Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysymyksiä koskien kovalevyä ja muistitikkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hegetsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hegetsu

New Member
Kaksi kyssäriä:

1) Voiko kovalevyltä poistaa esim. GTA:n lisäosan Lost and Damned:n menettämättä sen pelitallennuksia ja voiko sen lataa tarvittaessa uudelleen ilmaiseksi?

2) Voiko muistitikulle ladattua XBLA peliä pelata monella eri Xbox360:llä? Eli onko muistitikku sidottu yhteen koneeseen?

Vastaus: Kysymyksiä koskien kovalevyä ja muistitikkua

Kaksi kyssäriä:

1) Voiko kovalevyltä poistaa esim. GTA:n lisäosan Lost and Damned:n menettämättä sen pelitallennuksia ja voiko sen lataa tarvittaessa uudelleen ilmaiseksi?

2) Voiko muistitikulle ladattua XBLA peliä pelata monella eri Xbox360:llä? Eli onko muistitikku sidottu yhteen koneeseen?

2) Voi pelata, jos kirjaudut liveen sillä pelaajatunnuksella, jolla pelin ostit. Ja muistitikku ei ole sidottu konsoleihin, mutta pelit ovat sidottu pelaajatunnuksiin.

Minkälainen muistitikku pitää olla, että sen saa tuon boxin kanssa pelittämään? Kahta muistitikkua kokeilin tuohon laittaa, muttaa laite ei hyväksynyt kumpaakaan.

Minkälainen muistitikku pitää olla, että sen saa tuon boxin kanssa pelittämään? Kahta muistitikkua kokeilin tuohon laittaa, muttaa laite ei hyväksynyt kumpaakaan.

Itellä ei ainakaan ole ollu mitään ongelmaa noiden kans kaikki on toiminu mitä siihen olen työntäny. Alle kahden gigan tikut ei taida toimia.

Löysinpäs tällaisen aiheen, joten voin varmasti esittää kysymykseni täällä, koskeehan se nyt kuitenkin boksin kovoa.

Eli, tunnistaako Xbox360 .wpl - formaatissa olevat soittolistat suoraan, jos ne polttaa CD-levylle ja halutaan ripata konsolille? Ja jos voi, onnistuuko useamman soittolistan (.wpl) - polttaminen samalle levylle samanaikaisesti?

Moro pöytään!

Oon ostamassa nyt lähiainkoina boxin 4 gigasen version. Kysymys kuuluukin että voinko ladata pelit (arcadet ja normaalit pelit) suoraan muistitikulle, 16 giganen tikku oli kai suurin mitä boxi tukee.
Mikä pitäis olla tiedostojärjestelmä? FAT32? :confused:

Edit: Jaa, se näköjään käykin noin helposti: [video=youtube;WYFq87JA7SE]http://www.youtube.com/watch?v=WYFq87JA7SE&feature=fvwrel[/video]

Viimeksi muokannut moderaattori:
Moro!
Itellä sellainen kysymys, että voinko ladata kaverin xboxilla päivityksiä minun kovalevylleni. Eli itelläni ei oo minkäänlaista nettiyhtettä xboxiin yhdistettynä ( perkeleen mokkula :D ). Aattelin ladata esim. Fifan kokoonpanopäivitykset omalle kovolleni kaverini xboxista missä on nettiyhteys. Mielestäni tämän pitäisi toimia, mutta kuitenkin varmistaa, että onnistuuko tämä?

Kellään minkäänlaista tietoa?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kellään minkäänlaista tietoa?
Itsellä ei ole Xboxia, mutta epäilisin, että siihenkin saa tietokoneen kautta ladattua päivityksiä esim. ulkoselle kovalevylle tai muistitikulle, niinkuin PS3:lla. (Jossei ole mahdollista niin sori :rolleyes:)

Olen ehkä ostamassa tuota uutta Slim-mallia. Kysymykseni onkin seuraavanlainen: Voiko pro mallisen X360:n kovalevyä käyttää noissa uusissa Slim-malleissa? Olisi aika tärkeä tieto niin saisin tietää, että ostanko neljä vaiko 250 gigaisen version.

Olen ehkä ostamassa tuota uutta Slim-mallia. Kysymykseni onkin seuraavanlainen: Voiko pro mallisen X360:n kovalevyä käyttää noissa uusissa Slim-malleissa? Olisi aika tärkeä tieto niin saisin tietää, että ostanko neljä vaiko 250 gigaisen version.

Ei voi. Osta vaan suosiolla se 250 versio.

Köhh. Kyllä voi käyttää tuota vanhaa kovalevyä. Tarvitsee vain tehdä pientä "customointia" sen kovalevyn kotelolle. Use old xbox 360 HDD with new xbox 360 slim 4GB part 1 - YouTube. Tuossa video missä mallia. En ota vastuuta, jos rikot konsolin tai kovalevyn noilla ohjeilla. Tuossa menee myös takuu, jos sitä on ylipäätään jäljellä.
Suosittelen kyllä silti ostamaan suoraan sen 250gb mallin.

