Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

moi. Nyt tuntuu vahvasti siltä että olen tullut kusetetuksi huuto.netissä. Ostin tältä käyttäjältä (Hutzi93) https://www.huuto.net/kayttaja/1599705 COD AW:n 30€ hintaan. Reilu viikko menny ei näy eikä kuulu. Väittää että on postittan pelin. Saanut näköjään pari nega palautetta samasta syystä nyt sen jälkeen. Onks mul mitää mahdollisuutta saada massei takasin poliisin kautta? Mulla on osoite tiedot ja kaikki.. jos ne nyt vaa on oikeat... Ei sitä tiiä vaikka tää sankari seikkailis täälkin ja lukisi tämän!
 
Tuskinpa saat mutta tee rikosilmoitus ni saadaan kaveri edesvastuuseen.

Mä olen vastaavalta mulkerolta odottanut jo 10 vuotta fyrkkia.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Idiottiihan tuo jätkä on. Tunnistautunut huuto.neti:iinkin joten huutonetil sen henkilötunnuskin ja alkaa kusettaa kolmea kymppiä :D epätoivonen tapaus. Voinko ilmoittaa huutonetille tästä jotenkin että saa bannit tai vastaavaa?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Pitäisi ostaa uusi ADSL-modeemi olen tässä yrittänyt selvitellä, että mikä olisi hyvä mutta eihän siinä tule muuta, kun pää kipeäksi. Kun vaihtoehtoja on niin paljon mistä valita.
Netti tulee siis kotona puhelinpistokkeesta ja menee siitä RJ11-kaapelilla modeemille. Olen tässä kattonut paria vaihtoehtoa Tämä 1 ja Tämä 2. Ekassa vaihtoehdossa on tuo RJ11-liitin ja sillä saisin ainakin netin toimimaan. Mutta jos ostan tuon vaihtoehto 2 niin saanko sillä nettiä toimimaan ollenkaan koska netti pitää kytkeä RJ45-liittimellä. Ja jos ostan sellaisen kaapelin joka on RJ11-RJ45 ja kytken toisen pään puhelinpistokkeeseen ja toisen tuohon modeemin RJ45-liittimeen niin toimiiko netti ollenkaan.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Pitäisi ostaa uusi ADSL-modeemi olen tässä yrittänyt selvitellä, että mikä olisi hyvä mutta eihän siinä tule muuta, kun pää kipeäksi. Kun vaihtoehtoja on niin paljon mistä valita.
Netti tulee siis kotona puhelinpistokkeesta ja menee siitä RJ11-kaapelilla modeemille. Olen tässä kattonut paria vaihtoehtoa Tämä 1 ja Tämä 2. Ekassa vaihtoehdossa on tuo RJ11-liitin ja sillä saisin ainakin netin toimimaan. Mutta jos ostan tuon vaihtoehto 2 niin saanko sillä nettiä toimimaan ollenkaan koska netti pitää kytkeä RJ45-liittimellä. Ja jos ostan sellaisen kaapelin joka on RJ11-RJ45 ja kytken toisen pään puhelinpistokkeeseen ja toisen tuohon modeemin RJ45-liittimeen niin toimiiko netti ollenkaan.
Täytyy nyt heti sanoa, että tuo 2. vaihtoehto ei ole ADSL-modeemi. Tuolla ekalla vehkeellä toimisi paremmalla todennäköisyydellä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Täytyy nyt heti sanoa, että tuo 2. vaihtoehto ei ole ADSL-modeemi. Tuolla ekalla vehkeellä toimisi paremmalla todennäköisyydellä.

Sitä mä vähän mietinkin, kun se ei ole ADSL-modeemi. Mutta molemmissa kumminkin kytketään netti tuohon wan-porttiin. Jos ymmärsin oikein toises vaan on liitin rj11 ja toises on rj45. Pitää nyt huomenna vielä tutkia tuota asiaa paremmalla ajalla. Ja tutkia asuksen sivuilta jos sieltä löytyy manuaaleja josta asia selvisi.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Eiko noissa oo vaan erona tuo input liitäntä, ekassa puhelinpiuhalla (RJ-11) ja toisessa verkokaapelilla (RJ-45). Eli jos sulla ei oo seinässä verkkokaapelin paikkaa, vaan puhelinpistoke ni sit se on tuo eka.
Siitä en tiiä toimisiko tuo jälkimmäinen tuollaisella RJ11-RJ45 piuhalla, mutta halvempihan eka on.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Eiko noissa oo vaan erona tuo input liitäntä, ekassa puhelinpiuhalla (RJ-11) ja toisessa verkokaapelilla (RJ-45). Eli jos sulla ei oo seinässä verkkokaapelin paikkaa, vaan puhelinpistoke ni sit se on tuo eka.
Siitä en tiiä toimisiko tuo jälkimmäinen tuollaisella RJ11-RJ45 piuhalla, mutta halvempihan eka on.
Ei tuo toinen laite ymmärrä mitään adsl-yhteydestä. Se tarvitsee lisäksi ADSL-modeemin, joka liitetään sitten siihen WAN(RJ45)-liittimeen.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Ei tuo toinen laite ymmärrä mitään adsl-yhteydestä. Se tarvitsee lisäksi ADSL-modeemin, joka liitetään sitten siihen WAN(RJ45)-liittimeen.

