Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

LittleBigPlanet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Se peliosuushan tässä muodostuu kahdesta osasta:

1) Yksinpelistä, joka tulee todennäköisesti olemaan todella mielenkiintoinen, tutkimusta siitä, mitä kaikkea härveleitä pelin kehittäjät ovat keksineet. Varmasti hyvin mielenkiintoisia ja tunnelmallisia kenttiä luvassa. Itse tarina nyt tasohyppelyissä harvoin kovin ihmeellinen on ollutkaan Jakkia ja Ratchettia lukuunottamatta. Mutta nuo ovatkin lähempänä seikkailua kun tasohyppelyä.

2) Yhteisöstä, joka tulee todennäköisesti kehittymään muutamaan suurempaan kommuuniin, jossa on rankattu maailman kärkikartat ja käydään keskustelua valmiiden karttojen läpipeluusta. Kartoissa tullaan kilpailemaan mm. kärkiajoista, ja kenttien pelaamisesta enemmän kiinnostuneet löytävät luultavimmin neljäntyyppisiä kenttiä, jotka vetoavat eri asioihin mielenkiinnon luomiseksi. Nämä neljä tyyppiä ovat
- Aikaa vastaan pelattavat ja/tai erittäin haastavat kentät, joista tullee löytymään online-kärkilistat (käsittääkseni kenttiin tallentuu tietyt highscoret)
- Puzzle-kentät, joissa kattava määrä erilaisia ongelmanratkontoja ja muita kummallisia mekanismeja, joiden läpäisy vaatii miettimistä. Myös näissä saattaa olla pisteytys mukana, sillä käsittääkseni kenttiin voi lisätä palluroita joiden keräämisestä saa pisteitä; löytääkö pelaaja kaikki 'salarit'?
- Moninpelattavat kentät, joiden vetovoima on tietenkin kavereiden kanssa kenttien läpäisyssä. Voi kisailla vastaavasti pisteistä, ajasta jne
- Pelimoottorin kanssa kikkailevat kentät, eli kartat jotka 'pelaavat itse itsensä', tai joissa on käytetty rakennuspalioita todella luovasti tehden jotain todella omaperäistä. Näitä kenttiä tulee pelattua ihan vain mielenkiinnosta


Tuossa siis jonkin verran syitä, minkä takia online-osuus ja karttojen luomisen mahdollisuus voi kiinnostaa ihan perinteistä pelaajaakin, eikä vain karttojen väsäämisestä innostuneita kavereita. Eli ei ole pakko tykätä näpertelystä, jos haluaa pitää tästä pelistä.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Tuollahan on kaksi muutakin uutta videopätkää. Paranee vaan kokoajan. :)

EDIT: Editoitkin jo.

Juuri kun pääsin kirjoittamasta niin noissa videoissa tuli vahvistus, että joka kenttään saa online high scoret.

Jää on aivan nerokas systeemi, samoin tuo materiaalien ominaisuuksien muuttaminen, esim. palaviksi tai sähköiseksi.
Logiikka ja vivut vahvistettiin kanssa, aivan loistavaa. Tämä alkaa jo ylittää odotukseni editorin monipuolisuuden suhteen.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Aika näppärältä kieltämättä näytti. Hauska lisä antaa objekteille pelkän fyysisyyden lisäksi vielä toi ominaisuus-ulottuvuus. Ehkä seuraavaksi esineestä pääsevän äänenkin voi luoda itse tyhjästä.

Varmaan tullaan näkemään aika huikeita pelikenttiä, ja ihan kanssapelaajien tekeminä.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Noi Media Moleculen kehittelijät on hyviä kyllä esittelemään, varsinkin toi Alex Evans on aivan loistava. Semmonen kaveri että oikeen toivookin menestystä. :)
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

On se muuten vänkää kun nuo viholiset ei ole valmiita vihollisia vaan pelaaja tekee itse objektin ja liittää siihen AI:n. Melko ovelaa. Niitä oli ainakin 4 kpl, varmaan agro AI, Def AI jne... Haluu edelleen päästä itse luomaan kenttiä. Sekin aika kiva kun pystyy liittää kuvia vaikka huijaamaan ihmisiä ja kaiuttimia joista kuuluu valittu musiikki tai ääni. Kroko näyttää hyvältä, näkispä liikkeessä.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Myönnän kyllä pelin idean erinomaiseksi ja omaperäiseksi, mutta minua tämä peli ei kiinnosta ollenkaan. Armoton hössötys ja meikä miettii, että mitä hittoa.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Myönnän kyllä pelin idean erinomaiseksi ja omaperäiseksi, mutta minua tämä peli ei kiinnosta ollenkaan. Armoton hössötys ja meikä miettii, että mitä hittoa.

Jos erikseen pitää lähteä motivaatiota kaivamaan, niin kenties rikkaalla mielikuvituksella ja hyvällä toteutuksella luodut kentät, joiden läpipeluusta löytyy online-rankki. Päälle vielä useamman pelaajan co-oppi ja pätevä kenttäeditori. Eiköhän siinä ala olla jo tasoloikan ystävälle hyviä syitä.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Jos erikseen pitää lähteä motivaatiota kaivamaan, niin kenties rikkaalla mielikuvituksella ja hyvällä toteutuksella luodut kentät, joiden läpipeluusta löytyy online-rankki. Päälle vielä useamman pelaajan co-oppi ja pätevä kenttäeditori. Eiköhän siinä ala olla jo tasoloikan ystävälle hyviä syitä.

Varmasti on hyviä syitä, mutta Opethin kannattaisi varmaan lähteä siitä, että ostaisi ensimmäiseksi PS3:n...
Sitten pääsisi mahdollisesti demoakin koittamaan, sikäli kuin sellainen on tulossa.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Varmasti on hyviä syitä, mutta Opethin kannattaisi varmaan lähteä siitä, että ostaisi ensimmäiseksi PS3:n...
Sitten pääsisi mahdollisesti demoakin koittamaan, sikäli kuin sellainen on tulossa.

Kone on tilattu. Tässä odotellessa uskaltauduin kommentoimaan Ps3 peliä. Olen pahoillani.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Tässä käy varmaan omalla kohdalla niin, ettei kärsivällisyys riitä hyvien kenttien väsäämiseen ja tyydyn muiden mestariteoksiin. Toinen vaihtoehto on, että vanhan Lego-fanin väkertäjäsielu herää sisälläni ja en muuta teekään loppuvuoden, kuin kenttiä Little Big Planetiin.

Vasta viime aikoina on silmät auennu, ja olen ymmärtänyt tämän pelin potentiaalin. Ehkeivät ne ensimmäiset tiedot saaneet mielikuvitusta riittävästi liikkeelle, mutta viime aikojen paljastukset ovat herättäneet mielenkiintoni. Parhaimmat väsäävät varmasti aivan mielettömiä mestariteoksia. Kaikkea jota pelintekijät tuskin ovat edes kuvitelleet.

Tuleeko tämä muuten vain Storeen? Onko hinnoittelusta tietoa?
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Näin se on että ne oikeat kenttäeditoijat löytyvät käyttäjien parista. Vaikka osavaa porukkaa löytyy myös MM:ltä. Jossain oli video missä oli pätkä kentästä joka oli sivuttain scrollaava ja pelaajien piti paeta päälle hönkivää koneellistalohikäärmettä. Vastaavaa ei olisi heti tullut itsellä mieleen. Voi vain kuvitella millaisia Jackson-robotteja tulee moonwalkilla vastaan. :)
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Näin se on että ne oikeat kenttäeditoijat löytyvät käyttäjien parista. Vaikka osavaa porukkaa löytyy myös MM:ltä. Jossain oli video missä oli pätkä kentästä joka oli sivuttain scrollaava ja pelaajien piti paeta päälle hönkivää koneellistalohikäärmettä. Vastaavaa ei olisi heti tullut itsellä mieleen. Voi vain kuvitella millaisia Jackson-robotteja tulee moonwalkilla vastaan. :)

Taivas on rajana. Itse pelaajien tekemistä kentistä löytyy myös "tyypiltään" ja tyyliltään täysin erilaisia teoksia, joista ihan takuulla löytää mieleisensä pelattavaksi. Se on sitä pelaamisen rikkautta se. :cool:
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Tässä muutama video.

Gameplay
Gameplay + kommentointi
Haastattelu
Hahmojen teko

Noita kattoessa tuli mieleen, että yks seikka mikä pitää olla täysin kohdallaan, on tekemisen helppous/kätevyys. Kaikki ominaisuudet, mitä saa editoimisesta irti, pitää olla helppoa ja nopeaa.. Esim. pienentäminen, siirtäminen, leikkaaminen, muotoileminen, kaikki editoiminen, mikä voi tehdä kappaleille, kun tekee omaa tasoa..

Herran jestas, eihän tätä jaksa odottaa! Muutkin jutut, mitkä haluan onnistuvan tässä pelissä, eivät näytä videoiden myötä tuottavan pettymystä. Päinvastoin.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Helppoa, mutta monipuolista. Helppous ei ole ihan tärkeysjärjestyksen huipulla minulle. Ei minua kiinnosta, jos kädettömät kaverit eivät osaa tehdä kunnon kenttiä editorin 'vaikeuden' takia. Kyllä ne todelliset kenttäkehittelijät osaavat käyttää työkaluja kunnolla, oli minkälaisia oli. Kyllähän vidoista näkee että ne ihan käytettävissä on.
 
Ylös Bottom