Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuluttajan oikeudet jos tuote on valmiiksi viallinen

Vastaus: Kuluttajan oikeudet jos tuote on valmiiksi viallinen

Jep, olen jopa kuullut villin tarinan Gigantin erittäin "löyhästä" palautusoikeudesta, jossa tyyppi oli metsästänyt tietyllä dvd-asemalla varustettua Xbox360-konsolia. Hän oli siis ostanut ja palauttanut pari konsolia, jonka jälkeen oli vasta löytynyt oikea malli. Itsellä samanmoisia kokemuksia, ettei ole paljoa edes tuotetta palautustiskillä viitsitty vilkaista, vaan tilalle on annettu aina uusi tuote.

Toi on kyllä hyvää toimintaa.

btw. Minä en, eikä varmasti myöskään Lebe, suosittele yllä mainittua toimintaa. Tälläiset edut ovat vain meidän kuluttajien parhaaksi ja ne otetaan kyllä pois jos niitä käytetään laajamittaisesti väärin.
 
Vastaus: Kuluttajan oikeudet jos tuote on valmiiksi viallinen

Miäs jos oletetaan et minulle kävisi ohraiset ja mun ps4 leviäisi käsiin, kutakuinkin ekalla käynnistyksellä tai parin päivän sisällä kuitenkin.

Jos sitten vielä vaihtokonetta joutuis odottelemaan maaliskuuhun, niin mites takuu ja sen kesto. Olisiko mulla sitten maaliskuussa käsissäni ps4 jossa olisi ensimmäisellä käynnistyksellä vain 8kk takuu, vai alkaisiko siinä tapauksessa takuu alusta.
 
Vastaus: Kuluttajan oikeudet jos tuote on valmiiksi viallinen

Jos sitten vielä vaihtokonetta joutuis odottelemaan maaliskuuhun, niin mites takuu ja sen kesto. Olisiko mulla sitten maaliskuussa käsissäni ps4 jossa olisi ensimmäisellä käynnistyksellä vain 8kk takuu, vai alkaisiko siinä tapauksessa takuu alusta.

Takuu ei ala alusta, vaan lasketaan alkuperäisen ostopäivän mukaisesti.
 
Vastaus: Kuluttajan oikeudet jos tuote on valmiiksi viallinen

Tuo kyllä kuulostaa vähän karulta varsinkin jos käyttöä konsolille olisi kertynyt vain tunti tai kaksi
 
Vastaus: Kuluttajan oikeudet jos tuote on valmiiksi viallinen

Tuo kyllä kuulostaa vähän karulta varsinkin jos käyttöä konsolille olisi kertynyt vain tunti tai kaksi
Ei takuun perään kannata liikaa haikailla. Se onkin vain myyjän/valmistajan myöntämä vapaaehtoinen palvelu kuluttajalle, eikä voi heikentää kuluttajan oikeuksia. Suomessa kuluttajansuoja on erittäin vahva. Virhevastuu kantaa usein takuuta pidemmälle, mutta ihmiset ovat harvoin tietoisia laillisista oikeuksistaan.

Kun vertailee takuuta ja lakia, takuu näyttäytyy lähinnä sumuverhona kuluttajan hämäämiseksi. Jos nyt esimerkiksi tietokoneille myönnetään yleisimmin 1-2 vuoden takuu, virhevastuu kuitenkin kattaa tuotteen oletetun elinkaaren ajan, eli tietokoneen tapauksessa 4-5 vuotta. Tästä on hyvä muistuttaa yrittäjää, joka yrittää "takuun loppumisen" varjolla kiistää kuluttajan vaatimukset uudesta tuotteesta. Tarvittaessa on hyvä olla yhteydessä kuluttajaneuvojiin, jotka kyllä neuvovat eteenpäin asiassa.
 
Vastaus: Kuluttajan oikeudet jos tuote on valmiiksi viallinen

Takuussa on kuitenkin etunsa kuten huomasin HelvetinPakastimen läppärin kanssa.

No kyseinen läppäri oli malliltaan pavilion 6732eo, parastahan tuossa oli se nvidian viallinen näytönohjain joka siis hajosi kaikilla käyttäjillä 6kk-3vuoden sisään ostosta.

Oli jopa niin surkeaa laatua että nvidia joutui yhdysvaltalaisen oikeusistuimen määräyksellä, myöntämään jokaiselle koneelle jossa oli tuota paskaerää oleva näyttis niin 5 vuoden extra takuun.

No mitä luulette mikä oli vastaus hp asiakaspalvelulta kun mun koneeni näyttis räjähti 2,5 vuoden iässä, no tietenkin että voimme korjata koneenne mutta se maksaa 500 euroa.

Tuon kanssa pitikin tapella 4kk että korjasivat maksutta tuon koneen, tuon casen jälkeen olenkin oppinut välttelemään hp koneita kuin ruttoa ja kaikki vain siksi ettei hp suostunut korjaamaan kannettavaani kuin vasta hemmetinmoisen tappelun jälkeen.

Tuon takia pitkä takuu olisi hyvä koska ei tarvitsisi välttämättä edes selvissä valmistusvirheissäkään kertoilla, kummin kaiman gerbiilin serkun omistajan lemmikkikäärmeen kantaa soinin politiikasta.
 
Ylös Bottom