Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Liven ja HoasNetin yhteensopivuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arthuris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Arthuris

New Member
Liven hankkimiseen on tällä hetkellä vain tämä yksi este. Onko kokemuksia? Soneran asiakaspalvelun pojat olivat ihmeissään, eivät osanneet sanoa kuin että ehkä toimii, ehkä ei...

Kokeilepa surffata osoitteeseen scan.sygate.com

Valitse listalta niitä skannauksia. Jos liittymäsi on kaksisuuntainen, niin testin tulokset näyttävät löytäneensä avonaisia portteja. Jos avonaisia portteja löytyy, tällöin live voisi toimia, koska yhteydenotot sallitaan ulkoapäin liittymääsi.
Muista ottaa palomuurit yms. pois päältä.

HoasNet riippuu siitä onko sulla PPPoE vai DHCP asennus. DHCP on se vittumaisempi (itsellä) jossa yhteys tulee avata nettisaitilta. Yllättäen XBoxissa ei ole selainta...
Itsellä on sellainen teoria, että dhcp serveri antaa IP:n MAC osoitteen perusteella. Tämän jälkeen netissä pitää avata kyseinen IP omalla käyttäjätunnuksella. Joku väitti, että MACin ei tartte olla sama, mutta ainakin kun testasin läppärillä tietokoneen nettipiuhaa niin tuli eri IP ja piti kirjoittautua uudestaan.
Parin päivän sisällä näkee kuinka suureksi ongelmaksi toi tulee. Mutta mitään muita esteitä ei pitäisi olla.

Jasso, sygaten skannerin mukaan portit ovat kiinni. tarkistin myös kumpi hoasnet-yhteys mulla on. ja tottakai se on se DHCP.
Sonixx, siis onko sulla live käytössä? ja jos on, niin miten käytännössä kiersit ongelman? itse olen sen verran tauno tietokoneiden suhteen, joten kaikki vinkit ovat arvostettuja.

Siis en ole vielä itse tuota päässyt kokeilemaan. On kyllä Live, muttei ole korttia vielä. Mutta jos sulla on se dhcp niin kokeile valita yhteydeksi suljetun sijaan avoin. Olis varmaan se linkki jossain...
http://fi.soneraplaza.net/hoas/yhteys
Niin valitset "profiilin hallinta" ja "avoin".

Itse ajattelin tehdä niin, että lyön PC:hen kiinni tommosen ylimääräisen verkkokortin jossa on Xboxin MAC osoite. Sitten aina tarvittaessa kelaan piuhan toiseen pistokkeeseen ja avaan reitin Xboxille (siis minulla on 2* 256/128 yhteyttä).

hah, Ooz, luulin jo että kyseessä oli norjalaista huumoria.
mutta kiitos vaan noista tiedoista. nyt sentään tietää että liven käyttäminen on mahdollista. tosin hankalalta se vaikuttaa. näen siis kaksi vaihtoehtoa: joko reitittää yhteys koneen kautta (jolloin tarvitsee kaksi verkkokorttia? tarvitseeko jotain muuta hankkia?) tai pitää ruveta rukkaamaan/vaihtelemaan mac-osoitteita.
pentele, pitääkin olla hankalaa. kaverilla liveä pääsin kokeilemaan ja olin koukussa välittömästi...

Ilmeisesti ton saisi toimintaan myös siten, että ostaa jonkun halvan reitittimen (esim SMC), joka tukee NAT:ia. Sitten vain sekä PC että Boksi siihen kiinni ja jos yhteys katkeaa niin PC päälle. En nyt mene vannomaan, mutta teorian tasolla saattas pöhiä. Tommosia saa parillakytä eurolla.

Ajattelin piakkoin viritellä konsolini nettiyhteyden päähän. Tuon HOASin loggautumisten takia ja Cuben lähiverkkopelien pelaamiseksi netissä, viritän yhteyden toimimaan PC:n kautta. PC:stä vedän johdon olohuoneeseen ja siellä jaan piuhan kytkimellä eri koneille. Jos jotain erikoista ilmenee, pistän vaikka raporttia.

Tuli vaihdeltua MAC osoitteita SMAC-ohjelmalla ja todettua, että IP osoite ei määräydy MAC osoitteen vaan verkkoliitännän mukaan. Lisäksi kirjautuminen on sidottu IP osoitteeseen, joten jos HOASNetin (dhcp) yhteys katkeaa, riittää että kelaa johdon PC:ltä XBoxin verkkoliitäntään ja antaa salasanat netissä.
Tämä siis siinä tapauksessa, jos löytyy useampi verkkoliitäntä kotoa (tai jos haluaa irrottaa PC:n piuhan kun pelaa Livessä).
edit: Hmmh...mutta tietysti jos tuo dhcp client ei pyytänyt uutta IP:tä...pitää vielä tesmailla :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sonixx
Tuli vaihdeltua MAC osoitteita SMAC-ohjelmalla ja todettua, että IP osoite ei määräydy MAC osoitteen vaan verkkoliitännän mukaan. Lisäksi kirjautuminen on sidottu IP osoitteeseen, joten jos HOASNetin (dhcp) yhteys katkeaa, riittää että kelaa johdon PC:ltä XBoxin verkkoliitäntään ja antaa salasanat netissä.
Tämä siis siinä tapauksessa, jos löytyy useampi verkkoliitäntä kotoa (tai jos haluaa irrottaa PC:n piuhan kun pelaa Livessä).
edit: Hmmh...mutta tietysti jos tuo dhcp client ei pyytänyt uutta IP:tä...pitää vielä tesmailla :)
Mitä tarkoitat IP-osoitteen määräytymisellä verkkoliitännän mukaan?

Kun ostin uuden koneen, en muistaakseni heti joutunut syöttämään tunnareita. En kuitenkaan ole ihan 100-varma tuosta.

Teki viritelmän miten tahansa, pitäisi virityksen olla sellainen, ettei tarvitse sisäänkirjautumisten takia johtoja irrottaa tai vaihtaa koneesta toiselle.

No nyt on vähän parempi. Eli kyllä se IP vaihtui MAC osoitteen mukana jos pyysi dhcp servolta uutta. Mutta kirjautuminen meni totaalisen rikki kun ton tein.
Nyt on vanha MAC ja IP ja kirjautumisesta ei pääse taas mihinkään :) Se ei välitä mitä niihin kenttiin syöttää.
Ja Liveen en siis päässyt.

Noniin. Ostin 10m verkkopiuhaa ja kirjauduin toisesta pistokkeesta sisään. Homma pelitti ihan mainiosti. Nyt on XBox ja PC yhtä aikaa netissä. Jos Xboxin kirjautuminen menee umpeen, tarvitsee vain kelata piuha auki ja käynnistää PC.

Seinässä on yksi pistoke. Laitan siihen joko Xboxin verkkopiuhan tahi 10m verkkopiuhaa PC:lle, jotta voin kirjautua. Kirjautumisen jälkeen otan 10m piuhan pois ja laitan boksin takaisin pistokkeeseen.
Ei tarvitse pitää PC:tä päällä eikä tarvitse ostaa hubia/kytkintä.
edit: itse asiassa en ole vielä kokeillut, mutta mulla on sellainen teoria, että jos ottaa sen kirjautumisvaiheen login -skriptille lähetettävät parametrit talteen, voi avata toisessa huoneessa olevan pistokkeen yhteyden. Vielä en ole kokeillut. Siis tolla IP osoitteella ja MAC:lla ei ollut mitään merkitystä (ainakaan mulla).

Miten voin tarkistella noita yhteyksiä ilman tietokonetta? Itselläni ei kotona omaa konetta ole, mutta HOASnet kylläkin...Pystyykö edes? Onko HOASnetillä edes mahdollista pelailla Livellä ilman tietokonetta?

Ylös Bottom