Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuva liian sivussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rotuseal
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

rotuseal

New Member
Ongelma onpi tämä:
Philipsin widescreen-telkussa pleikkarin kuva on pari-kolme senttiä liikaa vasemmalla ja liian ylhäällä. Gran Turismo 3:n kanssa tämä ei haittaa, siinähän sai kuvansijoittelun säädettyä itse. Zone of the Endersiä pelatessa ylhäältä jää selvästi puuttumaan kuvaa, vaikka tuskin pelin kannalta mitään oleellista.

Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia, ja voisiko mahdollisesti tehdä jotain (paitsi kiikuttamalla telkkaria/konsolia huoltoon)?

Itselläni on Philips 28'' PW6515...itseasiassa niitä on ollut jo kaksi. Ensimmäisessä oli putki valmiiksi paskana, joten uusi tuli tilalle. Kummassakin tapauksessa kuva on WD-moodissa ollut pari senttiä liikaa vasemmalla, AV-huolto on kyllä aivan ystävällisesti aina tullut hätiin...

Laajakuva-televisioissa tämänlainen tehdasasetusten häikkä on kuulemma aivan normaalia...huoltoon vain, niin homma toimii.

-Gizmo-

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gizmo
Itselläni on Philips 28'' PW6515...itseasiassa niitä on ollut jo kaksi. Ensimmäisessä oli putki valmiiksi paskana, joten uusi tuli tilalle. Kummassakin tapauksessa kuva on WD-moodissa ollut pari senttiä liikaa vasemmalla, AV-huolto on kyllä aivan ystävällisesti aina tullut hätiin...

Laajakuva-televisioissa tämänlainen tehdasasetusten häikkä on kuulemma aivan normaalia...huoltoon vain, niin homma toimii.

-Gizmo-

Juu, mutta tuo kuva on sivussa ainoastaan PS2-käytössä; PS1:llä ja DVD-soittimella tuota häikkää ei ilmene. Ja kun pirulaisesta on takuukin jo ummessa, ei oikein tuosta välttämättä viitsi enää maksaa (ellen sitten jostain löydä ohjeita huoltovalikkoon pääsemiseksi).

Mulla on toi ongelma tietokoneen monitorin kanssa vaikka miten olen yrittäny säädellä niin jossain peleissä kuva on pari centiä liikaa vasemmalla..
mulla on Schneider 28 telkkarina, and no probleemos

Ja teilläkin on käytössä rgb-piuha?
Mulla menee "vakio" kaapelilla keskelle mukisematta, mutta rgb:llä vetää ylös ja vasemmalle..

Tv on luxor 28" :) , ei wide.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vahe
Ja teilläkin on käytössä rgb-piuha?
Mulla menee "vakio" kaapelilla keskelle mukisematta, mutta rgb:llä vetää ylös ja vasemmalle..

Tv on luxor 28" :) , ei wide.
Kiitos tiedosta, mun onkin jo pitänyt ostaa S-Video -piuha, koska en aina jaksa kiskoa RGB-piuhaa DVD:n ja PS2:n välillä. Ilmoittelenpa kokemuksia sitten joskus, kun saan tuon piuhan hommattua.

Damn, ainakaan laitteen mukana tullut piuha ei tuonut parannusta asiaan, joten eipä taida ongelmani johtua RGB-kaapelista. No eipä voi mitään, kuitenkin täytyy se S-Video -piuha käydä ostamassa, kai sitä nyt kestää parin sentin siirtymän.

Minulla on RGB-piuha ja kuva on Philipsin 28" normaalitelkussa ehkä sentin juuri vasemmalla yläkulmassa. Tämä pelattaessa niin PS2 kuin PSX-pelejä. DVD:tä PS2:lla katsottaessa kuva tulee kyllä aivan oikein keskelle. Hämärää.

Sony saisi laittaa tuon joistakin peleistä löytyvän kuvan keskityksen ihan konsolin valikoista löytyväksi ominaisuudeksi. Tämä vika (vaiko ominaisuus?) ei voi kovin harvinainen olla kun säätömahdollisuus löytyy monestakin pelistä.

Vastaus: Kuva liian sivussa

Onkohan tähän tullut mitään selkoa vuosien aikana, koska omaamallani RGB-piuhalla PS2 pelien kuva tulee pari senttiä vasemmalle. Eihän se tappavaa ole, mutta...

Minullakin kuva on RGB-piuhalla pari senttiä liikaa oikealla. Peleissä kyllä yleensä onneksi saa säädettyä kuvan oikeaan kohtaan. Ja vaikkei kaikissa pystykään, niin ei tuo pari senttiä nyt niin tappava mitta ole. Aika nopeasti tuohon tottuu, kun pelaa peliä jossa kuvaa ei saa säädettyä.

Minulla menee hauskasti uudessa telkussa kuva vasemmalle ja oikealle hieman, eli kuva näyy liian leveänä. tokihan kuvasuhteita voi muuttaa telkusta käsin, mutta koko kuva olisi kiva saada näkyviin.
töllö on siis 28" JVC:n joku kyhäelmä.
eihän tuo haittaa kun siihen tottuu.

Ylös Bottom