Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Gimble

Well-Known Member
Joo oon tässä pannut merkille noin yleisesti, että suurin osa pelaajista tykkää vedellä noissa yli 16 pelaajan mätöissä. Ei siinä mitään, varmaan ihan siistiä ja kyllähän ne itellekin tippuu pieninä annoksina aivan ok.

MUTTA_nämä isommat pelit on mun mielestä silti aikamoista "härdelliä" ja niissä ei paljon pääse soveltaan mitään tiimityötä/taktikointia -> En ihan hirveesti tunnu saavan mitään kiksejä siitä sohelluksesta. Itseasiassa alkaa jopa tuntuu aika tylsältä ja aika nopeesti...siinä ei auta enää edes hyvä suomalainen peliseura.

Tykkään vedellä noita pienempiä matseja, niissä pystyy paljon enemmmän "sumpliin" juttuja ja juonimaan yhdessä tiimikavereiden kanssa. Ja jutteleen. Sanotaan vaikka näin, että vaikka ihan kahestaan ei peli kunnolla toimi, niin silti 2 vs 2 on parempi vaihtoehto kuin vaikka 10 vs 10. Ja onhan se muutenkin vähän reilumpi peli useimmiten noissa pienissä kun ei koko ajan joku ei ammu sua jostain takaa/sivuilta ilman mitään taistelua kuten noissa "härdellipeleissä" tuppaa käymään aika usein.

Siellä on kyllä näitäkin matseja aina pyörimässä, mutta valitettavasti niissä joutuu tällä hetkellä melkein aina tyytyyn random-ulkomaalaiseen peliseuraan. Tiimityötä niissäkin kyllä tulee, mutta valitettavasti se kommunikointipuoli on aika olematonta....huonolla säkällä siellä on pistehuoria jotka peliin tullessaan haluaa mennä "voittajan puolelle" eli sille puolelle jossa jo oli ylivoima ja näin pilaavat pelin sitten kaikilta :(

Näinollen ajattelin, että teempä tämmösen ketjun tänne ja katsotaan, että onko täällä muita jotka ajattelee samoin ja haluaisi järjestäytyä ja alkaa pelaamaan kimpassa?

En mä tässä mihinkään klaaniin ole rekryämässä (ainakaan vielä) vaan lähinnä etsin vaan siis samanhenkisiä pelikavereita frendilistaan. Ja pelihän on kielletty alle 18 vuotiailta, eli täysikäinen peliseura olisi siis tietenkin hakusessa :) Itsehän kuulun vanhempaan pelaajakaartiin, mutta ei mulla mitään ongelmaa selvästi nuorempien kanssa pelaamisen kanssa ole. Pelikaverit on normaalisti ollut aiemmin muissa peleissä 20-35 V.

Semmosta, jos löytyy "kohtalontovereita" ja nimenomaan pienemmän pelaajamäärän pelit napostelee enemmän kuin isot, niin ei muuta kun frendirekua tännepäin tulemaan PSN tunnus: GimbleFIN. Mun lista on täynnä tai lähes täynnä, eli jos tulee herjaa että ei meinaa mahtua, niin pls nakkele viestiä ja teen sinne tilaa.

Mainitsen tässä vielä muita asetuksia, joita tykkään laittaan tauluun jos itse väsään pelin:

- Ehkä aikaa inan lisää rundeihin+ assasinatonissa kohteelle lisää jännittämisaikaa
- Tutka pois kokonaan tai kun ampuu
- Frendly fire päälle
- Pienen pelaajamäärän pelissä "turbomies" kyvyn poistamista tarvii miettiä + mahdollisia muita mamojuttuja.
- Sinko on vähän siinä ja siinä, mutta itseasiassa se on aika huono näissä peleissä eli ehkä voi jättää päälle? Tunnetusti härdellipeleissähän se on aika mamo.
- Kaikki pelimuodot päällä
- Jne...päivitän tähän myöhemmin jos tulee jotain muita erityisiä asetuksia mieleen.

PS. Mua ei sitten ne pisteet ja ränkit kiinnosta yhtään vaan pelaaminen. Ja en ikinä edes suosuisi sellaseen pistehuorauspeleihin, eli mainitaan nyt varmuuden vuoksi että mikään sellanen ei ole siis mulla tarkoitus. Hyvät tiimit ja pelaajat saa pitkässä juoksussa kyllä pisteensä muutenkin jokatapauksessa.
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Loistavaa! Tätä tuetaan.

Itsekkin nautin huomattavasti enemmän näistä pienemmistä taistoista missä saa pelata ajatuksella eikä rankin kiilto silmissä.
Tämä toimiikin varmasti hyvänä ilmoitus paikkana alkavista peleistä niin ei tarvitse noille plekun viestimillä alkaa säätämään?

Mutta tosiaa, PSN: Foeman saa myös lisäillä listoille.
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Itse kannatan myös näitä pienempiä mättöjä, max 10vs10, joka sekin tuppaa paikka paikoin olemaan liikaa.
Ei vois vähempää kiehtoo pelaa pidempää pienessä kentässä maksimi pelaajamäärällä. Nappi pohjaa ja silmät kiinni.

Oma peliaika rajottuu kyllä aamupäiviin ja myöhäis iltoihin. Tuskin haittanee, ei ainakaan itseä kun muksut ovat nukkumassa :)
Psn: zbtos
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Kain ilmaisee myös halukkuutensa pienimuotoisempiin orgi eiku karkeloihin ;)
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Itsekin mielummin pelaan vähän pienemmällä, suomalaisella porukalla. Mulla onkin jo Gimble frendilistalla, joten voin olla mukana aina kun kerkeen.. :)
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Tullut kanssa monesti todettua, että ei tässä nämä isommat pelit lähde yhtään, joten kyllä mielelläni olen mukana pienemmissä karkeloissa kun vain ehdin. kinble löytyykin listalta tietty.
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

metsanpeto tulee ilomielin mukaan, jos vain huolitaan...;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Pistin "Hauki on..." -serverin pystyyn. Poikkeuksellisesti 16-paikkainen serveri, joten pienemmät pelit luvassa.
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Hieno homma, että en ole aivan ainoa joka noita pienempiä spelejä diggaileepi ja kiitos frendi rekuista.

Pistin "Hauki on..." -serverin pystyyn. Poikkeuksellisesti 16-paikkainen serveri, joten pienemmät pelit luvassa.

Mahtavaa, itellä taitaa mennä tänään vähän myöhäseksi ennen kun pääsee pelaan mutta jos pikkuhauki porskuttaa vielä siihen aikaan, niin voisin vaikka joinailla jos mahtuu. Päivällä käväsin isossa haukiserverissä, mutta laukaustakaan en siellä ampunut...ei vaan jaksa sitä räpellystä enää.
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Mukaan vois tulla jos klo 21:00 jälkeen vielä peliä pystyssä on?

PSN: vonrampe, lisätä saa vapaasti
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Eipä tuosta vielä silloin mitään tullut, kolmestaan vähän ikävä pelailla.. :) Katsellaan myöhemmin uudestaan.
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Eipä tuosta vielä silloin mitään tullut, kolmestaan vähän ikävä pelailla.. :) Katsellaan myöhemmin uudestaan.
Uskaltaisin luvata että suurin osa pelaajista on varmasti hollilla siinä klo 22-23 aikaan.
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Kiitos erittäin paljon peleistä! Aikamoisena heittopussina toimin=) Taitavia kavereita!
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Joo kiitos kans seurasta, oli melkosta mättöä. Oikeeseen suuntaan ollaan menossa, mutta kyllä mä melkein sanoisin että jopa tuo 6 vs 6 on jos paikoin liikaa. Seuraavaksi testataan kymmenellä.

Tietenkin jos taktikon savut laitettaisiin boikottiin, niin sekin muuttaisi vissiin pelin luonnetta melkoisesti ja henkiriepuakin alettaisiin arvostamaan vähän enemmän. Mut toisaalta ei kyllä kovin mielellään lähtis tuolle linjalle. Semmosta, todella paljon hienompaa oli jo tuokin kyllä kun aiemmat suomiserverit. Lisää tollasta!
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Joo kiitos kans seurasta, oli melkosta mättöä. Oikeeseen suuntaan ollaan menossa, mutta kyllä mä melkein sanoisin että jopa tuo 6 vs 6 on jos paikoin liikaa. Seuraavaksi testataan kymmenellä.
Oma ehdotukseni olisi suora hyppy 4vs4 matseihin(näitä voisi tehdä esim. kaksi servua?), näin jokainen pääsisi squadiin mukaan. Mikä taas helpottaisi tuota johtajan luokse spawnautumista. Joka taas loisi peliin oman strategisen lisänsä, näin voisi hyvin poistaa nuo juuri mainitsemasi taktikon savut. Johtaja sopisi juuri hyvin esim. takalinjoissa hääriväksi Engineeriksi tai salakavalasti vihollisten takalinjoihin juoksevana spawni-kapselina muille joukkueen jäsenille.

Toinen ehdotus olis Auto-Balancen kytkeminen päälle ihan yhteisten hermojen takia.
Toisessa joukkueessa kun pelaa yksi klaanin puolikas niin se on toiselle, toisilleen tuntemattomille joukkueille menoa se.. :rolleyes:
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Oma ehdotukseni olisi suora hyppy 4vs4 matseihin(näitä voisi tehdä esim. kaksi servua?), näin jokainen pääsisi squadiin mukaan....

Joo, peli on parhaimmillaan varmaan juurikin 4 vs 4 ja 5 vs 5. Siihen päästään kun laitetaan 10 pelaajan rajotus. Siinä on serverissä parin jampan verran "liikehdintä varaa" ja peli pysyy (toivttavasti?) silti jotenkuten tasapainossa. Kahdeksan pelaajan pelissä on ongelma se, että jos sieltä yksikin lähtee niin peli saattaa olla aika paljon heti epätasapainossa kun nupiluku on 25% toisessa tiimissä pienempi, se voi olla jo liikaa?

Joo, ne tiimit....pakko varmaan laittaa ainakin toistaiseksi pakotettu tiimien tasotus päälle jos/kun jengi ei osaa näköjään valita tiimiä niin että tiimit on tasan. Eli ollut oikein pointtia 7 vs 5 pelissä, ihan epätasapainossa. Pelkästään pelaajiakaan tuosta ei voi syyttä, peli indikoi tosi huonosti sen asian siinä näkymässä jossa pitäs tiimi valita. Siinä ei taida lukea lainkaan, että mikä on nuppiluku vaan se pitää osata katsoa niistä logoista -> liian hankalaa. Olettaisin, että kun porukalle tulee kokemusta enemmän, niin tämä ongelma poistuu?

Joo, kyllä noita voisi useamman tehä niin kaikki mahtuu pelaan. Mä voisin jossain vaiheessa laittaa tänne ne asetuksetkin. Mm. se mapcycle on sellanen joka kannattaa muuttaa, moni laittaa automaattisesti aina sen ison mapin ekaksi kun se on ekana listassa. Mutta tosiaan kun aluksi on vähän pelaajia kuten 3 vs 3, niin kannattaa sillon mielummin alotella jostain pikkasesta ja "säästää" se iso parempia aikoja varten.
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

En tullutkaan ajatelleeksi tuota pelaaja vaetta... Mutta tuo 5vs5 kuulostaa kyllä nyt ehdottomasti fiksuimmalta.
Siinähän voisi hyvin tehdä aina kaksi squadia, kahden ja kolmen pelaajan joukkueet. Näin ei mielestäni tarvitse käyttää niitä taktikon savuja ollenkaan.

Mutta nyt on kyllä kysyttvä että mitenkä nuo squadien mikit oikein toimivat. Oma ymmärrykseni on että kaikki edelleen kuulevat toisensa mutta joukkueessa olevat kuulevat toisensa kenttien päästä päähän? Eli squadissa ollessaan ääni ei rajoitu vain squad-tovereille, muutkin tiimissä olevat kuulevat squadilaiset etäisyydestä riippuen?

Olen tänään ainakin melko vapaasti pelittämässä eli näitä pikku matseja voisi hyvin pistää pystyyn jossain vaiheessa.
Meikä olisi ainakin testailussa mukana, kyllä se kaikki mielyttävä keskitie sieltä vielä löytyy.. :cool:
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Mutta nyt on kyllä kysyttvä että mitenkä nuo squadien mikit oikein toimivat. Oma ymmärrykseni on että kaikki edelleen kuulevat toisensa mutta joukkueessa olevat kuulevat toisensa kenttien päästä päähän? Eli squadissa ollessaan ääni ei rajoitu vain squad-tovereille, muutkin tiimissä olevat kuulevat squadilaiset etäisyydestä riippuen?

Lähellä olevat kuulee aina, oli siten oma tai vihu. Ja kun ne on kauempana, niin kuuluu hiljempaa. Squadin jäsenet kuulee toisensa koko ajan. On toi kyllä aika toimivaksi systeemiksi havaittu. Tosin välillä toivoisin, että saisi vihujen äänet kokonaan pois kun ne häiritsee omaa kommunikointia.

Olen tänään ainakin melko vapaasti pelittämässä eli näitä pikku matseja voisi hyvin pistää pystyyn jossain vaiheessa.
Meikä olisi ainakin testailussa mukana, kyllä se kaikki mielyttävä keskitie sieltä vielä löytyy.. :cool:

Taitaa olla niin, että porukkaa riittää noihin suomipeleihin ainoastaan iltaisin?

Mut mietin, että jos "huonompina aikoina" tekis aina puplan niin voisi laittaa 3 vs 3 tai 4 vs 4 jne. sen mukaan montako pelaajaa olis hollilla. (frendilistalta ensin kysely, että montako haluaa pelata) Sitten balancing pois päältä, että pääsee samalle puolelle suomalaiset ja pelaajamäärä sopivaksi.

Sitten jos...tai pitäskö sanoa KUN joku apina valitsee sen tiimin jossa on jo enemmistö niin laitetaan tylysti heti vaan vote kick. Eikös se toimisi näin ja peli pitäs pysyä tasapainossa? Sillon kun suomipeli ei mahdollista, niin tommonen saattaisi olla ihan jees paremman puutteessa? Siinä vaan vissiin täytyy katsoa, että se pelaajamäärä on silleen että tuo vote kick onnistuu -> yli puolet oltava voteamassa ilmeisesti.

Ite taidan keretä tänään vastan illemmalla online.
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Pikkuhauki pystyssä, vielä mahtuu 8 pelaajaa!
 
Vastaus: KZ2 - peleihin peliseuraa (2 vs2 -> 6 vs 6)

Joo määki voisin tulla ku ei oikeen kiinnosta ne isot pelit ku niissä on koko ajan kauhee sählinki. PSN: peketsu lisätkää!
 
Ylös Bottom