Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Itse veikkaisin että kyseisen imurin on tehnyt jokin kiinalainen tehdas ja samaa imuria myydään useilla eri brändeillä/merkeillä ympäri maailmaa.

Itsekin veikkaan samaa. Hinta ja laatukin oli sitä tasoa (mutta hyvä hinta/laatusuhde. Maksaa 11e ja toimii hyvin. Huonona puolena erittäin kova ääni.) :D Myyjä taisi sanoakin, että käy joku yleismallin pölypussi. Mutta en ulkoa muista tarkemmin, mikä pussi. Pitää tosiaan kysyä tuolta sivulta. Niiden sivulla suoraan ei tuota mallia ole (vaikka monia muita harvinaisia merkkejä oli), mutta tietoa niillä kyllä saattaa olla. Kiitos vinkistä :)

Jonku tyypin Demon´s Souls arvostelusta: "Peli muistuttaa aika pitkälti kolmiulotteista Diabloa, mihin on sitten ympätty mukaan konsolimaisempia Bosseja"

Mitä mahtaa tarkottaa "konsolimainen bossi"?

Mitä mahtaa tarkottaa "konsolimainen bossi"?
Eipä tuollaiselle asialle ole mitään vakiintunutta määritelmää, ensimmäistä kertaa kuulen moisen termin. Mutta ihan vain pelimutulla heitän, että se tarkoittaa ennaltamäärättyjä hyökkäyssarjoja ja ruudun alareunassa oleva elinvoimapalkkia.

Mitä se sinun mielestäsi voisi tarkoittaa?

Tästähän voisi syyttää Mariota.

Kaava pomoihin: toista jotain liikettä x määrä kunnes pomo kuolee, mutta varo, sillä jokaisen toiston jälkeen pomo nopeutuu tai saa uusia liikkeitä.

Tämähän se on sitä perinteistä tyhmentämistä kun puhutaan pelisuunnittelusta. Pomot tai vaikeat viholliset eivät ole entiteettejä pelin maailmassa, vaan jotain erilaista mikä tulee vastaan.

Yleisesti ei ole mitään järkevää syytä sille miksi pelien pomot muuttuisivat vaikeammiksi mitä enemmän niitä vetää pataan - tilanne pitäisi olla päinvastoin. Pomo käy täysillä kimppuun ja mitä vähemmän sillä näytetään energiaa, sitä paskempana sen tehokkuus on koska on itsekin paskana. Typerryttävä tuo perinteinen kaava joka nojaa siihen kuvitteelliseen kamelin selkään.

Olisi pieni kysymys: minulla on youtube-kanava, ja haluaisin että kanavani taustalla olisi erilaisia pelihahmoja. Onnistuuko tämä ilman mitään tekijänoikeusjuttuja tai siis ettei tule mitään tuollaista ilmoitusta? Eli onko se sallittua? :confused: Haluan vain varmistaa...

Terv. McGrath

Kertokaa mistä tässä oli kyse?
Jonathan Blow'n mukaan Microsoft on liikaa painottamassa ei-peliominaisuuksia seuraavassa konsolissaan. Mies itse haluaa konsolin pääkäyttötarkoituksen olevan nimenomaan peleissä, ei kaikissa muissa viihdepalveluissa.

Olisi pieni kysymys: minulla on youtube-kanava, ja haluaisin että kanavani taustalla olisi erilaisia pelihahmoja. Onnistuuko tämä ilman mitään tekijänoikeusjuttuja tai siis ettei tule mitään tuollaista ilmoitusta? Eli onko se sallittua? :confused: Haluan vain varmistaa...

Terv. McGrath

Kyllä minä ainakin olen pitänyt monenlaisia peliaiheisia kuvia kanavan taustana, eikä niistä mitään ilmoituksia ole tullut. Tietenkin jos kanavasi saa tuhansia vierailijoita päivässä voi vaatimuksia alkaa tullakin. Eiköhän tuollaiset kuvat mene sen amerikkalaisen fair use -säännön piiriin, eli jos et tee sillä rahaa voit sitä käyttää(?).

No onhan se jostain pois tai lisää hintaa jos keskitytään ei peleihin painottuviin ominaisuuksiin.

No onhan se jostain pois tai lisää hintaa jos keskitytään ei peleihin painottuviin ominaisuuksiin.

Eipä tuo ole nykyisessä boxissakaan paljoa pelaamista häirinnyt vaikka on kaiken maailman video/musiikki/some-palvelua ollut tarjolla.

Tottakai Win8:n myötä tulee lisää härpäkettä boxille, mutta niinhän sitä tulee Pleikallekin mm. Share-toiminnon myötä.

Miks kaikki sitten on kauhistelleet tuota uutista?
Jos henkilö on vain ja ainoastaan kiinnostunut niistä peleistä, niin miksi hän ei saisi kauhistella ajatusta että uuden konsolin suunnittelu on yhä enenemissä määrin kallistunut siihen muun viihdepuolen tarjontaan kuin itse pelaamiseen?

Miks kaikki sitten on kauhistelleet tuota uutista?
Kuka sitä on kauhistellut ja missä?

Jonathan Blow on tunnettu värikkäistä mielipiteistään, ja aikanaan yhteistyö Microsoftin kanssa ei sujunut kitkatta. Hampaankoloon on siis saattanut jäädä jotain hiertämään, joten lausuntoaan kannattaa ehkä tulkita tietyllä maltillisuudella. Onhan noita erilaisia viihdepalveluita Sonynkin laitteille vaikka kissat söisi.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Windows käyttäjille kysymys.

Eli käytättekö normaalia vai järjestelmänvalvojan tiliä? Kuulemma olisi turvallisempaa käyttää normaalia, mutta onko sillä oikeasti väliä, että kumpi on käytössä.

Normaalia tietenkin. Järjestelmänvalvojan oikeuksia tarvitsee aniharvoin ja sen salasanan kirjoittaminen silloin kun sitä kysytään ei ole se työläin juttu. Suosittelen ehdottomasti normaalin käyttäjätilin käyttöä. Tällä on oikeasti väliä jos kaikesta järjenkäytöstä huolimatta koneeseesi pääsee kutsumattomia vieraita/viruksia/kavereiden kepposia niin ne eivät etene yhtä suurella todennäköisyydellä kuin jos päivittäisessä käytössä olisi järjestelmänvalvojan oikeuksilla ajeleva käyttäjätili.

Monilla palstoilla kovasti ihmiset väittävät, että järjenkäytöllä pääsee pitkälle ja kone jää saastumatta vaikka ajelisi järjestelmänvalvojan oikeuksilla. Minun mielestäni se ei vaan osoita kovin järjellistä käyttöä jos ajelee huoletta järjestelmänvalvojan oikeuksilla. Vähän sama kuin töiden tekeminen ilman asiaankuuluvaa suojavarustusta; eihän siinä vahinkoa tule kun käyttää järkeä, mutta sen kerran kun se vahinko käy niin sitten harmittaa.

Ylös Bottom