Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kummassa kovempiääninen tuuletin Xbox vai PS2?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanipai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hanipai

New Member
Itellä on Xbox ja se kyllä pitää suht kovaa meteliä. Mietinkin, että millanen PS2 vanhojen mallien tuuletin on siihen verrattuna entä uusien V9-10 mallien tuulettimeen verrattuna? Jos teiltä löytyy molemmista kokemusta, niin kiinnostais tietää. kannattaako muuten panostaa uuteen malliin, kun vanhoja saa lähes pilkkahintaan?

Hannu

Vastaus: Kummassa kovempiääninen tuuletin Xbox vai PS2?

Itseltäni löytyy kaksi kumpaistakin vehkosta:

XBox:
v.1.1 - kauhein ääni mitä konsolista voi päästä
v.1.2 - pientä tuhinaa, mutta se nyt ei haittaa edes minua - nimim. sirokorva

PS2
V4/5 - Verrattuna 1.1 Xboxiin hiljaisempi, mutta verrattuna 1.2 Xboxiin kova ääninen
V10 - Ei minkäänlaista ääntä, kiekkoa rouskuttaessa kuuluu ihan pienen pieni ääni. Ylivoimaisesti hiljaisin malli.

Uusimpiin malleihin kannattaa panostaa suoraan, sillä vanhan ostaessa saa aina varautua pahimpaan. Laatu maksaa ja se kannattaa.

PS2 nostaa hiukan tuulettimen kierroksia, jos koneeseen on asennettu verkkoadapteri. Tarkoitus on varmaan parantaa jäähdytystä kovalevyn kanssa.. Vaan eipä tuota tosiaan enää V10-mallin koneella meinaa huomata. Vanha kone kuulostaa tuohon verrattuna Boeing 747:lta...
Ilmankierto on muutenkin kotelossa parantunut, mutta yllättäen ilma-aukoista on jätetty pois suojaverkot, jotka vanhassa koneessa oli. Keräshän ne paljon pölyä, mutta nythän se kaikki pöly kerääntyy koneen sisälle!

Mul on Xbox v1.4 muistaakseni ja kyllä se pitää sellasta ikävää hurinaa erityisesti kuumetessaan.

Mites ovatko kaikki muut p2s:set samanlaisia äänellisesti paitsi nämä uudet mallit v9 ja v10 esim. v7 onko se samanlainen kuin v1?

HANNU

Mulla on kuulosuojaimet päässä boxii pelatessa ja Ps2:lla ääni sama kuin imuroisi...
No ei vaan, mulla on kummastakin laatikosta ensimmäiset versiot ja ei se pieni humina haittaa..

Omassa boxissa ei suurta ääntä kuulu, ja jos kuuluu niin ei se haittaa ollenkaan. Ei kannata pelata jos ääni haittaa :)

Sarine sanoi:
Omassa boxissa ei suurta ääntä kuulu, ja jos kuuluu niin ei se haittaa ollenkaan. Ei kannata pelata jos ääni haittaa :)

Niin joo mulla se ääni voimistuu, kun se on puisessa tv-tasossa, niin resonoi enemmän.

hanipai sanoi:
Niin joo mulla se ääni voimistuu, kun se on puisessa tv-tasossa, niin resonoi enemmän.
Esimerkiksi pala huopaa tai vaikkapa huonekalujen alle tarkoitetut huopatyynyt voisivat helpottaa tilannetta. Noita huopatyynyjä löytyy esim. K-raudan tyyppisistä liikkeistä ja huonekalukaupoista.

Kuulkaa tarinani...

Tuli aivan hirveä himo päästä pelaamaan japsi-ropeja, joten kävin lainaamassa veljeltäni PS2:n. Kotona sitten pistin koneeseen virrat päälle ja yllätys yllätys pelikone paljastui erittäin kovaääniseksi yksilöksi. Ei tullut Final Fantasyn pelaamisesta yhtään mitään ja tyttöystäväkin kerkesi hermostumaa Playstationin huristessa :(

Tätäkin threadiä lukeneena tiesin, että PS2:sta on olemassa hiljaisempi versio (kiitoksia Unreal-Hawk). Lähdin sitten kaupoille ja mukaani tarttui PS2-laatikko jonka kyljessä komeili teksi "Lower noise operation" tjsp. Ehdottomasti hiljaisin konsoli (tämän sukupolven koneista) jonka olen kohdannut.

testatut koneet (hiljaisimmasta-->):
- PS2, uusi (infra valmiiksi koneessa, ei iLink:iä)
- Gamecube (versio :confused: )
- Xbox v1.2
- PS2, se vanha (ei infraa, iLink)

Hiljaisuus kunniaan :)

Ylös Bottom