulaariateismistani; nyt minulla on oma Tsiisus joka seuraa minua kaikkialle ja toimii näköjään sisäisenä äänenäni.

Annathan joskus minulle anteeksi ahdisteluni. ;)
En ole hirveän paha ihminen, tosin aika idiootti ajoittain. Kaiken voi pistää alkoholin piikkiin.

Nyt ei oikeasti ollut tarkoitus seurata ja tuomita, mutta jotenkin aina megalomaaninen narsismini generoituu tähän maanpäälliseen tragikomediaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom