Mulla ehkä isoin harmistus unissa on, että unimaailmassa mulla on sellaisia biisejä, jotka kuulostaa tosi hyviltä ja sitten kun herään, tajuan, että sanoitus on sellainen, että sitä ei voi saada mitenkään rimmaamaan niin kuin se rimmasi unessa. Aika usein näen sellaisia unia, joissa minulle on käymässä huonosti juuri kun herään. Joskus herään ihan säikähtäneenä sen vuoksi. Usein erilaiset ötököt käy kimppuun tai vaikka koira puree, joskus käyn epätoivoista sissisotaa. Kerran muistan elävästi, kun olin liikuntakyvytön ja jouduin ohjuskeskitykseen, jossa ohjukset räjähtelivät ympärilläni niin kuin ilotulitteet. Muistan myös jotkut kohtaukset unista vielä vuosia niiden näkemisen jälkeen, varsinkin, jos niissä on jotain kiinnostavaa.
Aika usein teen myös töitä unissani ja ratkon työssä eteen tulleita ongelmia tai sovellan erilaisia sääntöjä. Lentäminen on aika perus juttuja ja se, että ajan autolla tai muuten kuljen tietä pitkin ja menen aina jostain syystä ohi kohteesta ja sitten yritän uudestaan. Joskus tie venyy ja paukkuu kuin se olisi tehty kumista. Voin myös ratkoa unissa ihan jotain teoreettista tai matemaattista ongelmaa. Kerran esimerkiksi rakensin ikiliikkujan. Jos pelaan intensiivisesti jotain peliä, voin nähdä siitäkin unta. Lapsena näin unta uimisesta tai marjojen poimimisesta, jos tuli suurin osa päivästä niitä tehtyä.
Yksi toistuva uni on, että olen lukiossa, enkä jostain syystä onnistu saamaan kursseja kasaan, että pääsisin sieltä johonkin muualle jatkamaan.