Vastaus: Lara Croft and the Guardian of Light [PSN]
Ukko päätti hankkia PS+, joten tämä saatiin samalla ilmaiseksi. En ole tähän saakka viitsinyt maksaa hinnan takia, mutta nythän tämän saikin kätevästi, eikä maksanut minulle mitään. Suuria odotuksia ei ollut, mutta local co-op kiinnostaa aina.
Kaiken kaikkiaan tämä on ollut oikein mainio tekele ja siistin näköinenkin. Peli on tasapainotettu hyvin, sopivassa määrin tappelua ja vähän "älyllistä" pohdintaa. Mihinkään ei ole vielä jääty jumiin ja suhteellisen lopussa kuitenkin jo ollaan. Trophyt ovat tulleet automaattisesti, ei ole tarvinnut erikseen metsästää jotain tiettyä. Kaksi puuttuu enää, toinen on kai se, että pelin läpäisee ja toinen sitten, missä pitää olla kaikki mahdollinen kerättynä ja jos sen haluaa, niin siihen saa kyllä vaivaa menemään. Varsinkin, kun pitää tietyn ajan puitteissa saada kentät läpi. Meillä menee kyllä niin reilusti yli, mutta me tutkimmekin rauhassa. Minäkin olen tykännyt siitä, ettei tämä ole vain sooloilua, vaan toisen apua oikeasti tarvitsee, jos haluaa edetä, vaikka kyseessä onkin pienistä toimista.
Mediumilla mennään ja on ollut suht' helppoa. Seuraavaksi voisi ehkä kokeilla vaikeimmallakin, jos saisi vähän haastetta. Easylla voi sitten kokeilla niitä viimeisiä challengeja, jotka nyt ovat jääneet väliin, jos ei muuten onnistu. Kuoltua on tultu, mutta siitä palautuu niin nopeasti, ettei se jää edes haittaamaan. Peli on ollut myös yllättävän pitkä, koska joka nurkka on tutkittu niin tarkkaan (pisteitä!). Lyhyitä kenttiähän nämä ovat sitten, kun pitää saada kentät parissa minuutissa läpi, mutta ei sekään haittaa. Sehän se viilaamisen pointti onkin, lyhyitä kenttiä pelataan uudestaan ja uudestaan, kunnes kaikki mahdollinen on hoidettu.
Olen tykännyt siis kovasti, tällaisia saisi olla enemmänkin