Ok kiitos tiedosta. Eli tuo 2 vaihtoehto on pelkkä reititin joka tarvitsee erillisen ADSL-modeemin ja tuossa 1 vaihtoehdossa on valmiina tuo ADSL.

Kysytään nyt vielä tarvitaanko reitittimeen aina tuo erillinen ADSL-modeemi vai riippuuko se siitä minkälainen netti taloon tulee.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kysytään nyt vielä tarvitaanko reitittimeen aina tuo erillinen ADSL-modeemi vai riippuuko se siitä minkälainen netti taloon tulee.
Jos käytössä on ADSL-yhteys, ADSL-modeemi tarvitaan aina. Jos käytössä on esimerkiksi kaapelimodeemiyhteys, tarvitaan sitä varten kaapelimodeemi. 3G/4G-yhteyksiä varten tarvitaan 3G/4G-päätelaite jne.

Pelkkä reititin soveltuu joko nykyisen verkkolaitteen jatkoksi tai jos on jokin taloyhtiö/opiskelija-asuntolaliittymä, jossa yhteys tulee suoraan seinästä ethernet-liitännästä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Jos käytössä on ADSL-yhteys, ADSL-modeemi tarvitaan aina. Jos käytössä on esimerkiksi kaapelimodeemiyhteys, tarvitaan sitä varten kaapelimodeemi. 3G/4G-yhteyksiä varten tarvitaan 3G/4G-päätelaite jne.

Pelkkä reititin soveltuu joko nykyisen verkkolaitteen jatkoksi tai jos on jokin taloyhtiö/opiskelija-asuntolaliittymä, jossa yhteys tulee suoraan seinästä ethernet-liitännästä.

Nonii kiitos. Sai tietämätönkin nyt näistä modeemi asioista edes jotakin selvyyttä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Jostain syystä en saa port forwardingia toimimaan, onko se niin että noi 3g/4g yhteydet on tuplaNAT:in takana mihin en pääse käsiksi tai onko jokin ruksi väärässä paikassa laitteessa mikä minulla on. Mobiilireititin 3G/4G E5377 ja elisa/saunalahti yhteys.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mitä porukka tekee noille kaupasta ostetuiden PSN rahojen ja Plus aikojen koteloille? Nehän ovat siis ihan samanlaisia, kun PS4 pelien kotelot. Heitättekö heti kotelon roskiin, kun koodi on käytetty. Vai annatteko/myytte kotelon jollekkin joka sitä tarvitsee. Vai säästättekö niitä pahan päivän varalle, jos vaikka posti on hajottanut tilaamanne pelin kotelon kuljetuksen aikana.
Itsellä olis noita koteloita muutama ja olen miettinyt, että heitänkö ne vaan suoraan roskiin vai säästäisikö esim yhden. Vai onko joku keksinyt niille koteloille jotain järkevää kohdetta mihin niitä voisi käyttää. Ei oikeen kiinnosta ruveta varastoimaan niitä, kun vievät turhaa tilaa.

Xboxilla ne rahakoodit on siitä hyvät, kun ne on sellaiseen pahviin kirjoitettu. Niin ne voi suoraan heittää roskiin, kun koodi on käytetty.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mitä porukka tekee noille kaupasta ostetuiden PSN rahojen ja Plus aikojen koteloille? Nehän ovat siis ihan samanlaisia, kun PS4 pelien kotelot. Heitättekö heti kotelon roskiin, kun koodi on käytetty. Vai annatteko/myytte kotelon jollekkin joka sitä tarvitsee. Vai säästättekö niitä pahan päivän varalle, jos vaikka posti on hajottanut tilaamanne pelin kotelon kuljetuksen aikana.
Itsellä olis noita koteloita muutama ja olen miettinyt, että heitänkö ne vaan suoraan roskiin vai säästäisikö esim yhden. Vai onko joku keksinyt niille koteloille jotain järkevää kohdetta mihin niitä voisi käyttää. Ei oikeen kiinnosta ruveta varastoimaan niitä, kun vievät turhaa tilaa.

Xboxilla ne rahakoodit on siitä hyvät, kun ne on sellaiseen pahviin kirjoitettu. Niin ne voi suoraan heittää roskiin, kun koodi on käytetty.

Jep, vähän menee hukkaan iso muovikotelo kun pieni paperilappunen sisällä vain. Itse tulee heitettyä roskiin kun ei käyttöä ole. Voisi jopa sanoa, että turhaa muovin haaskausta vaikka en olekaan mikään viherpiipertäjä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Miig: Olen säilyttänyt varakoteloina, ja tarpeeseen on muutama mennytkin, kun ulkomailta postitetun pelin kotelo on ollut särki.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Noi voi myös hyödytä jos polttaa itse koneelta jotain talteen. Valokuvia, musiikkia tms. Tai kun tulee jostain mäkkäristä tms pahvikotelossa lapsille jotain dvd:tä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kyllähän sitä vois muutaman laittaa säilytykseen. Ja katsoa mitä lopuille sitten tekee.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Nyt ku starttas joulukuu niin missä on kuumottavimmat nettijoulukalenterit, eli kilpailuja, mahdollisuus ilmaiseen kamaan tai huikeisiin tarjouksiin. CDONilla ainakin on, mut tämän päivän tarjoukset eivät sytyttäneet.
 
Ylös Bottom