Tietääkö kukaan, että miten käytännössä tapahtuisi se pelipäivitysten omalle konsolilleni siirtäminen. Ei ole mahdollisuutta kotoa liveen kirjautua, joten menisin kaverini luokse ja lataisin päivitykset omalle kovolleni, sitten pelaisin kotona niiden päivitysten toimiessa. Onko tämä mitenkään mahdollista? Itse olen melko kokematon näiden konsoleiden kanssa vielä, joten apu olisi tarpeen. :)

Tietääkö kukaan, että miten käytännössä tapahtuisi se pelipäivitysten omalle konsolilleni siirtäminen. Ei ole mahdollisuutta kotoa liveen kirjautua, joten menisin kaverini luokse ja lataisin päivitykset omalle kovolleni, sitten pelaisin kotona niiden päivitysten toimiessa. Onko tämä mitenkään mahdollista? Itse olen melko kokematon näiden konsoleiden kanssa vielä, joten apu olisi tarpeen. :)
En tiedä onko xboxilla mahdollista, mutta PS3:lla voi ainakin ladata USB tikulle tai USB kovolle päivityksen koneelta. Itse en ainakaan lähtis konsolin kovalevyä repimään "pelkän" päivityksen takia. Ehkä joku xboxjannu osaa sanoa tarkemmin.

TT-2k: Ahaa anteeksi. En jaksanut lukea muita viestejä. Unohtakaa :)

hihitys: Tässä oli kyse pelien, ei konsolin käyttöjärjestelmän päivityksestä. Pelipäivityksiä ei voi kopioida USB-medialle kummallakaan konsolilla.

Moi!

Lähiaikoina olisi tarkoitus vaihtaa vanha -08 vuoden arcade-boksi uuteen Xbox360 S-malliin. Kysyisin miten homma hoituu helpoiten, että saan vanhan laitteen profiilit, pelitallennukset ja XBLA -pelit siirrettyä uuteen? Vanhassa boksissani on tällä hetkellä 20GB kovalevy, mutta se ei tietääkseni sovi uuden mallin kanssa yhteen, joten kiinnostaisi tietää miten saisin tiedot tulevaan 250GB malliin siirrettyä. Foorumia lueskeltuna olen saanut joitakin tietoja kasaan, näin olen ymmärtänyt että homma toimisi:

- Minulla on 4GB USB-muistikortti, voinen siirtää profiilini ja tallennukset vanhalta boksilta siihen talteen ja sieltä siirtää edelleen uuteen konsoliin? Lisäksi pitänee tehdä xbox.comissa käyttöoikeuksiensiirto tms. jotta vanha profiili toimii uudessa konsolissa?
- Kun olen siirtänyt profiilini käyttöoikeudet uuteen konsoliin, voin ladata XBLA -pelit xbox.comista uudelleen siihen? Eli ei tarvitse hankkia isompaa muistitikkua pelejä varten, vaan lataaminen onnistuu ilmaiseksi uudelleen?

Olisi hyvä jos joku varmistaisi olenko oikeilla jäljillä ja antaisi lisävinkkiä mikäli jotain vielä pitäisi tietää!

En ole varma onko ihan täsmälleen oikea alue tälle kysymykselle, mutta katselin että tämä voisi olla sopiva ketju kysyä. Modet siirtäköön sitten parempaan ketjuun jos on väärässä paikassa :)

- Minulla on 4GB USB-muistikortti, voinen siirtää profiilini ja tallennukset vanhalta boksilta siihen talteen ja sieltä siirtää edelleen uuteen konsoliin? Lisäksi pitänee tehdä xbox.comissa käyttöoikeuksiensiirto tms. jotta vanha profiili toimii uudessa konsolissa?
- Kun olen siirtänyt profiilini käyttöoikeudet uuteen konsoliin, voin ladata XBLA -pelit xbox.comista uudelleen siihen? Eli ei tarvitse hankkia isompaa muistitikkua pelejä varten, vaan lataaminen onnistuu ilmaiseksi uudelleen?

- Kyllä, voit siirtää kamat tohon 4GB muistille ja laittaa uuteen boksiin.
- Käyttöoikeudet voi nykyään siirtää xboxin valikoiden kautta "Account management" kohdassa ja sieltä Transfer Licenses. (Vaatii vain pari napin painallusta)
- XBLA pelit voit ladata ilmaiseksi uudelleen.

- XBLA pelit voit ladata ilmaiseksi uudelleen.

Näiden kanssa kannattaa sitten olla jossain määrin tarkkana, koska on joitakin XBLA -pelejä, joita ei palvelusta enää saa ladattua vaikka ne olisi aikanaan ostanutkin. Tunnetuin näistä lienee Doom, joka on hävitetty täydellisesti. Ei siis kannata heittää entistä konetta menemään ennenkuin on varma, että kaikki vanhat pelit oikeasti saa ladattua uudestaan.

Näiden kanssa kannattaa sitten olla jossain määrin tarkkana, koska on joitakin XBLA -pelejä, joita ei palvelusta enää saa ladattua vaikka ne olisi aikanaan ostanutkin. Tunnetuin näistä lienee Doom, joka on hävitetty täydellisesti. Ei siis kannata heittää entistä konetta menemään ennenkuin on varma, että kaikki vanhat pelit oikeasti saa ladattua uudestaan.

Download historyn kautta saa Doomin ladattua. (ainakin itse sain)

Ylös Bottom