Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuvaputkitelevisio, PS3 ja RGB-kaapeli. Millanen grafiikka ja kuvanlaatu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Konenaattori
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kuvaputkitelevisio, PS3 ja RGB-kaapeli. Millanen grafiikka ja kuvanlaatu?

Mielestäni myös joidenkin pelien tekstit ovat paljon epäselvempiä ja vaikeammin luettavia SD telkulla.Tämä oli erittäin häiritsevää esim.Assasins creedissä.Onneksi ostin vähän aika sitten HD telkun.:)

Vastaus: Kuvaputkitelevisio, PS3 ja RGB-kaapeli. Millanen grafiikka ja kuvanlaatu?

Mielestäni myös joidenkin pelien tekstit ovat paljon epäselvempiä ja vaikeammin luettavia SD telkulla.Tämä oli erittäin häiritsevää esim.Assasins creedissä.Onneksi ostin vähän aika sitten HD telkun.:)
Tuohan on itsestään selvää.

Samaa grafikkaa se pukkaa vaikka käyttäisit mustavalko TV:tä. Reso vaan laskee ja värin laatu heikkenee (riippuu tietysti tellusta).

Suosittelisin vaikka säästmään rahaa ja ostamaan PS3:n kylkiäisiksi mieluumin vaikka sitten jonkun halvan 400 euron 32" tai 26" HD Ready television. Noi komposiitti tai scart-liitännät olivat 1980-luvulla jees aikansa laitteisiin, mutta nykyään uusien laitteiden liittäminen niillä mihinkään on minusta silkkaa jumalanpilkkaa :D

Itse pidän Full HD-television ostoa pohtiessa PS3:stani kiinni HDCP-yhteensopivassa monitorissa. Kuva on teitty erinomainen, mutta tuumia pitäisi olla lisää ja monitoria liitäntöjen puolesta tarvitsee muuhunkin.

Olen kokeillut konsolin mukana tulleellla komposiittikaapelilla parissa laitteessa minkälainen kuva tulee ja täytyy sanoa, että ei sitä katso sikakaan vinkumatta. Ainakaan jos on päässyt HD:n makuun, arvostaa yksityiskohtia ja skarppia kuvaa...

Suosittelisin vaikka säästmään rahaa ja ostamaan PS3:n kylkiäisiksi mieluumin vaikka sitten jonkun halvan 400 euron 32" tai 26" HD Ready television. Noi komposiitti tai scart-liitännät olivat 1980-luvulla jees aikansa laitteisiin, mutta nykyään uusien laitteiden liittäminen niillä mihinkään on minusta silkkaa jumalanpilkkaa :D

Itse pidän Full HD-television ostoa pohtiessa PS3:stani kiinni HDCP-yhteensopivassa monitorissa. Kuva on teitty erinomainen, mutta tuumia pitäisi olla lisää ja monitoria liitäntöjen puolesta tarvitsee muuhunkin.

Olen kokeillut konsolin mukana tulleellla komposiittikaapelilla parissa laitteessa minkälainen kuva tulee ja täytyy sanoa, että ei sitä katso sikakaan vinkumatta. Ainakaan jos on päässyt HD:n makuun, arvostaa yksityiskohtia ja skarppia kuvaa...
S-videolla tai RGB-kaapelilla tulee parempaa kuvaa kuin noilla teidän mainostamilla komposiiteillä.

Ehdottaisin säästämään rahaa vähän enemmän ja odottamaan että pääsee ostamaan kunnollisen television, jos nykyinen putkitv on muutoin toimikunnossa ja hyvä. PS3:lle ei tainnut virallista RGB-scart-piuhaa olla, mutta PS2:n vastaava käy hyvin. Sillä saa täysin riittävän hyvän kuvan jolla pääsee hyvin alkuun, säästön karttumista odotellessa.

Komposiitilla voi sitten heittää sitä vesilintua, etenkin kun sorsastuskausikin taisi alkaa.

Ennemmin putkitelsu kuin halpa taulutöllö. On meinaan liiketoisto ja etenkin sen resoluutio hyviä verrattuan noihin halppislittuihin... :rolleyes:

Ennemmin putkitelsu kuin halpa taulutöllö. On meinaan liiketoisto ja etenkin sen resoluutio hyviä verrattuan noihin halppislittuihin... :rolleyes:

Eipä noilla putkitöllöillä oikein irtoa alempaakaan HD-tarkkuutta, kun liitännät rajoittuvat usein komposiittivideoon ja scarttiin. HD Ready litulla saa sen useimmissa peleissä käytetyn 720p.

Tuo liiketoisto on totta moneen parempaankin littuun verrattuna, mutta maku asia pistääkö niin silmään ja minkälaisessa liikkeessä. Olen nähnyt konsolia kiinni vanhemmassakin budjettiluokan litussa ja aivan ok kuva ollut eikä liikkeissäkään valittamista. Nyt ei tietenkään puhuta hifistelystä - sitä varten on alk. 1500 e Full HD-vehkeet.

Itsellä oli muutaman päivän ps3 kiinni helvetin hyvässä putkitöllössä (paras mitä vuonna 2004 sai) ja kuva oli kyllä todella hieno siinäkin. PS3 oli kiinni RGB scartilla. Ainoa miinus oli tekstien epäselvyys. Toki nyt full HD telkulla kuva on aivan erilainen, mutta ainakin GTA IV:ta pystyy laadukkaalla putkitelkkarillakin pelaamaan aivan hyvin.

Itselläni oli PS3 RGBllä kiinni Sonyn 32 tuumaisessa putkitöllössä vuodelta 1998. Nyt anopilla olen kokeillut laitetta Panasonicin vastaavassa mallissa vuodelta 2005. Molemmissa pelit näyttää omasta mielestäni riittävän hyvin.

Fakta on että kyllä HD-kuva on aina parempi, mutta kyllä minä olen SD-kuvan kelpuuttanut sen verran hyväksi että olen useamman pelin pelannut vuoden aikana läpi.

FullHD-töllö tai -tykki tähänkin talouteen tulee aikanaan, mutta maksetaan nyt ensin kylppäriremontti ja hitusen talolainaa :rolleyes:

Kuvaputki menee loistavasti jos on hyvä TV. Itsellä Sonyn 32" vm. -03 + käytössä S-video kaapeli ja eipä ole suuremmin valittamista. Kuvanlaatu on riittänyt täysin joka pelissä ja tekstit selviä. Kaverilla 28" laajakuva "kalansilmä" ja eipä ole kuvassa kehumista...

Kannattaa kyllä ehdottamasti panostaa RGB tai S-video kaapeli kuvaputki televisioon. Kuvanlaatu paranee merkittävästi.

Itselläni oli alkuun Philipsin 28" kuvaputki-televisio vuosimallia 2000 ja kuvanlaadussa ei muuten ollut valittamista, mutta kuten tuossa aikasempaakin tuli ilmi, niin esimerkiksi assassin's creed:ssä oli tekstit niin pieniä ja epäselviä, että niitä ei tahtonut pystyä lukemaan. Itse sitten hankin muutamalla sadalla Philipsin 32" HD-ready taulu-tv:n (todellinen arvo jotain 600 euron luokkaa) ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Ainoa valittamisen aihe tv:ssä on koko :). Saisi nyt olla isompi, kun tuohon on jo tottunut. Ja kuten olen aikasemminkin sanonut, niin jos haluaa PS3:sen, niin tarvii taulu-tv:n. Muuten saa vain PS 2½:n.

Ylös Bottom