Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Live ja vaihtuva IP

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heXte
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan darkven
itse ainakin USKOISIN että xboxlivessä on tehty sillätavalla vaikka että joku hostaisikin pelin se toteutettaisiin sillätavalla että ensin kun on joininut liveen niin kone lähettää dataa liveen ja sitten live taas takaisin ja muodostetaan tunneli, senjälkeen ei enää haittaa onko firewallia/natattu koska datayhteys tehdään livenkautta rasittamatta liven kaistaa, eikä suoraan ip:seen. ja tämä on vaan mitä minä uskoisin ja tuntuisi loogisimmalta, tiedä sitten mikä microsoftista tuntuu parhaalta.

Jep, muistaisin lukeneeni jostain tälläistä.

Eli siis.
Tarkoittaako tämä teidän horina sitä, että ulkoista ip:tä ei tarvita?
Vai TIETÄÄKÖ kukaan mitään tästä asista?

Nyt pois provosoiva kirjoitustyyli. Mielestäni Microsoftin kannattaa X-Box Livestä ikäänkuin rajapinta tms. mihinkään peliin ei tarvitsisi koodata erikseen nettipeliä vaan linkittää X-Boxan kiintolevyllä olevaan ohjelmistoon, joka hoitaisi yhteyden. Mutta Microsoftista ei voi koskaan tietää. Täysin ilman Linux tms. kiihkoilua voi sanoa että Microsoft ei ole tunnettu maailman toimivimmasta koodista. Tämä on mielestäni yksi ehkä jopa ainoa hyvä syy tollaisessa järjestelmässä ja toteutuessaan se helpottaisi koodaamista. Tietysti kuukausimaksujärjestelmässä MS ylläpitää palvelua mielummin ja siten saadaan varmasti myös toimintavarmuutta. Mutta koskaan ei tiedä mitään etukäteen.

Turha väitellä aiheesta mutta äxbox ei tietenkään osaisi ilmoittaa keskusserverille ulkoista iipeetään koska ei tiedä sitä. Ainoa tapa selvitä tuos kuten lienee ICQ kanssa tehty, on että serveri itse ottaa selville X-Boxin julkisen iipeen(joka lukee IP-paketin kyljessä lähettäjän kohdalla) eikä kysy sitä siltä laatikolta koska se ei sitä tiedä. Ja tämä tosiaankiin estäisi(jos siis live olisi tehty tällä tekniikalla) vain hostaamisen.

Ja se osoite: Nuo copypaste-osotteet ei tunnu toimivan, joten
Ota www.sonera.fi -> yksityisille -> tuotteet ja palvelut -> laajakaista -> tekniset tiedot.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom