Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

LittleBigPlanet (Suljettu ja siirretty/Kopioitu) [Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

http://www.ps3fanboy.com/2008/07/20/littlebigplanet-allows-users-to-charge-for-created-content/ - No niin, parasta jättää opiskelu paikat ja työt nyt siivuun ja aletaan tekemään KUNNON bisnestä Pienellä Isolla Planeetalla ;)

Sen voin sanoa että mun karttoja ette halvalla tule samaan :D

Enpä ole sun karttoja muutenkaan lataamassa. No vitsi vitsi. ;P No toivottavasti tuo maksullisuusidea ei saa kannatusta, koska sitten kaikista parhaimmista kartoista - ja jopa paskimmistakin - joutuisi maksamaan. Ei kiinnosta maksaa niistä.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Enpä ole sun karttoja muutenkaan lataamassa. No vitsi vitsi. ;P No toivottavasti tuo maksullisuusidea ei saa kannatusta, koska sitten kaikista parhaimmista kartoista - ja jopa paskimmistakin - joutuisi maksamaan. Ei kiinnosta maksaa niistä.

Veit sanat suustani. Vie koko jakamisen idean toi... -.-
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Veit sanat suustani. Vie koko jakamisen idean toi... -.-

no ajatelkaa positiivisesti, Wii ei olisi tämän jälkeen ainoa konsoli joka tulostaa rahaa :)

mutta omat karttani aion kyllä pitää ihan ilmaisena tuli maksujen perimiseen mahdollisuus tai ei. Mielenkiinnolla odotan myös että miten on tekstuurien laita, kannattaako jo nyt alkaa kovoa täyttämään marmori pinnoilla sun muilla kuvilla.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

mutta omat karttani aion kyllä pitää ihan ilmaisena tuli maksujen perimiseen mahdollisuus tai ei. Mielenkiinnolla odotan myös että miten on tekstuurien laita, kannattaako jo nyt alkaa kovoa täyttämään marmori pinnoilla sun muilla kuvilla.

Joo en aio minakaan peria maksuja. Mutta lieventava asianhaara

Okay lets clarify this:

He said AFTER you've made a certain number of levels you might qualify for this, so it's not like we're going to be seeing a thousand levels the first day that you have to buy. A person will have to gain notoriety first before ANYONE will want their levels, let alone wanting them for a fee.

Nappasin toisilta foorumeilta.

e: PS. siis, rupes ääkköset skulaan taas, mutta en jaksa korjailla. jippijaijei.. Tosiaan ei antanu kirjottaa äätä ja öötä äskön ni viesti tollanen.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Olen vähän kahden vaiheilla tämän kanssa. Joko tämä voi toimia hyvin, tai sitten pilata jakosysteemin. Luotto pelin imuun on kuitenkin sen verran kova, että eiköhän sitä löydy luovia ihmisiä jotka ihan mielelläänkin jakavat kenttiään ilmaiseksi, vaikka tämä mahdollisuus olisi. Ja jos/kun pelaajat itse saavat vaikuttaa hinnoitteluun, tuskin kentissä mitään kovia riistohintoja nähdään.

Todella mielenkiintoinen idea, oli se sitten hyvä tai huono. Tiedä sitten, miten Euroopassa tällaisen systeemin luvat onnistuvat.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Veikkaan että touhu menee tasan samanlaiseksi kuin DeviantARTissa jos tiedätte toimintaa siellä. Onhan toi läpeensä melko typerää, touhu menee juuri sellaseks että kun hyvät/mielenkiintoiset kartat vähänkin nostaa suosiota niin hintaakin tulee. Katotaan vaan, täälläkin porukat julistaa "minähän en karttojani myy, en ikinä enkä koskaan" mutta heti kun vähänkin tulee julkisuutta niin kyllä sitä kukkaroakin tulee avattua - niin se ihmis luonne vaan menee :rolleyes:
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Tästä pelaajien oman tuotannon rahastamisesta on aiemmin ollut juttua vain Homen kohdalla, mutta että LBP nähdään jo tälläistä on kyllä iso yllätys. Hyvä kannustin tekemään jotain tavanomaisesta erottuvaa. Samalla myös täysin uusi aspekti konsolipeleissä; saako pelaajat rahastaa toisiltaan? Meneekö se viattomuus siinä pesuveden mukana.

Mukaan tulee varmasti jotain puoliammattilaisia, joiden kentät menevät jo ihan uusille tasoille, minne edes varsinaisen pelintekijän taidot eivät olisi riittäneet. Kehtaako näiden perään enään itse tehdä mitään LBP: King Kongia. Voi olla, että yrittäjiä riittää, mutta ajan kanssa muutamat nimet keräävät suurimman osan potista.

