Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuinka korjata Dreamcasti?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaakkimo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jaakkimo

Turboahdettu uutishirvi
Ylläpitäjä
Heps!
Perhana, vanhempi dreamcastini on taas hajonnut jo toistamiseen. Ensimmäisellä kerralla auttoi, kun tein kuten tuolla "itsestään boottailevan dreamcastin korjaus"-linkissä sanottiin. Nyt kone heittäytyi silti vielä pahemmaksi. Eli siis koko masiina ei suostu käynnistymään lain. Parhaimmillaan joskus ruudulle ehtii tulla spiraali-logo (sekään ei tule oikein, välähtää vain suoraan ruutuun, ei animaatiolla, kuten pitäisi), mutta harvemmin edes sitä. Ja jos logoon asti pääsee, niin eipä sitä pidemmälle, heti kun ruutu menee valkoiseksi, boottaa itsensä alkuun ja sama juttu uudestaan. Kone ei lähde käyntiin pelin kanssa, eikä ilman peliä myöskään. Eli siis useimmiten, kun käynnistän DC:n, ei tapahdu yhtään mitään, musta ruutu vain, vaikka kone silti normaalisti hurisee sun muuta =(
Perhana, ei siinä mitään, on minulla vara-kone, mutta en vain suostu hyväksymään, että vanha kunnon julkaisupäivänä ostettu Dreamcast olisi tullut tiensä päähän, en en. Ja kohtahan tuo varakonekin hajoaa kuitenkin, ja sitten olenkin kusessa. Argh.
Eli jos joku ystävällinen sielu voisi auttaa jollain lailla, olisin sangen kiitollinen.
-Kiittäen ja kumartaen!

En noista rikkinäisistä DC:istä hirmuisesti tiedä, mutta oletko koittanut eri kaapeleilla.

Kannattaa aina koittaa vanhaa kunnon resistorin (se vaaleansininen, raidallinen osa ohjainporin takana) vaihtoa.

Tarvittavat välineet: kolvi + tinalankaa (10) ja 10 ohmin resistori (20snt). Ei välttämättä toimi sinun tapauksessasi, mutta aina kannattaa yrittää. Itselläni tapahtui samaa kun huomasin resistorin olevan huonosti kiinni.

Wanha kunnon järkevä tempaus eli kunnon puhdistus voi myös auttaa (ainakin jotakuta, jonka kone alkaa temppuilemaan.)

Eli hankkikaa puhallusspray-puteli ja puuskutelkaa sillä. On kuulkaas monen kone alkanut toimimaan moisen operaation jälkeen...

Suosittelen myös varakoneen varakoneen hankkimista. :)

...

Argh, eikö kellään tosiaan ole mitään kokemuksia samanlaisista ongelmista? Täytynee silti kokeilla puhdistusta ja ehkä jotain muuta sovellusta.
Laskin juuri, että kone kesti nelisen vuotta, vajaat. Haluan vielä aktiivisesti pelailla kauan aikaa, sanotaanko hyvin pitkälti loppuelämäni =) Sitä on arviolta jäljellä ehkä noin 50 vuotta. Sitä varten ei auta muu, kuin ostaa 13 Dreamcastia varastoon :) Pistäkäähän tarjouksia tulemaan :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan aajo
ei auta muu, kuin ostaa 13 Dreamcastia varastoon :) Pistäkäähän tarjouksia tulemaan :D
Kysele Pacdamilta, joka tuntuu aina saavan tilaustensa yhteydessä kaikkea kummaa tavaraa kaupanpäälle. Ehkäpä häneltä löytyy 20 ylimääräistä kahvikupinpidikkeenä myytyä Dreamcastiakin? :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Kysele Pacdamilta, joka tuntuu aina saavan tilaustensa yhteydessä kaikkea kummaa tavaraa kaupanpäälle. Ehkäpä häneltä löytyy 20 ylimääräistä kahvikupinpidikkeenä myytyä Dreamcastiakin? :)

Valitan, ei ole ylimääräisiä Dreamcasteja. Kaikki (7) ovat omaan tarpeeseen ;)

-=Pacdam=-

Onko Pacdamilla tosiaankin 7 dc:tä? Mihin ihmeen tarkoituksiin? Ehkä jap, usa ja pal olisi keräilyksi omistaa kutakin yhtä, mutta 7?

Pacdam: inside juttuna kerron, että törmäsin vähän aikaan sitten ebayssä marakassi-paketin, joka sisälsi sekä marakassit, että samba de amiga-pelin, euroopan versiona, ja logokin oli euroopan merrki. Etkö kertonnut kerran, että samba de amigoa ei ole euroopan versiona?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ashy

Pacdam: inside juttuna kerron, että törmäsin vähän aikaan sitten ebayssä marakassi-paketin, joka sisälsi sekä marakassit, että samba de amiga-pelin, euroopan versiona, ja logokin oli euroopan merrki. Etkö kertonnut kerran, että samba de amigoa ei ole euroopan versiona?
Ei Pacdam sellaista ole väittänyt. Sen kylläkin, että tuota pelin PAL-julkaisua valmistettiin melkoisen pienenä painoksena.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor
Samba De Amigo Ver. 2000:ta ei ole tietääkseni julkaistu Euroopassa.

Tuo on totta. Eipä tuo peli tainnut päästä kuin Japanin markkinoille.

Alkuperäistä Samba de Amigoa printattiin muistaakseni 5000 kappaletta.

Ashy:
7 Dreamcastia = 1xUSA, 1xJAP, 1xkannettava, 4xPAL, joista kaksi uutta odottamassa, että toinen/molemmat käyttökoneistani laukeavat. Haluan varmistaa, että minulla on AINA toimiva DC, jotta voin pelailla omistamiani 300+ DC-peliä (PAL, USA, JAP).

En varmastikaan ole koskaan sanonut, ettei Samba de Amigoa ole PAL-versiona julkaistu. Omistanhan itsekin niitä kaksi kappaletta, joten kyllä minun se pitäisi tietää ;) Yhden kappaleen olen lisäksi myynyt DCFIN-palstan kautta jollekulle, en muista henkilöä.

Olen tunnustanut ostokseni ekan kerran julkisesti 19.06.2002 (linkki).

Niinkin vähän aikaa sitten kuin heinäkuun 8. päivä vastasin Ashyn omaan kysymykseen harvinaisimmasta PAL-pelistä (linkki) ...

ver. 2000 julkaistiin vain Japanissa.

Sekoilin itse varmaan kun muistin kuulleni ettei v.2000 ole pal versiona ja ei v.2000 taas oli. No ainakin nyt voin tähtää taas tiettyyn peliin. Usko pois, jos en olisi muistannut väärin, olisin luultavasti ostannut kyseisen pelin ebaystä. Heheh siinä kohteesta ei ollut kuvaa enkä uskonnut, että myyjällä oli peli :p

Vastaus: Kuinka korjata Dreamcasti?!

