Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Liian vähälle huomiolle jääneet pelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täältä isot suositukset typhoon studiosin Journey to The Savage planet ja sen jatko-osalle revenge of The Savage planet.

En ainakaan ole nähnyt näistä keskustelua mutta on kyllä kelpo tasohyppelyä.

Arvostelussa Hotel Barcelona, eli Swerylle ja Sudalle ominaisesti sangen vinksahtanut tapaus:

Omalla kohdallani tämä ei valitettavasti iskenyt ollenkaan, mutta yhtä lailla hotell B on jäänyt varsin vähälle media-ajalle ottaen huomioon, keitä tässä on taustalla.

Onko niillä taustalla olijoilla mitään merkitystä jos teos on huono?
Näiden herrojen ollessa kyseessä periaatteessa on. :D Sekä Swery että Suda ovat sellaisia tekijöitä, joiden peleissä monet sietävät jostain syystä teknisiä hikkoja ja kämäistä pelattavuutta tavallista enemmän, koska taiteellinen näkemys, mieleenpainuva käsikirjoitus ja omalaatuisen huumorin tuoma charmi kantaa monesti niin pitkälle, pelaajasta riippuen toki. Suda sentään on tehnyt joitain oikeasti hyviä toimintapelejä, kuten No More Heroesit (erityisesti kakkososa), kun taas kaikki kokeilemani Sweryn teokset ovat olleet enemmän tai vähemmän vaan kökköjä.

Hotel Barcelona on aikalailla täydellinen Game Pass-/PS Plus -peli siinä mielessä, että mitä matalampi kynnys ja hinta kokeilemiseen, sitä parempi. Joku voi yllättyä positiivisesti, joku voi olla samaa mieltä kuin minä. Ja ovathan jotkin arviotkin tästä olleet varsin positiivisia. Minun on vain vaikea ymmärtää, miksi.

Näiden herrojen ollessa kyseessä periaatteessa on. :D Sekä Swery että Suda ovat sellaisia tekijöitä, joiden peleissä monet sietävät jostain syystä teknisiä hikkoja ja kämäistä pelattavuutta tavallista enemmän, koska taiteellinen näkemys, mieleenpainuva käsikirjoitus ja omalaatuisen huumorin tuoma charmi kantaa monesti niin pitkälle, pelaajasta riippuen toki. Suda sentään on tehnyt joitain oikeasti hyviä toimintapelejä, kuten No More Heroesit (erityisesti kakkososa), kun taas kaikki kokeilemani Sweryn teokset ovat olleet enemmän tai vähemmän vaan kökköjä.

Hotel Barcelona on aikalailla täydellinen Game Pass-/PS Plus -peli siinä mielessä, että mitä matalampi kynnys ja hinta kokeilemiseen, sitä parempi. Joku voi yllättyä positiivisesti, joku voi olla samaa mieltä kuin minä. Ja ovathan jotkin arviotkin tästä olleet varsin positiivisia. Minun on vain vaikea ymmärtää, miksi.
Tästä tulikin mieleen, että ensimmäinen Deadly Premonition on mielestäni kokemisen arvoinen kaikille. Tosin en suosittele pelaamista: joku youtube-video, joka on lyhennelty sitten, että itse peliosuudet ovat minimissä ja tarina näytetään kokonaisuudessaan on ideaali. Kyseessä on nimenomaan tarinankerronnallisesti niin absurdi kokemus, että se on mielestäni yksi harvinaisia pelejä komediakategoriassa. Vielä hauskemman siitä tekee se, että se ilmeisesti yrittää olla tosissaan tehty vakavahko tarina. Ihan hillittömän viihdyttävää katsottavaa, kun ei tarvitse itse kärsiä sitä pelaamisen kökköyttä. Täysin kulttipeli se on, vähän niin kuin The Room-elokuva.

Tästä tulikin mieleen, että ensimmäinen Deadly Premonition on mielestäni kokemisen arvoinen kaikille. Tosin en suosittele pelaamista: joku youtube-video, joka on lyhennelty sitten, että itse peliosuudet ovat minimissä ja tarina näytetään kokonaisuudessaan on ideaali. Kyseessä on nimenomaan tarinankerronnallisesti niin absurdi kokemus, että se on mielestäni yksi harvinaisia pelejä komediakategoriassa. Vielä hauskemman siitä tekee se, että se ilmeisesti yrittää olla tosissaan tehty vakavahko tarina. Ihan hillittömän viihdyttävää katsottavaa, kun ei tarvitse itse kärsiä sitä pelaamisen kökköyttä. Täysin kulttipeli se on, vähän niin kuin The Room-elokuva.
Tämä tulikin ensimmäisenä mieleen ja onkin ehkä ainoa, minkä näiltä herroilta oikeasti haluaisin kokea. Muut ei kiinnosta yhtään.

Onko tuo youtubesta tapittaminen tässä miten paljon huonompi kokemus? Onko siis nuo tarinaosuudet aina samanlaiset ja tuota pelaamista ei siis tarvitse millään tapaa osaksi kokemusta?

Mä en kyllä sanoisi tän olevan mitenkään erityisen kökkö pelattava.
Ehkä se orkkis xbox360 versio oli sillä muistaakseni siinä oli vielä tankki ohjaus.
PS3 ja switch versiot on tuon osalta vedetty uusiksi.
Mä pelasin oikeastaan peräkkäin molemmat 100% läpi ja switch versio on se parempi sillä sisätiloissa se on hyvin pitkälti lukittu 60fps kun ps3 versio nykiä nylkyttää miten milloinkin.
Avoimessa maailmassa switch taisi olla korkeintaan 30fps, mutta sielläkin se on parempi mitä ps3 versio.

Kuten mä muutama vuosi sitten kirjoitin niin mun mielestä varsinkin switch version tähtäys voittaa omissa kirjoissa esim re4 hd version tähtäyksen ja monet pelaa sitäkin ihan tyytyväisenä huomaamatta, että siinä on 40% deadzone oikeassa tatissa.
Tässä ei tuollaista ongelmaa ole.

Aivan sama mitä internet yleisesti sanoo. Mä sanon, että deadly premonition on oikeasti hyvä peli.
Mun mielestä myös kakkonen on hyvä, mutta sen kohdalla täytyy jo sietää varsin alhaista ruudunpäivitystä sillä orkkis switch ei avoimessa maailmassa pääse yli 20fps lukemiin, koskaan ja switch 2 taisi pyörittää tuota switchupin testin mukaan jopa 24 fps.
Sisätilat kyllä rullaa taas varsin mallikkaasti.
Minähän sattumoisin tein myös molemmista arvostelut neljä vuotta sitten.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom