Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysymyksiä koskien kovalevyä ja muistitikkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hegetsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kysymyksiä koskien kovalevyä ja muistitikkua

Milloin latasit? Minulla ainakin ilmoitteli virheellisestä linkistä, kun jokin aika sitten tuota testasin...

Poistin äsken Doomin kovalevyltä ja menin konsolin kautta Download historyyn ja sieltä sain ladattua uudelleen.

Hienoa, tuo olikin positiivinen tieto! Lienee siis ollut jokin tilapäinen häiriö joskus, itse yritin nimittäin nettisivujen kautta. (Enpä muuten olisi itse uskaltanut riskeerata tuolla tavalla... :) )

Hojo. Itellä on semmonen homma että ilmeisesti tämä kovalevy kusee pahasti konsolissani, pukkaa todella usein "dirty disc, disc unreadable" erroria. Täältä lueskellut että välimuistin tyihennys auttaa tai kovalevyn irroitus kokonaan. Noh, tyihensin välimuisin eikä auttanut erroriin. Sitten revin koko kovalevyn vege, joka ilmeisesti auttoi. Ei ainakaan sen jälkeen ole erroria pukannut. Muistitikku (8giga) toimii nyt sitten tallennuspaikkana pelitiedoille, saved gamelle ja päivityksille jne. Tietokoneeseen kun tikun laittaa kiinni näyttää vapaaksi tilaksi 25,1Mt. Boxilla vapaata näkyy 6,7Gt. Mutta nyt vain onkin että en saa musiikkia siirrettyä samoiselle tikulle enään? Koko "Music" osiota ei näy edes tikulla kun boxilla katsoo. Minne se katosi :eek:..

Muistitikku (8giga) toimii nyt sitten tallennuspaikkana pelitiedoille, saved gamelle ja päivityksille jne. Tietokoneeseen kun tikun laittaa kiinni näyttää vapaaksi tilaksi 25,1Mt. Boxilla vapaata näkyy 6,7Gt. Mutta nyt vain onkin että en saa musiikkia siirrettyä samoiselle tikulle enään? Koko "Music" osiota ei näy edes tikulla kun boxilla katsoo. Minne se katosi :eek:..

Ekalla kertaa kun teet tikusta boksin tallennusvälineen niin se osioidaan, saat siis päättää kuinka paljon haluat boksin haukkaavaan tikultasi tilaa, olet ilmeisesti antanut koko tikun boksin käyttöön. Tällöin ei tilaa jää enää millekkään muulle. Tuosta kansion katoamisesta en osaa sanoa mitään, vai formatoiko boksi tikun jotenkin, ei pysty ulkoa muistamaan.

Ekalla kertaa kun teet tikusta boksin tallennusvälineen niin se osioidaan, saat siis päättää kuinka paljon haluat boksin haukkaavaan tikultasi tilaa, olet ilmeisesti antanut koko tikun boksin käyttöön. Tällöin ei tilaa jää enää millekkään muulle. Tuosta kansion katoamisesta en osaa sanoa mitään, vai formatoiko boksi tikun jotenkin, ei pysty ulkoa muistamaan.

Aivan. Pitänee koittaa uudelleen tehdä tuosta tikusta se "primary tallennuspaikka". Onnistuu kenties uudelleen tämän teko? Vai voinko tätä boxin käyttämää tilaa vielä säätää?
Muistelisin että siellä Storage osiossa kun menee tikun kohdalle katsoon tietoja, niin taisi lukea jotakin tyyliin engklanniks "Ei toimi välttämättä parhaimmillaan" tjsp. Johko se sitten söi mun musiikki kansion..

Edit: Tai siis tottakaihan se tuolla ekalla kerralla söi mun musiikit mitä tikulla oli. Kun sen alustin boxin käyttöön..

Millaisia kokemuksia teillä on pelien pelaamisesta ulkoiselta tikulta/kovolta? Kysymys koskee sekä XBLA että installoituja retail-pelejä. Toimiiko yhtä hyvin kuin Boxin omalta kovolta pelatessa?

Omat kokemukset rajoittuu Scott Pilgrimin pelaamiseen ja Mortal Kombat DLC hahmojen säilyttämiseen muistikortilla.
Molempiin tulee sellainen parin sekunnin lataustauko kun aktivoituvat.

Scottissa ei muistaakseni ollut minkään sortin latausta kun valitset kentän. Tikulta pelatessa tulee niiksi pariksi sekunniksi pieni latausikoni alanurkkaan, ja tuo on ainoa hetki kun tikulta pelaamisen huomaa, eli ei aiheuta ongelmia tai ahdistuksia.
MK:ssa taas hahmovalikossa kun valitsee DLC hahmon, niin homma tyssää sellaiseksi pieneksi hetkeksi, että aivot ehtivät jo miettiä että osuiko sitä oikeaan nappulaan ollenkaan, kunnes hahmon nimi kuulutetaan syvällä äänellä valinnan johdosta. Itse pelaamisessa sitten ei MK:ssakaan ole mitään ylimääräisiä latailuita.

Tämä kaikki on tietysti kiinni muistitikun laadusta.
Mä käytin ison tovin vertaillessa tikkuja aikoinaan, ja valkkasin tosi nopean. Nämä kokemukset siis sieltä yläpäästä.

Millaisia kokemuksia teillä on pelien pelaamisesta ulkoiselta tikulta/kovolta? Kysymys koskee sekä XBLA että installoituja retail-pelejä. Toimiiko yhtä hyvin kuin Boxin omalta kovolta pelatessa?

Itsellä on kokemuksia siitä, että skyrimin tallennukset asuvat kingstonin tikulla syystä X, että välillä pelipaikka vaihtelee. Kärsivällisyys ei riitä ladata näitä pilveen + pelaan välillä offlinessä.

Tallentaminen ja lataus on todella paljon hitaampaa tässä tapauksessa.

Kärsivällisyys ei riitä ladata näitä pilveen + pelaan välillä offlinessä.
En ymmärrä mikä este offline-pelaaminen on pilvitallennuksille? Samalla tavalla ne tallennukset ovat siellä kovalevyllä kuin normaalistikin. Jos olet offlinessa, niin niitä vain ei synkata pilvipalvelimelle (ennenkuin vasta sitten, kun menet taas onlineen).

En ymmärrä mikä este offline-pelaaminen on pilvitallennuksille? Samalla tavalla ne tallennukset ovat siellä kovalevyllä kuin normaalistikin. Jos olet offlinessa, niin niitä vain ei synkata pilvipalvelimelle (ennenkuin vasta sitten, kun menet taas onlineen).

No se este on jos tallennukset ovat kokonaan pilvessä, eivätkä kovolla ollenkaan... Eipä ilman verkkoa paljon verkosta haeta tiedostoja?

No se este on jos tallennukset ovat kokonaan pilvessä, eivätkä kovolla ollenkaan... Eipä ilman verkkoa paljon verkosta haeta tiedostoja?

Eivät ne tallennukset koskaan ole pelkästään pilvessä, ihan siellä sinun omalla kiintolevylläsi ne ovat. Pilvessä on pelkästään varmuuskopiot jotka synkataan levytallennusten kanssa. Siinä vaiheessa kun otat pilvitallennuksen käyttöön, varataan kiintolevyltä tallennuksia varten oma tila. Ne ovat niitä tallennuksia, joita sitten tilaisuuden tullen synkkaillaan.

EDIT: tai siis ovathan ne talletukset tietysti pelkästään pilvessä silloin, jos sattuu levyrikko ja menettää ne kiintolevyltään. Mutta siinähän se homman idea onkin, että jos tallennusta ei löydy levyltä, niin sitten se palautetaan pilvestä. Tuota pilvitoimintoa ei ilmeisesti ole selitetty riittävän selkeästi, koska kovin moni ei tunnu ymmärtävän miten se toimii...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Eivät ne tallennukset koskaan ole pelkästään pilvessä, ihan siellä sinun omalla kiintolevylläsi ne ovat. Pilvessä on pelkästään varmuuskopiot jotka synkataan levytallennusten kanssa. Siinä vaiheessa kun otat pilvitallennuksen käyttöön, varataan kiintolevyltä tallennuksia varten oma tila. Ne ovat niitä tallennuksia, joita sitten tilaisuuden tullen synkkaillaan.

Kah, pitänee testata.

Sain veljeltäni tämän vanhan Xbox360 Eliten, jossa ei ole kovalevyä (ilmeisesti kovo on joko hajonnut, tai mies tarvitsee sitä itse). Olen yrittänyt päivittää boxin käyttiksen USB-tikulle, ja homma onnistuu vaihtelevasti. Pari kertaa se on onnistunut, mutta kuitenkin kun boksin käynnistää uudestaan, vanha käyttis on edelleen päällä, ja kone herjaa että käyttiksen päivitys pitäisi ladata Livestä. Ongelmaa korostaa, että laitteessa ei ole wlan-palikkaa, joten saadakseni koneen Liveen, minun pitää siirtää boksi toiseen huoneeseen, nettipiuhan kantaman päähän.

Olen onnistunut päivittämään sekä lataamalla päivityksen tietokoneen kautta USB-tikulle, että liittämällä koneen Liveen ja tallentamalla tikulle. Viimeisellä yrityskerralla laite tosin herjasi, että tikku ei täytä standardeja, vaikka siihen saakka on kyllä kelvannut laitteelle.

Pelaaminen onnistuu kyllä normaalisti, pl. pelit jotka vaativat käyttiksen päivityksen (eli esim. suhteellisen kovalla rahalla hankkimaani Kinectiä ei voi käyttää).

Pitääkö Elitessä olla kiinni kovalevy että homma toimii, vai onko kyse siitä että olen ostanut liian halpoja tikkuja (olen kokeillut kahdella eri merkkisellä USB-tikulla, 2 gigaa ja 8 gigaa)?

Itse itselleni vastaten: ostin play.comista virallisen Xbox kovon (käytetty, 60 gigaa, 28 euroa), ja nyt vaikuttaisi toimivan.

Tyhmä kysymys mutta kysytään silti: Minulla on xbox 360 ilman kovoa. Tallennukseen olen käyttänyt 16Gb:n usb-tikkua. Mieleni tekisi ostaa Alien isolations, mutta se vaatii n.6Gb kovalevytilaa. Muistitikku ei ilmeisesti voi toimia kovona näin?

Mieleni tekisi ostaa Alien isolations, mutta se vaatii n.6Gb kovalevytilaa. Muistitikku ei ilmeisesti voi toimia kovona näin?
Kyllä voi. USB-tikkuja tuetaan 32 gigaan asti, eli hyvin mahtuu 6 gigan peli jos toinenkin muistitikulle, ja sitä voi pelata sieltä suoraan. Kiintolevyä ei siis tarvita.

Ja vielä lisäyksenä: kannattaa kuitenkin käyttää nopeaa high speed -tikkua, ettei lataustauoista tule liian pitkiä. Xbox kyllä valittaa tikkua käyttöön alustettaessa jos siirtonopeus on turhan hidas.

Toisaalta Boksin kiintolevyn saa esim. NetAnttilasta 40 eurolla, joten selkainen tulee kyllä pidemmän päälle halvemmaksi. Käyttömukavuudesta puhumattakaan.

Toisaalta Boksin kiintolevyn saa esim. NetAnttilasta 40 eurolla, joten selkainen tulee kyllä pidemmän päälle halvemmaksi. Käyttömukavuudesta puhumattakaan.
Tuo on jo kohtuullisen hyvä hinta. Tosin mulla on 250+32+32 gigaa täynnä, ja oon tässä pähkäillyt, mahtaisko tuohon ikiwanhaan vuoden 2008 X360 Eliteen saada ite viritettyä 500-gigaista levyä. Uusimmat mallit tukevat "jopa" 500 gigan kiintolevyjä, joten lievää väkivaltaa ja kikkailua käyttämällä saattaisi hyvällä tuurilla toimia kaikissa malleissa.

Vai oisko sulla parempaa tietoa aiheesta?

Tietyn merkkiset enintään 500-gigaiset kiintolevyt saa flashattya Xbox-yhteensopiviksi, ja sehän tulee virallista ovh-hintaista limppua halvemmaksi. Tämä menee kuitenkin modaamisen puolelle ja saattaa aiheuttaa Live-bannin riskin konsolille. (En ole asian suhteen erityisen hyvin ajan tasalla.)

Itse suosittelisin kyllä ostamaan muutaman tuollaisen 320 gigan kiintolevyn. NetAnttilan 40 €:n hinta tippuu sopivalla alekoodilla laskennallisesti vielä 32 euroon. Boksin kiintolevy on melkein yhtä helppo vaihtaa kuin USB-tikku, joten muutamalla vaihtokiintolevyllä saa tilaa isommallekin latauspelikokoelmalle.

Nuo Anttilan poistolevyt on tosin tarkoitettu slim-mallin boksille, joten sellaisen asentaminen siististi vanhanmallisen boksiin on astetta työläämpi operaatio, kun levy pitäisi ensin siirtää Xboxin ulkoiseen levykoteloon. Slim-konsolillahan riittää kun vain lyö vaihtolevyn konsolin kyljestä sisään.

Ylös Bottom