Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuolleet pikselit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xaeron
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kuolleet pikselit

Arcane sanoi:
Ja nyt kun vielä vähän lisää räpellettiin, löytyi yläreunasta hieman muuta ruutua vaaleampi puolipallon muotoinen alue. Ei kiva, ei sitten yhtään kiva. No, ainakin saa varmasti vaihdettua, eivätkä ala sanomaan, että vingun tyhjästä.

Ihan noin mielenkiinnosta, kuinka säännöllinen tuo alue on? Vai onko kyseessä vain valovuotoa ruudun yläreunasta. Tämähän on yleistä normaali DS:n näytöissä. Kaveri tuntui valittavan samantyylisestä ongelmasta, ja ehdotin myös hälle, että olisko valovuotoa...vai onko näissä jotain muutakin yleistä vikaa nykyään?

On kyllä Liten näyttö tuon valaistuksen tasaisuuden kannalta aivan ylivertainen. Ruutu on tosiaan sysipimeä ruudun ollessa musta. Eikä ole ainakaan vielä osunut jumipikseleitä silmään.

Tuntu jotenkin liian helposti huomattavilta valaistuksen epätasaisuudeksi, mutta en sitten tiedä. Saattoi olla pelkästään sitäkiin.

Mutta kyllä, sain vaihdettua laitteen täysin toimivaan, vaikka myyjä katsoikin minua aluksi aika kummasti ja kysyi "Niin siis vikana on tämä punainen pieni piste? :eek: ", mutta eipä mitään, Sokoksen palvelu toimi mainiosti ja uutta saatiin tottakai testata heti kaupassa. Ei valaisuuden epätasaisuuksia, ei kuolleita pikseleitä, nyt on vallan mainio.

Ylänäyttöni meni paskaksi kesken pelisession :eek: En tiedä mitä tapahtui. Vein koneen liikkeeseen ja nyt vaan odotellaa kun tulee huollosta :(

Tulipa ostettua tuo NDS Lite paikallisesta pelikaupasta, mutta tietenkin ylemmässä näytössä loistaa 1 pikseli vihreänä kokoajan. Otin yhteyttä kauppaan, mutta eivät vaihda ellei ole neljä tai enemmän kuolleita pikseleitä.
Vaihtaisikohan Nintendo tämän uuteen vai pitääkö vain yrittää tottua tuohon?

Maseur sanoi:
Tulipa ostettua tuo NDS Lite paikallisesta pelikaupasta, mutta tietenkin ylemmässä näytössä loistaa 1 pikseli vihreänä kokoajan. Otin yhteyttä kauppaan, mutta eivät vaihda ellei ole neljä tai enemmän kuolleita pikseleitä.

Kuollut pikseli on musta. Tuo on jumittunut. Saattaa vaikka häipyä keskenään joskus (mutta ei kovin todennäköisesti). Eipä noita kovin helpolla suostu kukaan vaihtamaan. Onko pahassa paikkaa?

nothing sanoi:
Kuollut pikseli on musta. Tuo on jumittunut. Saattaa vaikka häipyä keskenään joskus (mutta ei kovin todennäköisesti). Eipä noita kovin helpolla suostu kukaan vaihtamaan. Onko pahassa paikkaa?

Eipä se nyt niin hirveän pahassa paikkaa ole. 3 mm yläreunasta ja pari senttiä vasemmasta reunasta. Näkyy muuten paitsi valkoisella pohjalla.

Ite ostin PSP:n ja DS Liten.

PSP:ssä punanen ja vihreä jumittunut pikseli, DS Litessä 1 sininen. Eli tuli kaikki värit kerättyä.

PSP:n pikselit näky vasta kun aloin pelaamaan Metal Gear Acidia, koska ne näky vaan tummaa taustaa vasten. DS:n pikseli loisti niin törkeen kirkkaana että se hyökkäs silmään samantien.

Molemmat sain vaihdettua uusiin. Phuuh..

Mulla on uskomaton tuuri näiden kanssa, PC:n TFT:n (Hitachi) jouduin vaihtamaan 5 kertaa ennenkun sain sellasen missä ei ollut yhtään. Moni kaveri osti samaan aikaan saman näytön (oli sillon aika kova testeissä), kellään muulla ei ollut ongelmia.

Nykyään mulla on 2kpl noita Hitacheja ja toisessa pikseli jumittuu välillä ja kun sitä tökkäsee sormella niin se herää taas kuukaudeks.

Pistin sähköpostia Nintendolle ja lupasivat korjata tuon NDS:n veloituksetta. Käskettiin lähettämään kopio kuitista, vikaseloste ja NDS sinne. Miten tämä lähettäminen oikein tapahtuu? Sähköpostissa oli myös joku "Postin palautusnumero:" xxxxxx. Mitä sille pitää tehdä? Oletteko lähettäneet alkuperäisessä paketissa vai oletteko laittaneet eri pakettiin?

Maseur sanoi:

Kaupalta hieman typerästi toimittu, sillä kyllä nekin ne kaikki koneet aina lähettää Amolle ja saa uudet/huolletut tilalle ja tässä on Amon virallinen kanta asiaan:

"DS Liten kuolleiten pikseleiden kohdalla toimitaan samalla tavalla kuin vanhemman mallin kanssa. Eli jos yksikin toimimaton pikseli häiritsee pelaamista, niin silloin vaihdetaan näyttö veloituksetta huollossamme."

En ymmärrä millä logiikalla mikään kauppa kieltäytyy asiasta. Vaikka periaatteessa on järkevintä hoitaa asia aina suoraan sen huoltofirman kautta niin mun tietääkseni kauppa ei saa kuitenkaan kieltäytyä ottamasta laitetta vastaan joka on takuuehtojen puitteissa viallinen.

PSP:n huoltofirman kanssa taas "4-6 kuollutta/kirkasta pikseliä normaalia, jollei ole yhdessä rykelmässä". Joopajoo. Tosi normaalia, multa kyrvähtäis hermot täysin jos näytössä ois 6 tollasta ja mulle väitettäis että "No se on vaan normaalia, live with it".

P.S. En ole varma onko NordiskFilm muuttanut käytäntöä PSP:n kanssa, koska luin ton aika vanhasta tekstistä, mutta aika törkeältä kuulostaa.

Radikus sanoi:
En ymmärrä millä logiikalla mikään kauppa kieltäytyy asiasta. Vaikka periaatteessa on järkevintä hoitaa asia aina suoraan sen huoltofirman kautta niin mun tietääkseni kauppa ei saa kuitenkaan kieltäytyä ottamasta laitetta vastaan joka on takuuehtojen puitteissa viallinen.

Dorka kauppa, joka ei ole tiennyt käytännöstä. Joka tapauksessa parempi hoitaa laite suoraan Amolle, niin homma hoituu nopeiten.

Tuo Postin palautusnumero liittyy varmaan asiakaspalautussysteemiin. Ts. voit lähettää laitteen maksutta Amolle. Kun kerrot numeron postissa, se helpottaa lähettämistä. Itse vein huoltoon aikoinaan pelkän laitteen.

Radikus sanoi:
Kaupalta hieman typerästi toimittu, sillä kyllä nekin ne kaikki koneet aina lähettää Amolle ja saa uudet/huolletut tilalle ja tässä on Amon virallinen kanta asiaan:

"DS Liten kuolleiten pikseleiden kohdalla toimitaan samalla tavalla kuin vanhemman mallin kanssa. Eli jos yksikin toimimaton pikseli häiritsee pelaamista, niin silloin vaihdetaan näyttö veloituksetta huollossamme."

PSP:n huoltofirman kanssa taas "4-6 kuollutta/kirkasta pikseliä normaalia, jollei ole yhdessä rykelmässä". Joopajoo. Tosi normaalia, multa kyrvähtäis hermot täysin jos näytössä ois 6 tollasta ja mulle väitettäis että "No se on vaan normaalia, live with it".

P.S. En ole varma onko NordiskFilm muuttanut käytäntöä PSP:n kanssa, koska luin ton aika vanhasta tekstistä, mutta aika törkeältä kuulostaa.

kysyin gigantissa paljon pitaa olla psp kuolleita pixeleita niin siela kans sanottiin etta 4-5

Bling bling Lite tuli sitten hankittua. Eiköhän siitä kuitenkin löytynyt sinisenä palava pikseli. Vittu.

Hoitaakohan Amo homman (lähetin jo meiliä) vai pistänkö asiakaspalautukseen?

Postimyynti FTW!

Hex sanoi:
Bling bling Lite tuli sitten hankittua. Eiköhän siitä kuitenkin löytynyt sinisenä palava pikseli. Vittu.

Hoitaakohan Amo homman (lähetin jo meiliä) vai pistänkö asiakaspalautukseen?

Postimyynti FTW!

Sama homma. En tosin omalla kohdalla näe syytä toimenpiteisiin. Ei tuo minua haittaa yhtään.

Ylös Bottom