Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysymyksiä PSP:stä!

Ja tähän vielä tyhmä kysymys, että kai kaikki muualta Euroopasta ostetut (esim. juuri Briteistä) pelit toimii PSP:llä? Ja tietääkö joku saisiko PSP-3000:sta alle VPD:n 159.00 euron?

Jos saan näihin etsimäni vastauksen niin varmaan 3000 tuleepi ostettua.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Ja tähän vielä tyhmä kysymys, että kai kaikki muualta Euroopasta ostetut (esim. juuri Briteistä) pelit toimii PSP:llä?
Kyllä toimii. PSP-peleissä ei ole aluerajoituksia muutenkaan, joten voit ostaa pelisi mistä vaan. UMD-elokuvissa on DVD:itä vastaavat aluekoodit, mutta UMD-elokuvien importaus tuskin on heti ekana mielessä. :)
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Minä hankkisin silmää räpäyttämättä kolmetonnisen PSP:n. Sillä hintaerolla hankkii jo ulkomaisista kaupoista kourallisen pelejä.

Muista, että PSP-3000 voi ostaa digipelejä Storesta ihan samalla tavalla kuin flopanneeseen GO-malliin.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Olen pitkään nyt ajatellut hankkivani PSP:n, mutta olen vähän kahden vaiheilla. Molemmat PSP-3000 ja PSP "go" ovat mielestäni suht hyviä.

Niin, Go on ehkä kuitenkin tavallaan "välimalli", jolla Sony kokeili pelkän digitaalisen lataamisen autuutta. Olen itse testannut laitetta (ja kavereillakin on muutama) ja kyllähän se hyvä muuten on.. Mutta: Ei tue umd-levyjä.

Itse ostin vanhempaan PSP:hen 16gb:n muistikortin (vai oliko se jopa 32gb, en nyt muista), jolla tuo tila-asia ratkesi vähäksi aikaa aika helposti. Mutta nuo 16/32gb:n muistikortit eivät toisaalta ole mitenkään halpoja PSP:hen (toisin kuin DS, niin PSP ei tue "normi" SD-muistikortteja - PSP käyttää Memory Stick PRO Duo -kortteja, joista isommat ovat kalliimpia - tai ainakin oli silloin kun itse ostin..)

Yksi vaihtoehto on odottaa tulevaa PSP2:sta - joka siis voi tulla esim. ensi vuonna. Mitään toki ei olla varmistettu, eli puhtaasti huhujen varassa mennään tässä vaiheessa. Eli odotusaika voi yhtäkkiä ollakin pitkä..

Eikös tässä ole tulossa ne Euroopan isot pelimessut? Kuka tietää jos Sony siellä esittelee jotain uutta..
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Olen hukannu psp-tilin salasanan:( Miten saan salasanan vaikka psp-tilin rekisteröityneeseen sähköpostiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Osaisiko joku ystävällisesti kertoa jotain verkkokauppaa, josta voisi ostaa alkuperäisiä PSP:n akkuja? Mieluusti myös joitain kokemuksia olisi miellyttävä kuulla, jos mahdollista.

EDIT: Ja tietenkin, jos vielä samaan syssyyn löytyisi PSP originaalin coverin ostopaikkoja, tieto kelpaisi. Richspsxparts.com on ainoa mesta jonka tiedän tällä hetkellä.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Sori. Oli jääny yksityisyysasetukset väärin ja video ei näkynyt. Nyt pitäis näkyy...
PlayStation-tuotteiden kohdalla sama on kai ollut aina voimassa, eli jos laite on ostettu EU:n ulkopuolelta, ei se kuulu Nordisk Filmin tarjoamaan tukeen.

Tästä voi toki olla yhteydessä esimerkiksi kuluttajaneuvontaan, mutta kyseessä ei tosiaan ole PSP-spesifinen juttu.

Tässä kohtaa en voi kuin suositella olemaan yhteydessä liikkeeseen, josta olet PSP:n aikanaan ostanut ja pyytää heitä hoitamaan takuuvaihto.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Käsittämätöntä pelleilyä tällaiselta globaalilta firmalta. Jää muuten kaikki Playstation-vehkeet vastedes ostamatta, jos totuus on se, ettei niitä saa huollettua edes rahalla!!! Ei V.ttu mittä pelleilyä!
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Jää muuten kaikki Playstation-vehkeet vastedes ostamatta, jos totuus on se, ettei niitä saa huollettua edes rahalla!!!
Kyllä saa, kunhan laite on ostettu EU-maasta.

En tunne pykäliä ja kiemuroita tarkkaan, mutta Nordisk Film ei ole sama kuin Sony. Sony kyllä tarjonnee takuuta ihan globaalisti, mutta sitä varten sinun pitää olla yhteydessä siihen liikkeeseen, josta laite on ostettu. NF on vain paikallinen maahantuoja.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

No mä otin yhteyttä siihen "tuotetukeen", johon Playstationin suomi-sivustolla käskettiin. Jos sulla on tiedossa joku muu yhteystieto niin laita ihmeessä jakoon. Joku muukin mun lisäksi vois tarvita sitä...
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

No mä otin yhteyttä siihen "tuotetukeen", johon Playstationin suomi-sivustolla käskettiin. Jos sulla on tiedossa joku muu yhteystieto niin laita ihmeessä jakoon. Joku muukin mun lisäksi vois tarvita sitä...
En tiedä mitään globaalin tuotetuen yhteystietoa, joten siksi pyysin ottamaan yhteyttä laitteen myyneeseen kauppaan.

Nordisk Filmin tuotetuki vastaa vain virallisesti maahantuoduista tai EU-maista ostetuista PlayStation-tuotteista.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

En tiedä mitään globaalin tuotetuen yhteystietoa, joten siksi pyysin ottamaan yhteyttä laitteen myyneeseen kauppaan.

Nordisk Filmin tuotetuki vastaa vain virallisesti maahantuoduista tai EU-maista ostetuista PlayStation-tuotteista.

Ai pitäiskö mun soittaa siihen MBK Centerin X-kerroksessa sijainneeseen pieneen thaikkukauppaan? Näinkö kansainvälinen mukamas johtava videopelifirma hoitaa huollot? Jos tuo Sonyn tuotetuki on yhtäkuin joku NordiskFilm niin miksei ne annan kyselijöille ohjeita miten laitteen saa huollettua?
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Ai pitäiskö mun soittaa siihen MBK Centerin X-kerroksessa sijainneeseen pieneen thaikkukauppaan?
Paremman puutteessa kyllä.

Näinkö kansainvälinen mukamas johtava videopelifirma hoitaa huollot?
Ei, vaan näin Nordisk Film hoitaa PlayStation-takuuasiat. Sony korporaatiotasolla toiminee toisin.

Jos tuo Sonyn tuotetuki on yhtäkuin joku NordiskFilm niin miksei ne annan kyselijöille ohjeita miten laitteen saa huollettua?
Sitä lienee parasta kysyä heiltä.

Tällaisen Support-sivun löysin Thaimaan virallisilta PlayStation-sivuilta. Ehkä tuolla pääsee alkuun?
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Skeidaa. Jääköön PSP hyllyyn ja sen pelit kauppoihin. Uus iPod touch taitaa olla seuraavana hankintalistalla. Jos se hajoaa niin sen saa sentään huollettua riippumatta siitä mistä lentokentältä sen on ostanut. En vaan ymmärrä millä Sony ja muut firmat meinaa voittaa kilpailun uusia pelureita vastaan, jos asiakaspalvelu on tällä tasolla...
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

En vaan ymmärrä millä Sony ja muut firmat meinaa voittaa kilpailun uusia pelureita vastaan, jos asiakaspalvelu on tällä tasolla...
Yritä nyt oikeasti erottaa Sony ja Nordisk Film toisistaan. Kaksi ihan eri yritystä.

Totta on, että kuluttajan kannalta parantamisen varaa olisi. Minusta silti voi hieman vilkaista peiliinkin päin, jos ei viitsi nähdä hieman vaivaa takuupalautuksen eteen, jos se ei hoidukaan suoraan maahantuojan kautta.
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Jos Suomen virallinen Playstation -tuki vastaa sähköpostiviestiin näin: "Ainoa neuvoni on se, että kannattaa harkita uuden PSPn ostamista", niin mitä mitä mieltä olet Sonyn virallisen Playstation-tuen laadusta?

Pitääkö kuluttajan itse osata päätellä, että nyt ei ole kyseessä Sony vaan joku välikäsi, joka ei tiedä asioista vit*uakaan?
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Jos Suomen virallinen Playstation -tuki vastaa sähköpostiviestiin näin: "Ainoa neuvoni on se, että kannattaa harkita uuden PSPn ostamista", niin mitä mitä mieltä olet Sonyn virallisen Playstation-tuen laadusta?
Se mielipide on tullut jo selväksi.

Pitääkö kuluttajan itse osata päätellä, että nyt ei ole kyseessä Sony vaan joku välikäsi, joka ei tiedä asioista vit*uakaan?
Ei välttämättä itse pidä osata, mutta sinua on tässä nyt yritetty auttaa ja opastaa haukkumaan oikeaa puuta ja ottamaan yhteyttä tahoihin, jotka ehkä voisivat oikeasti auttaa.

EU:n ulkopuolelta ostettaessa oikeussuojakeinoja ei ole

Yleistä kansainvälistä kuluttajaongelmien käsittelyjärjestelmää ei ole olemassa. Yleinen ohje kaikkialla maailmassa on tehdä viallisesta tuotteesta valitus myyjälle ja esittää tälle korvausvaatimus.

Update! Ei se tilanne ole Applen tuotteillakaan aina ollut niin ruusuinen. Vasta pari kuukautta sitten Helsinkiläinen Apple-huolto mcare aloitti iPhone-huollot tuontipuhelimille.

Lähde: Kuluttajavirasto
 
Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Onks Konsolifin edelleen sitoutumaton ja voittoa tavoittelematon? Miksi ylläpito rupee dissaamaan henkilöitä, joilla on Sonyn laitteiden kanssa ongelmia?

Selvennykseksi vielä: Alkuperäinen Sonyn viralliselle tuotetuelle lähettämäni viesti sisälsi selvän kysymyksen:

"Onnistuuko takuuhuolto toisesta maasta ostetulle laitteelle? Ja jos ei niin minkä hintainen tuo huolto mahtaa olla? Mihin laite pitää toimittaa huollettavaksi?"

Ja vastaus tähän oli että "osta uusi PSP". Jos tämä on Konsolifin-sivuston mielestä hyvää asiakaspalvelua niin vähän käy arveluttamaan tämän sivuston puolueettomuus...
 
Ylös Bottom