Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Langaton ohjain

manic_man

New Member
Onko tietoa mikä olisi hyvä langaton ohjain PS2:lle? Olisi nyt nimittäin hankinta edessä uuden koneen sijoittelun takia. Onko missään arvostelua esimerkiksi Logitechin ohjaimesta? Omia kokemuksia saa kertoa.

Kiitos! :)
 
Vastaus: Langaton ohjain

manic_man sanoi:
Onko tietoa mikä olisi hyvä langaton ohjain PS2:lle? Olisi nyt nimittäin hankinta edessä uuden koneen sijoittelun takia. Onko missään arvostelua esimerkiksi Logitechin ohjaimesta? Omia kokemuksia saa kertoa.

Kiitos! :)
Suosittelisin mielummin tälläistä, klik!

En löytänyt VG+:sta,Play.comista, Konsolinetistä enkä Videopelidivarista yhtäkään langatonta ohjainta, mihinköhän ne ovat kadonneet? :confused:

Mutta tässähän tämä. Kyllä patterit kestävät ainakin ihan hyvän aikaa, on isomman kokoinen kuin Dual Shock joten voi istua paremmin käteen.
 
Vastaus: Langaton ohjain

Logitech myy sellasta langatonta suht siistiä ja hemmetin hyvin muotoiltua Dualshock pädiä hintaan 55

tätä ohjusta voi kahtella vaikkapa Prismasta, Anttilasta jne.

-Pete
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Logitech Cordless Action Controller

Eli tuommoinen ohjain tuli hankittua GTA:SA:n kyytipojaksi perjantaina ja pakko sanoa, että erittäin tyytyväinen olen ollut. Logitechiltahan oli jo aikaisemmin tarjolla isompi versio aiheesta, mutta se tuntui turhan kolholta kouriini.

Nappulat tuntuvat jämäköiltä, mikä tosin voi johtua myös kulahtaneista alkuperäisohjaimista. Tatit vaativat hiukan totuttelua, sillä ne ovat hiukan herkemmät, mutta monissa tilanteissa siitä on vain hyötyä. Kuten aina tarvikepadeissa, toivomisen varaa on eniten ristiohjaimessa. Onneksi sitä aika harvassa pelissä nykyään ihmeemmin tarvitsee ja kyllä sillä esim. valikoiden selailu sujuu.
Kahvat voisivat olla pidemmät, kuten alkuperäisessäkin, mutta muuten ne ovat hoikemmat, vähän GameCube-tyyppiset ja istuvat ainakin omiin käsiini paremmin. Kaiken kaikkiaan ohjain on tukevan tuntuinen ja vaikka painoa pattereineen (2xAA, tulee mukana) on vähän enemmän kuin alkuperäisessä, ei sitä pelin vauhdissa kuitenkaan huomaa.

Pattereille luvataan kestoa 50 tuntia vibroilla ja 100 ilman. Toistaiseksi GTA vibroilla menee vielä ekalla satsilla (akut+laturi on hankintalistalla). Toimintasäde on 10 metriä, eivätkä pienet esteet (sohvapöytä, läppäri (!?!)) tunnu haittaavan.

Hintaa oli Anttilassa vajaa 50, mutta monesta paikkaa saapi halvemmallakin.

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID=97,CONTENTID=8157
IGN tykkää: http://gear.ign.com/articles/522/522644p1.html
 
Vastaus: Langaton ohjain

Itsekin hankin tällaisen Logitechin Cordless Action Controllerin UNX-Storesta Helsingistä 38,50 euron hintaan. Täytyy sanoa, että langattomuus tuo sen verran ison edun perusohjaimeen verrattuna, että DualShock 2 on löytänyt voittajansa. Muuten ohjain soveltuu hyvin käteen paitsi, että nappulat ovat hieman jäykät ja olkanappulat kulmikkaat. Omasta mielestäni hieman kritiikkiä saanut digipad toimii paremmin kuin Sonyn ohjaimessa.

Mutta pääpiirteissään tuo on lähes kuin DualShock 2, eikä pelatessa eroa huomaa. Milloinkohan Sony tajuaa tuoda oman langattoman versionsa markkinoille?
 
Logitech Cordless Action Controller

Kuten jo Kanis mainitsee yläpuolella, DualShock 2 on löytänyt voittajansa. Kävin tänään ostamassa Gigantista kyseisen ohjaimen 49 :n hintaan. Enemmän kuin tyytyväinen olen ollut kahden testatun pelin perusteella (NHL 2005 ja GTA: San Andreas). Tatit ovat tosiaan DualShock 2:sta herkemmät, mutta niihin tottuu hyvin äkkiä. Kannattava ostos.
 
Vastaus: Langaton ohjain

Itselläni on ollut tuo Logitechin Cordless Action Controller ja hyvä on ollut. Tosin viime aikoina on tullut huomattua että ahkerasti käytetty X-nappula jää harmittavasti silloin tällöin pohjaan. Onko kukaan törmännyt samanlaiseen ongelmaan ja onnistuuko korjaus ohjaimen avaamisella jotenkin?
 
Vastaus: Langaton ohjain

Itsekin olen valitettavasti kohdannut ongelmia ohjaimen käytössä. Jostain syystä oikea analogitikku on kääntynyt hieman vasemmalle, eikä näin ole ihan keskellä. Joissain peleissä tämä johtaa siihen, että kamera pyörii levottomasti pelihahmon ympärillä. Toinen ongelma on, että jostain syystä kolmio-näppäin on jumiutunut pohjaan. Nappi ei ole fyysisesti pohjassa, mutta joissain peleissä näkyy, että näppäin olisi koko ajan painettuna.

100NX sanoi:
Itselläni on ollut tuo Logitechin Cordless Action Controller ja hyvä on ollut. Tosin viime aikoina on tullut huomattua että ahkerasti käytetty X-nappula jää harmittavasti silloin tällöin pohjaan. Onko kukaan törmännyt samanlaiseen ongelmaan ja onnistuuko korjaus ohjaimen avaamisella jotenkin?
Minulla ei ole samanlaista ongelmaa, mutta X:n vapauttamisen ei luulisi olevan vaikea operaatio. Ohjaimen avaaminen onnistuu kyllä, kunhan muistaa poistaa kaikki ruuvit ohjaimen pohjasta ja kaksi ruuvia piirilevystä. :eek:
 
Vastaus: Langaton ohjain

Tällä
itte väännän ja todella hyvä ohjain ompi ollut, ainoat "risut" annan noista päätynapeista, välillä tulee vahingossa ammuskeltua tai pompittua noiden nappuloiden takia :D mutta jos langattomuutta kaipaa, niin suosittelen ostamaan tämmöiset, eikä hintakaan pelimiehen maailmaa kaada.

ensimmäiset langattomat ohjaimet ps2:lleni taisivat olla madcatsin kauheat kohlot, mieleen niistä tuli lähinnä x-lootan originaalit, eikä mc:n ohjain ollut lähelläkään logitechin tasoa..
 
Vastaus: Langaton ohjain

Joytechin langaton ohjain on toiminut tosi hyvin, hinta Pelitalossa 33,95. Mad Catzin vastaavaa olen kokeillut, ja toimi kyllä ihan ongelmitta, mutta en tykännyt mallista ja Start + Select -näppäimistä, joita oli hankala painaa.
 
Vastaus: Langaton ohjain

scaler sanoi:
Joytechin langaton ohjain on toiminut tosi hyvin, hinta Pelitalossa 33,95. Mad Catzin vastaavaa olen kokeillut, ja toimi kyllä ihan ongelmitta, mutta en tykännyt mallista ja Start + Select -näppäimistä, joita oli hankala painaa.

Lopeta jo nyt se Pelitalon mainostaminen.
 
Vastaus: Langaton ohjain

No en nyt suorastaan mainosta mitään paikkaa, aina kannattaa ostaa sieltä, mistä halvimmalla saa. Ja netti on siinä erinomainen apu. Mutta kun jo kymmenen vuotta olen pelejä keräillyt ja ostellut myös muualta maasta paljon, niin olen huomannut että useimmiten parhaat kaupat tekee joko VPD:ssä Tikkurilassa tai Pelitalossa Leppävaarassa, ja kyllä nämä liikeet voinee siksi minita. On täällä usein kehuttu kalliitakin liikkeitä ihan estoitta.
 
Vastaus: Langaton ohjain

Onko kenelläkään mitään kokemusta että miten nuo langattomat ohjaimet suhtautuvat wlanin läsnäoloon, kun taitavat pääosin toimia samalla taajuusalueella? Tollainen Logitech Cordless Action vähän himoittais, mutta on aika kallis turha ostos jos ottaa häiriötä wlanista.
 
Vastaus: Langaton ohjain

Monesti on ollut läppäri langattomasti verkossa samaan aikaan, kun pelaan Logitech Cordless Action Controllerilla, enkä ole mitään häiriöitä huomannut.
 
Vastaus: Langaton ohjain

Logitechin ohjaimessa on muuten ongelma, jos erehtyy käyttämään jännitteeltään heikompia akkuparistoja: vibrat lakkaavat toimimasta alta aikayksikön. Eihän se nyt maailmaa kaada, mutta voisi toimia paremminkin.
 
Vastaus: Langaton ohjain

Meilläkin ohjaimena Cordles Action Controller, ja pleikkarin verkkoliikenne menee WLAN-adapterin kautta ilmassa toiseen huoneeseen. Toimii kuin Buick.
 
Vastaus: Langaton ohjain

Nyt on puhdisteltu X-nappulaa parikin kertaa, mutta edelleen se jää ½ sekunniksi pohjaan silloin tällöin. Erittäin tuskaisaa Tekken 5 tapaisissa peleissä, joissa olen päätynyt tavis-padiin kunnes kultamussukkani ostaa minulle Horin ;)
 
Vastaus: Langaton ohjain

manic_man sanoi:
Onko tietoa mikä olisi hyvä langaton ohjain PS2:lle? Omia kokemuksia saa kertoa.
Ostin muutama kuukausi sitten tämän: Joytech Mini Black XS Wireless Controller ja hinta/laatu on ollut kyllä kohdallaan. Ohjain maksoi vajaat 15 euroa ja on toiminut täysin moitteettomasti ja kerran olen joutunut paristot vaihtamaan. Pelitunteja takana tolla ohjaimella on n. 150 ja olen täysin tyytyväinen, varsinkin kun oli noin halpis ohjain...
 
Vastaus: Langaton ohjain

Logitech Cordless Action Controller-ohjainta jonkin aikaa käytettyäni täytyy sanoa, että ihan hyvä ohjain, mutta valitettavasti kokonaisuutena Dualshock 2 vie voiton kaksikosta.

Edut ja ei-niinkään:

+ Langattomuus
+ Pieni virrankulutus
+ Ohjain on hyvän tuntuinen kädessä.
+ Tärinät ovat hyvät
+ Ohjain on tarkka
+ Hyvät olkanapit
+ Pidän itse Dualshock 2:ta laajemmasta analogitattien liikkeestä

- Ohjaimen signaali on hyvin nopea, mutta en voi välttyä "pitkien piuhojen" fiilikseltä erittäin nopeissa peleissä kuten Burnout revenge.
- Näppäimet ovat liukkaat.
- Näppäimet ovat jonkin verran epäherkemmät kuin Dualshockissa, joten niitä joutuu painamaan suuremmalla voimakkuudella.
- Näppäinten analogisuus on aika suhteellinen käsite verrattuna Dualshock 2:een.

Käytän ohjainta melkein joka pelissä, mutta Metal Gear Solid 3: Snake Eaterissa se on kelvoton. Tilanteet, joissa näppäinten analogisuus on todella tärkeä, kompastumisia sattuu. Jos esimerkiksi tähtäilee pyssyllä, eikä ammukaan, vaan laskee aseensa, luoti on jo aika varmasti liikkeellä. Se aiheuttaa turhaa juoksua ja metakkaa.
Toinen kriittinen kohta on vihulaisen pitäminen niskalenkissä (CQC). Hups, sitä yhtäkkiä huomaa kylmänneensä äijän, vaikka olisi halunnut leikkiä sen kanssa.
Ohjaimen vaihtaminen lennosta Dualshock 2:een todentaa virheen ja estää varomattomat, ennenaikaiset surmatyöt.

Meikäläisen tämän konsolisukupolven unelmaohjain olisi: Analogiatatit Dualshock 1:sta, kaikki muut toiminnot Dualshock 2:sta ja tähän päälle täysin lagiton langattomuus. A-Vot!!!
 
Vastaus: Langaton ohjain

Itsekin ostin tuon Logitechin Actionin siinä toivossa, että tattijärjestyksen vaihtaminen onnistuisi helposti. Eipä onnistunut, joten otin normikäyttöön sen.

Paristot kestävät pitkään (olen pelannut jo Dragon Questin läpi, Championsia muutamia tunteja ja Xenosaga 2:sta muutamia tunteja, eikä paristot ole vieläkän vaihtokunnossa), tatit ovat hyvät (suhteellisen tarkat. eivät aivan yhtä tarkat kuin DS2:ssa, mutta ovat tarpeeksi hyvät ainakin seikkailupeleihin. myöskän liikkuma-alue ei ole löysentynyt yhtään), ohjain on langaton ja se tuntuu kädessä hyvältä.

Itsekin mainitsisin negatiiviseksi asiaksi varsinkin juuri nappien huonon analogisuuden. Myös paristojen paikka on hieman hassu, mutta kun sormia tottuu pitämään hieman eri tavalla, se ei haittaa ollenkan.

Hyvä kakkosohjain, jolla mättää mielellään seikkailupelejä. Aika kallis vaan pelkästään tuohon tarkoitukseen. Itse ainakin nääs maksoin siitä 40e, koska sitä ei ole play.comissa...
 
Ylös Bottom