Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysymyksiä koskien kuvanlaatuun ja näyttölaitteisiin.

Vastaus: Kysymyksiä koskien kuvanlaatuun ja näyttölaitteisiin.

Jopo sanoi:
Kuullut vaan juuri huonoa tuosta vga-liitännästä, että kuvan värit ovat paljon haaleammat kuin komponenttikaapelilla.
Tämä onkin juuri se VGA:n ongelma tietyissä töllöissä ja tykeissä. Minun töllöllä VGA on huomattavan paljon parempi, vaikka haaleus/kirkkausongelmaakin on hieman.
Tämän takia HDMI onkin niiiin paljon parempi. Ei kirkkausongelmia ja VGA-piuhan tarkkuus ja muut ominaisuudet :)
EDIT: Samaa mieltä evil. Todella paljon nämä on kiinni näyttölaitteista ja komponenttikuvakin on ihan jees. Silti ainakin minun töllöllä VGA on vielä paljon parempi. HDMI vielä siitäkin parempi. Pitänee testata vkloppuna huomaisiko kuvanlaatueroa muuten XD-engine3:n ollessa päällä / pois ja ottaen kameralla kuvan. Jos kamera on tarpeeksi hyvä ja ero näkyy siinä samalla tavalla kuin itse katsoessa, voin ottaa kuvan ja laittaa tänne.
 
Vastaus: Kysymyksiä koskien kuvanlaatuun ja näyttölaitteisiin.

Kuten edellä jo useampaan kertaan todettiinkiin, pelikäytössä ja laadukasta näyttöä käytettäessä ei ole juurikaan eroa sillä, käytetäänkö komponentti- vai HDMI-liitäntää. Tokihan HDMI:n välittämä signaali on digitaalinen, mutta eipä se pelikoneen tuottama virheetön kuva ehdi normaalioloissa analogisenakaan pahemmin suttaantua tuolla tavanomaisella n. metrin matkalla. (Eri asia on tietysti, jos tv:ssä sattuisi jostakin syystä olemaan laaduttoman huono komponenttiliitäntä, mutta sellaista ei ole onneksi paljoa liikkeellä.)

Piben valittema VGA-kuvan vaaleus taas on ihan softalla korjattavissa ja ennakkotietojen mukaan piakkoin ilmestyvän XO:n käyttispäivityksen pitäisi korjailla myös VGA-kuvan ongelmia. Toivon mukaan samalla korjaantuu myös omaankin makuuni turhan haalea VGA-signaali.
 
Vastaus: Kysymyksiä koskien kuvanlaatuun ja näyttölaitteisiin.

Xbugs sanoi:
Piben valittema VGA-kuvan vaaleus taas on ihan softalla korjattavissa ja ennakkotietojen mukaan piakkoin ilmestyvän XO:n käyttispäivityksen pitäisi korjailla myös VGA-kuvan ongelmia. Toivon mukaan samalla korjaantuu myös omaankin makuuni turhan haalea VGA-signaali.
Hieno homma jos tällainen on tulossa.
 
Vastaus: Kysymyksiä koskien kuvanlaatuun ja näyttölaitteisiin.

Pibe sanoi:
Hieno homma jos tällainen on tulossa.

Olenkin jo ihmetellyt, että mikä siinä on niin vaikeaa tyrkätä softaan VGA:lle oma väriprofiili. Kiva, että vihdoin tarttuvat asiaan.

Iltiksen sivuillahan oli juttua konsolien liitännöistä, ja totesivat saman, minkä itsekin olen pannut merkille; komponentti antaa yleensä parhaat värit verrattuna HDMI:hin ja VGA:han. Toki telkun asetuksista saa väriä rukattua, mutta silti komponentti on vaikuttanut parhaalta ViewSonicin, Video7:n ja Samsungin kanssa.

Näin sivuhuomautuksena totean, että PS3:n antaa HDMI:llä peleissä ihmeen kirkasta kuvaa ainakin Samsungiin liitettynä (foorumeilla on näkynyt samankaltaisia kommentteja). Itse jouduin pudottamaan kirkkauden normaalista 50:stä 25:een.
 
Vastaus: Kysymyksiä koskien kuvanlaatuun ja näyttölaitteisiin.

Noh, ennen kuin finaalipäätöstä teet, kannattaa kuunnella mielipiteitä muiltakin ja yrittää päästä näkemään vaikkapa PS3:a verraten komponentilla ja HDMI:llä (jos sinulla nyt ei ole VGA-liitäntätapaa kerran, kun et sitä maininnut?). Tästä huomaisi hyvin eron komponentin ja HDMI:n välillä. Ihan mielenkiinnosta voisi melkein itsekin ostaa komponentin PS3:lle ja katsoa millainen kuvan ero on, koska ainakin XO:lla ero komponentin ja VGA:n välillä on valtava.

No tuota vertailumahdollisuutta ei kyllä ole. VGA liitäntä kyllä tykissä on, mutta se on varattu tietokoneelle, josta katselen leffoja. Mutta niin kai se sitten on, että varmaa vastausta ei saa ennen kuin itse omalla näyttölaitteella testaa. Olisi kiva kuulla lisää mielipiteitä varsinkin niiltä jotka ovat liittäneet xboxin tykkiin.
 
Vastaus: Kysymyksiä koskien kuvanlaatuun ja näyttölaitteisiin.

Minulla on XO kiinni tykissä VGA:lla, ja kuvassa ei ole mitään ongelmia, hieno on. Komponenttia en edes kokeillut.

Sellainen yksinkertainen kysymys, että jos Elite kiinnitetään HDMI:llä, niin mitäs kautta saan äänet viritinvahvistimelle optisena? Ei kai se nyt telkun/tykin kautta kierrä, mutta onkos tuossa sitten erillistä optista liitäntää?
 
Vastaus: Kysymyksiä koskien kuvanlaatuun ja näyttölaitteisiin.

Minulla on XO kiinni tykissä VGA:lla, ja kuvassa ei ole mitään ongelmia, hieno on. Komponenttia en edes kokeillut.

Sellainen yksinkertainen kysymys, että jos Elite kiinnitetään HDMI:llä, niin mitäs kautta saan äänet viritinvahvistimelle optisena? Ei kai se nyt telkun/tykin kautta kierrä, mutta onkos tuossa sitten erillistä optista liitäntää?

Kyllä siinä todennäköisesti optinen liitäntä on. Olisiko mahdollista testata tykilläsi myös komponenttiliitäntää? Olisi kiva tietää, onko kuvassa merkittävää eroa. Mikä tykki siula on?
 
Vastaus: Kysymyksiä koskien kuvanlaatuun ja näyttölaitteisiin.

Hmm, itseänikin alkoi kiinnostamaan, josko PGR3: sen näkyvyys ongelmat voisivat tuosta johtua ;) Joka tapauksessa, koitan jaksaa vaihtaa noita kaapeleita tänään tai viimeistään viikonloppuna. Tykkinä Sanyon PLV-Z4.
 
Vastaus: Kysymyksiä koskien kuvanlaatuun ja näyttölaitteisiin.

Noniin, tässä näitä vertailukuvia, missä selviää yksi todella merkittävä ero HDMI:n ja VGA:n välillä ainakin omalla telkkarillani. Pahoittelen kyllä kuvien huonoa tasoa, olen huono kuvaaja. Selviää niistä silti se, että kuva on huomattavasti parempi XD-engine päällä, ja VGA:lla sitä ei saa päälle. Muutenkin kuva on tarkempi ja kirkkausongelmia ei HDMI:llä ole, joten ainakin jos elite tulee ennen sitä päivitystä, on HDMI ehdoton valinta.
Eli siitä vertailemaan
poks
Värit paremmat, kuva tarkempi, kirkkausongelmia ei ole, ym.
 
Ylös Bottom