Vastaus: Kysymyksiä koskien kovalevyä ja muistitikkua
Sain veljeltäni tämän vanhan Xbox360 Eliten, jossa ei ole kovalevyä (ilmeisesti kovo on joko hajonnut, tai mies tarvitsee sitä itse). Olen yrittänyt päivittää boxin käyttiksen USB-tikulle, ja homma onnistuu vaihtelevasti. Pari kertaa se on onnistunut, mutta kuitenkin kun boksin käynnistää uudestaan, vanha käyttis on edelleen päällä, ja kone herjaa että käyttiksen päivitys pitäisi ladata Livestä. Ongelmaa korostaa, että laitteessa ei ole wlan-palikkaa, joten saadakseni koneen Liveen, minun pitää siirtää boksi toiseen huoneeseen, nettipiuhan kantaman päähän.
Olen onnistunut päivittämään sekä lataamalla päivityksen tietokoneen kautta USB-tikulle, että liittämällä koneen Liveen ja tallentamalla tikulle. Viimeisellä yrityskerralla laite tosin herjasi, että tikku ei täytä standardeja, vaikka siihen saakka on kyllä kelvannut laitteelle.
Pelaaminen onnistuu kyllä normaalisti, pl. pelit jotka vaativat käyttiksen päivityksen (eli esim. suhteellisen kovalla rahalla hankkimaani Kinectiä ei voi käyttää).
Pitääkö Elitessä olla kiinni kovalevy että homma toimii, vai onko kyse siitä että olen ostanut liian halpoja tikkuja (olen kokeillut kahdella eri merkkisellä USB-tikulla, 2 gigaa ja 8 gigaa)?