Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Life is Strange: True Colors

JTahti

Well-Known Member
life-is-strange-true-colors%20nosto.jpg


Nimi: Life is Strange: True Colors
Kehittäjä: Deck Nine
Julkaisija: Square Enix
Alustat: Steam (Win), PS4, PS5, XB1, XSX, Switch
Lajityyppi: Seikkailu / Tarinapeli
Julkaisu: 10.9.2021
Kotisivut
KonsoliFIN Pelisivu

Julkaisutraileri (kannattaa alkaa vaan suoraan pelaamaan niin yllättyy paremmin):
 
Olihan tälle pakko antaa mahdollisuus ja päädyin lopulta pelaamaan kaikki 5 chapteria putkeen. Ei nouse puuttuvien elementtien vuoksi lähes täydellisen ykkösosan tasolle, mutta tarina on hyvä&fiksu ja päähahmon erikoiskyvystä irtoaa tyydyttävästi lisä-syvyyttä.
 
Ps5 tuli pelattua kahdessa päivässä platinalle. Aikaa meni 9 tuntia. Ihan kiva peli, myös kaikki aiemmat life is strange pelit löytyy hyllystä. Yhdessä kohdassa törmäsin pieneen bugiin. Hahmo näkyi välivideon alussa sekunnin seisoen T-asennossa vaikka videossa istui. Heti pelin alussa lähtien koko pelin aikana on sellaista outoa pientä nykimistä varsinkin kun kameraa kääntää.

Tuli jo ostettua Stephanie wavelengths dlc joka julkaistaan 30.9.
 
Tämä on siis konsoleilla 30 fps? Törmäsin vain tuollaiseen twiittiin, jossa ratkaisua puolustetaan hauskasti vanhalla kunnon "cinemaattisuudella" :)

 
No ei tämän kaltaisten pelien tarvitse missään nimessä olla 60fps. 30fps ja cinemaattisuus on aivan pätevä perustelu.
Täysin samaa mieltä. Välillä ihmetyttää tämä FPS-hifistely. Ymmärrän kyllä hyvin toimintapainotteisissa seikkailupeleissä, räiskintäpeleissä ja vaikkapa autopeleissä sen, että korkeammalla FPS:llä on merkitystä. Mutta Life is Strange-pelien kaltaiset point and click-tyyppiset seikkailupelit tai vaikkapa RTS-pelit ovat kyllä mielestäni pelejä, joissa 30 FPS on täysin riittävä.
 
Viimeksi muokattu:
No ei tämän kaltaisten pelien tarvitse missään nimessä olla 60fps. 30fps ja cinemaattisuus on aivan pätevä perustelu.
Täysin samaa kieltä. Välillä ihmetyttää tämä FPS-hifistely. Ymmärrän kyllä hyvin toimintapainotteisissa seikkailupeleissä, räiskintäpeleissä ja vaikkapa autoeleissä sen, että korkeammalla FPS:llä on merkitystä. Mutta Life is Strange-pelien kaltaiset point and click tyyppiset seikkailupelit tai vaikkapa RTS-pelit ovat kyllä mielestäni pelejä, joissa 30 FPS on täysin riittävä.
Ei tuo minun viestini kyllä mitään fps-hifistelyä ole nähnytkään, mutta "cinemaattisuus" on silti naurettava perustelu 30 fps:lle. Tuolla logiikalla 24 fps pitäisi olla vieläkin "cinemaattisempi".

Muuten olen samaa mieltä siitä, että hidastempoisempaa peliä tasainen 30 fps ei pilaa.
 
Läpi meni ja tuli samalla platinoitua. Jos Returnal on tähän asti vuoden paras peli niin tämä on toiseksi paras.

Ainostaan Steph uskoi minua kyläneuvostosta. Tuli silti onnellinen loppu. Menin Ryanin kanssa kimppaan ja jäin Haveniin asumaan.
 
Onko peli parannus edellisistä osista? Ykkösosaa ei varmaan ole parempi kun se on lähes täydellinen peli. Mutta mitenkä before the storm tai life is strange 2?
Joka tapauksessa joutuu alennusta odottamaan kun näihin tulee kuitenkin suht. nopeasti alennus yleensä. Peli kiinnostaa kyllä kuten aiemmatkin pelisarjan pelit
 
No ei tämän kaltaisten pelien tarvitse missään nimessä olla 60fps. 30fps ja cinemaattisuus on aivan pätevä perustelu.
Täysin samaa mieltä. Välillä ihmetyttää tämä FPS-hifistely. Ymmärrän kyllä hyvin toimintapainotteisissa seikkailupeleissä, räiskintäpeleissä ja vaikkapa autopeleissä sen, että korkeammalla FPS:llä on merkitystä. Mutta Life is Strange-pelien kaltaiset point and click-tyyppiset seikkailupelit tai vaikkapa RTS-pelit ovat kyllä mielestäni pelejä, joissa 30 FPS on täysin riittävä.
Luonnollisesti vaihtoehdot cinemaattisuuden ja paremman frameraten välillä ei pitäisi myöskään olla keneltäkään pois. Before the Storm oli jo tämä vaihtoehto valita 30 FPS ja 60 FPS väliltä. Harmi ettei tässä ole edes sitä vaihtoehtoa. Jos tämän joskus pelaan läpi niin ehdottomasti 60 FPS olisin pelannut.
 