Muuten kyllä toivoisi tälläistä näkevän paljon laajemmassa mitassa. Sisältö monipuolistuisi ja mahdollisuus tienata on juuri se sopiva kannustin maineen lisäksi.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Taas se Sony kopsaa MSää... Niillähän piti olla Livessä systeemit niin, että käyttäjät voivat myydä kenttiä mihin peliin vaan, vaatteita, mukeja...

Ihan mielenkiintoinen juttu tämä on. Jos tulee niin hyvä, jos ei, niin ihan hyvä. Mikään ei kuitenkaan estä tätä, ja sehän tässä se mielenkiintoisin juttu on.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Katotaan vaan, täälläkin porukat julistaa "minähän en karttojani myy, en ikinä enkä koskaan" mutta heti kun vähänkin tulee julkisuutta niin kyllä sitä kukkaroakin tulee avattua - niin se ihmis luonne vaan menee :rolleyes:

Mainittakoon että itse en ainakaan missään vaiheessa aio väittää, etteikö kiinnostaisi pistää jotain karttapakettia myyntiin ja katsoa miten käy kaupaksi, jos minulta sattuu löytymään tarpeeksi aikaa tienatakseni luvat maksulliseen contenttiin.

Tai vaihtehtoisesti liityn johonkin tiimiin jonka voimin väsäillään kovan luokan contenttia. Siltikin, ei se minun osaltani rahasta ole kiinni, vaan siitä, että on hienoa nähdä että omaa työtä arvostettaisiin niin paljon, että joku raaskisi maksaakin siitä jotain. Siinä vaiheessa voi todella tuntea omia töitään pidettävän. :)
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Tai vaihtehtoisesti liityn johonkin tiimiin jonka voimin väsäillään kovan luokan contenttia. Siltikin, ei se minun osaltani rahasta ole kiinni, vaan siitä, että on hienoa nähdä että omaa työtä arvostettaisiin niin paljon, että joku raaskisi maksaakin siitä jotain. Siinä vaiheessa voi todella tuntea omia töitään pidettävän. :)

Niin no niin.. Joillekkin muiden arvostus mitataan rahassa ja joillekkin se arvostus tulee siitä että ylipäätänsä pääsee jakamaan jotain itse tekemää muiden kanssa - mutta kukin tavallaan, itse odotan vain sitä että pääsen nyt edes noihin työkaluihin ja omiin kenttiin käsiksi :)
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Pitäisivät kentät ilmaisina ettei tulisi turhaa sähläystä. Toki jos systeemiin saadan jokin todella toimiva ratkaisu. Silti minua vaivaa muutama kysymys:

1) Ostettaisiinko kenttiä PSN tilin rahoilla vai pankkitilin rahoilla?
2) Mistä tiedän etten maksa turhaan tyhjästä kentästä?

Toiseen kysymykseen on helppo löytää ratkaisu. Kentästä voi joko näyttää kokonais kuvan antaa pelaajille yhden testikierroksen ennen varsinaista osto päätöstä.

Ensimmäinen kysymys onkin sitten hankalampi. Eivätkös monet valittaneet Euroopasta puuttuvista PSN maksukorteista? Jos raha siis otettaisiin PSN tililtä, niin moni eurooppalainen jäisi varmasti nuolemaan näppejään sillä aikaa kun muiden mantereiden väki käyttäisi tyytyväisinä maksukortteja.

Ja mille tilille rahat sitten siirtyisivät: PSN vai pankkitilille?
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

1) Ostettaisiinko kenttiä PSN tilin rahoilla vai pankkitilin rahoilla?
2) Mistä tiedän etten maksa turhaan tyhjästä kentästä?
1) Olen lähes satavarma, että maksetaan PSN-tililtä.
2) Saadakseen kenttänsä ylipäätään myyntiin, pitää olla hyvämaineinen, eli on julkaissut hyväksi arvosteltuja ilmaiskenttiä. Ja todennäköisesti maksulliset kentät käyvät jonkin ennakkotarkistuksen, jottei kukaan ihan mitä tahansa soopaa laita maksulliseksi, saati sitten tyhjää kenttää.

Eivätkös monet valittaneet Euroopasta puuttuvista PSN maksukorteista? Jos raha siis otettaisiin PSN tililtä, niin moni eurooppalainen jäisi varmasti nuolemaan näppejään sillä aikaa kun muiden mantereiden väki käyttäisi tyytyväisinä maksukortteja.
LBP julkaistaan aikaisintaan lokakuussa, joten siihen mennessä Eurooppakin saanee PSN Prepaid -korttinsa.

