Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysymys Kaapeleista

Vastaus: Kysymys Kaapeleista

Legge sanoi:
Onnistuu telkkarista riippuen. Esim. vanhemmat Samsungit (esim. R7-sarja) eivät ota HDMI:n kautta PC-signaalia sisäänsä. Nykyisin on muuten saatavilla edullisia kortteja, joissa on myös HDMI-liitäntä suoraan.
Kyseinen kone on tuollainen verkkokaupan pikkukone. Saa nähdä saako tuohon mahtumaan jonkun tarkoitukseen sopivan näyttiksen.
http://www.verkkokauppa.com/productimages/orig/54183_03.jpg
 
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

Tölsyksi tuli panasonicin 32LED7F, tuossa ei ole laisinkaan VGA:ta mutta ei ole lahjahevosta suuhun katsominen...
Kuva on kyllä komponentilla ihan miellyttävä.
 
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

Kaipa tämä menee kysyä tässä, tilasin itelleni tuollaisen 5-in-1 johdon play-asiasta, käy ja kukkuu mutta VGA:lla ei saa telkkarin natiiviresoa vastaavaa resoa toimimaan vaan joutuu venyttämään 1280x720 resoluutiosta. Miksi näin?
 
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

Kuinka herkkiä mahtaa toslink-kaapelit olla? Ajattelin, että liekö kaapeli rikki/poikki, kun ei toimi Xboxilla eikä DVD:llä. Tästä päätelmänä siis, että kaapeli poikki tai vahvistin rikki.
 
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

VGA:n kanssa ongelmia.

Telkkuna toimii 32" Samsungin S86-sarjalainen ja boksi kytketty nyt vga:lla. Ei kuitenkaan suostu kuvaa näyttämään vaan herjaa, että tilaa ei tueta. Näissä sampoissa kulkee vga-portti pc-nimellä , valikoissa näkyvät pc-kohdat ovat harmaita ja niihin ei pääse käsiksi.

Niin ja luin manuaalin mutten löytänyt vastausta ongelmaani.

E: kaapeli on microsoftin virallinen

E: Ongelma ratkaistu. Johtui väärästä resoluutiosta, joka piti vaihtaa käyttämällä boksia vanhassa näytössä ensin. Loppuunvetona vga:n kuvan laatu oli pettymys. Etenkin musta jäi selvästi komponentin jälkeen. Pitää kai hommata wiille ja boksille komponenttijakaja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

moshrum sanoi:
Loppuunvetona vga:n kuvan laatu oli pettymys. Etenkin musta jäi selvästi komponentin jälkeen. Pitää kai hommata wiille ja boksille komponenttijakaja.

Laitoit varmaan Expanded-asetuksen päälle sekä säädit telkkaria?

Kaipa tämä menee kysyä tässä, tilasin itelleni tuollaisen 5-in-1 johdon play-asiasta, käy ja kukkuu mutta VGA:lla ei saa telkkarin natiiviresoa vastaavaa resoa toimimaan vaan joutuu venyttämään 1280x720 resoluutiosta. Miksi näin?

Ja telkku oli? TV:n valmistaja tehnyt niin tyhmän tempun, että natiivia ei tueta?
 
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

Legge sanoi:
Laitoit varmaan Expanded-asetuksen päälle sekä säädit telkkaria?

Kuvaa olen kyllä tuunaillut, mutta silti komponentti näyttää jotenkin skarpimmalta ja värikkäämmältä. Harmi vaan, että VGA:n kanssa ei vaan pääse käsiksi kaikkiin säätöihin menuissa. Tuota Expandedia pitää vielä kokeilla.
 
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

Televisio on Philips Pfl5522D ja tällä hetkellä XO on kiinni komponentilla. Vga-liitäntä ei löydy. Ajattelin, että voisi tilata ulkoimailta tuollaisen:

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-de-77-1-49-en-15-hdmi-70-2bsy.html

Tämä siis sopii näihin vanhemman mallisiin Xboxeihin ja näin saa liitettyä Boxin televisioon hdmi-liitännällä. Arvosteluissa sanottiin kuvan olevan yhtä hyvä kuin normaalilla hdmi-liitännällä.

Olen nyt komponentin ja hdmi:n välillä, kumpaa suosittelette. Komponentilla värit ovat hyvät, mutta sahalaitaa pelistä riippuen löytyy jonkinverran. Eli haen vähän enemmän tarkkuutta peleihin. Saisinko tuolla hdmi-liitännällä jotain merkittävää eroa tuohon komponenttiliitäntään? Tarkkuutta jne. Kannattaako tuosta maksaa.
 
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

partio sanoi:
Televisio on Philips Pfl5522D ja tällä hetkellä XO on kiinni komponentilla. Vga-liitäntä ei löydy. Ajattelin, että voisi tilata ulkoimailta tuollaisen:

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-de-77-1-49-en-15-hdmi-70-2bsy.html

Tämä siis sopii näihin vanhemman mallisiin Xboxeihin ja näin saa liitettyä Boxin televisioon hdmi-liitännällä. Arvosteluissa sanottiin kuvan olevan yhtä hyvä kuin normaalilla hdmi-liitännällä.

Olen nyt komponentin ja hdmi:n välillä, kumpaa suosittelette. Komponentilla värit ovat hyvät, mutta sahalaitaa pelistä riippuen löytyy jonkinverran. Eli haen vähän enemmän tarkkuutta peleihin. Saisinko tuolla hdmi-liitännällä jotain merkittävää eroa tuohon komponenttiliitäntään? Tarkkuutta jne. Kannattaako tuosta maksaa.

Enpä tuollaista ostaisi, ellei HDMI olisi ainoa vapaa aukko telkussa. Ei mahdu minun aivoon, että miten tuo vekotin tekisi analogisesta signaalista digitaalisen, joka on parempi kuin alkuperäinen. Toki luin tuon aikaisemmin linkittämäsi arvostelun, ja onhan se mahdollista, että ei tuossa paljoa eroa ole oikeaan HDMI:hin. En meinaan näe suuria eroja myöskään komponentin, VGA:n ja HDMI:n välillä XO:n kyseessä ollessa.

Tietty erot ovat myös telkkukohtaisia, mutta kyllä tuota sahalaitaa näkyy pelistä riippuen kaikilla liitännöillä.
 
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

Legge sanoi:
Enpä tuollaista ostaisi, ellei HDMI olisi ainoa vapaa aukko telkussa. Ei mahdu minun aivoon, että miten tuo vekotin tekisi analogisesta signaalista digitaalisen, joka on parempi kuin alkuperäinen. Toki luin tuon aikaisemmin linkittämäsi arvostelun, ja onhan se mahdollista, että ei tuossa paljoa eroa ole oikeaan HDMI:hin. En meinaan näe suuria eroja myöskään komponentin, VGA:n ja HDMI:n välillä XO:n kyseessä ollessa.

Tietty erot ovat myös telkkukohtaisia, mutta kyllä tuota sahalaitaa näkyy pelistä riippuen kaikilla liitännöillä.
Käyttäjän kommentti:

"XCM Mk1 Xbox 360 HDMI Cable
Many of you may think this is a pointless product. When you try and use a component cable through a switch with a Wii to avoid constant plugging/unplugging and are getting constant interference as a result then it becomes a lot more useful!!!

The picture is now rock solid, slightly sharper in 720p than the analogue component. The only issue I have is that the picture needs a bit of re-calibration afterwards as it seemed to be a bit dark. If you have a 360 and are about to get a true HD telly then you should seriously consider this as an alternative to buying the analogue component cable. If you already have an HD telly and are using a component lead then it is worthwhile, but only if you are getting interference as it is a lot of money. It makes a bigger difference in this scenario if you are using the HD-DVD drive by the way. Not 1080p which may be an issue for some, not HDCP but this isn't implemented in HD-DVD at the moment so not an issue.

Good product technically, slightly expensive, but I don't regret buying mine."

Tosin tuo on sieltä itse play-asian sivuilta, tuotteen alta. En kuitenkaan usko tuon olevan kenenkään Play-Asian henkilökunnan tekemä :) Kyllä mä uskon, että kun olet pelannut ja tottunut omaan televisioosi ja komponenttikuvaan ja vaihdat eri kaapeliin esim. tuohon niin näet jotain eroa. Sitä en tiedä onko se parempaan vai huonompaan suuntaan, mutta mitä käyttäjien kommentteja ja hdmi-komponenttivertailuja olen lukenut, on hdmi pelaajan valinta.

Tuon kaapelin ja oikean hdmi-kaapelin todellisesta erosta en tiedä kyllä varmaa tietoa, muuten kuin että olen lueskellut netistä käyttäjien puhuvan tämän kaapelin pärjäävän normaalille hdmi-piuhalla. Myös tietysti vähän parempi kuin komponentti (televisiokohtaista edelleen), niinkuin tuossakin kommentissa joku tyyppi puhuu.

Mielenkiintoista olisi kyllä nähdä komponentin ja tuon ero.

Edit. Pitääpi katsella jos jostain vaikka saisin tuollaisen 10$ alennuskupongin, niin hintaa ei jäisi kun vaivaiset vähän päälle 40 euroa + postikulut.
 
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

Legge sanoi:
Enpä tuollaista ostaisi, ellei HDMI olisi ainoa vapaa aukko telkussa. Ei mahdu minun aivoon, että miten tuo vekotin tekisi analogisesta signaalista digitaalisen, joka on parempi kuin alkuperäinen. Toki luin tuon aikaisemmin linkittämäsi arvostelun, ja onhan se mahdollista, että ei tuossa paljoa eroa ole oikeaan HDMI:hin. En meinaan näe suuria eroja myöskään komponentin, VGA:n ja HDMI:n välillä XO:n kyseessä ollessa.

Tietty erot ovat myös telkkukohtaisia, mutta kyllä tuota sahalaitaa näkyy pelistä riippuen kaikilla liitännöillä.
Legge, millä kaapelilla sinä pelaat?
 
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

partio sanoi:
Legge, millä kaapelilla sinä pelaat?

VGA:han vaihdoin komponentista, kun MS julkaisi tuon expanded-päivityksen. Eihän tuossa tosiaan paljon eroa ole, mutta VGA sattuu olemaan ainoa vapaa aukko, kun PS3 vie HDMI:n ja Wii komponentin. VGA:lla olen about 1,5 vuotta pelannut, eikä HDMI:n testaus tämän jälkeen tuottanut ainakaan minun telkussa mitään hurraa-huutoa.

Tuo arvostelijahan muuten selittää tuossa, että laite on järkevä, jos tarvitset komponenttia johonkin muuhun tai sinulla esiintyy häiriöitä kuvassa. Ja jos tuo terävyyden lisääntyminen pitää paikkansa, se tuo todennäköisesti sahalaidat entistä paremmin esille. Toisaalta, jos olet sitä mieltä, että komponentti on sinun töllössäsi täydellinen pettymys, niin voihan tuo hyvinkin tuoda parannusta kuvaan. Eihän sitä tiedä, vaikka Philips olisi säästellyt kuluissa komponenttiliitännän kohdalla.
 
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

Legge sanoi:
VGA:han vaihdoin komponentista, kun MS julkaisi tuon expanded-päivityksen. Eihän tuossa tosiaan paljon eroa ole, mutta VGA sattuu olemaan ainoa vapaa aukko, kun PS3 vie HDMI:n ja Wii komponentin. VGA:lla olen about 1,5 vuotta pelannut, eikä HDMI:n testaus tämän jälkeen tuottanut ainakaan minun telkussa mitään hurraa-huutoa.

Tuo arvostelijahan muuten selittää tuossa, että laite on järkevä, jos tarvitset komponenttia johonkin muuhun tai sinulla esiintyy häiriöitä kuvassa. Ja jos tuo terävyyden lisääntyminen pitää paikkansa, se tuo todennäköisesti sahalaidat entistä paremmin esille. Toisaalta, jos olet sitä mieltä, että komponentti on sinun töllössäsi täydellinen pettymys, niin voihan tuo hyvinkin tuoda parannusta kuvaan. Eihän sitä tiedä, vaikka Philips olisi säästellyt kuluissa komponenttiliitännän kohdalla.
Juu voi olla.

Nyt on kyllä pakko vähän ruveta haukkumaan tota Philipsin tekniikkaa. Kuukauden päivät tuli täyteen ja hdmi1-portti paskana, kas kummaa. Pitää vielä katsella, tarvitsenko tuota hdmi-konvertteria. Ensin kyllä aion mennä itkeään Giganttiin ja vaihtamaan tuon vitun paskan lcd-television kunnolliseen merkkiin, jos he siihen suostuvat. Epäilen kyllä.

Mutta vituttaa vain tollaset laitteet kun on niin kestämättömiä paskoja. Sitten odotan kuukausia kun laite tulee huollosta. Eikä tiedä milloin sen sinne uudelleen menee kun kyseessä on tuo kaikkien paskaksi haukkuman Philips, jota en todellakaan suosittele kenellekkään ENÄÄ.

Tuli jo muutamassa viestissä kehuttua. Toki kuvanlaatu loistava, tekniikka suoraan sieltä ja syävältä.
 
Vastaus: Kysymys Kaapeleista

JESH!!

Gigantista tuli myönteinen vastaus. Television saa palauttaa. Philipsin maahantuoja oli sanonut toimittavansa Gigantille uuden television ja näin Gigantti antaa palauttaa tuotteen. Loisto homma. Loistavaa palvelua Gigantilta. Nyt päädyn kyllä vga-liitännällä varustettuun malliin!
 
Ylös Bottom