Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysymys kaapeleista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

JM

New Member
Moi, eli sellaista kysyisin että mikä kaapeli mun pitää ostaa Xbox360:n ja TV:n välille että saan parhaan mahdollisen kuvan normaalista telkkarista jossa ei ole HD-tukia siis ihan perus TV?
Entäs sitten kun ostan tarkkapiirtotelevision niin mikä kaapeli silloin pitää hommata?
-Kiitos jo etukäteen-

Vastaus: Kysymys kaapeleista

Olisi ensiarvoisen tärkeää tietää minkälaisia liitäntöjä sieltä telkkarin takaa löytyy. Jos sinulla on komponenttisisääntulo pääset helpolla. Premium-paketin mukanahan tulee tuo HD-AV-kaapeli, jossa on komposiitin rinnalla komponenttipiuhat. Muussa tapauksessa suosittelen SCART-kaapelia (pitää ilmeisesti olla Microsoftin brändätty kaapeli?). Komposiittia ei kenenkään tulisi tuijottaa kuin korkeintaan 14" matkatelkkarista :)

Jos hankit HDTV:n tulevaisuudessa, selviät hyvässä tapauksessa edelleen sillä HD-AV-kaapelilla. Itse ulostan 720p-kuvaa tykille juurikin komponentilla. Toinen vaihtoehto on käydä ostamassa VGA-kaapeli (edelleen Microsoftin oma, joten hintaa kertyy varmasti muutama kymppi).

Jos käytössäsi on kykenevä vahvari, kannattaa äänet viedä digitaalisesti optisella kaapelilla (tämäkin onnistuu jo sillä HD-AV-kaapelilla). Muutoin on tyytyminen RCA-piuhoihin ja kahteen kanavaan.

Kiitos hienosta vastauksesta.Sellaista vielä että mistä tiedän onko TV:ssä komponenttisisääntulo?

JM sanoi:
Kiitos hienosta vastauksesta.Sellaista vielä että mistä tiedän onko TV:ssä komponenttisisääntulo?

Vilkaset sinne taakse, onko siellä 3 RCA-plugia väreiltään punainen, vihreä ja sininen. RCA on siis sellainen kuin kaikkien vanhan sukupolven konsolien SCART-adaptereissa on ne plugit joihin varsinainen kaapeli liitetään.

Periaatteessa komponenttisisääntulo voisi olla myös SCARTissa, jolloin tarvitaan adapteri, mutta enpä ainakaan minä ole sellaista telkkaria nähnyt vielä.

99 prosentin varmuudella telkussasi ei ole komponenttia, kun se ei kerran HD ole. Vanhemmissa jenkkitelsuissa tuota on lähinnä käytetty, kun niillä ei ole RGB SCARTtia.

JM sanoi:

Jos takaa löytyy sopivat kolot komponenttikaapeleille :)

180px-Component_video_RCA.jpg

(Eli punainen, vihreä ja sininen)

Joku viisaampi kertokoon löytyykö komponenttikaapeleille SCART-plugia? Itse en ole sellaiseen ikinä törmännyt.

Fakesonic sanoi:
Joku viisaampi kertokoon löytyykö komponenttikaapeleille SCART-plugia? Itse en ole sellaiseen ikinä törmännyt.

Jep jep, eli esim Verkkokaupassa tämä tai tämä. Itselläni on tuo eka käytössä kun siirrän kuvaa digiboksista komponentilla tykille... Tietenkin vaatii että se mihin se scart menee kykenee ulostaa komponenttia ...

No nyt selkeni hieman enemmän:) En kyllä nyt muista onko telkkarissani noita koloja mutta ei jos ei ole niin pitää sitten ostaa se Advanced Scart Microsoft-kaapeli ennen kuin ostan sen HD-telkkarin.

JM sanoi:
No nyt selkeni hieman enemmän:) En kyllä nyt muista onko telkkarissani noita koloja mutta ei jos ei ole niin pitää sitten ostaa se Advanced Scart Microsoft-kaapeli ennen kuin ostan sen HD-telkkarin.

Ja huomaathan että siellä saatta olla kolot joissa on keltainen, punainen ja valkoinen. Ne eivät tätä vastaa, vaan ovat komposiittikuvaa (keltainen) ja ääntä (punainen ja valkoinen) varten.

Ylös Bottom