Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Langattomat ohjaimet

Neo

New Member
Olen tässä parin päivän aikana hakenut langatonta ohjainta tuloksetta... Toki ulkomaisilla sivustoilla niitä olisi saatavilla, muttei suomesta tunnu löytyvän!?
Ja toinen kysymys on myös että eikö näitä ohjaimia saa sonnyltä itseltään, kun kaikki tuntuu olevan ns."kolmannen osapuolen" valmistamia?
 
Ei taida olla sonyn tekemiä langattomia ohjaimia. Hevnetiltä löytyy langaton ohjain, joten kyllä niitä suomestakin saa.
 
Logitechiltä on vissiin jo usassa ilmestynyt langaton PS2 ohjain, joka on samalla epävirallinen virallinen PS2 langaton ohjain GT ratin tapaan.

Arvostelua taisi olla joku aika sitten ainakin ign:n sivuilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Logitechiltä on vissiin jo usassa ilmestynyt langaton PS2 ohjain, joka on samalla epävirallinen virallinen PS2 langaton ohjain GT ratin tapaan.

Arvostelua taisi olla joku aika sitten ainakin ign:n sivuilla.

Megaswapissa oli tuo Logitech Cordless Controller myynnissä, kun eilen siellä kävin. Hinta 69. Oli aika asiallisen tuntuinen :)

-PV-
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neo
Olen tässä parin päivän aikana hakenut langatonta ohjainta tuloksetta... Toki ulkomaisilla sivustoilla niitä olisi saatavilla, muttei suomesta tunnu löytyvän!?

Giganttiin näytti saapuneen Logitechin Cordless pad PS2:lle. Asiallisen tuntuinen värkki, hintaa oli 69. Arveluttaa vaan patterien kesto, 50 h luvataan käyttöajaksi. Optimi ratkaisu olisi telakointiasema padille, jossa olisi laturi. Pysyisi tavarat ojennuksessa ja patterit täysinä.

Onko jollain käyttökokemuksia ko. laitteesta?
 
Giganttiin näytti saapuneen Logitechin Cordless pad PS2:lle. Asiallisen tuntuinen värkki, hintaa oli 69.
Tuota samaa ohjainta näyttää saavan nykyään joka marketista tuohon samaan hintaan. Itsekkin olen harkinnut sen ostoa, mutta missään en ole päässyt itse testaamaan kyseistä ohjainta, joten kommentit ja vertaukset dualshock 2een olisivat enemmän kuin mukavia.
 
Re: Re: Langattomat ohjaimet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan N0ble
Logitechin Cordless pad PS2:lle. Asiallisen tuntuinen värkki, hintaa oli 69. Arveluttaa vaan patterien kesto, 50 h luvataan käyttöajaksi. Optimi ratkaisu olisi telakointiasema padille, jossa olisi laturi. Pysyisi tavarat ojennuksessa ja patterit täysinä.

Onko jollain käyttökokemuksia ko. laitteesta?

Niin itsekin kiinnostaisi kyseinen langaton ohjain, onko jollain jo jo heittää kommenttia? Onko tuntuma parempi vai huonompi kuin PS2 alkuperäisen ohjaimen?

Kuvien mukaan aika muhkean kokoinen, joten sopisi kai niille joiden näpeissä DualShock tuntuu liian pienikokoiselta?

Logitechin sivuilta löytyi tarkemmat tekniset tiedot, patterit ovat 4kpl AA-kokoisia. Yleinen koko joita minulta löytyy ladattavina Ni-MH akkuina kun samat sopivat yhteen sun toiseen pieneen kodinkoneeseen.

http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=97&CONTENTID=5030&countryid=5&languageid=1
 
Logitechin langaton on HUONO.

Ristiohjain on käytännössä käyttökelvoton, johtuen ala-arvoisesta ohjaustarkkuudesta. Kyse ei ole yksilöviasta, koska olen kokeillut jo kahta ohjainta joissa molemmissa sama vika. Esim. jos pelissä pitää kirjoittaa nimi tms. kuvaruudulta, niin kursori huitelee enimmäkseen ihan toiseen suuntaan mihin oli sitä ohjaamassa. Laattaristiohjain ei ole toiminut ennenkään, eikä se toimi tässäkään.

Tatit on hieman paremmat, mutta silti huonomat kuin DS2:ssa. Liian löysät useimpiin peleihin, ja tattien pinta on liian liukas joten kunnon otetta on tosi vaikea saada. Joissain ajopeleissä (Burnout 2, GT3 Consept) tatit kuitenkin jostain ihme syystä tuntuivat ehkä hieman paremmilta kuin DS2:n.

Toimintanapit (X-O) toimivat hyvin, riippuen pelistä. Liikerata näissä napeissa on pitempi kuin DS2:ssa, joten tarkkaa analogisuutta käyttävissä peleissä (ei tuu yhtään mieleen) ne saattaisi olla paremmat kuin DS2:n. Mutta esim. nopeissa taistelupeleissä (Tekken 4, VF4) ne ovat aivan liian tunnottomat ja 'kumimaiset'.

Olkanapit taas tuntuvat olevan liikeradaltaan DS:ää pienemmät (outo ratkaisu, näissähän suurempi liikerata olisi enempi plussaa kuin toimintanapeissa :confused: ) ja lisäksi sijoitelu on huonompi.

Langattomuus sensijaan toimii täysin moitteetta, ei pätki ja etäisyyttä riittää. Kapula sopii myös käteen hyvin, niinkauan kun tatteja tai olkanappeja ei tarvitse käyttää :p

Itse ainakin koin että tässä meni rahat täysin hukkaan, en ole ohjainta juuri oston jälkeen käyttänyt, vaan pelaan yhä DS2:lla.
Niinpä paristojen kestävyydestä en voi kommentoida.

Korkeintaan ohjain voisi soveltua satunaiseen pelaamiseen, jos pelaamasi pelit ovat rauhallisia, hitaita pelejä jotka eivät vaadi edes kohtalaista ohjaustarkkuutta ja reagointinopeutta.
Mutta jo esim. PS2 muistikorttibrowserissa liikkuminen on tällä ohjaimella melkoista arpomista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Logitechin langaton on HUONO.

En ole päässyt pelaamaan kyseisellä ohjaimella, mutta Gigantissa oli näytillä vastaava Logitechin langaton ohjain PC:lle (Cordless Rumblepad). Päälisin puolin muuta eroa PS2-malliin ei ole kuin toimintonäppäinten määrä.

Ergonomia on erinomainen ainakin omiin lapasiini, eli siitä saa heti luonnollisen otteen. Näppäinten sijoittelu on OK, olkanapit ovat samassa tasossa laitteen kotelon kanssa, mutta sijoittelu sellainen että osuvat sopivasti sormiin. Liikerata ja tuntuma on tosin vähän niin ja näin, kuten mainitsit. Tatit ovat aika erikoiset, sillä tatin päällä on kuoppa mistä sitä olisi tarkoitus käännellä. Saattavat tosiaan muuttua liukkaiksi kun sormet hikoilevat.

Olen itse käyttänyt monta kuukautta pelkästään Saitek PX4500 -ohjainta, kun se kokonsa puolesta tuntuu paremmalta kuin DualShock. Vaikeinta oli totutella nimenomaan toisentuntuisiin tatteihin, Saitekissa niiden liikerata on hieman laajempi ja tuntuma kevyempi. Eli mielestäni totuttelukysymys, kun vaihtaa ohjainta. Logitechin tattien keveys ja muotoilu miellytti, mutta kuten sanottu niin enpä ole kokeillut käytännössä.

Logitechin toimintonäppäimet (siis X,O jne.) tuntuivat olevan samantyyppiset kuin Saitekissakin. Nappulat löytyvät sormilla helposti, mutta tuntuma on lähinnä ON-OFF-tyyppinen. Väliasentoja ei tahdo löytyä.

Kunnollisen D-padin tekeminen näyttää olevan uskomattoman vaikeata. Saitekissa on selkeä ristiohjain, mutta siitä huolimatta se joskus aiheuttaa virhepainalluksia jos painaa hieman vinoon jotain suuntaa. Pyöreä D-pad on todennäköisesti peleissä vieläkin hankalampi. Saitekin DVD-kaukosäätimessä se menettelee kun ei ole kiire.

Saitekilla on langaton ohjain PC:lle, P3000. Saa nähdä tekevätkö siitä versiota PS2:lle. Tosin jos ohjain perustuu mekaniikaltaan aikaisempiin ohjaimiin, niin on taas kyseenalaista onko se sen parempi kuin Logitechin langatonkaan.
 
ohjain

Itse olen käyttänyt tuota logitechin langatonta muutaman kuukauden. Päätynappeja on vähän hankala löytää kun on tottunut käyttämään sonyn orginaali ohjainta.
Tattien pinta on tosiaan liukas, ...tai oli kunnes liimasin tatin päihin kumiset "napit", muuten hoitaa asiansa hyvin.
"Laattaohjain" on mielestäni toiminut hyvin ainakin colinissa, ei ole liian jäykkä ja eikä tule sormet helliksi . Paristoja ei ole vielä tarvinnut vaihtaa. Ohjainhan sammuu tietyn ajan kuluttua jos ei paina mitään nappia.
 
Thrustmaster Firestorm Wireless PS2

Onko kokemuksia Thrustmaster Firestorm Wireless (for PS2) -ohjaimesta?

Sama ohjain PC:lle on ollut jo pidemmän aikaa markkinoille, mutta PS2:lle tarkoitettu malli tuli tänä keväänä.

http://europe.thrustmaster.com/products/d_prd.php?p=T141&fam=12

Googlettamalla ei tahtonut löytyä arvostelua kuin pelkästään PC-versiosta, mikä taas ei paljon kerro kun toivoisi vertailua PS2:n DualShockiin.
 
Ylös Bottom