Ja mille tilille rahat sitten siirtyisivät: PSN vai pankkitilille?
Tämä onkin hyvä kysymys. PSN-tililtä ei voi rahaa takaisin pankkitilille, mutta toisaalta tuskin kukaan haluaa määrättömästi rahaa PSN-tililleenkään.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Eurogamerin uusimman LBP-uutisen mukaan onneksi tämä maksullisuus ei tule yleistymään, sillä vain harvat ja valitut saavat vielä VALITA, että pistääkö oman kenttänsä maksulliseksi. Eipä mua haittaa, jos vaikka noin 2 % kentistä on maksullisia, en tule niitä varmaan lataamaan, kun ilmaiseksikin on tarjolla yhtä laadukasta tavaraa.

Kyllä ne omat kentät on parhaita. Tai ainakin niiden rakentelu. Sitten niiden testaaminen kavereiden kanssa. En itse ainakaan tule laittamaan omia kenttiäni maksullisiksi, tosin ei se olisi varmasi mahdollistakaan näillä taidoilla. ;)
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Mitenköhän Little big planetin kanssa toimitaan tekijänoikeuksien kanssa...?
Lähinnä ajattelin asiaa siltä kantilta että jos itse haluaisi tehdä kentän (tai kenttiä) jotka liittyis tai parodiois selkeesti olemassa olevaa peliä/elokuvaa tms. Ja tämän haluaisi sitten jakaa muiden kanssa ilmaisena tai maksullisena, miten vaan...
Onko tästä ollut mitään puhetta missään..? Voi olla että moisesta tulis sanomista tai vedettäis pois yleisestä jakelusta.
Olis vaan hieno nähdä hauskoja sackboy versioita tunnetuista elokuva/pelihahmoista ja kenttiä jotka liittyvät elokuvan tai pelin maailmaan...
Ei varmaan tosin taida olla mahdollista...:(

No maaginen peli siitä tulee silti jokatapauksessa..
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Mitenköhän Little big planetin kanssa toimitaan tekijänoikeuksien kanssa...?
Lähinnä ajattelin asiaa siltä kantilta että jos itse haluaisi tehdä kentän (tai kenttiä) jotka liittyis tai parodiois selkeesti olemassa olevaa peliä/elokuvaa tms. Ja tämän haluaisi sitten jakaa muiden kanssa ilmaisena tai maksullisena, miten vaan...
Onko tästä ollut mitään puhetta missään..? Voi olla että moisesta tulis sanomista tai vedettäis pois yleisestä jakelusta.
Olis vaan hieno nähdä hauskoja sackboy versioita tunnetuista elokuva/pelihahmoista ja kenttiä jotka liittyvät elokuvan tai pelin maailmaan...
Ei varmaan tosin taida olla mahdollista...:(

No maaginen peli siitä tulee silti jokatapauksessa..

Kunhan musiikit tai kuvat eivät riko tekijänoikeussuojauksia niin kaikki on ihan jees. Kuvista en tiä, mitkä siis sallitaan ja mitkä ei, mutta kappaleiden pitäis olla ihan selvä juttu kaikille.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Mitenköhän Little big planetin kanssa toimitaan tekijänoikeuksien kanssa...?
Lähinnä ajattelin asiaa siltä kantilta että jos itse haluaisi tehdä kentän (tai kenttiä) jotka liittyis tai parodiois selkeesti olemassa olevaa peliä/elokuvaa tms. Ja tämän haluaisi sitten jakaa muiden kanssa ilmaisena tai maksullisena, miten vaan...
Onko tästä ollut mitään puhetta missään..? Voi olla että moisesta tulis sanomista tai vedettäis pois yleisestä jakelusta.
Olis vaan hieno nähdä hauskoja sackboy versioita tunnetuista elokuva/pelihahmoista ja kenttiä jotka liittyvät elokuvan tai pelin maailmaan...
Ei varmaan tosin taida olla mahdollista...:(

No maaginen peli siitä tulee silti jokatapauksessa..

No varmasti on sallittua vaikkapa tehdä James Bondin näköinen Sackboy. Kuka estää. Tai tekee vaikka jonkun Star Wars -aiheisen kentän, mutta laittaa sen nimeksi jonkin ihan erin, niin ei siitä mitään "syytettä" voi nostaa. 8/
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom