Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuvan häiriöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veke82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

veke82

New Member
Oon vaan tässä miettinyt että onko Xbox:issani jotain vikaa kun kuvassa näkyy taustalla sellaisia aaltoilevia häiriö viivoja. Käytän advance scart kaapelia ja laadukasta vivancon sbx99 scart jakajaa(ohv 120) Tuo häiriö näkyy parhaiten yhteneväisiä taustoja vasten ja esim.boxin vihreää valikkoa vasten erittäin hyvin.Eli onko tuo vain ominaisuus joka pistää vanhan perfektionistin silmään? ;)

Ps.komposiitti-piuhalla ongelmaa ei ole mutta kuva on tietysti muuten huonompi ja epätarkempi....

Näkyykö häiriöt myös ilman tuota scartjakaajaa? Ja jos vain jostain saat toisen advance scartin käyttöön niin kannattaa kokeilla silläkin. Veikkaisin vian löytyvän johdoista, ei itse xboxista. Nuo scartjakajat ovat vähän epäilyttäviä minusta.

Ja kannattaa panostaa siihen scart kaapeliin joka menaa jakajasta TVn RGB scart paikkaan... mielellään kokonaan kytketty ja SUOJATTU kaapeli.

itselläni PARTCON SCART 54 jakaja jossa kiinni GCN, DVD, Xbox eikä mitään häröjä...

Välikaapelina on 50 scart johto....luulis tuon olevan suht laadukas.Se on tosin 5m pitkä mutta eikai tuolla ole mitään vaikutusta asiaan?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan veke82
Välikaapelina on 50 scart johto....luulis tuon olevan suht laadukas.

Niinhän sitä aina luulis, että kallis piuha olis paras. Kannatta nyt kuitenkin kokeilla jotain muuta scarttia.

50 euron scart kaapeli?!

ei jeesus...

eli joku kullattu romu? Siis oikeesti älä perkele osta tollasia. ne päästää kaiken läpi. Osta vaikka biltemasta sellainen suojattu kaapeli, testattu toimivaksi. eikä maksa 5:ttä euroa enempää.

ihan sama se on sonynki kanssa, helevetisti maksaa, mutta parempaakin saa samalla rahalla, ja vieläpä yleensä kaksin verroin :)

Aika varmasti vika on scart-jakajassa. Itsekin hankin jakajan Kärkkäiseltä, oli aika halpa, mutta aluksi olin siihen tosi tyytyväinen. Näin sain Cuben ja Xboxin kiinni yhtä aikaa. Nooh sitten yks kerta kuvassa oli aivan kauheita raitoja, poikittain, jotka värisivät ja liikkuivat. Pelaaminen oli ihan mahdotonta. Vikaa etsin kaapelista, kiinnityksistä, scart-paikasta ja tv:stäkin. Lopulta irrotin jakajan ja heti loppu häiriöt. Nyt olen sitten pelannut ilman sitä. Kannattaa sunkin irroittaa se ja pistää konsoli päälle. 99% varmuudella auttaa.

Btw, aika hyvä vertaus Sonyyn. ;)

Minullakin on ollut aivan samanlaista häiriötä kuvassa, mutta vika ei voi olla johdo(i)ssa (sekä RGB että komposiitti) eikä Xboxissa, koska olen kokeillut toisella telkkarilla, jossa kuva näkyy virheettömänä molemmilla kaapeleilla. Vian täytyy olla siis telkkarissa ja varmaankin sen Scart-liitännöissä. Vai voiko olla, että joku muu elektroninen vimpain aiheuttaa threadin aloittajan kuvailemia häiriöitä kuvassa?

Itellä ei oo ollut minkäänlaisia ongelmia oman scart -jakajani kanssa. Jos ongelmia on kannattaa pistää muut laitteet siksi aikaa pois päältä (johtoa ei tarvitse irrottaa). Minulla Xbox toimii hyvin siihen asti, kunnes heittää DVD-soittimen samaan aikaan päälle. Silloin Xbox ei näytä kuin sivuttain vierivää ja välkkyvää kuvaa.

Ylös Bottom