Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Eilen alettiin miettimään kaveriporukalla hyviä post-apokalyptisiä elokuvia. Eipä keksitty yhtäkään. Onko niitä?

Meinasin vastata, että löytyy vaikka millä mitalla, mutta sitten huomasin, että halusit niiden olevan vielä hyviäkin. Jostain syystä Cyborg on jäänyt mieleen (sopivan lyhyt nimi kai) ja Cherry 2000 ja Hardware. Tulen Valtakunnassa, lohikäärmeet ovat tulleet takaisin. Vanhoilta ajoilta löytyy ainakin Triffidien kapina (Päivä, jolloiin maailma sokeutui) ja vähän samanoloinen uudempi I am Legend. Ja vaikka tikusta silmään tulisikin, niin jonkinlainen klassikko vanhoilta ajoilta on Viimeisellä Rannalla.

Kevin Costner kunnostautui myös scifin saralla tekaisemalla elokuvat Postman ja Waterworld. Sitten vähän pohdiskelevampaa on esimerkiksi Orjattaresi. Viime aikoina on tullut vastaan esim. Doomsday(Mitra) , Ihmisen pojat ja Nine (Nukkeja).

Eli kyllä noita maailmanlopun jälkeisiä elokuvia löytyy, mutta kovin mieleenpainuvia kokemuksia ne eivät ole.
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Brittiläinen Survivors (tv-sarja) on varsin hyvä post-apocalyptinen kuvaus (hieman kuin "The Walking Dead", mutta ilman zombeja).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Tässä olen nyt katsellut tuota "Afganistan"- sarjaa ja ihmetyttää, että miksei suomalaisilla rauhanturvaajilla ole kypärää päässä? Esim. partiointi suoritetaan ihan paljainpäin. :confused:
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Tässä olen nyt katsellut tuota "Afganistan"- sarjaa ja ihmetyttää, että miksei suomalaisilla rauhanturvaajilla ole kypärää päässä? Esim. partiointi suoritetaan ihan paljainpäin. :confused:

Ehkä siellä on taustalla ihan psykologiset syyt suhteissa paikallisväestöön. Ollaan ihmisiä kuten hekin, eikä sotateollisia koneita.
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Mistä saisi Suomen pelipaidan nimellä varustettuna? Joko jonkun pelaajan tai sitten omalla nimellä?
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

"Aidot" löytyy esim. täältä. Siellä saa nimen sekä numeron valita itse. Halvempiakin varmaan on, kuhan vain etsii.

Aika kalliita näköjää. Leijonakauppa.comissa tais olla 90€.Kenelläkään tietoa mistä sais halvemmal tai että löytyiskö jostain kaupasta esim. Intersportista joidenkin pelaajien paitoja? Mieluiten Koivun tai Granlundin. Muidenkin käy.
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Pystyykö jotenkin vaihtamaan konsolifin nimen joksikin muuksi vai pystyykö ainoastaan modet vaihtamaan nimiä?
Minä haluaisin vaihtaa nikkini cooldude joksikin suomalaiseksi nimeksi :) Kiitos.
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Pystyykö jotenkin vaihtamaan konsolifin nimen joksikin muuksi vai pystyykö ainoastaan modet vaihtamaan nimiä?
Minä haluaisin vaihtaa nikkini cooldude joksikin suomalaiseksi nimeksi :) Kiitos.

Varmaan kannattaa pistää privaa akselille XShava / TT-2k aiheesta niin lähtee nikki vaihtoon.
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Mitä helvettiä on tapahtunut kahvin hinnalle? Perus Juhla Mokka-paketti oli sittarissa yli 4 euroa ja ärrällä yli 6 euroa, kun vielä viime viikolla sittarissa oli euron halvempaa ja ärrälläkin "vain" reilut 4 euroa..
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Mitä helvettiä on tapahtunut kahvin hinnalle?
Kysynnän ja tarjonnan laki.

Kahvin maailmanlaajuinen kysyntä on jatkanut kasvua. Tästä johtuen kahvin hinta on jopa kaksinkertaistunut vuoden aikana. Kahvin kulutus kasvoi 2,4 prosentilla viime vuonna, jolloin kahvia kului yli kahdeksan miljardia kiloa.

Lähde: YLE
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Omille nappikuulokkeile on käynyt semmoinen juttu, kun kuuntelen musiikkia toisesta napista kuuluu ihan älyttömän hiljaa, kun taas toisesta ihan normaalisti. Yritit paikallistaa mistä johto on mennyt poikki, mutta en löytänyt. Yksi asia jäi askaruttamaan, Nappien toisessa päässä olevan liittimen muoto on L-kirjaimen muotoinen eikä I-kirjaimen, voiko johto olla mennyt poikki sieltä? Tai sitten toinen kuuloke mennyt rikki?
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Urheiluruudussa 28.5 (eilen) oli juttua Mixu Paatelaisesta. Taustalla soinut biisi jäi mietityttämään. Onko jollakin tietoa mikäs kappale tässä taustalla soi, alkaen kohdassa 18:41. 22:37 on toinen hyvä kohta, josta biisin saattaa tunnistaa.

Linkki

Pistin myös YLE:lle sähköpostilla kysymyksen, mutta eivät ole ainakaan toistaiseksi vastanneet.
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Nightwish - Last Of The Wilds.

[video=youtube;vouAtmE13vs]http://www.youtube.com/watch?v=vouAtmE13vs[/video]

En olisi itse tunnistanut biisiä mutta käytin iPhonella Shazamia ja se kertoi vastauksen. ;)
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Löytyykö Tampereelta MtG(Magic the Gathering) Tournament packejä nykyään mistään. Eli 60 random korttia yhdessä pakassa. Ennen myytiin ainakin fantasiapelissä, ja muutamalla ärrällä.
 
Vastaus: Kysy mitä vaan -ketju

Nightwish - Last Of The Wilds.

[video=youtube;vouAtmE13vs]http://www.youtube.com/watch?v=vouAtmE13vs[/video]

En olisi itse tunnistanut biisiä mutta käytin iPhonella Shazamia ja se kertoi vastauksen. ;)

Kiitos ja kumarrus. Mietinkin miksi biisi kuulostaa niin tutulta, mutta tuoltahan levyltä tämä. Eipä levy muutoin kummoinen ollut, joten ei ihmekään ettei ole järin paljoa tullut kuunneltua.

Tuosta softasta muuten kelpaa jopa näin Apple-vastaisena olla kateellinen. ;)
 
Ylös Bottom