Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]
Se peliosuushan tässä muodostuu kahdesta osasta:
1) Yksinpelistä, joka tulee todennäköisesti olemaan todella mielenkiintoinen, tutkimusta siitä, mitä kaikkea härveleitä pelin kehittäjät ovat keksineet. Varmasti hyvin mielenkiintoisia ja tunnelmallisia kenttiä luvassa. Itse tarina nyt tasohyppelyissä harvoin kovin ihmeellinen on ollutkaan Jakkia ja Ratchettia lukuunottamatta. Mutta nuo ovatkin lähempänä seikkailua kun tasohyppelyä.
2) Yhteisöstä, joka tulee todennäköisesti kehittymään muutamaan suurempaan kommuuniin, jossa on rankattu maailman kärkikartat ja käydään keskustelua valmiiden karttojen läpipeluusta. Kartoissa tullaan kilpailemaan mm. kärkiajoista, ja kenttien pelaamisesta enemmän kiinnostuneet löytävät luultavimmin neljäntyyppisiä kenttiä, jotka vetoavat eri asioihin mielenkiinnon luomiseksi. Nämä neljä tyyppiä ovat
- Aikaa vastaan pelattavat ja/tai erittäin haastavat kentät, joista tullee löytymään online-kärkilistat (käsittääkseni kenttiin tallentuu tietyt highscoret)
- Puzzle-kentät, joissa kattava määrä erilaisia ongelmanratkontoja ja muita kummallisia mekanismeja, joiden läpäisy vaatii miettimistä. Myös näissä saattaa olla pisteytys mukana, sillä käsittääkseni kenttiin voi lisätä palluroita joiden keräämisestä saa pisteitä; löytääkö pelaaja kaikki 'salarit'?
- Moninpelattavat kentät, joiden vetovoima on tietenkin kavereiden kanssa kenttien läpäisyssä. Voi kisailla vastaavasti pisteistä, ajasta jne
- Pelimoottorin kanssa kikkailevat kentät, eli kartat jotka 'pelaavat itse itsensä', tai joissa on käytetty rakennuspalioita todella luovasti tehden jotain todella omaperäistä. Näitä kenttiä tulee pelattua ihan vain mielenkiinnosta
Tuossa siis jonkin verran syitä, minkä takia online-osuus ja karttojen luomisen mahdollisuus voi kiinnostaa ihan perinteistä pelaajaakin, eikä vain karttojen väsäämisestä innostuneita kavereita. Eli ei ole pakko tykätä näpertelystä, jos haluaa pitää tästä pelistä.
Se peliosuushan tässä muodostuu kahdesta osasta:
1) Yksinpelistä, joka tulee todennäköisesti olemaan todella mielenkiintoinen, tutkimusta siitä, mitä kaikkea härveleitä pelin kehittäjät ovat keksineet. Varmasti hyvin mielenkiintoisia ja tunnelmallisia kenttiä luvassa. Itse tarina nyt tasohyppelyissä harvoin kovin ihmeellinen on ollutkaan Jakkia ja Ratchettia lukuunottamatta. Mutta nuo ovatkin lähempänä seikkailua kun tasohyppelyä.
2) Yhteisöstä, joka tulee todennäköisesti kehittymään muutamaan suurempaan kommuuniin, jossa on rankattu maailman kärkikartat ja käydään keskustelua valmiiden karttojen läpipeluusta. Kartoissa tullaan kilpailemaan mm. kärkiajoista, ja kenttien pelaamisesta enemmän kiinnostuneet löytävät luultavimmin neljäntyyppisiä kenttiä, jotka vetoavat eri asioihin mielenkiinnon luomiseksi. Nämä neljä tyyppiä ovat
- Aikaa vastaan pelattavat ja/tai erittäin haastavat kentät, joista tullee löytymään online-kärkilistat (käsittääkseni kenttiin tallentuu tietyt highscoret)
- Puzzle-kentät, joissa kattava määrä erilaisia ongelmanratkontoja ja muita kummallisia mekanismeja, joiden läpäisy vaatii miettimistä. Myös näissä saattaa olla pisteytys mukana, sillä käsittääkseni kenttiin voi lisätä palluroita joiden keräämisestä saa pisteitä; löytääkö pelaaja kaikki 'salarit'?
- Moninpelattavat kentät, joiden vetovoima on tietenkin kavereiden kanssa kenttien läpäisyssä. Voi kisailla vastaavasti pisteistä, ajasta jne
- Pelimoottorin kanssa kikkailevat kentät, eli kartat jotka 'pelaavat itse itsensä', tai joissa on käytetty rakennuspalioita todella luovasti tehden jotain todella omaperäistä. Näitä kenttiä tulee pelattua ihan vain mielenkiinnosta
Tuossa siis jonkin verran syitä, minkä takia online-osuus ja karttojen luomisen mahdollisuus voi kiinnostaa ihan perinteistä pelaajaakin, eikä vain karttojen väsäämisestä innostuneita kavereita. Eli ei ole pakko tykätä näpertelystä, jos haluaa pitää tästä pelistä.