Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuulokkeet

Tonza

New Member
En ole varma kuuluuko aihe tänne mutta...........................


Suositelkaas hyviä (halpoja) kuulokkeita missä olisi hyvä surround äänenlaatu ja "mukavat" pehmusteet.

Ainiin ja langattomat olla pitää...... :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tuli anttilassa kokeiltua joitain. Hinta tais olla siinä 80 paikkeilla. Hyvät pehmusteet ja hemmetin hyvä ääni. Merkkiä en muista...
 
Suosittelen Sennheiserin kuulokkeita. Tuosta esittämästäsi hintaluokasta löytyy ihan passeleita kuulokkeita, langallisia tosin. Omat kokemukset n. 100 egen langattomista kuulokkeista ovat tosi onnettomia, äänenlaatu ihan onnetonta, taustasuhinaa kuuluu ihan liikaa.
 
Olen Pallen kanssa samaa mieltä. Sennheiserit ovat hinta/laatu suhteeltaan parhaita. En nyt muista mitkä Sennheiserit mulla oli, mutta erittäin hyvät ja nimenomaan ne pehmusteet ovat korvalle juuri sopivia. Ei sattunut yhtään korviin vaikka kuuntelin niillä 6 tuntia putkeen. Äänetkin ovat aika muikeat. Varsinkin basso toistuu erittäin hyvin(kuitenkaan rikkomatta diskanttia).

Vuosi sitten ostin ja maksoi 700mk joten menee tohon sinun hintahaarukkaasi. Ja langattomia en minäkään suosittele. Merkistä riippumatta on sen verran kovat suhinat että hifistin korvaan sattuu. Voin kotona katsoa mitkä Sennheiserit noi oli. Jos ostat samat niin takaan että et pety! Ja luultavasti hintakin on pudonnut noissa vuoden aikana hieman..

Kävinkin Sennheiserin sivuilla ja löytyi heti:
http://www.sennheiser.com/sennheise...penDocument&../(Allinfo)/4472eng?OpenDocument

Pitäisi olla aika yleisessä myynnissä
 
Sennheiserit on hyvät juu. Itse ostin muutama vuosi sitten kuulokkeita ja kiersin kokeilemassa eri merkkejä ja malleja. Lopulta päädyin 1000 mk maksaneisiin MB-Quartteihin. En ole mikään kultakorva, mutta ne kuulostivat hyvältä ja olivat niin mukavat päässä, että päädyin niihin. Tyytyväinen olen ollut ostonkin jälkeen. Ainoa mihin petyin oli, että kuulokkeet eivät eristä ollenkaan, vaikka ulkonäöstä niin luulisi. Ulkomaailman häiriöt siis kuuluvat sisään ja musiikki tai peliäänet ulos varsin hyvin.
 
Sennheiserit on kylla todella hyva valinta. Mielestani heilla on myos malleja, jotka vaimentavat kaiken ulkoisen melun.
 
Mulla itsellä on vain noin 40 maksaneet Sennheiserit ja kyllä niillä kelpaa kuunnella dvd-leffoja ja ihan tavallista musaaki. Kyllä kuulokkeet ainakin mulla on kovassa käytössä, koska useimmiten illalla/yöllä tulee harrastettua leffoja ja musan kuuntelua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kiito_Linja
Mulla itsellä on vain noin 40 maksaneet Sennheiserit ja kyllä niillä kelpaa kuunnella dvd-leffoja ja ihan tavallista musaaki. Kyllä kuulokkeet ainakin mulla on kovassa käytössä, koska useimmiten illalla/yöllä tulee harrastettua leffoja ja musan kuuntelua.

Onhan se niin että kyllä halvoillakin kuuntelee, mutta uskon, että yllättyisit, jos kokeilisit yli 100-150 hintaluokan kuulokkeita.
Itsellänikin on taloudellisista syistä johtuen vain 80 Sonyt, mutta jos kuulokkeita tulee käytettyä erittäin paljon, kannattaa sijoittaa kunnon summa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


Onhan se niin että kyllä halvoillakin kuuntelee, mutta uskon, että yllättyisit, jos kokeilisit yli 100-150 hintaluokan kuulokkeita.
Itsellänikin on taloudellisista syistä johtuen vain 80 Sonyt, mutta jos kuulokkeita tulee käytettyä erittäin paljon, kannattaa sijoittaa kunnon summa.
Mullakin on n.100:n philipsin kuulokkeet.
Ei varmasti parasta ääntä, mutta tulihan ostettua ja pärjää yöt.
Illan ensi tunneilla saattaa kuunnella jopa dd5.1:sen komeita ääniä...:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


Onhan se niin että kyllä halvoillakin kuuntelee, mutta uskon, että yllättyisit, jos kokeilisit yli 100-150 hintaluokan kuulokkeita.
Itsellänikin on taloudellisista syistä johtuen vain 80 Sonyt, mutta jos kuulokkeita tulee käytettyä erittäin paljon, kannattaa sijoittaa kunnon summa.

Joo kyllähän eroa huomaa kun kuuntelee 2x40W tehoilla ekana ja sitten vaihtaa tollasiin kuulokkeisiin. Bassoa nuissa mun kuulokkeissa ei oikein ole mutta muuten kyllä hyvät ja halvat. Saa nähdä jos kesätöitä jaksais tehdä niin vois vähän ostaa paremmat.
 
Aika jännä että porukat suosittelee senheiseria noin avoimesti. Mulla on ollu sellanen käsitys että hintaluokassa alle 200 ei senheiser ole pärjännyt ainakaan Hi-Fi-lehden testeissä erityisen hyvin.

Luottaisin melkein johonkin laadukkaan hifi-lehden arvioon ja ostaisin sen perusteella. 200 -luokassa Sony on kyllä vielä vahvoilla. Muistan ainakin yhden hi-fi-lehden testin, jossa sonyt voitti alle 1500mk hintaluokan testin. Mukana oli monia kuulokemerkkejä (taisi olla myös senheiser)

Samassa lehdessä oli muuten myös vertailua kalliimpiin hintaluokkiin: Tulos oli tyyliin eroa on, mutta rajahyöty on voimakkaasti laskeva (kuten nyt hifissä yleensäkin!)
 
Pitääpä vielä mainostaa vielä tuota HIFI-lehteä, että tämän kuun puolivälissä ilmestyvästä numerosta pitäisi löytyä 150-200 kuulokkeiden testi. Mukana ainakin AKG, Bayerdynamic, Grado, MBQuart, Sennheiser, Sony ja Vivanco.
http://www.hifilehti.fi/tulossa/
 
Noh, äijä käyttää silloin tällöin yöaikaan Sennheiserin HD 580:siä, joita minä sitten lainailen kun yöllä tulee musiikkia kuunneltua. Hyvät vehkeet sanon minä! Se on vaan niin meikäläisellä, että kovin montaa tuntia ei pysty kuuntelemaan kuulokkeilla kun tahtoo tulla aika nopeasti pää ja korvat kipeäksi. Tottumiskysymys tai ei, mutta kuulokkeet eivät ole minun intohimoni hyvässä äänentoistossa.
 
jos sattuu myös omistamaan jonkun kannettavan soittimen (cd, md, kasetti, ihan sama..), kannattaa ainakin testata KOSSin Porta Pro-mallia. hifikuulokkeet, jotka istuu päähän kuin geeli, taittuu kasaan taskukokoon, soi kuin unelma, ja maksaa vain 80-90. Näitä TM:kin kehuu käyttävänsä testatessaan kannettavia laitteita... Kosiilla on muitakin hyviä kuulokkeita(kaikki), esim hifi-nappikuulokkeet, urheilumalli SportaPro ja loput sitten onkin hiukan kalliimpia;)...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck
jos sattuu myös omistamaan jonkun kannettavan soittimen (cd, md, kasetti, ihan sama..), kannattaa ainakin testata KOSSin Porta Pro-mallia. hifikuulokkeet, jotka istuu päähän kuin geeli, taittuu kasaan taskukokoon, soi kuin unelma, ja maksaa vain 80-90. Näitä TM:kin kehuu käyttävänsä testatessaan kannettavia laitteita... Kosiilla on muitakin hyviä kuulokkeita(kaikki), esim hifi-nappikuulokkeet, urheilumalli SportaPro ja loput sitten onkin hiukan kalliimpia;)...

Mä en kyllä ymmärrä tota yleismaailmallista SportaPro -hypetystä. Mun mielestä ne soi liian paksusti ja sen sankahässäkän väliin jää letti.
 
Ylös Bottom