Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

LittleBigPlanet [PSP]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lycos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: LittleBigPlanet [PSP Hype]

Näemmä tämänkin pelin julkaisua vauhdittamaan on keksitty ennakkotilaajia houkuttavia palkintoja. Ainakin TheHut.com:sta tai zavvi.com:sta tilaavat saavat ennakkotilauslahjaksi hienon Sackboy avaimenperän.

Tuolta voisi tilata pelkästääön tuon avaimenperän takia :D Hintakin on melko siedettävä.

Heh, itsehän tilasin thehutista juuri tuon avaimenperän takia :-p Tai no, avaimenperä + punnan säästökoodi jolloin tilauksen kokonaishinnaksi taisi tulla n. 20 euroa posteineen.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [PSP Hype]

Syystä tai toisesta virallista julkaisupäivää ei ole annettu. Pelin suomenkielinen sivu kertoo ajankohdaksi vain loka-joulukuu. Käytännössä siis tulee kuin tulee, mutta eipä kyllä taida ehtiä ihan marraskuun alkuun niin kuin tuossa aiemmin veikkasin.

Nyt kyseisellä sivulla on annettu julkaisupäiväksi 20.11. Eli noin viikon päästä.:cool:
 
Vastaus: LittleBigPlanet [PSP Hype]

Jenkkistoresta tuli ladattua pelin demo ja kyllä vaikuttaa oikein mukavalle taskutasoloikalle:).. Pelattavuus on samaa huippuluokkaa kuin PS3lla, kuin myös fysiikatkin. Ulkoasu on kärsinyt hieman mutta eipä se ratkaise;). Päätynee ostoon
 
Vastaus: LittleBigPlanet [PSP]

Osa on ehkä pelin ehtinyt jo saadakin, ja onpa PSP-versioon ilmestynyt jo ensimmäinen päivityskin. Päivitys hieman säätää pelin fysiikoita ja korjaa pieniä ongelmia Create-työkaluista.

PS. Jos joku ihmettelee, miten PSP-peli päivitetään, niin tässäpä ohjeet lyhykäisyydessään.
* Be sure to have online access on your PSP
* On the XMB, highlight the LBP game icon
* Open up the menu with and select “Update”
* Continue with the on-screen instructions
Eli täytyy olla toimiva WLAN-yhteys, ja pelin ikonin kohdalla painetaankin ristinapin sijasta kolmiota, ja valitaan sen jälkeen valikosta Update. PS3:n avulla PSP-pelejä ei voi päivittää.

Update! Laitetaan nyt vielä linkit GameTrailersin videoarvosteluun ja Gamespotin perinteisempään tekstiarvosteluun.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [PSP]

Kyl o hauska peli, anoat asiat miten tämä eroaa ps3 versiosta :
- joitakin eri vaatteita
- eri kentät
- pitää ladata online kentät (kestää n. 5 sec per kenttä)
- vain 2 eri tasia joilla voi liikkua
- kenttien tekeminen hankalampaa kun ei ole toista analogia jolla pyöritellä esineitä
- ei voi pelata muiden kanssa onlinessa
 
Vastaus: LittleBigPlanet [PSP]

voiko siis psp:n versiota yhdistää ps3 versioon että voisi vaikka siirrellä joitakin vaatteita toiselta toiselle?
 
Vastaus: LittleBigPlanet [PSP]

Hieman lapselliselta peliltä näyttää.. Mutta mukavalta kuulostaa, saa luoda omia tasoja :D

Mitä mieltä, sopiiko tuo peli ihan +15? :Dd
 
Vastaus: LittleBigPlanet [PSP]

Mitä mieltä, sopiiko tuo peli ihan +15? :Dd
Kyllä todellakin sopii. Se on hyvin pitkälle samanlainen kuin PS3:nkin LittieBigPlanet, mutta kentät ja "tarina" taitavat olla ihan uusia.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [PSP]

Oho, LittleBigPlanetin PSP-versiokin on saanut aika merkittävän päivityksen. Eniten korjauksia tulee Create-pelitilaan. Alla Cheesecakeksi nimetyn päivityksen muutokset kokonaisuudessaan.
Community Features
* It is now possible to scroll through the downloaded levels list immediately after completing the playthrough of a downloaded level. A change well worth making. So we did!
* Search types have been improved, and more levels can be seen on each page on the community moon.
* Pressing the triangle button at the Community Moon menu will refresh the community data for all of your downloaded levels. If you want to upload the full set of all your high scores and download everybody else’s then this is the place to do it.

Usability
* A copy and paste function has been added to the editor, which can be accessed after selecting an object and opening the tweak option. Which is nice.
* Shapes can be scaled and rotated before placing them.
* MyObjects and object-based gadgets can be rotated before placing them.
* Items held together by gadgets can be scaled.
* Gadgets such as pistons, rods, etc. can have their positions edited after being placed
* The drag selection mechanism has been improved so that it will only select objects if they are entirely surrounded.
* Gluing supports user directed input. Side to side gluing is now allowed in preference over gluing backwards, which was the default.
* Sound objects are now labelled in the tweak menu for reference, once they’ve been placed in a level.
* The option to disable the undo/redo feature has been added to the menu – very useful if you want to avoid pause times on large levels, and handle everything through manual saves instead.

Editor Functionality
* When switching to and from create mode, materials and gadgets will not drift when repeatedly selected.
* Dynamic objects joined to static objects by dissolve material will separate and move once the dissolve material has been destroyed.
* Detaching glued objects correctly remembers the original static or dynamic nature of the individual glued objects.
* A material’s rotation will not drift between saves.
* Stickers applied to an emitted object stay attached to the object if the emitter itself is moved.
* Creatures only jump if Sackboy is nearby.
* Sensor switches and buttons save their initial states properly.
* Deleting a switch will not delete the object it was glued to.
* When a material is changed to peach floaty it will become buoyant.
* Pistons connected to an inverted switch trigger correctly on level load.
* Magic mouths with no text have the speech bubble disabled in play mode.
* Wobble bolts’ angle and flipper properties save correctly in Create Mode.
* Scoreboards only check above the base for Sackboy’s presence, previously it was possible to trigger them from below.

My Objects
* You can capture MyObjects within MyObjects. Oh yes.
* Emitters, scoreboards, prize bubbles can be captured as part of MyObjects.
* You can attach gadgets to Collected Objects and MyObjects.
* The bolt stability in MyObjects has been improved.
* You can change material classes, including the lethality of MyObjects.
* We have improved the capture capacity for MyObjects to allow for larger, more complex items to be captured.

Corner Editing
* This update features improved corner editing of glued objects. Previously, editing could be blocked if corners were on the glued edge of an object.
* Corner editing an object with gadgets attached doesn’t cause them to detach.
* Corner editing checks all planes (not just the foremost one) for collisions.
* Stickers do not disappear when corner editing.
* The game autosaves after a corner editing session.
* It was possible to make an object invisible by using the corner edit tool, this has been blocked.

Play Mode
* Sackboy doesn’t get stuck on edges when he should fall to the floor.
* The ‘return to main menu’ and ‘continue’ options work whilst the scoreboard is active.

Stability
* Last, but not least: Numerous stability issues have also been addressed.´
Päivityksen saa ladattua painamalla peli-ikonin kohdalla kolmio-näppäintä ja valitsemalla Update.

Huom! Vaatii langattoman verkkoyhteyden.

Lähde: LittleBigPlanet
 
Vastaus: LittleBigPlanet [PSP]

Mitenkäs tässä ja muissa peleissä toimii nuo aluekoodijutut? Tein itselleni jenkkitunnukset PSP:lleni ja laitteni siis yhdistää aina jenkkistoreen. Voinko ostaa eurooppaversion tästä pelistä ja silti ladata storesta esim. asuja ja voinko ladata netistä muiden tekemiä kenttiä? Vai pitääkö ostaa jenkkiversio, jos haluaa saada ladattavat sisällöt?
 
Vastaus: LittleBigPlanet [PSP]

PSP-version uusimman herkkupäivityksen nimi on Cherry Pie, ja versionumeroltaan se on 2.05. Muutokset ovat melko vähäisiä, mutta onpahan jotain sentään.
New Objects
*The Microbomb: a smaller shockbomb, which can kill creature brains and Sackboy, but won’t break anything else. Small, red and deadly, the microbomb is our new favourite toy, ideal as a grenade or as an explosive tip for a missile. Ka-boom.
*The Magic Eye: give your creatures (and anything else) some peepers. Just put eyes on something, anything, and it’ll look at Sackboy when he’s near it, as well as making that object suddenly look sentient, and well, a bit weird.

Functions
*Flip for Objects is now supported, so you can make them face in either direction. Very handy for vehicles.
*Front View: removes all perspective, allowing that extra level of precision for all you creators who like to see exactly what you’re doing.
*Circular shapes are now true circles. Previously they were twelve-sided objects, and not really round at all. Now, observe their sumptuous circularity.
*Stickers now scale when the object they’re on is re-sized, saving you all a load of time. Which is good.
*Improved overall stability. What we mean is that things should now do exactly what they should, as opposed to sometimes doing things that they shouldn’t (we think you know what we mean).
*Support for the ‘Turbo! Premium Level Kit’.

Lähde: LittleBigPlanet
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom