Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Live Arcade vai Virtual Console?

Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Itse sanoisin Virtual Console.

Sinne vain on tulossa paljon enemmän sellaisia itseäni kiinnostavia pelejä. Omalla kohdallani Live Arcade ei tarjoa oikein (vielä) mitään sellaista todella mahtavaa. Virtual Consolesta kun saa Ocarina of Timen niin ei siihen paremmuteen muuta tarvitakkaan. Hyvä asia on myös se, että sieltä saa Segan pelejä. Vielä niitä ''hyviä'' Sonic pelejä mitä ei olekkaan pitkään aikaan näkynyt. Mutta tämä on tietenkin vain minun mielipide (uskokaa tai älkää). Hinnaltaan (vissiin) hyvin pitkälti samanlaisia (???), virtual Console vissiin vähän halvempi. No en tiedä ku en niin paljoa ole tutustunut.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Molemmat.

Toistaiseksi Euroopan virtuaalikonsolissa ei ole moninpelihuikeus Bomberman 93:n lisäksi mitään lataamisen arvoista, jota en olisi jo ostanut kerran pari aiemmin tai josta viitsisi maksaa sitä pyydettyä 5-10 euroa. XBLA:sta olen ostanut Lumines Liven ja Doomin, joita on kyllä tullut paukuteltua koko rahalla. Molemmissa palveluissa on kyllä potentiaalia.

"Wii60 - Miksi tyytyä yhteen?" ;)
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

kaba sanoi:
Molemmissa palveluissa on kyllä potentiaalia.

Juu, potentiaalia toki löytyy molemmista, mutta kyllä Nintendo on aloittanu paremmin. Itse kyllä VC:stä olen löytänyt tähän asti enemmän mielenkiintoista sisältöä, kuin LA:sta reilun vuoden aikana. Retro nälkäisille VC on varmana mieleen, mutta jos retroilu ei kiinnosta niin eipä sieltä sitten mitään jännää löydy.

Helppohan Nintendon on tuo sisältö puoli hoitaa, kun omasta takaa löytyy noita klassikoita melkoinen nippu.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Slash80 sanoi:
Retro nälkäisille VC on varmana mieleen, mutta jos retroilu ei kiinnosta niin eipä sieltä sitten mitään jännää löydy.

Minä etsin Virtuaalikonsolista pelejä, joita en ole ennen pelannut, kuten Military Madness, Gunstar Heroes ja Super Star Soldier. Aikanaan jäi jopa sellaisia helmiä väliin kuin Castlevania IV ja Toejam & Earl, ja lisää uusia pelikokemuksia varmasti tulossa. Kaipa tämä sitten on kanssa retroilua, vaikka ei tuttuja pelejä pelaakaan, mutta entäpä Live Arcade sitten? Lippulaivapeli Geometry Warsin alaotsikko on "Retro Evolved", ja suuri osa tarjonnasta näyttää olevan Ms. Pacmania ja muita muinaisia arcade-pelejä HD-näytölle skaalattuna. Muutamia uusia pelejäkin löytyy, mutta niin ilmeisesti pian Virtuaalikonsolistakin.

Mitä tulee näiden ennen pelaamattomien pelien tarjoamiseen, on Virtuaalikonsoli tosiaan suuren taustakirjastonsa kanssa mielestäni paljon vahvemmilla kuin Live Arcade yhden satunnaisen viikkojulkaisunsa kanssa, kuten sanoit.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

VC:hän se kyllä näyttäisi vievän. Tosin meikän kukkarolle ovat aika suolaisia nuo hinnat. Jostain Mariosta saa maksaa taas sen kymmenennennen kerran :rolleyes:

Mutta jos Wii:n joskus hankin niin varmasti murrun tiettyjen klassikoiden kohdalla.



Tekken Dark Resurrection tosin lakaisee molemmilla systeemeillä aika tehokkaasti lattiaa.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Mahewcoro sanoi:
Kaipa tämä sitten on kanssa retroilua, vaikka ei tuttuja pelejä pelaakaan, mutta entäpä Live Arcade sitten? Lippulaivapeli Geometry Warsin alaotsikko on "Retro Evolved", ja suuri osa tarjonnasta näyttää olevan Ms. Pacmania ja muita muinaisia arcade-pelejä HD-näytölle skaalattuna. Muutamia uusia pelejäkin löytyy, mutta niin ilmeisesti pian Virtuaalikonsolistakin.
Hyvä juttu, että Virtual Console saa myös uusia pelejä, koska tällä hetkellä omissa laskuissani voiton vie selkeästi Live Arcade. Kyllä, Live Arcadessa on liikaa turhaa retroilua. Mutta mikä tärkeintä, siellä on myös uusia pelejä jotka todella potkii. Ja omalla kohdallani ne ratkaisevat. Ostettuja pelejäkin jo yli kymmenen ja ostoslistallakin on vielä lisää pelejä joita ei ole tähän mennessä tullut hankittua.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

NviperO sanoi:
Hyvä juttu, että Virtual Console saa myös uusia pelejä, koska tällä hetkellä omissa laskuissani voiton vie selkeästi Live Arcade. Kyllä, Live Arcadessa on liikaa turhaa retroilua. Mutta mikä tärkeintä, siellä on myös uusia pelejä jotka todella potkii. Ja omalla kohdallani ne ratkaisevat. Ostettuja pelejäkin jo yli kymmenen ja ostoslistallakin on vielä lisää pelejä joita ei ole tähän mennessä tullut hankittua.

Kaltaiselleni todelliselle pelikauppiaalle saa kyllä olla melkoista laatua Live Arcade / Virtual Console -peli, jotta minä innostuisin makselemaan. Jälleenmyyntiarvon puute eniten näissä ravistuttaa. Kovin olen sillä silmällä muun muassa Marble Blast Ultraa katsellut, mutten nyt ole ihan varma, haluaisinko kymmentä euroa mokomasta pulittaa kuitenkaan. Lissää uutta tuotantoa kehiin vain, eikä mitään käpylandian hikistä retroilua. Doom tarttui ostoskoriin lähinnä heikon hetken ja Hakkiz'n painostuksen takia.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Live Arcade tarjoaa enemmän lisäarvoa. Useimmissa peleissä on nettipeli ja saavutukset.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

VC:hän taisi ylittää Arcaden tarjonnan ainakin määrällisesti tuossa joku aika sitten tai on ylittämässä tulevina viikkoina, ja tuo johto tulee tod. näk. vain kasvamaan suuremmaksi ja suuremmaksi tulevaisuudessa. VC voittaa Arcaden jo ihan siksi, että se tarjoaa niin monia Turbografx 16 -pelejä (joista suurin osa on sellaisia, joita harvat HC-pelaajatkaan ovat tuskin kokeneet) ja Gunstar Heroesin. Arcadessa nyt ei ole ollut minua kiinnostavia pelejä kuin Geometry Wars, Assault Heroes ja Small Arms, Lumineskin mentiin pilaamaan turhanpäiväisille rahastuksilla, joten en ihan periaatteesta sitä halua tukea. Live Arcaden retro-peleilläkään ei ole läheskään niin suurta retro-arvoa kuin monilla VC:n vastaavilla, eivätkä retro-pelit ole läheskään niin harvinaisia tapauksia kuin osa VC:n tarjonnasta. Vielä kun VC alkaa jossain vaiheessa tarjota niitä (toivottavasti hyviä) originaaleja pelejä, niin se menee tarjonnaltaan ihan selvästi edelle Live Arcadesta.

Minua nyt ei haittaa se, ettei VC:n pelejä voi myydä pois. Harvoinpa minä ikinä muutenkaan myyn pelejäni pois (keräilijä minussa ei tahdo luopua mistään), ainoastaan ne harvat kaamean huonot pelit, mitä joskus harvoin tulee jostain syystä osteltua (Enter the Matrix... :eek: ) on mennyt pikaisesti takaisin kauppojen tai jonkun muun hairahtaneen hyllyyn pölyttymään.

