Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuvat omista pelinurkkauksista ja -kokoelmista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aatami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No onhan se hieno. Ei siitä mihinkään pääse :)
on hieno :cool: Avatkaa mulle vähän, mikä idea tässä TV:n taakse sijoitetussa valonlähteessä on? Olen tästä yksittäisiä viestejä nähnyt, mutta en ole oikein päässyt syvimpään olemukseen/hyötyyn kiinni. Onko kyseessä joku trendi/tyylikkyys aspekti vai takana joku syvempi ajatus? En siis tiedä, mutta tietämättömänä luulisi, että tuollanen taustavalo häiritsee esim. leffaa katsoessa vs. pimeä tausta

on hieno :cool: Avatkaa mulle vähän, mikä idea tässä TV:n taakse sijoitetussa valonlähteessä on? Olen tästä yksittäisiä viestejä nähnyt, mutta en ole oikein päässyt syvimpään olemukseen/hyötyyn kiinni. Onko kyseessä joku trendi/tyylikkyys aspekti vai takana joku syvempi ajatus? En siis tiedä, mutta tietämättömänä luulisi, että tuollanen taustavalo häiritsee esim. leffaa katsoessa vs. pimeä tausta
Käsittääkseni se ei rasita silmiä niin paljon. Siksi se phillipsin telkkareissa vakiona on.
Tunnelma jne on vain bonusta.

Omasta mielestäni se näyttää tautisen hienolta ja jopa hieman "korostaa" töllöstä tulevaa kuvaa varsinkin kun pimeässä katselee. Mutta ihan makuasioitahan nämä. Suosittelen kyllä kokeilemaan mikäli se mahdollista on :) Eikä tämä lisävalo käy silmiin millään tavalla.

Avatkaa mulle vähän, mikä idea tässä TV:n taakse sijoitetussa valonlähteessä on?

Säästää silmiä. Osa meistä muistaa varmaan miten lapsena usein sanottiin ettei televisiota saa katsoa pimeässä huoneessa? Parempi ratkaisu kuin huoneen valojen laittaminen päälle voi olla taustavalo, joka ei heijastu ruudusta takaisin. Parantaa myös havaittua kuvan kontrastia, mustan tasoa jne.

Olipahan melkoinen urakka TV:n vaihto (65XH9505). Kolme päivää tässä nyt pyöritellyt ja kaapeleita vedellyt, onneksi alkaa olemaan homma voiton puolella.

Ensiksi meni telkku seinälle vanhaan seinätelineeseen ja tuntui että asennus on ehkä liian korkealla. Uuden TV:n VESA kiinnikkeet kun ei ollutkaan keskellä paneelia kuten vanhassa, vaan ne on tässä hiukan alempana. Lopputuloksena oli siis se että pystysuuntainen korkeus kasvu 55" -> 65" tuli pelkästään katselualueen yläpäähän.

Tunnin annoin olla seinällä ja koska silmä ei tottunut uuteen ruudun "keskipisteeseen" niin sitten asennus TV-tasolle omille jaloilleen. Tätä jaksoin katsella yhden päivän ja totesin että ei ole minun juttu enää. Telkut kun on ollut itsellä seinätelineessä viimeiset 10v niin sitä tiettyä "fengshuita" jäi kaipaamaan. Sekin huono puoli TV-tasolle sijoittelussa oli että eihän tuo keskikaiutin enää mahtunut sitten mihinkään ja kotiteatteri kutistui 4.1 moodiin ja mihin ihmeeseen se PS5 olisi enää mahtunut ;).

IMG_3185.JPG

Kolmas kerta toden sanoo jne. Telkku seinälle samoihin telineisiin ja tadaa, heti tuntui että juuri tuossa korkeudessahan sen pitääkin olla o_O No nyt on jumpattu ja kaapeleita niputettu tämän viimeisen asennuksen jälkeen sen verran että saa luvan pysyä tuossa nyt niin pitkään kunnes tipahtaa alas ;)
IMG_3187.JPG

Pahoittelut kuvalaadusta, en oikein saa otettua hyvälaatuista tunnelmakuvaa pimeähkössä tilassa. Itsellä valtavirrasta poiketen tuo led-nauha menee TV-tason takana eikä telkussa kiinni kuten useat ovat sen asennelleet.

Kyllä se telkku näköjään näyttää paremmalta kun se on seinällä. Itselläni on tv-tason päällä, mutta ehkä joskus... Tuo kuvien tv-taso on hieno!

Tiesit varmaan, ettei tuossa mallissa ole HDMI 2.1-liittimiä?
Jep, tässä taloudessa pelaaminen ei ole isoin osa ruudun kulutuksesta, leffaa, sarjoja, urheilua jne. palaa tunteita varmasti tuplasti enemmän mitä itse kerkeän pelejä pelaamaan joten mennään tässä nyt vähän sen paremman kuvan ehdoilla. Isoin päivitys oli tässä Nyt 4K sekä HDR mitä vanha telkku ei tukenut.

Positiivisena yllätyksenä oli kyllä pelipuolelle ainakin Input lagi mikä parantui ihan huomattavasti. Gran Turismo on ihan eri peli nyt, ajaminen helpompaa, siinä oli myös kyllä aika vau fiilis kun auringonlaskuun ajeli niin alkoi automaattisesti miettimään että "aurinkoläppä äkkiä alas" kun HDR puski heijastusta eteen :)

Mikä siinä 2.1 HDMI:ssä on eroa tuohon tavalliseen?

Pelikoneesta kuva saadaan paremmin paneelille ja pelikokemus on sitten parempi. Pelaajalle Variable refresh rate (VRR), Auto Low Latency ja 120hz lienee ne isoimmat plussat. Tässä artikkelissa selitelty mitä se uusi standardi tuo tullessaan: https://www.gamesradar.com/hdmi-2-1-explained/

Se on sitten toinen asia minkälaista signaalia tulevat konsolit ulos sieltä HDMI 2.1 liittimestä antaa, lienee pelikohtaista ja voisi kuvitella että 120fps pelit on aika harvassa. FPS-pelit sekä eSport tulee itselle nyt ensimmäisenä mieleen jossa näistä varmasti saa selvän "edun" jos pelintekijät ovat ominaisuuksia hyödyntäneet. "Vanhat" paneelit vanhemmalla HDMI liitännällä toimivat tulevien konsoleiden kanssa ihan varmasti vallan mainiosti ;)

Hienon näköinen cockpit mutta miten tuo ergonomia? Onko sulla tuo joystick/kaasu sylissä vai nojaatko eteenpäin?
No siis mullahan on se tilanne, etten kykene tapaturman seurauksena istumaan ylipäätään laisinkaan. Sen vuoksi tämä onkin todella hankalaa. Tämä on siis tällänen mekanismisohva, joka menee aivan makuuasentoon. Makailen siinä puolittain kyljelläni ja tikku/kaasu on puolittain sylissä/sohvalla. Ei tuossa mitään sotasimuja vois lentää, mutta siviilikoneet taipuu vielä ihan riittävästi. :D

No siis mullahan on se tilanne, etten kykene tapaturman seurauksena istumaan ylipäätään laisinkaan. Sen vuoksi tämä onkin todella hankalaa. Tämä on siis tällänen mekanismisohva, joka menee aivan makuuasentoon. Makailen siinä puolittain kyljelläni ja tikku/kaasu on puolittain sylissä/sohvalla. Ei tuossa mitään sotasimuja vois lentää, mutta siviilikoneet taipuu vielä ihan riittävästi. :D
Voi että, harmi kuulla... Noh, hyvä että olet löytänyt sinulle sopivan tavan päästä lentelemään taivaalle...
Hieno setuppi

Kyllä se vain yhä jaksaa silmää miellyttää <3 Värivalintoja on käyty läpi kaikki mutta jotenkin tämä punainen vain on niin mahtava.

Liitetiedostot

• 20200904_224438.jpg
    20200904_224438.jpg
    978,6 KB · Lukukerrat: 95
Amazonista tilattu ledinauha asennettu television takapuolelle. Puolen metrin pätkissä ja oli teippi valmiina. Sähköt suoraan television USB-liitännästä. Nyt on komiaa. :D

EgBrclYWAAALbyA
Mulla on tää ihan sama setti, mitähän teen väärin kun en saa samaa väriä joka nauhaan? Esim se missä usb-liitin on punainen ja muut kolme vihreitä

Mulla on tää ihan sama setti, mitähän teen väärin kun en saa samaa väriä joka nauhaan? Esim se missä usb-liitin on punainen ja muut kolme vihreitä

Jaa-a, tässä tapauksessa purkaisin kytkennät ja uusiksi eri järjestyksessä. Täällä ovat moitteettomasti loistaneet.

Komeita LED-valoja ollut täällä, vihdoin oli pakko itsekin hommata sellainen.

Ajattelin testata Bilteman USB halpasetin (10,50€). Sinäänsä ihan hyvä hintaisekseen, mutta kirkkaudessa kuvien perusteella häviää paremmille valoille. Osa väreistä ihan hyviä, varsinkin vaaleammat ovat riittävän kirkkaita, mutta esim. punaiseen ei riitä reho ja ei ole kauhean näyttävä. Ainakin, jos vertaa noihin nimimerkki Kain kuviin.

Pakkauksessa on vain 2m pituinen nauha, täytyy hommata toinen pakkaus ja yhdistää niin riittää 65" tv:n jokaiseen reunaan. 23€ jatkopaloineen ei paha yhteissetistä. Kyllähän tämä taustavalo kätevä on ja pienempään televisioon olisi riittänyt yksikin pakkaus.

Kuvaa ei kehtaa laittaa kun on johtohelvetti ja taustaledit vasta tv:n toisella puolella. Parempi vain ihailla muiten peliluolien designia ja itse nauttia pelkästä tekniikasta.

Ylös Bottom