Heps!
Perhana, vanhempi dreamcastini on taas hajonnut jo toistamiseen. Ensimmäisellä kerralla auttoi, kun tein kuten tuolla "itsestään boottailevan dreamcastin korjaus"-linkissä sanottiin. Nyt kone heittäytyi silti vielä pahemmaksi. Eli siis koko masiina ei suostu käynnistymään lain. Parhaimmillaan joskus ruudulle ehtii tulla spiraali-logo (sekään ei tule oikein, välähtää vain suoraan ruutuun, ei animaatiolla, kuten pitäisi), mutta harvemmin edes sitä. Ja jos logoon asti pääsee, niin eipä sitä pidemmälle, heti kun ruutu menee valkoiseksi, boottaa itsensä alkuun ja sama juttu uudestaan. Kone ei lähde käyntiin pelin kanssa, eikä ilman peliä myöskään. Eli siis useimmiten, kun käynnistän DC:n, ei tapahdu yhtään mitään, musta ruutu vain, vaikka kone silti normaalisti hurisee sun muuta =(
Perhana, ei siinä mitään, on minulla vara-kone, mutta en vain suostu hyväksymään, että vanha kunnon julkaisupäivänä ostettu Dreamcast olisi tullut tiensä päähän, en en. Ja kohtahan tuo varakonekin hajoaa kuitenkin, ja sitten olenkin kusessa. Argh.
Eli jos joku ystävällinen sielu voisi auttaa jollain lailla, olisin sangen kiitollinen.
-Kiittäen ja kumartaen!

Jep. Mulla on sama ongelma. Ei kyl noin paha vielä mut luulen et pahentuu kokoajan kun ei välil mee päävalikkoon. Välil ei käynnisty koko dc eikä oranssi ledi syty. Hmm.. missähän vika? Piirilevyjen liitoksessa? Putsasin kyllä hiemopaperil piikit eikä auttanut. Jos se siitä on oikeesti kiinni niin vois juottaa ne yhteen niin ainakin on tukeva liitos mutta ehkä turhan kertakäyttöinen... ideoita?

Eikö kellään muulla ole vastaavaa onhelmaa kuin meillä vaan?

http://www.pelikauppapelitalo.fi

Tuolla liikkeessä korjataan kaikki konsolit oli vika sitten mikä tahansa.

Voit konsolin lähettää myös postissa kuten itse olen tehnyt.

Jos haluat hintaarvion korjauksesta niin se on ilmainen paitsi tietty jos postin kautta konsolin lähetät postikulut pitää maksaa.

Dreamcast:ni on korjattu jo 2 kertaa tuolla... ensin joku syy minkätakia DC ei lähtenyt päälle ja sitten toisella kerralla lukupää.

Paljoa ei korjaus tullut maksamaan ja ennenkaikkea halvemmaksi tuli kuin ostaa uusi konsoli.

Nyt on Dc toiminut ilman ongelmaa melkein vuoden ja topivottavasti sama jatkuu.

Coca Cola light sanoi:
http://www.pelikauppapelitalo.fi

Tuolla liikkeessä korjataan kaikki konsolit oli vika sitten mikä tahansa.

Voit konsolin lähettää myös postissa kuten itse olen tehnyt.

Jos haluat hintaarvion korjauksesta niin se on ilmainen paitsi tietty jos postin kautta konsolin lähetät postikulut pitää maksaa.

Dreamcast:ni on korjattu jo 2 kertaa tuolla... ensin joku syy minkätakia DC ei lähtenyt päälle ja sitten toisella kerralla lukupää.

Paljoa ei korjaus tullut maksamaan ja ennenkaikkea halvemmaksi tuli kuin ostaa uusi konsoli.

Nyt on Dc toiminut ilman ongelmaa melkein vuoden ja topivottavasti sama jatkuu.

Paljonko tuli maksamaan lukupään korjaus? Itselläni on mennyt se rikki ja en tiedä kannattaisiko ostaa kokonaan uusi laite, vai lähettää korjattavaksi.

Sorsa jermu sanoi:
Paljonko tuli maksamaan lukupään korjaus? Itselläni on mennyt se rikki ja en tiedä kannattaisiko ostaa kokonaan uusi laite, vai lähettää korjattavaksi.
Halvimmalla pääset, jos onnistut löytämään rikkinäisen DC:n, jossa lukupää kumminkin on ehjä, ja vaihtamalla lukupään.

Dreamcastini ei pyöritä levyjä mitä teen?

Eli Käynnistän DC:n laitan levyn sisään niin DC ei tunnista levyä tai ala pyörittämään sitä.

APUA

Ylös Bottom