Eipä tuo VC tosin ole täydellinen. Nintendo meni senkin aluevapauden ryssimään, ja nyt monet harvinaisemmat julkaisut kuten Super Mario RPG ja Earthbound jäävät Euroopassa näkemättä. Niitä kun ei julkaistu täällä silloin joskus vuonna kivi ja keppi. :rolleyes:

Useimmissa peleissä on nettipeli ja saavutukset.
Njoo, saavutuksetkin nyt ovat mitä ovat. Tyyliin "tapa kymmenen vihollista peräkkäin saamatta yhtään osumaa"...
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Sisältönsä puolesta Virtual Console on jo nyt vahvemmilla, ainakin retroilijoiden kannalta, mutta tekniseltä toteutukseltaan Live Arcade on huomattavasti parempi. Jo yksistään ilmaiset trial-versiot ovat suuri plussa, koska varsinkin monien retrojen kohdalla se trial on kaikki mitä tarvitsee. Pelit eivät enää tänä päivänä ole niin kiinnostavia, että niistä maksaisi, mutta pieni maistiainen maistuu aina. Lisäksi kuten mainittua, Arcadessa pelit sisältävät verkkotuen ja saavutukset.

Wiin päävalikkoon pitäisi mielestäni tehdä oma valikko ladatuille VC-peleille, koska minusta se on ikävän näköistä, kun ne valtaavat Channelit. Käyttöliittymästä tulee jotenkin sekava. Xbox 360:n puolella Arcade-valikko puolestaan on yksi konsolin käyttiksen parhaimmista osista kunnollisine kategorioineen, kerro kaverille -toimintoineen, integroituine tuloslistoineen ja automaattilatauksineen.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Molempi hyvä, VC niskan päällä. Live Arcadesta on tullut hankittua vain yksi peli, Texas hold'em Poker, kun taas Virtual Consolesta jo kolme peliä. Livessä miellyttää testata pelejä etukäteen, VC:ssä taas tarjonta. Monta peliä on jäänyt löytämättä vanhoille konsoleille, josko niitä tuolta virtuaalikonsolista joskus löytäisi...
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Hakkiz sanoi:
Wiin päävalikkoon pitäisi mielestäni tehdä oma valikko ladatuille VC-peleille, koska minusta se on ikävän näköistä, kun ne valtaavat Channelit. Käyttöliittymästä tulee jotenkin sekava. Xbox 360:n puolella Arcade-valikko puolestaan on yksi konsolin käyttiksen parhaimmista osista kunnollisine kategorioineen, kerro kaverille -toimintoineen, integroituine tuloslistoineen ja automaattilatauksineen.
Pistä ne VC-pelit vaikka sinne toiselle sivulle. Pyhität yhden sivun niille. Siinä sinulle oma valikko. :)

En ole Live Arcadeen pahemmin tutustunut, mutta kuulemma sieltä saa ostettua ihan laatupelejä. Verkko-ominaisuudet ovat tietenkin plussaa.

Virtual Consolesta olen kaksi peliä ostanut ja on mielestäni varsin toimivat palvelu. Tarjonta saisi olla parempikin, mutta onhan noita julkaisuja jo nyt ollut varsin tiuhaan tahtiin. Kynnys alkaa pelamaan jotain R-Typeä Wiin valikosta on kyllä todella matala. Siitä minä pidän.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Live Arcade, heittämällä. Minua ei kiinnosta maksaa karmeaa ylihintaa pelkästä emuloinnista. Emulaattoreita varten minulla on jo Xbox. ;). Eri asia jos hinnat olisivat luokkaa 1-2e/peli. Näillä hinnoilla en varmaan tule koko konsolin elinaikana ostamaan yhtäkään VC-peliä.

Live Arcadessakin tosin on suurin osa kuraa, mutta kyllähän sieltä helmiäkin löytyy. Ja vanhat klassikotkin on sentään päivitetty HD-resoluutiolle sekä lisätty uusia ominaisuuksia (esim. leaderboardit, moninpeli). Lumines Liven kaltaisista huippupeleistä maksaa mielellään sen 15 euroakin. Seuraavana ostoslistalla Worms, Castlevania SOTN ja Alien Hominid...
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Alien Hominid on paria ekaa kenttää lukuunottamatta paska ja kuka vittu pelaa Wormsia padilla ? Ja miksi ylipäätään ostaa Wormsia boxille kun sen uusimman 2D painoksen saa varmasti halvemmalla ihan Puuceelle.

SotN sentään on kannattava ostos (paras XO peli), mutta onneksi psp-painos tuli omaan hätääni :p


Mutta allekirjoitan kyllä sen, että VC pelit ovat naurettavan kalliita. Jos olisin työssä käyvä öky niin samahan se jollekin vitoselle olisi, mutta opiskelijalle hinnat ovat kamalan näköisiä. Loosena pelit saa fyysisesti suunnilleen samaan hintaan.

Ja Romit psp:lle tottakai ilmaisella (tuen vain romeja jos olen pelin omistanut)
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Hakkiz sanoi:
Xbox 360:n puolella Arcade-valikko puolestaan on yksi konsolin käyttiksen parhaimmista osista kunnollisine kategorioineen, kerro kaverille -toimintoineen, integroituine tuloslistoineen ja automaattilatauksineen.
Vaikka en edelleenkään voi sanoa olevani kauhean kotonani X360:n valikoissa, niin tuo on kyllä ehdottomasti toimivin osio.

Koskas PlayStation Store otetaan mukaan kisaan. ;)
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

tiong sanoi:
Live Arcade, heittämällä. Minua ei kiinnosta maksaa karmeaa ylihintaa pelkästä emuloinnista. Emulaattoreita varten minulla on jo Xbox. ;). Eri asia jos hinnat olisivat luokkaa 1-2e/peli.
Vaikka olikin smiley perässä niin muistutetaan nyt silti, että VC:n pelit ovat laillisia ja Wii laillinen emulaattori. Netistä imutetut romit ovat laittomia. Vitosella saa siis aidon pelin. Tämä siis ihan yleiseksi infoksi niille jotka eivät sitä tienneet (et sinä, tiong - tietänet tämän).
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Kuka meistä nyt emulaattoreilla pelaisi? Sehän vie leivän pelitekijöiden lasten suusta.

(Jotka taisivat tosin muuttaa omillensa jo aikoja sitten.)
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Hex sanoi:
Kuka meistä nyt emulaattoreilla pelaisi? Sehän vie leivän pelitekijöiden lasten suusta.
Vanha old-school -porukka toki tietää muun muassa kaiken, mutta edelleen tulee vastaan nuorempaa väkeä, joille emulaattori ja romit ovat vieraita käsitteitä laittomuuden välineinä. Tosin tällä forumilla on melko lailla tietäväistä porukkaa, mutta niitäkin varmasti on, joille tämä tulee yllätyksenä: emulaattorilla pelattavat pelit ovat 99,9% laittomia. Se siitä saarnasta, takaisin Bomberman 93:n pariin (Wiin ohjain toimii muuten yllättävän hyvin NES/Turbografx -padina!)
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Hah jos mä omistan NES Megamanin niin mä imutan vaikka 1000 megaman-romia eri mestoista eikä kenelläkään ole siihen valittamista.

Nintendo on muutenkin imenyt noista klassikoistaan niin tuhannen perseen kertaa pelaajilta rahat pois, että tuskin haittaa pieni nakerrus ROMien kautta yhtään. (vaikken niitä LAITTOMIA ROMeja edelleenkään tue)


Ja voittaja edelleen tällä hetkellä on Playstation Store. Tekken DR omistaa unissaankin. (Missä viipyy MGS)
 
Ylös Bottom