Kyllähän tuommoiset 30fps cinemaattisuus puheet on täysin naurettavia. Ei 30fps tee pelistä yhtään sen elokuvamaisempaa, väittäisin että 60fps on huomattavasti "cinemaattisempi" kuin 30fps.
 
Plaaaah. Kolmannen persoonan point&click kävelypelissä ei huomaa tuon taivaallista eroa 30-60 fps välillä.
Kyllä sen huomaa, mutta ei se itse pelin läpäisemiseen vaikuta siinä missä joku 60fps Dark Soulsissa helpottaa esimerkiksi iskujen väistelyssä.

Luonnollisesti tämän tyylinen peli on peli jossa vähiten sitä 60fps kaipaa mutta kaipaa sitä silti hieman. Mieluummin tätä itse pelaisin 1080p60 kuin 4k30. Mutta en minäkään ikinä peliä skippaisi sen takia ettei 60fps löydy, ainoastaan hieman harmittelen ettei sitä vaihtoehtoa löydy.
 
Kyllä sen huomaa, mutta ei se itse pelin läpäisemiseen vaikuta siinä missä joku 60fps Dark Soulsissa helpottaa esimerkiksi iskujen väistelyssä.
No mikäli nauttii kameran voimakkaasta heiluttelusta kävellessä ja ympäristöä tutkiesssa, niin siinä tapauksessa 60fps on paikallaan. Tämä peli on lähinnä visuaalinen novelli.
 
Ps5 tuli pelattua kahdessa päivässä platinalle. Aikaa meni 9 tuntia. Ihan kiva peli, myös kaikki aiemmat life is strange pelit löytyy hyllystä. Yhdessä kohdassa törmäsin pieneen bugiin. Hahmo näkyi välivideon alussa sekunnin seisoen T-asennossa vaikka videossa istui. Heti pelin alussa lähtien koko pelin aikana on sellaista outoa pientä nykimistä varsinkin kun kameraa kääntää.

Tuli jo ostettua Stephanie wavelengths dlc joka julkaistaan 30.9.
Saitko muutes sen steelbookin kun tilasit ennakkoon? Mulle tuli VPD:ltä viestiä, ettei niitä tullut tarpeeksi, joten ei riittänyt minulle (ja peruin tilauksen :D).
 
Saitko muutes sen steelbookin kun tilasit ennakkoon? Mulle tuli VPD:ltä viestiä, ettei niitä tullut tarpeeksi, joten ei riittänyt minulle (ja peruin tilauksen :D).
Mulle tuli VPD:stä tilattu steelbook. Laitoin tilauksen sisään 20.7.
 
Saitko muutes sen steelbookin kun tilasit ennakkoon? Mulle tuli VPD:ltä viestiä, ettei niitä tullut tarpeeksi, joten ei riittänyt minulle (ja peruin tilauksen :D).
Joo sain Steelbookin. Tilasin VPD 1.9. Sellasen bugin unohdin mainita, että chapter 2 näyttää keräiltävien osalta 4/5 vaikka kerää kaikki ja saa kaikki trophyt ja platinan.
 
Viimeksi muokattu:
Jännä homma kyllä että ei edes tarjota 60fps mahdollisuutta PS5, Life is Strange 2 pyöri Pro:lla 60fps ja samalla moottorilla tehty peli.
Kyllähän tämmöisen pelin voi 30fps pelata, mutta kyllä sen huomaa heti kun hahmoa ja kameraa alkaa liikuttelemaan, eikä se todellakaan tee pelistä elokuvamaisempaa.
 
Tuli pelattua tuo Steph dlc ja täytyy sanoa, että vaikka onhan tuo Stephanie aika söpö pipopää, niin oli peli aika tylsä. Samaa toistetaan parin tunnin ajan. Heti alkuun kun pääsee kameraa kääntelemään niin huomaa, että peli tökkii ihan julmetusti, varsinkin radiokopissa. Lisää miinusta tulee kun trophyjä ei lisärissä ole. Ei tälle 5/10 parempaa voi valitettavasti antaa. Tämä ei iskeny.
 
Ylös Bottom