Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

LittleBigPlanet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: LittleBigPlanet

Onko kellään muulla ollut vaikeuksia saada sitä trophya mihin tarvii kaikki kentänrakentamisen harjoitusosiot suorittaa?

Ei ole ollut minkäänlaisia vaikeuksia saada kyseistä trophya.

Näkeekö mitenkään mitkä pitää vielä suorittaa?

Tavaran vieressä näkyy pieni merkki, joka kertoo onko harjoitus suoritettu vai ei. Myös, kun avaat kenttäeditorissa pop it valikon, siellä on sellainen kysymys merkin kuva (?), jonka avulla voit suorittaa automaattisesti seuraavan harjoituksen.

Pitääkö kaikki työkalusäkin tavarat joissa mahdollisuus valita harjoitusosio käydä pelaamassa läpi?

Pitää, ja loppuun asti. Muuten ei trophya tule.

Ja tavarasäkissä olevistakin tavaroista löytyy harjoitusosiot melkein joka tavarasta.

Totta, mutta ei siinä loppujen lopuksi kovin kauan mene.
 
Vastaus: LittleBigPlanet

LittleBIGPlanetCentral on julkaissut trailerin uudesta projektista, joka kulkee nimellä LBPC: The Game. Luvassa näyttää olevan jotain todella eeppistä.


PS Jotain tällaista voitaisiin ehkä tehdä myös Frozen Sackboys -tiimin kanssa. :D

Vau...tuo traileri oli EEPPISYYDEN HUIPENTUMA! Oikeasti, yksikään traileri ei ole eeppisyyshermojani hellinyt näin sitten A Crack in Timen...ja se on minun mittarillani jo aika paha:eek:

PS vastaus: Kyllä mulle vaan passaa:D
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Kolme LittleBigPodcastersien tekemää haastattelua. Videoissa esiintyvät MM:n Alex Evans, Mark, Danny ja Kenny. Haastatteluissa puhutaan mm. LBP tekemisestä ja sen synnystä. Suosittelen katsomaan ainakin LBP:n äänistä vastaavan Kennyn haastattelun, jossa mies kertoo kuinka MGS -paketista tuttu "Plasmakuolema" -ääni syntyi. Kyseinen ääni on muokatta nimittäin susien ulvonnasta.

Alex Evans

Mark ja Danny

Kenny
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Kaikessa hiljaisuudessa myös Euroopassa on julkaistu LittleBigPlanet GOTY Edition. Sisältö on ilmeisesti sama kuin amerikkalaisessa versiossa.
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Media Molecule kertoo sivuillaan History -osiossa LittleBigPlanetin historiasta, siitä kuinka peli sai alkunsa, miten peli on muuttunut kehityksen aikana jne. Juuri julkaistussa luvussa 3 kerrotaan peliin liittyvistä muutoksista kehityksen alkuvaiheessa.

Media Molecule - History Chapter 3

Sain tuon juuri luettua, olin todella yllättynyt siitä, kuinka erilainen peli oli kehityksen alussa. Toisaalta olen myös todella tyytyväinen, että peli muuttui nykyiseen muotoonsa. :)
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Ongelmaa pukkaisi. Hiihtolomalla oli kaverilta lainassa pelistä Kanadalainen versio, no okei - hyvältähän se vaikutti ja nyt tuli hankittua peli myös itselleni. Hankin tuon uuden version (GOTY) ja ihmetyksekseni peli ei lähtenytkään pyörimään vanhasta tallennuksestani. Yritin profiili asetuksista tuoda tuota vanhaa profiilia, mutta eipä tuo mitään profiilia löytänyt. Playstationin perusvalikon "Pelitiedon työkalun" kautta löydän vanhan profiilini, mutta eipä tuo tunnu auttavan. Onko mitään muuta tehtävissä kuin aloittaa peli alusta?
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Ei, ellet hommaa samaa versiota pelistä. Tallennukset ovat sidonnaisia pelin tuotekoodiin.

No voi perkule. Jälleen hieno tekniikka lyö suoraan silmien väliin. No täytyypä aloittaa tuo alusta sitten. Kiitokset pikaisesta vastauksesta. :)
 
Vastaus: LittleBigPlanet

15 LBPC:n jäsentä on väsännyt kentän, josta jokainen sai osan käyttöönsä ja tehdä sillä mitä huvittaa. Alla traileri kentästä:


BTW yksi kentän tekijöistä on (PSN ID) NAPERO7. Tietääkö ketään tätä tyyppiä? Onko Suomesta? Nimestä päätellen voisi olla.
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Hei onko kellään tietoa et eikö GOTY pelillä voi pelata normaalin kanssa ? koska en pysty liittymään kaverin ''partyyn'' mutta kavereiden joilla on GOTY pystyn ?
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Hei onko kellään tietoa et eikö GOTY pelillä voi pelata normaalin kanssa ? koska en pysty liittymään kaverin ''partyyn'' mutta kavereiden joilla on GOTY pystyn ?

Noissa liittymisissä on välillä jotain ongelmia, mutta eri versioiden ei pitäisi vaikuttaa asiaan. Yritä myöhemmin uudestaan.
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Kysymys liittyen LBP:n pelitietojen varmuuskopiointiin ja siirtoon toiselle konsolille.

Eli, PS3 vaihtuu, joten haluaisin saada pelitallennukset siirrettyä konsolilta toiselle. Ongelma on vain siinä, että varmuuskopiointi ei ainakaan siirtänyt mitään pelitiedostoja. Lisäksi LBP:sta ei näy mitään tietoja PS3:sen valikon kohdassa "Tiedon tallennustyökalu" vaan käyttäjät ja tallennukset ovat kohdassa "Pelitiedon työkalu". Sieltä niitä ei vaan saa kopioitua mihinkään tai en ainakaan osaa.

Osaisiko joku neuvoa?

P.S. Olen lukenut pysyvän ketjun PS3:sen varmuuskopioinnista jo useaan otteeseen.
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Joo ei siinä mitkään lukkoa ole mutta jos kopoit niin et voi saada enää trophyjä
vai onkos se nykyään vielä näin?
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Joo ei siinä mitkään lukkoa ole mutta jos kopoit niin et voi saada enää trophyjä
Jos pelaa samalla PSN-tunnuksella, Trophyt pitäisi tulla toisella PS3-järjestelmälläkin ihan normaalisti. Ainakaan oma LBP ei ole herjannut mitään, kun kopioin vanhalta 60-gigaiselta PS3:lta saven Slim-PS3:lle.
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Oisko tää nyt sitten jo virallista?
Taitaa olla.

Tässä hieman yksityiskohtia:
- LBP 2 has less of a focus on platforming altogether and it's more of a platform to actually create games with
- There is an all-new level creator and it is not just a tool to create platform games.
- As examples, the game 100% encourages the player to create game types and wants you to make a shooter, a racer, puzzle games, Space Invaders clones, even RPGs
- A player can even customize a HUD. The example given is a health bar for a fighting game.
- A Media Molecule developer has created a fully-functioning Command & Conquer Clone
- Media Molecule loves that a lot of user-created levels in LBP1 were homages to classic games and laments that so many manipulations of the creation tools were necessary to do them. Sackboy won't need to be "hidden behind the curtain" when you make games with LBP2.
- There is a new super-important creator tool called "direct control seats"
- (from previous point) In LBP1, lots of people made rudimentary "hold R1 to accelerate" vehicles. Mark Healy created a car out of rubber wheels and a bottle, then placed a direct control seat in it. He pulled up an interface that resembled a PS3 controller and assigned commands to buttons.
- Example given was assigning Sixaxis tilt for forward and reverse, horn on the X button.
- You are no longer limited to the game's stock sound effects. You can record your own sounds and voices, attaching them to characters or objects. Magic Mouth from the original LBP is gone
- Direct control seat's control scheme is instantly accessible and you can attach it only to the part of the vehicle you want it to control.
- Example was given about the 8/16-bit remakes/tributes having to use the signature gameplay mechanics of LBP. That is no longer true in LBP2. A creator can place a direct control seat on their own platforming protagonist and complete it with a customized control scheme.
- Example of the previous was Yoshi's Island. If a player creates the perfect recreation of the SNES-era jump they can share it with anyone in the community.
- There is an in-game microchip that functions as a calculator and it is a direct response/homage to PSN user Upsilandre (seriously, he's mentioned by name)
- Enemies in the original title could only be programmed with super-basic commands and most resembled marionettes.
- Users will be able to take a template for an enemy called a Sackbot, tweak the AI and dress it in any way they choose.
- Creators can choose the weak points on the Sackbot, determine if it is scared of heights, and even program acting routines.
- A disco scene was set up by Media Molecule and two employees recorded together on a single Sackbot. They moved its arms and bobbed its head in a dancing routine. JUST the AI was copied and pasted onto twenty different Sackbots. Each Sackbot was given its own unique look.
- There are now movie editing options as well.
- Every LBP2 player will receive their own profile on LBP.me. It will display your activity feed as well as previews of their own stages
- There will be user-created integration in QR codes as well. They can be printed on advertisements, business cards, and automatically load a level when held up to the PlayStation Eye. There is no special menu to do this. Any time the PS3 is turned on and running LBP 2, you can wave it in front of the Eye.
- If you are not near your PS3 you can take a quick photo with your smartphone to see an online preview of the level and add it directly to your level queue.
- For creators of multiple levels, you will be able to string your stages together so that they flow from one level to the next.
- Sackbots can be drastically increased or decreased in physical size.
- Sackbots can be controlled by direct control seats as well.
- There is a new gadget (like the MGS paintball gun). It is a big-ass grappling hook.
- Media Molecule says explicitly there are multiple more gadgets coming.
- All DLC from LBP1 transfers over to LBP2. Including downloaded content packs, costumes, etc.
- There is a major overhaul to the story level as well. There's the same 3-plane perspective for the story mode and the levels so far have a similar run-jump-grab platform style.
- Storyline is not country-based like last time, but is based in periods of time
- Here is a list of levels and summaries so far:

- Techno Renaissance: Whimsical alternative take of the Renaissance period. Leonardo da Vinci-like character to guide him through a technology-based twist level

- Steam & Cake: Steampunk-style level based on a ****ed-up tea and cake party

- Neon Propaganda: Cold-war era posters line a factory environment where Sackboy is liberating oppressed workers. There is a grim nature to the level that is totally opposed to the neon lights and signs.

- Fluffy High-Tech: Various high-end technology equipments like video walls are mixed with bunnies and fluffy sheep. It is a cold, futuristic environment populated by adorable creatures

- Designer Organic: Eco-architecture comes together around a designed and controlled version of nature. Described as "art noveau". The closest to nature Sackboy gets in this game. Elaborate designs comprised of plants.

- Hand-Made Arcade: A super-tribute level to tons of arcade classics. Embraces the hand-made art from the first game. Pixels made of cardboard and wood.

- Circuit boards (like the calculator) can get extremely complicated and they have a very distinct interface
- Creators can make full-on cutscenes. Camera angles and voice-overs included. Creators can even make little five-minute short films. These levels are clearly marked on the stage select screen so you can tell whether you're watching or playing the level.

Lähde: Facepunch - View Single Post - LittleBigPlanet 2 Confirmed
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Vau! Tossahan ihan järjettömästi parannuksia! Pää melkein räjähti noita lukiessa! :D Erityisen hienoa on se, että ykköspelin DLC toimii myös kakkosessa. Itse kun on tullut asupaketteja lukuunottamatta ostettua lähes kaikki DLC.

Olisipa jo maanantai...
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Jep, vaikuttaa uskomattoman hyvältä. En olisi kyllä odottanut, että ihan näin laajaa parannusta olisi tulossa ykköseen nähden. Moni ykkösen guru-kehittäjä varmaan aika taivaissa tällä hetkellä.
 
Ylös Bottom