Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lead the Meerkats (WiiWare, Suomipeli)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Lead the Meerkats (WiiWare, Suomipeli)

Mukavan optimistinen asenne pelitalon pojilla: "väylä on auki 100 miljoonaan kotiin". Kyllä tämä tulee ostettua, ellei nyt ihan yhden tähden kuraa ole parintuhannen pojon hinnalla. Tuskin.

Mukavan pirteä aihe, toivotaan arvostelu -ja myyntimenestystä.
 
Vastaus: Lead the Meerkats (WiiWare, Suomipeli)

Mukavan pirteä aihe, toivotaan arvostelu -ja myyntimenestystä.

Myynteihin voidaan vaikuttaa helposti!

Yllättävän mielenkiintoiselta tuo näyttää ja jos hinta kovin paha ole (1000 pistettä max.) niin voisihan tuohon tutustua. Toivottavasti menestystä tulee, niin pääsevät tekijät uusiin haasteisiin tämän jälkeen!
 
Vastaus: Lead the Meerkats (WiiWare, Suomipeli)

Peli ilmestyi tänään ja olen jo pelannut vähän matkaa. Hintaa oli 1000 pistettä. Tästä tulee tosiaan pc:n rts:t mieleen, sillä kun pyydetään ruokaa niin naxutellaan saalista. Lauman johtajaa sentään ohjataan tatilla. Ymmärsin alun ohjeen väärin kun sanottiin että etsi pariutumiskumppani, niin lähdin kaivamaan tunnelia kun luulin että kumppani löytyy jostain pesäkolosta, mutta se näkyikin kartalla valkoisena pisteenä ja nökötti kannon päällä. Ihmettelin vähän että onpa tylsä peli kun kaivetaan vaan tunneleita. Ei ole vielä tullut myllyä kilpailevan magnustilauman kanssa tai petoeläimet käyneet päälle. Ei tässä punainen veri lennä, mutta jotain vihreää verta lentää kun mangusti käy pyydystämässä skorpioneja tms tuhatjalkaisia, kuuluu vaan mätsmätsmätsmäts.

Muokkaan tähän perään uusia havaintoja kun kukaan ei ole kerennyt kirjoittamaan väliin.

Tähän tulee välillä oikein kunnon supernykimiskohtauksia. 0,5 frames per second. Ei pysty ohjaamaan tuolloin.

Tässä pelissä edetään näköjään alueittain. Kun on saanut tarpeeksi mangusteja kasaan ja on vallannut sopivan pesän niin siirrytään seuraavaan alueeseen. Uudella alueella tulee uudet kujeet. Siirryin seuraavaan alueeseen niin täällä käy petoeläimet piinaamaan mangustilaumaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lead the Meerkats (WiiWare, Suomipeli)

Samoja huomioita tuosta jumittamisesta, ensimmäisen alueen eli reilun tunnin aikana näin tapahtui kahdesti. Muuten oikein mukavaa rauhallista puuhastelua, ans kattoo kuinka hektiseksi käy kun kuvioon astuvat viholliset, saalistajat ja muut mahdolliset metkut.

edit. Seurataan JTahtin esimerkkiä ja muokataan tekstiä suoraan perään.

Pelikokemuksen soisi kyllä olevan hiotumpi. Kun jouduin vaihtamaan patterit moteen niin peliaika kului eteenpäin, tosin vihulaisista ei ollut harmia tänä aikana. Vihulaiset voivat jäädä jumiin esimerkiksi kannon taakse, omat tekoälymangustit onneksi teleporttaavat paikalle jos jäävät jostain syystä liian kauaksi maastoa tutkittaessa.

Turhaa kapuloiden heiluttelua on ympätty mukaan. Pakollista se ei kyllä ole kuin petoja vastaan taistellessa ja nämäkin on helppo välttää. Tosin näistä pedoista saa niin mehevät ruoka-annokset, että hetken huitominen kannattaa.

Kyllä tästä huomaa, että nuoremmille pelaajille tämä on suunnattu, mistään HC-strategiasta ei totisesti ole kyse. Ihan kiva kuitenkin, jonka huomaa siitä, että peliä sentään tulee pelattua.

edit 2. Aika lyhyt on. Nintendolifen arvostelu on mielestäni sangen ansiokas.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lead the Meerkats (WiiWare, Suomipeli)

Tuli pelattua LtM läpi reilussa kolmessa tunnissa. Ihan kiva puuhastelupeli oli, mutta ei huippu. Hiomaton on kyllä. Animaatiota olisi voinut olla enemmän. Nyt kun laittaa mangustin tähystämään kannon päälle niin se vaan teleportttaa sinne kannon päälle, olisi voinut olla paremmin animoitu. Välillä kun koittaa uusi päivä niin yksi mangusteista jää seisomaan pesän viereen ja sitä saa vähän aikaa rynkyttää ennenkuin lähtee mukaan.

Tappelu kilpailevan mangustiheimon kanssa on varsin suoraviivaista - käydään vaan päälle. Hävisin viimeisen mangustitappelun, mutta peli jatkui taas omasta pesästä täysin voimin ja sitten kun hyökkäsi uudelleen vastustajan pesään niin ne olivat vieläkin kärsineet edellisen tappelun jäljiltä ja voitto oli helppo. Kilpaileva lauma ei hyökännyt kertaakaan omien pesien kimppuun. Peliä voi jatkaa vielä läpipeluun jälkeen jos haluaa vallata vielä valinnaisia pesäkoloja.

Tälläistä peli ideaa en muista nähneeni aiemmin että siitä omaperäisyyspisteitä.
 
Vastaus: Lead the Meerkats (WiiWare, Suomipeli)

Tuli tämä itsekkin ostettua ja pelattua läpi. Olihan tuo ihan hupaisi peli mutta taitaa olla vähän nuoremmalle yleisölle suunnattu.
 
Vastaus: Lead the Meerkats (WiiWare, Suomipeli)

Pelin Facebook-sivuilla kerrotaan että tekijöillä on jo työn alla uusi Meerkats-peli. Hyvä näin. Ilmeisesti peliä on sitten ostettu tarpeeksi, että jatko-osan tekeminen näyttää kannattavalta.
 
Vastaus: Lead the Meerkats (WiiWare, Suomipeli)

Ja hyvin on tullut vinkkiä mm. arvosteluiden muodossa, että miten kannattaa lähteä jatko-osaa työstämään. :)
 
Vastaus: Lead the Meerkats (WiiWare, Suomipeli)

Helppoa kehittäjillä ei kuitenkaan ole ollut, sillä syyskuussa Lapland Studion uutisoitiin hakeutuneen yrityssaneeraukseen: Lapin Kansa.
 
Vastaus: Lead the Meerkats (WiiWare, Suomipeli)

Harmi kuulla. Toisaalta aika kovalla höngyllä lähtivät liikkeelle, eli oli tytäryhtiö Inaria Interactive ja Outokummussa mobiilipeleihin keskittyvä Mine Studios (jolta ainakin oli tulossa Fallout-henkinen MP-peli "Minewars" jossain vaiheessa). En tiedä mikä näiden tilanne on nyt.. Keihäänkärkenä myös lapsille ja perheille suunnattu (ja laadultaan keskinkertainen) Wiiware-peli, eli sinänsä aika kinkkinen tapaus jos hittipeliä suunnitellaan.

Mutta toivotaan, että toiminta jatkuu. Suomi tarvitsee kuitenkin omaa pelituotantoa ja ainahan on mukavaa, että myös Lapista ponnistaa alan osaajia. Ei kaiken tarvitse olla etelässä.
 
Ylös Bottom