Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mistä johtuu? Kun ostin tossa juuri Bose companion 3 kaiutin setin niin kajarit sihisee vaikka niistä ei toistais mitään? Sihinä on pientä, mutta kuitenkin kyllä sen kuulee.

Varsinkin aktiivikaiuttimissa taitaa olla se ominaisuus että taustasuhinaa kuuluu varsinkin jos äänenvoimakkuus on säädetty suurelle. Näin myös omissa Creativen T40 kaiuttimissa, niissä tosin suhinaa tuskin erottaa.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mistä johtuu? Kun ostin tossa juuri Bose companion 3 kaiutin setin niin kajarit sihisee vaikka niistä ei toistais mitään? Sihinä on pientä, mutta kuitenkin kyllä sen kuulee.

Kannattaa aloittaa selvittely rajaamalla vaihtoehtoja. Onko äänentoistolaitteistoon kytkettynä muita laitteita (joista jokin mahdollisesti vielä eri pistorasiaan kytkettynä)? Onko laite kytketty maadoitettuun pistorasiaan?

Tyypillisesti suhinaa aiheuttaa sähkökytkentöjen aiheuttama maalenkki:
http://www.aanipaa.tamk.fi/m_brummi.htm

Jos hurinan aiheuttaja on maalenkki, ongelman korjaa vaippavirtaerotin:
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=10678
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kannattaa aloittaa selvittely rajaamalla vaihtoehtoja. Onko äänentoistolaitteistoon kytkettynä muita laitteita (joista jokin mahdollisesti vielä eri pistorasiaan kytkettynä)? Onko laite kytketty maadoitettuun pistorasiaan?

Tyypillisesti suhinaa aiheuttaa sähkökytkentöjen aiheuttama maalenkki:
http://www.aanipaa.tamk.fi/m_brummi.htm

Jos hurinan aiheuttaja on maalenkki, ongelman korjaa vaippavirtaerotin:
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=10678
Mulla on toi kiinni tollasessa jatkopistorasiassa, jossa on paljon muutakin kiinni. Kannatasko siis laittaa seinään kiinni toi laite vai?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Jatkojohtona sitä löytyy kyllä useimmin kaupan hyllyltä. Tää oli eka kerta kun kuulin kyseisen väännöksen kyseisestä tuotteesta. Sama asia, kuten "kuka ostaa-ketä ostaa". Ei siinä mitään ihmeellistä, oli vain huvittava sana.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Eka kerta täälläkin kun kuulin, vaikka olenkin sähköpuolen koulun käynyt. :) jatkojohtona aina kulkenut.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mulla on toi kiinni tollasessa jatkopistorasiassa, jossa on paljon muutakin kiinni. Kannatasko siis laittaa seinään kiinni toi laite vai?

Sillä ei ole merkitystä, vaan olennaista on, että kaikki äänentoistojärjestelmään välillisestikin liitetyt laitteet saavat sähkönsä samasta pistorasiasta.

Kun kyse on tietokoneesta oheislaitteineen, tätä ei ole välttämättä helppoa järjestää massiivisenkaan jatkojohdon avulla. Silloin tulee apuun edellä mainittu vaippavirtaerotin. Sellaista voi suositella muutenkin kun halutaan minimoida sähkölaitteiden aiheuttamat häiriösignaalit esim. tv-kuvasta.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Saako/pitääkö novellianalyysissä näkyä oma mielipide?

Ei. Kirjoita analysoiva teksti, jossa pohdit novellin teemoja, kerronnan näkökulmaa, henkilöhahmoja, tapahtumapaikkoja ja ylipäätään novellin tarinaa. Mitä novellista jäi puuttumaan?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Olis taas kysmyksen aika, jos joku viisampi osais neuvoa :). Olen ostamassa Call of Duty 2 Big Red One Collectors edition ja kysyisin, että kuuluuko siihen bonus cd:tä. Collectorsedition.org väittää, että kuuluisi, mutta olen pari kertaa nähnyt pelin myynnissä ja niissä ei olllut bonus cd:tä. Kiitos vastauksista etukäteen :).
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Poistin vahingossa puhelimestani (Galaxy s2) alkunäytöltä sen google palkin. Miten sen saa takaisin?:eek:
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Miksi itse-sanaa käytetään väärin joka käänteessä? Tässä ohjeita sanan käyttöön:

http://bisqwit.iki.fi/story/itse/

Eiköhän nämä kaikki vastaavat liity puhtaasti murteisiin. Tulevat vain näin netin aikakautena muidenkin korviin ja ärsyttää kun on oppinut itse eritavalla. Mua ainakin ärsyttää esim vaimon käyttämä "mun oma" muoto. Esim. "Mun oma puhelin", minä kun käytän muotoa "mun puhelin"
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Eiköhän nämä kaikki vastaavat liity puhtaasti murteisiin. Tulevat vain näin netin aikakautena muidenkin korviin ja ärsyttää kun on oppinut itse eritavalla. Mua ainakin ärsyttää esim vaimon käyttämä "mun oma" muoto. Esim. "Mun oma puhelin", minä kun käytän muotoa "mun puhelin"

Tässä on varmasti osa totuutta. Havaitsin itse-sanan erikoisen käyttötavan ensimmäisiä kertoja reilusti yli kymmenen vuotta sitten IRC-ympyröissä. Ehkäpä kirjallisessa verkkoviestinnässä itse-sanan avulla voidaan tiedostamatta korostaa myös sitä, että viestin kirjoittaja on verta ja lihaa: "Hei! Minä itse täällä huutelen, kuuleks mua kukaan?!". Kasvottomia kun täällä muuten enimmäkseen ollaan.

Nettikirjoittelu on mielestäni muutenkin kiinnostava aihe. Olisi mielenkiintoista lukea tutkimus siitä, että onko eri keskustelupalstoilla havaittavissa jotain tiettyä yhteneväisyyttä sanojen käytössä. Irkkailun puolella olen usein tunnistanut sen, että kanavilla sanojen käytössä on paljon samoja piirteitä. Tavat kuitenkin vaihtelevat kanavittain. Jopa samoilla henkilöillä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Olen jälleen tyhmä, mutta Bahrainissa on alkoholimainonta kielletty. Williams on muuttanu Martini tekstin Racing sanaksi. Tähän asti kaikki jopa mulle selvää. Mutta siltin saman paidan selässä lukee isolla Williams Martini Racing, joka on kyseisen tallin koko nimi. Miksi Martini sana saa siellä esiintyä, koska se on tallin nimensäkin alkoholimerkkinä yhtälailla kuin paidan etupuolen logossakin.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Eiköhän nämä kaikki vastaavat liity puhtaasti murteisiin. Tulevat vain näin netin aikakautena muidenkin korviin ja ärsyttää kun on oppinut itse eritavalla. Mua ainakin ärsyttää esim vaimon käyttämä "mun oma" muoto. Esim. "Mun oma puhelin", minä kun käytän muotoa "mun puhelin"

Tulee mieleen Tommy Tabermannin viisaat sanat. Miksi sanoa että ulkona sataa vettä. Kun sisällä tuskin voi sataa, niin voidaan sanoa vain että sataa vettä. Ja oletuksena on, että sade on vettä, poislukien talvi. Jotenka voitaisiin sanoa vain että sataa.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kotona on pari Bewan Powerline E200+ -datasähköpistoketta, jotka toimivat mainiosti esim. Elisa Viihteen kanssa ja näköjään myös Linux-pöytäkoneen kans. Jos lisään paria tietokonetta varten käyttöön pari halvempaa Zyxelin datasähköpalikkaa näiden Bewanien lisäksi, niin pitäisikö niiden toimia yhteensopivasti?
 
Ylös Bottom