Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kovalevyn koko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sorbitoli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sorbitoli

New Member
Tietääkö kukaan montako blockia siinä tarkalleen on, kun se Boxi ilmottaa vaan että 50 000+....ja kiinnostas tietää tarkka määrä :eek:

Jos tuohon 8 megabitin (= 1 megatavu) kortille menee tosiaankin 502 blokkia, mahtuu 8 gigatavun levylle 502 x 1024 x 8 = 4112384 blokkia. Levy on kyllä luultavasti osioitu moneen pienempään palaseen, eli käytännössä tuo määrä on paljon pienempi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Billpen
Jos tuohon 8 megabitin (= 1 megatavu) kortille menee tosiaankin 502 blokkia, mahtuu 8 gigatavun levylle 502 x 1024 x 8 = 4112384 blokkia.
Ja Xbox ilmoittaa levyn kooksi 50 000+. Eli oma veikkaukseni olisi tämmöinen noiden tietojen perusteella. Pelitallennuksille on varattu tuollaiset 800 megabittiä eli 100 megatavua joka olisi 50 200 blokkia joka taas menee tuohon "50 000+"-määritelmän sisälle. Eli kovosta on annettu pelitallennuksille 100:n muistikortin kokoinen tila.

HUOM! Tämä minun viesti on puhdasta ARVAILUA/SPEKULAATIOTA.

Täytyy kumota tuo Slaisserin 50 200 sillä mulla on kovolla jo 838 blokkia käytetty tallennuksiin ja tilaa on edelleen 50 000+.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Siis voisimme vaikkapa yhtyä kommenttiin, että niitä blockeja on riittävästi :)

Näin on. Tosin muistikortti onkin sitten säälittävän pieni... Oliko siinä 500 bollokkia? :D

Mä näin kerran, jollain jenkki foorumilla yhen kaverin, joka väitti et sillä on 40 000 blokin edestä seivejä, mutta xbox näyttää silti että tilaa on 50 000+. Voihan tietysti olla niinkin, että se puhu paskaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dark Soho
Mä näin kerran, jollain jenkki foorumilla yhen kaverin, joka väitti et sillä on 40 000 blokin edestä seivejä, mutta xbox näyttää silti että tilaa on 50 000+. Voihan tietysti olla niinkin, että se puhu paskaa.

No joku intomieli vois tallennella vaikka Halon hahmoja ja katsoa koska tulee raja vastaan...:D

Kyllä se tais olla ihan totta. Mä tein 16 000 blockin edestä hahmoja halossa ja memory edelleenki näyttää 50 000+:D

Muistaakseni joku tosimies(tm) oli testannut täyttämällä koko levyn. Hänen mukaansa tallennuksille ja musiikille on noin 300 000 blokkia eli 4,8 gigaa.

kovalevy on pilkottu seuraavasti:

1: 0.5MB
Disk config area (size is a guess)

2: 750MB
FATX: File cache area 1. This area gets wiped and game-specific data is written to it.

3: 750MB
FATX: File cache area 2. This area gets wiped and game-specific data is written to it.

4: 750MB
FATX: File cache area 3. This area gets wiped and game-specific data is written to it.?

5: 500MB
FATX: XBOX system files (Dashboard, DVD stuff)

6: 4895MB
FATX: Music/Saved games storage.

Ylös Bottom