Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kovalevyn tarpeellisuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kovalevyn tarpeellisuus

...jonka rajallisesta kapasiteetista ne vievät sitä suuremman osan mitä useampia pelejä pelaa. Jos pelailee vain vähän, muistikortti voi ensi alkuun ollakin aivan riittävä ratkaisu. Pelikokoelman kasvaessa kortin rajat tulevat tietenkin paljon nopeammin vastaan kuin kiintolevyn.

Minä pelasin suht aktiivisesti kaikenlaista, puolen vuoden yrittämisellä sain sitä kortista kulumaan 30 megaa, pari sataa oli jäljellä siinä vaiheessa kun ostin itelleni kovon. Tällä hetkellä minun kovolla ei ole materiaalia kuin ehkä se 50 megaa mitä pelisäästöjä ja kaikkea muuta välttämätöntä on. Se loppuosa, ehkä giga siitä on yksi ostettu LA-peli, pari Rainbow Sixin karttapakkia, pari Forzan ladattua juttua ja jotakin muuta turhaa minkä voi jopa heittää mäkeen halutessaan.

Kyllä se muistikortti riittää todella hyvin pelaamiseen, jos ihan pelkkää yksinpelaamista harrastaa niin ei se kovo todellakaan ole välttämättömyys. Ei se parempi paketti kyllä nykyhinnoilla kamalasti säästöä tuo mutta silti, en menisi missään olosuhteissa väittämään että se kovo olisi pakollinen. Sen voi kukin kohdallaan katsoa että kannattaako siitä maksaa, itse sanon että ei kannata jos ei halua ladata sisältöä netistä tai halua moninpelata niitä pelejä mitkä sitä kovoa vaatii.
 
Vastaus: Kovalevyn tarpeellisuus

Minä pelasin suht aktiivisesti kaikenlaista, puolen vuoden yrittämisellä sain sitä kortista kulumaan 30 megaa, pari sataa oli jäljellä siinä vaiheessa kun ostin itelleni kovon.

Mäkin pelaan ilmeisesti suht aktiivisesti, ja Eliten 120 gigan levyllä oli viimeksi vapaana 44 megatavua. (Asiaan kyllä vaikuttaa sekin, että mulla on useampien eri alueiden käyttäjäprofiilien tiedostoja samalla levyllä.)

Toisaalta on mulla muistikorttikin aktiivikäytössä - sinne teen varmistuskopioita tallennuksista.

Ei kai tässä sen kummemmin voi yleistää kuin että muistikortillakin voi pärjätä, mutta kovemmassa käytössä kiintolevyyn panostaminen kannattaa, sillä muistikortin suhteellinen hinta megatavua kohden on paljon korkeampi. Lisäksi pelkän muistikortin kanssa tulee helposti tilanteita, että ei vaan voi ladata jotakin kiinnostavaa, koska tallennustilaa ei yksinkertaisesti ole riittävästi.
 
Vastaus: Kovalevyn tarpeellisuus

Tosin sillä erotuksella, että pelit mitä minä olen pelannut eivät moista omaisuutta juurikaan hyödynnä. Pelit mitä pelasin ilman kovalevyä eivät kovon hommaamisen jälkeen ladanneet yhtään sen nopeampaa. Näitä esim. Forza Motorsport 2, Rainbow Six Vegas, Viva Pinata, CoD2 ja muutama muukin. Tätä olen jopa sekkarin kanssa todentanut että sen koodin optimointi ei siitä välimuistista riipu, valtaosaa tavarasta ladataan vain kerran pelisessiossa ja se säilyy kyllä koneen omassa muistissa sen hetken kun sitä tarvitaan vain sen ainoan kerran kun se pitää levyltä ladata. Tietty ne jutut mitkä pitää kierrättää jemmataan muistiin jo muutenkin.

Kiitoksia. Juuri näin konkreettisia kokemuksia lähdin hakemaankin kun tätä aihetta aloittelin.
 
Vastaus: Kovalevyn tarpeellisuus

Mäkin pelaan ilmeisesti suht aktiivisesti, ja Eliten 120 gigan levyllä oli viimeksi vapaana 44 megatavua. (Asiaan kyllä vaikuttaa sekin, että mulla on useampien eri alueiden käyttäjäprofiilien tiedostoja samalla levyllä.)

Tää nyt tosiaan riippuu siitä miten sitä käyttää. Ite mietin jo 20 gigaisen kanssa että mitä hittoa teen sillä lopputilalla kun sitä niin älyttömästi oli eikä sille ollut laittaa mitään. Kun tuo syyspäivityksen sisältökin ilmeni niin hommasin vielä 120 gigaisen kovon jo valmiiksi jotensakin se on orvon oloista kun siellä on se 106 gigaa tyhjää. Noh, kohta ei ole enää kun pääsee asentelemaan pelejä sinne HD:lle.
 
Vastaus: Kovalevyn tarpeellisuus

Riittääkö 256 megan muistikortti pelkkään yksinpelailuun? Eli jos kone ei ole Live-käytössä niin pelkkiin yksinpelitallennuksiin luulisi riittävän aivan mainiosti?
 
Vastaus: Kovalevyn tarpeellisuus

Riittääkö 256 megan muistikortti pelkkään yksinpelailuun? Eli jos kone ei ole Live-käytössä niin pelkkiin yksinpelitallennuksiin luulisi riittävän aivan mainiosti?

Eiköhän se tätä threadia lukemalla tullut selväksi, että käyttäjästä riippuen sen saa riittämään tai sitten ei. Itselläni 256 megaa riitti hyvin.
 
Ylös Bottom